Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny


galancik25

Rekomendowane odpowiedzi

Po co w dowodzie rejestracyjnym jest pozycja F.3 (masa zespołu) jak jest podana wartość O.1 i O.2?

Po to aby użytkownik pojazdu wiedział ile może obciążyć pojazd i przyczepę aby razem nie przekroczyć F3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 536
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    92

  • slawek78

    30

  • blakop

    21

  • adam1501

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Slawek78 - wytłumacz mi o co Ci chodzi?

 

W różnych tematach pytasz o to samo, ludzie się troją, żeby łopatologicznie Ci to przyswoić, ale Ty i tak nie słuchasz i nawet nie starasz się zrozumieć.. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na przykładzie. Opel Corsa.

F.1/F.2 = 1640kg.

F.3 = 2590kg.

O.1 = 1000kg.

O.2 = 500kg.

Pytanie: czy kierowca może obciążyć pojazd do F.1/F.2 i ciągnąć przyczepę o masie wskazanej w O.1?

Co wychodzi z dodania F.1 i O.1?

Ile wynosi F.3?

Małe autko, więc różnice niewielkie, ale są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło mi zwrócić uwagę, że pojazd przyczepa nie mają obowiązku być obciążone przez kierującego do wartości max i dlatego są różne dane F.x i O.x.

Nie jeżdżę z przyczepami więc nie zastanawiałem sie w ten sposób nad tym, ale lepiej było odpowiadać na własne pytania a jak próbuję dociec to lepiej było naskoczyć że po stokroć pytam. Więc chyba nie będę bo widzę że coś sę rodzi nie jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba nie będę bo widzę że coś sę rodzi nie jak trzeba.

I to jest właśnie podziękowanie Kolegom za pomoc :?

Weź się Kolego ogarnij i nie zachowuj się jak przedszkolak. :cool: Najlepiej pogniewać się,a nie przyznać się do "braków wiedzy podstawowej".

Trzeba uwagi przyjąć i wyciągnąć wnioski.Czyli czytanie,nauka i pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba nie będę bo widzę że coś sę rodzi nie jak trzeba.

Jak zwykle należy zacząć od siebie. 10 diagnostów już odpowiadało na twoje pytania. Żadnemu do tej pory nie podziewałeś. Zachowujesz się tak jak byśmy musieli ci pomagać. Powinieneś pójść na kurs jeszcze raz do innej firmy a od tamtej zażądać zwrotu pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło mi zwrócić uwagę, że pojazd przyczepa nie mają obowiązku być obciążone przez kierującego do wartości max i dlatego są różne dane F.x i O.x.

 

To zacznij czytać ze zrozumieniem, bo @markes30 już 2 dni temu Ci pisał w wątku o TZ:

 

To kierowca decyduje ile włoży do pojazdu i ile włoży na przyczepę. Ma ładować tak by nie przekroczyć F3.

 

Dlatego proponuję:

 

Weź się Kolego ogarnij i nie zachowuj się jak przedszkolak. :cool:

+

Powinieneś pójść na kurs jeszcze raz do innej firmy a od tamtej zażądać zwrotu pieniędzy.

 

Tylko proponuję iść na taki kurs z czystą głową, a nie nastawieniem "mnie od zawsze uczyli inaczej" 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie no jie moge, aż nie wierze że to piszecie.

Zwróć uwage że nie pisalem tego w tzw złości. Chcialem wytlumaczyc dlaczego pytam o to samo co mi zarzucono. Co hys zrobił jakbys pytał o jajka w sklepie a sprzedawca mówi ze nie ma maki. Pytasz dalel chyba, czy nie i obrazasz sie. Ja pytam dalej. A pisalem ze nie bede sie odzywac bo po fo was wkurzac. Jak ktos ma sobie cisnienie przeze mnie podnosić to wole sie odsunąć. Chciałem dobrze wyszło gówn...o

mam trochę sryty charakter bo dopytuje tak dlugo az zrozumie. Szkoda że tak wyszlo bo zależało mi na Was , ale czasu juznie cofne bo z chęcią bym to zrobił jakbum znał skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dobrze wyszło gówn...o

Ej Kolego nie łam się.Głowa do góry.Weż się w garść i do pracy :-D

W tym zawodzie nie wolno być "miętkim" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej nie lubie ogólnie w zyciu takich sytuacji jaka sie pojawiła. Po prostu źle sie czuje w takich okolicznościach. Ale to chyba nikt nie lubi napiętych sytuacji. Ale trzba sie wziąć do samodzielnej pracy i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już Ci wyżej zapodano, klepnę to samo "nie łam się".

Wszystkiego nie ogarniesz i tak, chociaż życzę Ci jak najlepiej. Na to potrzeba mniej lub więcej praktyki jeszcze. A jak zaczniesz ogarniać, no to potem za zmianami przepisów trza nadążać, a to już nie jest takie przyjemne i łatwe jak szkolenie i egzamin. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto normalny chciałby być diagnostą...
:ok

Żeby nie było zbyt łatwo to jeszcze jeden przykład, tym razem to Colt.

F.1/F.2 = 1430kg.

F.3 = 2240kg.

O.1 = 750kg.

Ile może wynieść F.1 przy ciągnięciu przyczepy o masie 750kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile może wynieść F.1 przy ciągnięciu przyczepy o masie 750kg.
jaka masa własna plus masa kierowcy i może wyjdzie.......dobrze :D:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Dasz rade, mnie tez straszyli a zdałem za pierwszym razem teorię i praktykę .Jak coś to podzielę się refleksją po egzaminową wal na 602 64 00 84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Przeglądając temat zainteresowało mnie pytanie odnośnie:

"Zatrzymany dowód rejestracyjny przez policję. Niesprawna instalacja gazowa."

Jak postąpić w takim przypadku? Jeżeli jest to badanie powypadkowe to wiadomo ale jeżeli jest to tylko badanie dodatkowe? Jest w ogóle taka opcja? Sprawdzamy tylko instalację gazową i pobieramy 20 zł? Jaki musi być protokół TDT z jaką datą? Po zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego przez policję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dokładnie czytamy pokwitowanie i upewniamy się za co dokładnie został zatrzymany DR. Następnie wykonujemy określone BT. Nie ma sytuacji, że diagnosta ma się domyślać jaki rodzaj badania jest do wykonania lub prewencyjnie strzelę OBT + GAZ i może jeszcze jakiś hak z ustaleniem danych zarzucę żeby był komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mamy zabrany dowód za usterkę, niesprawną instalację. Sprawdzam instalację i pobieram 20 zł. Ale podczas identyfikacji zbiornika musi być protokół po zatrzymaniu dowodu? Klient musi w takim przypadku jechać do TDT czy wystarczy że wcześniejszy jest aktualny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku, w przypadku usterki związanej z LPG wystarczy przedstawić decyzję i protokół dawny aktualny.

W przypadku kolizji/wypadku należy przedstawić decyzję i protokół z datą po zdarzeniu drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź i jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie:

Jaka jest średnica otworu wylotowego z obudowy zaworów?

W tym pytaniu chodzi o średnicę otworów wentylacyjnych? Według warunków technicznych otwory wentylacyjne musza mieć przekrój 4,5 cm2 czyli muszą mieć średnicę minimum 1,2 cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem. Otwory wentylacyjne w zależności od obudowy to takie kominki, rurki, tutki o średnicy od 2 do 4 cm gdzieś tak mnie więcej. Trzeba coś w Google kliknąć: obudowa wielozaworu lub coś podobnego: wentylacja, kominki, wentylacyjne LPG. Pewnie coś poglądowego wyświetli się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.