Paprock Napisano 22 Październik 2016 Share Napisano 22 Październik 2016 Ja tą kuwetę ogarniam (tak mi się zdaje). Tylko idzie o to tak jak napomknąłem o przyczepie/naczepie gdzie zsumowane naciski równają się d.m.c. pojazdu, podobnie postępuję określając naciski w motocyklu aby po dodaniu osi wyszło coś koło d.m.c. motoru. Tu w tej wywrotce zrobił ktoś podobnie i dlatego pytam czy taki sposób jest karygodny i naganny, czy może bacząc na przyczepy/naczepy oraz motocykle może być akceptowalny. Drugie pytanie jest takie; co się dzieje z ta wywrotką gdy największy dopuszczalny nacisk osi osiągnie oczywiście wynikający wprost z warunków technicznych w wysokości 9,5 t i czy takie praktyki są akceptowalne mając na uwadze jej d.m.c.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Październik 2016 Share Napisano 22 Październik 2016 Z doświadczenia wiem , że to gra w lotto . Jeżeli WK opierał się na katalogu ITS, to wpisał wg. widzi m się ,bo skoro w katalogu są widełki , to wolą dla bezpieczeństwa wpisać wartość mniejszą. Najlepszy kolega wie co ITS podaje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 25 Październik 2016 Share Napisano 25 Październik 2016 Danielg539 napisał: 60 ton to dopuszczalna masa zestawu w Skandynawi. eee tam, u nas też można;) http://40ton.net/wiozl-dwa-20-stopowe-kontenery-wazyl-z-nimi-67-ton-i-8-osiowym-zestawem-przekraczal-naciski-na-osie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 25 Październik 2016 Share Napisano 25 Październik 2016 No to mam trzy pytania na teraz:1. O jakie naciski rozchodzi się w dowodzie? 2. O jakie naciski rozchodzi się w warunkach technicznych? 3. O jakie naciski rozchodzi się na tabliczce znamionowej? [ Dodano: 21-10-2016, 09:05 ] O proszę materiał poglądowy z archiwum WK Katowice: Widzę że Mercedes krąży po stacjach. Ja właśnie opisałem ten przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Październik 2016 Share Napisano 25 Październik 2016 ktoś zrobił sobie wyliczankę. Skoro pojedyncze osie w sumie mają 15 000 kg, to pozostało 17 000 kg na pozostałe dwie osie do 32 000 kg DMC. 17 000 kg / 2 =8 500 kg = 83,30 kN. I ta wyliczanka jest w homologacji .Wydział komunikacji nie wpisze innych nacisków niż te które wynikają z homo. Tak w ogóle ,to ciekawe ta homologacja . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Październik 2016 Share Napisano 25 Październik 2016 Ja już jedną homologacę cofnąłem, a uściślając to dopuszczenie jednostkowe. Pierwszy wróg klientów w firmie i pierwszy czepiak na północnej stronie miasta. Dziękuję postoję, więcej tego nie zrobię! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Październik 2016 Share Napisano 25 Październik 2016 Skoro pojedyncze osie w sumie mają 15 000 kg, to pozostało 17 000 kg na pozostałe dwie osie do 32 000 kg DMC. 17 000 kg / 2 =8 500 kg = 83,30 kN. I ta wyliczanka jest w homologacji Ja widywałem takie homo gdzie nacisk wynosił 9,5 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 I to jest też prawidłowa wartość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 hmmm... Może pora w nowelizacji ustawy zapodać obowiązek przedstawienia diagnoście na stacji zestawu papierów z homologacji i rejestracji... A jakby okazało się za trudne, to chociaż trzeci rodzaj nacisku osi wykombinować... Niech tam nawet homologacyjnym zostanie mianowanym. Jest konstrukcyjny, jest administracyjny, może być i trzeci - homologacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelrosa Napisano 16 Marzec 2017 Share Napisano 16 Marzec 2017 Witam. Odświeżę trochę temat. Miałem klienta z zapytaniem odnośnie danych F1, F2. Pojazd Iveco Daily sprowadzony z Niemiec. Na tabliczce znamionowej pierwsza pozycja 5200kg, druga pozycja 8700kg, w DR Niemieckim F1 - 3500kg, F2 - 3500kg, F3 - brak. Z tego co udało mi się ustalić pojazd był homologowany z parametrami zgodnymi z TZ. Klient był (tak mówił) na innej stacji i kazali mu wymienić TZ. W związku z małym stażem pozwolę sobie zapytać czy to tak powinno być. Wg załącznika 4 DzU. 2016 poz. 2022 na tabliczce są mmc a w DR F2 , F3 dopuszczalne. Czy klienta czeka wymiana TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 16 Marzec 2017 Share Napisano 16 Marzec 2017 Czy klienta czeka wymiana TZ. W Iveco może się uda wymienić bo te samochody miały homologację takie jakie klient chciał mieć (w pewnych granicach) tylko nie zawsze sprzedawcy pamiętali o wymianie tabliczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelrosa Napisano 16 Marzec 2017 Share Napisano 16 Marzec 2017 Qnick nie wiem czy dobrze myślę ale czy nie powinno być że dane na tabliczce zostają takie jak są a przy okresowym przed pierwszą rejestracją określamy mu F1 - 3500, F2 - 3500, F3 - 7000 choć przy tym F1 też mam wątpliwości czy nie powinno być 5200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Marzec 2017 Share Napisano 16 Marzec 2017 dane na tabliczce zostają takie jak są a przy okresowym przed pierwszą rejestracją określamy mu F1 - 3500, F2 - 3500 A na następnym badaniu okresowym: 0.2.d (Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu) lub e (Brak tabliczki znamionowej albo jest nieczytelna lub dane na niej zawarte są niezgodne ze stanem faktycznym) i wynik badania N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 16 Marzec 2017 Share Napisano 16 Marzec 2017 F1 też mam wątpliwości czy nie powinno być 5200 No widzisz po prawdzie to F.2- powinno być 5200 zgodnie z TZ (bo tam nie ma dwóch rubryk na TZ a Daily z DMC 5200 jak najbardziej może być). Tylko potem reszta warunków dla takiego pojazdu (ogranicznik, tachograf). Nie wiadomo jak to w Niemcowni było zarejestrowane może miał obniżoną DMC do sprzedaży (ponoć u nich wolno takie rzeczy na SKP wykonać) zapomnieli tylko o TZ lub u nich obowiązku zgodności TZ z papierami nie wymagają O rzeczach niezgodnych z naszym prawem pisać Ci nie będę boś młody i złych rzeczy się nie ucz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.