Skocz do zawartości

500 zł podatku rocznie dla posiadaczy 10-latków.


krzysztofk89

Rekomendowane odpowiedzi

W sejmie trwają prace nad wprowadzeniem nowego podatku dla posiadaczy starszych pojazdów. Ma on dotyczyć właścicieli samochodów co najmniej 10-letnich, zaś głównym jego założeniem jest odmłodzenie krajobrazu polskich dróg, poprzez skłanianie Polaków do korzystania z bardziej ekologicznych konstrukcji. Nieoficjalnie mówi się, że wysokość tej opłaty sięgnie od 200 do 500 złotych rocznie, zapłacą wszystkie osoby, których pojazdy nie spełniają norm Euro 4, natomiast szczegóły tego nowego prawa powinny trafić do mediów pod koniec września.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny bzdurny i oderwany od rzeczywistości pomysł, by nie powiedzieć idiotyczny. Jeśli chodzi o jego główne założenie.

 

Teraz wszyscy właściciele starszych pojazdów będą je masowo zmienianiać na nowsze :evil:

 

Jak widać każdy pomysł w rządzie dobry, na podłatanie dziury 500+ :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Aktualizacja: Opisana powyżej propozycja jest jedną z rozważanych form zastąpienia akcyzy towarzyszącej dzisiaj sprowadzaniu samochodów."

 

Czyli może jednak nie dla wszystkich ? Oby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to przejdzie to prawdopodobnie wzrośnie zainteresowanie samochodami rozbitymi, byle młody a że trzeba zespawać go z dwóch to nic nie szkodzi. Zabytków przybędzie na drogach, WK nie nadążą zamawiać żółtych TR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIS jest tak bogaty, ze jak chce odmłodzić samochody w kraju to niech da dopłatę do nowych. Tak się robi w normalnym kraju. Wtedy na pewno dużo osób kupi nowsze, ekologiczne samochody. Normę Euro4 spełniają dużo starsze samochody niż 10-cio letnie, chyba, ze chcą sie pozbyć samochodów z silnikami wysokoprężnymi i przejść tylko na benzynowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy pojazdów (ciągniki, ciężarówki, autobusy) czy pojazdy osobowe.

Zabytków będzie więcej, to fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
Ekspertka: 500 plus robi "prezent gospodarce niemieckiej"

Zdaniem ekspertki Konfederacji Lewiatan, może okazać się, że polski rząd zrobił „prezent” gospodarce niemieckiej programem 500 plus, z którego część środków trafia na rynek niemiecki nie tylko zwiększając tam sprzedaż detaliczną, ale także rozwiązując problem starych aut - uważa dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

Zrzeszająca pracodawców Konfederacja Lewiatan skomentowała wczorajsze dane GUS. Według nich, sprzedaż detaliczna wzrosła w lipcu 2016 r. o 4,4 proc. r/r w cenach stałych, a w cenach bieżących o 2 proc.

Samochody z Niemiec

Dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek wskazuje, że dynamika sprzedaży detalicznej spadła w lipcu w stosunku do czerwca br. we wszystkich grupach produktowych, ale najsilniej w sprzedaży aut. W ciągu 6. miesięcy 2016 r. sprzedaż samochodów wzrosła o prawie 11 proc. w cenach bieżących, a ponad 14 proc. w cenach stałych. W lipcu wzrost sprzedaży był minimalny.

Sygnały z rynku samochodowego wskazują, że gospodarstwa domowe, zasilone w gotówką z programu 500 plus, zaczęły sprowadzać samochody z zagranicy, głównie z Niemiec. Zasilają w ten sposób sprzedaż detaliczną w innych krajach - uważa Krzysztoszek.

"Żeby nie okazało się, że tak jak w 2009 r. rząd niemiecki zrobił nam „prezent” dofinansowując wymianę samochodów swoich obywateli na nowe, które były często kupowane w Polsce, tak teraz polski rząd zrobił „prezent” gospodarce niemieckiej programem 500 plus, z którego część środków trafia na rynek niemiecki nie tylko zwiększając tam sprzedaż detaliczną, ale także rozwiązując problem zagospodarowania starych samochodów. Bo takie, ze względu na cenę, są przez na kupowane" - zauważa ekspertka.

 

http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/poprawa-na-rynku-pracy-i-program-500-plus-slabo-wplywa-na-konsumpcje,669568.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś czytałem że dzięki 500+ wzrosła sprzedaż sprzętu AGD - lodówek ,pralek .

Pytanie na co rodziny mają wydać pieniądze z programu 500+ ? Bo mi się wydaje, że na to co w danej chwili potrzebne. A pretensje mają ci których towary nie są kupowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspertka: 500 plus robi "prezent gospodarce niemieckiej

 

Kolega chyba nie jest UDS em skoro nie cieszy go fakt, że te rodziny tak napiętnowane zaczną przyjeżdżać na OBT sprawnymi 10 letnimi autami z Niemiec, zamiast zdezelowanymi Fiatami SC, Deawoo Tico itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwisowanymi ,zadbanymi ,

W zdecydowanej większości tak . Raz miałem auto z Niemiec gdzie w środku syf, kiła i mogiła .Na moje słowa ,że Niemiec tym chyba nie jeździł ,padła odpowiedź twierdząca , nacji nie wymienię.

Wszelkie bajki na temat kto jeździł wymyślili handlarze .

Jakby nie było niemieckie społeczeństwo jest bogatsze od naszego i stać na dbanie o samochód . Jak to mówią :Byt określa świadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

W Czechach jest fajne rozwiązanie. Podatek na stare samochody jest, ale równolegle są też dopłaty dla tych, którzy chcą nabyć nowy samochód marki Skoda.

 

[ Dodano: 22-09-2016, 13:13 ]

szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowatorska konstrukcja ważąca 7 ton, nie będzie praktyczna ani dla lekarza, czy też innych służb. Zabawka dla wybranych, bez szerszego zastosowania. Z drugiej strony to może lepiej zarejestrować coś takiego, dla nowobogackich, jak kombinacje z Quadami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo fajnych bajerów - nie powiem.

 

Ale w tej konfiguracji, z osobami i ładunkiem nie widzę tego w terenie. Ono jest po prostu za ciężkie, albo w tej specyfikacji na stronie jest jakiś błąd. Przecież rzeczywista masa tego cuda to będzie z ładunkiem z 8 ton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Akcyza na auta może pośrednio uwzględniać "czynnik środowiskowy"

Nowa akcyza na samochody mogłaby zależeć od pojemności silnika i wieku auta, pośrednio uwzględniony zostałby także "czynnik środowiskowy" - poinformowało biuro prasowe Ministerstwa Finansów.

"Znowelizowany system opodatkowania pojazdów mógłby być uzależniony od dwóch czynników - pojemności silnika pojazdu oraz jego wieku (roku produkcji). Równocześnie pośrednio uwzględniony zostałby czynnik środowiskowy, gdyż przedziały przyjęte na potrzeby ustalania wieku pojazdu wynikają z okresu stosowania poszczególnych norm dopuszczalnych emisji spalin zgodnie z europejskim standardem emisji (tzw. normy euro)" - poinformowało biuro prasowe MF.

Zaznaczono jednocześnie, że nie przewiduje się zmian w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu podatku akcyzowego. Tak jak obecnie podatek ten nakładany byłby na samochody rejestrowane po raz pierwszy w naszym kraju. Dotyczy to zarówno aut nowych, jak i np. sprowadzanych z zagranicy. "Przedstawienie szczegółowych założeń i rozwiązań legislacyjnych będzie możliwe po opracowaniu projektu aktu prawnego" - dodano.

- Pracujemy nad zmianami zasad płatności akcyzy w ministerstwie finansów w zależności od pojemności silnika, w zależności od wieku samochodu - powiedział na konferencji prasowej wicepremier Morawiecki. Jak podkreślił, - nie pracujemy oczywiście nad żadnymi zakazami - to jest ważny element naszej gospodarki

Rzeczywiście w ciągu paru miesięcy ujrzy światło dzienne - jeżeli Rada Ministrów to zaakceptuje i przejdzie wszystkie szczeble legislacyjne dana propozycja - to ujrzy światło dzienne nowe podejście do opodatkowania, poprzez akcyzę w szczególności samochodów w zależności od wieku i od pojemności silnika - powiedział Morawiecki.

Wiele wskazuje na to, że nowe przepisy sprawią, że nieopłacalne stanie się sprowadzanie z zagranicy starszych samochodów. Rok 2016 odwrócił tendencję w tym względzie. W 2015 roku wśród sprowadzonych do Polski z zagranicy samochodów 6,5 proc. stanowiły auta liczące sobie do 4 lat, 37,9 proc. od 4 do 10 lat i 55,6 proc. mające 10 lub więcej lat. W roku 2016 te proporcje to odpowiednio: 5,0 proc., 31,7 proc. i 63,3 proc. Starsze auta to nie tylko większa uciążliwość dla środowiska, ale też mniejszy poziom bezpieczeństwa. Wiek polskiego parku maszyn nie pozostaje bez wpływu na fakt, że w krajach Unii Europejskiej przodujemy pod względem liczby zabitych i rannych w wypadkach samochodowych.

 

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Akcyza-na-auta-moze-posrednio-uwzgledniac-czynnik-srodowiskowy,wid,18543968,wiadomosc.html?ticaid=117e8c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.