Skocz do zawartości

Rozporządzenie ws warunków technicznych pojazdów (2015.305)


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 285
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    30

  • michal_k

    30

  • Grzegorz Łódź

    24

  • DARIO64

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

jak zwał tak zwał ale nadal jest warunek że; spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. jaką ? :(

 

[ Dodano: 28-06-2016, 19:40 ]

jak na razie to wychodzi mii z tego że każda zmiana siedzeń w góre to jazda do jednostki uprawnionej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma "przypisaną" ustawowo - jak osobowe angliki :P :P :P

 

Przepraszam, że cytuję ostatniego, ale chciałem potwierdzenia kategorii homologacyjnej przez rzeczoznawcę (bo w zagranicznym DR nie było) i zonk, na moim terenie żaden z rzeczoznawców nie chciał tego uczynić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N1 to ciężarowy do 3,5T - jego dotyczy przepis wskazany przez Grzesia. Po zmianach będzie to osobowy bez określania kat homo. W związku z czym , w/w przepis nie będzie dotyczył osobowego, który kiedyś był ciężarówką N1 z 4 miejscami a teraz jest osobowym (VAN-em, kombi czy hatchbackiem ) 5 osobowym. Nic tu się nie moim zdaniem nie zmienia. Liczę na konstruktywną krytykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można określić kategorię na podstawie numeru homo (o ile jest na tabliczce).

A jak jego nie ma i pojazd sprowadzony, to co ma uczynić rzeczoznawca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem potwierdzenia kategorii homologacyjnej przez rzeczoznawcę (bo w zagranicznym DR nie było) i zonk, na moim terenie żaden z rzeczoznawców nie chciał tego uczynić.

Mogę dać namiar na OSKP która to zrobi z natury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co ma uczynić rzeczoznawca?

 

Zapytać producenta?

 

Mogę dać namiar na OSKP która to zrobi z natury.

 

Zgodnie ustawą, a konkretnie załącznikiem do PORD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie ustawą, a konkretnie załącznikiem do PORD...

Wiatry wieją , na głowę Ci jakiś konar nie upadł ?

2) O ile dane są dostępne i zostały ustalone na podstawie dowodu rejestracyjnego pojazdu (pozwolenia

czasowego), świadectwa zgodności WE, świadectwa zgodności, wyciągu ze świadectwa homologacji typu

pojazdu, odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu,

dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, świadectwa

dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu

Mając gotowe regułki dla badań podatkowych ,takie oszołomstwo wstawił w zaświadczenie i jeszcze księgowa dawała to za wzór. Nie szkoliłeś jej ? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N1 to ciężarowy do 3,5T - jego dotyczy przepis wskazany przez Grzesia. Po zmianach będzie to osobowy bez określania kat homo. W związku z czym , w/w przepis nie będzie dotyczył osobowego, który kiedyś był ciężarówką N1 z 4 miejscami a teraz jest osobowym (VAN-em, kombi czy hatchbackiem ) 5 osobowym. Nic tu się nie moim zdaniem nie zmienia. Liczę na konstruktywną krytykę.

 

 

Potwierdzam , nic się nie zmienia w tym temacie o którym piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianach będzie to osobowy bez określania kat homo. W związku z czym , w/w przepis nie będzie dotyczył osobowego, który kiedyś był ciężarówką N1 z 4 miejscami a teraz jest osobowym (VAN-em, kombi czy hatchbackiem ) 5 osobowym. Nic tu się nie moim zdaniem nie zmienia. Liczę na konstruktywną krytykę.

I wszystko byłoby wporzo gdyby nie to odesłanie do przepisu numer 3.8 i 3.8.1 z dyrektywy, który wręcz nakazuje pojazd niespełniający kryteriów dla N1 kwalifikować do kategorii M1.

3.8. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N1 .

3.8.1 Pojazd zalicza się do kategorii N1, gdy spełnione są wszystkie obowiązujące kryteria. Jeżeli co najmniej jedno z tych kryteriów nie jest spełnione, pojazd kwalifikuje się do kategorii M1 .

To ja już nie kumam czego się trzymać; czy wskazówek z objaśnień do zaświadczenia, czy do dyrektywy odesłań. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem o co chodzi z tym zapisem:"spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ;"

 

Jeżeli pojazd ma fabryczne punkty mocowania siedzeń i pasów to badanie .....wykonane przez jednostkę uprawnioną nie jest potrzebne.

Jeżeli ktoś dokłada sobie dodatkowe siedzenia (np.tzw.zabudowa holenderska) i inne przypadki to badanie jest potrzebne.

Np.

http://olx.pl/oferta/vw-t4-5-osobowy-zabudowa-holenderska-bagznik-dachowy-CID5-IDfDBRr.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! Poza tym to nowe rozporządzenie traktuje tylko o zmianie liczby miejsc co niekoniecznie musi od razu wpływać na zmianę rodzaju pojazdu. A jak po zdemontowaniu kratki w ciężarówce zostawię sobie tylko dwa lub cztery siedzenia, to w sumie co wpłynie na zmianę rodzaju pojazdu?

A co z przyczepami zmienianymi na rolnicze i na odwrót?

A z autobusu będzie można zrobić ciężarowy samochód?

Dlaczego tym rozporządzeniem umożliwiono tylko niektóre zmiany takie jak opisane w:

§ 9b - zmiana liczby miejsc/siedzeń w ciężarówce,

§ 9c - zmniejszenie liczby miejsc/siedzeń w ciężarówce,

§ 9d - zmiana liczby miejsc/siedzeń w ciężarowym powodująca zmianę rodzaju pojazdu na autobus.

 

Czy to wszystkie możliwości konstrukcyjnych zmian???

A co z zapisem ustawowym?

"Zabrania się dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie."

 

Bardzo bym prosił jakos tak... no nie wiem sam jak. Ale przyznaję, że po nocnych czytankach w trzech tu tematach mam sam chaos. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tym rozporządzeniem umożliwiono tylko niektóre zmiany takie jak opisane w:

§ 9b - zmiana liczby miejsc/siedzeń w ciężarówce,

§ 9c - zmniejszenie liczby miejsc/siedzeń w ciężarówce,

§ 9d - zmiana liczby miejsc/siedzeń w ciężarowym powodująca zmianę rodzaju pojazdu na autobus.

Według mnie chodzi właśnie o "mocowanie siedzeń" "kotwiczenie pasów" (płyta podłogowa)...

 

[ Dodano: 29-06-2016, 09:45 ]

Czyli np.taki pojazd jak tu

http://www.automet.pl/zabudowy.php

gdzie dokonano:"wykonanie konstrukcji wzmocnionej podłogi pod montaż foteli" musi po 1 lipca dodatkowo być "potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ;"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. Mam propozycję, aby rozebrać chyba najczejczęściej trafiający się przypadek konstrukcyjnych zmian, a więc pojazd czteromiejscowy z kratką w bagażniku, ale wiadomo, że fizycznie od zawsze było pięć fabrycznych siedzeń z pasami i zagłówkami.

Zdemontowano kratkę i co dalej? Przecież powstało piąte miejsce siedzące.

Pojazd jako samochód ciężarowy spełniał warunki techniczne. Natomiast po zmianie rodzaju na samochód osobowy ma spełniać warunki techniczne na dzień poczynienia zmiany rodzaju pojazdu.

Pytanie o jakie warunki idzie? Bo jak o siedzenia i pasy potwierdzone badaniami wykonanymi przez jednostkę uprawnioną to zmiany pozamiatali. A przecież taki był sen nowelizacji - ukrócić zmiany. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tym rozporządzeniem umożliwiono tylko niektóre zmiany takie jak opisane w:

§ 9b - zmiana liczby miejsc/siedzeń w ciężarówce,

§ 9c - zmniejszenie liczby miejsc/siedzeń w ciężarówce,

§ 9d - zmiana liczby miejsc/siedzeń w ciężarowym powodująca zmianę rodzaju pojazdu na autobus.

Może ma to związek z Vatem, wpływy są mniejsze niż zakładali bo trochę ludzi wywaliło tylne fotele żeby spełniał vat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatry wieją , na głowę Ci jakiś konar nie upadł ?

 

A czemu mieszasz opis do zaświadczenia z kwalifikowaniem pojazdu do danej kategorii? To, że nie ma podstawy do wpisu kategorii w zaświadczeniu - nie oznacza, że pojazd nie jest pojazdem tej właśnie kategorii.

 

Na mocy ustawy każdy samochód osobowy = M1. Ale nie każdy pojazd M1 będzie samochodem osobowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że nie ma podstawy do wpisu kategorii w zaświadczeniu

Mi właśnie o to przede wszystkim chodzi . Na jakimkolwiek innym papierze może sobie pisać , ale nie w zaświadczeniu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.