Skocz do zawartości

szkolenie geometria kół


przemekbosch

Rekomendowane odpowiedzi

Golfy i Astry ustawiamy tak jak inne auta, jedyna róznicą może być możliwość regulacji kąta pochylenia koła, który trzeba sprawdzić ewentualne wyregulować przed regulacja zbiezności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co robicie żeby auto nie sciagalo

Za ściąganie auta , odpowiedzialny jest kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

Z reguły jest on nie ustawialny, jego wartości determinują punkty mocowania zawieszenia w nadwoziu. Producenci podają w jakich tolerancjach ma on się mieścić - ważne jest tu też, aby ten kąt był taki sam dla prawego jak i dla lewego koła.

Ściąganie może również powodować różnica ciśnień w oponach lub nie widoczne gołym okiem pęknięcia osnowy opony - trzeba wtedy wymienić oba koła i sprawdzić jak zachowuje się pojazd.

Są jednak pojazdy , w których kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

się ustawia........ ale to oddzielna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ściąganie auta ,

Odpowiedzialna jest bardzo często różnica w rozstawie osi (prawa-lewa) strona, choć przyczyny tego mogą być różne to ściąga zazwyczaj w stronę rozstawu mniejszego,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często różnica w rozstawie osi (prawa-lewa) strona

No tak , tyle że jak występuje nierównoległość osi , to "taksówek" jest już "bity" i to uczciwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ściąganie auta , odpowiedzialny jest kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

 

Mnie uczyli, ze jest on odpowiedzialny a odbijanie kierownicy po skręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest on odpowiedzialny a odbijanie kierownicy po skręcie.

 

To też.

Jeżeli jest duża różnica w wartościach tego kąta ,kół kierowanych , to co się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

za ściąganie auta podczas jazdy w 95% odpowiedzialne są opony i oczywiście różnica w kątach pochylenia kół osi przedniej.Każde auto choćby nie wiem z jak spieprzoną zbieżnością ustawi sobie oś jazdy na wprost

będzie przy tym darło opony ale nie będzie go ściągać w żadną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice w beissbarth są wrażliwe na stuknięcia trzeba uważać przy zakładaniu i odwieszaniu - serwis kalibruje nam głowice co-najmniej dwa razy w roku, zawsze jak jest problem z kierownicą i ściąganiem po kalibracji wszystko ok. Sprawdź też geometryczną oś jazdy i przesunięcie kół, jak duża różnica to znaczy że któreś koło jest cofnięte i będzie geometryczna oś pojazdu inna od geometrycznej osi jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze blokuje kierownicę i tak jak koledzy powyżej zaczynam od tylnej osi jeśli jest regulowana , poza tym trzeba pamietać rownież o tym że niektore pojazdy się reguluje pod obciązeniem ( Renault).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym trzeba pamietać rownież o tym że niektore pojazdy się reguluje pod obciązeniem ( Renault).

A Koledze nie pomyliło się raczej z : "Czasami trzeba dokonać kilku pomiarów punktów zawieszenia w odniesieniu do poziomu podłoża, na którym stoi samochód. Następnie wyliczoną wartość uwzględnić podczas pomiaru przez wprowadzenie do urządzenia przed pomiarem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy kto ma jaki przyrząd. My mamy głowice pasywne i można nimi prawie że rzucać i nic się nie stanie. Tak samo nasz przyrząd nie zaleca blokowania kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reguluje pod obciązeniem ( Renault).

Nie spotkałem się jeszcze, aby w Renault ustawiać pod obicążeniem. Przykładowo BMW, Opel tak, ale Renault :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renaultach jest odwrotnie, bo tam na podstawie ugięcia zawieszenia (prześwitu) dobiera się odpowiednie wartości regulacyjne a nie jak w innych autach, które trzeba dociążyć aby uzyskać żądane ugięcie zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dla wybranej marki mierzy się prześwit, stosuje dodatkowe obciążenie a w mercedesach używa pochyłomierza - dane zawsze podaje program, bądź autodata. Jak zedrze opony klientowi, sam dotrze do prawidłowych danych, porówna z wydrukiem jaki dostał i macie do zwrócenia za oponki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pochyłomierz w mercedesach to podstawa, choć ustawianie kątów poprzez przekładanie śrub jest... no niefajne ;)

 

Do tego w wielu modelach tej marki do ustawienia zbieżności wymagany jest drążek rozprężny na przednie koła, bodaj 10kN.

 

Jak po ustawieniu zbieżności ściąga, to należy zamienić miejscami koła przednie. Jest szansa, że znajdzie się przyczyna.

A żeby kierownica wychodziła prosto, po ustawieniu zbieżności jeszcze raz ustawiam kierownicę i sprawdzam. I jeśli tył nie zarzuca,to jest dobrze.

 

Ogólnie fajna robota jak idzie i auto bez okrutnej przeszłości. Choć często klient nie chce wyprowadzić auta "na prostą" bo... jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.