Skocz do zawartości

Przyszłosc badan technicznych


rafpuk

Rekomendowane odpowiedzi

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przekazało do konsultacji społecznych projekt nowelizacji Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym oraz niektórych innych ustaw wynikający z obowiązku implementacji Dyrektywy 2014/45/UE. Udostępniono również projekty kilkunastu aktów wykonawczych, które w sposób szczegółowy precyzują wprowadzane regulacje

 

Udostępnione przez MIiB dokumenty w większości potwierdzają kierunek zmian, który już wcześniej był sygnalizowany przez pracowników ministerstwa. Pierwsze reakcje przedsiębiorców i doniesienia medialne wskazują, że duże emocje budzą kwestie dotyczące funkcjonowania stacji prowadzonych przez Transportowy Dozór Techniczny oraz zagadnienia związane ze sposobem zapewnienia jakości badań. Publikacje te prowadzą do wniosków, które można przedstawić w formie ankiety:

 

1 Czy planowane utworzenie szesnastu stacji kontroli prowadzonych przez TDT będzie działaniem konkurencyjnym wobec stacji prywatnych? Czy stacje kontroli TDT są potrzebne? Jeśli tak, to ile?

2 Który z rodzajów nadzoru nad jakością badań technicznych uważają Państwo za skuteczniejszy?

Rejestrowanie pomiarów przez urządzenia diagnostyczne, gromadzenie wyników w bazach danych i analiza poprzez narzędzia informatyczne – a na tej podstawie opracowywanie zaleceń dla stacji kontroli pojazdów,

System niezapowiedzianych kontroli przeprowadzanych przez funkcjonariuszy państwowych, sprawdzających prawidłowość wykonywania badań przez diagnostów? Z treści projektu ustawy wynika, że tych kontroli byłoby co najmniej 0,5 proc. z ogólnej liczby badań technicznych z poprzedniego roku. W Polsce wykonuje się rocznie około 15 mln badań, co daje ilość 75 tys. kontroli. Po podzieleniu tej liczby przez ilość SKP w Polsce (około 4500) daje to przeciętnie 17 kontroli rocznie na każdą stację.

3 Czy przez wprowadzenie proponowanych regulacji zmniejszy się ilość kierowców, którzy nie wykonują badań technicznych?

 

Zapraszamy Państwa do dyskusji i przesyłania swoich uwag do udostępnionych aktów prawnych. WSOP jako firma zrzeszona w Stowarzyszeniu Techniki Motoryzacyjnej bierze udział w konsultacjach społecznych. Państwa uwagi prosimy przesyłać na adres: badaniatechniczne[małpa]wsop.pl

 

http://www.wsop.pl/ruszyly-konsultacje-spoleczne-sprawie-nowelizacji-ustawy-prawo-o-ruchu-drogowym/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Alle mi się nudzi :hah:

Tak mi strzeliło z braku zajęcia, żeby dobrowolne badania porobić. No dobrowolne jak dobrowolne, ale na przykład za niechęć poddania pojazdu badaniu agencja ubezpieczeniowa nie wypłaci odszkodowania. Z tego samego powodu składka na ubezpieczenie 1000% więcej wyniesie, a do zasłużonych zniżek pojazd zakwalifikuje się po konkretnym raporcie ze stacji kontroli. Pisząc o raporcie mam na myśli rzeczowy opis stanu technicznego pojazdu, w którym zawarte byłoby to, co w głównej mierze na dziś jest usterką drobną, a bywa że z przymkniętym okiem istotną.

Podsumowując. Chcesz mieć pojazd tanio ubezpieczony, to jedziesz raz w roku na stację i tam przemaglują auto w pół dnia na kanale. Opiszą czy reflektory były zmatowiałe, zamienniki, oryginalne. Ocenią stan przewodów hamulcowych, może i grubość tarcz hamulcowych, a na bank wysokość bieżnika w oponach. Załączy się stosowne wydruki wraz z pomiarem hałasu i się jedzie z tymi dokumentami do agenta pod ocenę, po ubezpieczenie. I teraz jak lipny stan to gruba zwyżka, a jak pojazd na tip-top to wprost proporcjonalna zniżka. I nie ma, że w razie W („w” jak wypadek) nikt nie oceni stanu technicznego pojazdu w trakcie kolizji/wypadku, bo akurat stan techniczny byłby powiązany z wysokością składki i ewentualnymi roszczeniami. A nie, że szkoda całkowita, a to dalej na drodze. I może by się skończyły od zawsze winne warunki szosowo-pogodowe jako główna przyczyna nieszczęśliwych zdarzeń na drodze.

Taki system samo się kontrolujący. Użytkownik nie wyskoczy z propozycją korupcyjną, bo jak ten drugi ją przyjmie zafałszowując opis, to i tak w razie W pojawi się trzeci co auto oceni i temu pierwszemu nic z odszkodowania nie skapnie, a i drugiemu powinno oberwać się zdrowo. Byłby swoisty strach i panika wyjechać kiepskim samochodem na drogę, bo w razie czego i tak odszkodowanie pozamiatane.

 

Tak mnie tylko jeszcze ciekawi pomysł tych nowych wiadomych stacji. Ciekawi mnie ile czasu badanie będzie trwało na takiej stacji i w ilu diagnostów będzie wykonywane. To tak tylko w odniesieniu do dzisiejszych jakże błyskawicznych badań na niektórych stacjach.

A poza tym legislacyjnym absurdem jest odpuszczenie uwarunkowania w przepisach czegoś takiego jak współpraca użytkownika/właściciela z diagnostą w zakresie przeprowadzanego badania.

I powiem szczerze, „kozakiem” jestem stwierdzając, że sam, że w pojedynkę przebadałem!, a właściwiej to radę dałem niektórym pojazdom. Czekam, kiedy tylko cwańszy ode mnie zostawi mi przed bramą samą naczepę... i rzeknie: dalej se pan badaj sam, obowiązek spełniłem znaczy pojazd przedstawiłem, a teraz ciągnikiem na kawę spadam, wrócę gdzieś tak pod koniec dnia. :|

Jakoś kłóci mi się w zakresie współpracy przedstawianie z wykonywaniem:

Art. 81. 1. Właściciel pojazdu [...] jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego.
Art. 84. 1. Badanie techniczne pojazdów wykonuje zatrudniony w stacji kontroli pojazdów uprawniony diagnosta.

8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrowolne jak dobrowolne, ale na przykład za niechęć poddania pojazdu badaniu agencja ubezpieczeniowa nie wypłaci odszkodowania.

To już przerabialiśmy, sądy nie podzielały poglądu, że pojazd bez ważnego OBT jest pojazdem niesprawnym! Nawet brak OBT nie jest podstawą do odmowy wypłaty ubezpieczenia z AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Irlandii zgłoszenie się na bt po terminie o więcej niż "ileśtam" dni skraca termin do następnego bt. Mój samochód nie mial ważnego badania jakś czas przez co nowy przegląd dostał na 10 miesięcy. Czym dłuższa przerwa bez ważnego bt tym krótszy nowy przegląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt zmiany PORD – inne stanowiska

 

Szanowni Państwo,

 

na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji zostały umieszczone opinie do projektu zmiany ustawy – Prawo o ruchu drogowym, przygotowane przez inne podmioty i osoby w ramach konsultacji publicznych, a także przez inne resorty i jednostki w ramach uzgodnień międzyresortowych.

 

Z uwagami zgłoszonymi w ramach konsultacji publicznych mogą się Państwo zapoznać pod linkiem:

 

http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12290511/katalog/12382571#12382571

 

Z uwagami zgłoszonymi w ramach konsultacji międzyresortowych mogą się Państwo zapoznać pod linkiem:

 

http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12290511/katalog/12382565#12382565

 

Zachęcamy gorąco do lektury.

 

 

http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/663-projekt-zmiany-pord-inne-stanowiska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pięknie panowie z TDT piszą o wymaganiach dla diagnostów natomiast słowem się nie zająknęli o wymaganiach dla inspektorów TDT !!! Człowiek po szkole kolejowej który ani minuty nie spędził w warsztacie ma badać pojazdy do tego jeszcze dodatkowo tylko i wyłącznie wożące materiały niebezpieczne ???

Ilu inspektorów TDT spełnia wymagania dla szeregowego diagnosty ?

Czy dla "naddiagnosty? (inspektora TDT ) nie powinno być takich wymagań jak dla osoby szkolącej ( wyższe budowa: naprawa i eksploatacja pojazdów + praktyka w warsztacie) ?

 

Po co TDT ma budować nowe "wzorcowe" stacje jak chce wprowadzić kolejne narzędzie ( rygor natychmiastowej wykonalności ) by zamykać SKP. Obecnie stacji jest w nadmiarze. Po co nowe jak przedsiębiorcy zabierze się diagnostów to stacje sprzeda za 1/4 ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pięknie panowie z TDT piszą o wymaganiach dla diagnostów natomiast słowem się nie zająknęli o wymaganiach dla inspektorów TDT !!! Człowiek po szkole kolejowej który ani minuty nie spędził w warsztacie ma badać pojazdy do tego jeszcze dodatkowo tylko i wyłącznie wożące materiały niebezpieczne ???

Ilu inspektorów TDT spełnia wymagania dla szeregowego diagnosty ?

Czy dla "naddiagnosty? (inspektora TDT ) nie powinno być takich wymagań jak dla osoby szkolącej ( wyższe budowa: naprawa i eksploatacja pojazdów + praktyka w warsztacie) ?

 

Bardzo słuszna uwaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to tylko szykowanie ciepłych (dobrze płatnych, bez odpowiedzialności) posadek w rewelacyjnie zyskownej (w przyszłości) firmie.

 

Gdzie i od kiedy można CV składać? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idziemy o zakład, że wprowadzenie "sztywnej" stawki 500 zł i "rózga" w postaci punktów karnych zmotywowałoby zapominalskich równie skutecznie!

 

:ok:ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i okaże się, że każdego dnia jedna stacja TDT powinna skontrolować - uwaga - 800 samochód! Przy założeniu, że ośrodki TDT czynne będą 10 h na dobę, na jedną godzinę przypada średnio 80 badań technicznych!

 

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-na-przeglad-bedziesz-czekal-miesiacami,nId,2315918#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

 

Szkoda pracowników TDT, bo nawet śniadania nie zdążą zjeść, a co mówić o porządnym wykonaniu badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nawet śniadania nie zdążą zjeść
za taką kasę jak im będą płacić -tak sądzę -to można nie jeść

 

Będzie komitet kolejkowy i będzie grafik jak u lekarza - przyjedź pan za dwa lata.... :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nie, ale na pewno żarty (bo inaczej tego nie można nazwać) z cep 2.0 oraz przejęciem badań przez TDT jakie sobie z nas robi rząd to już na pewno na miejscu nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypadkiem nie nasze środowisko wnioskowało o karanie spóźnialskich
tak, wnioskowaliśmy ale tu chodzi o formę kary:

 

W naszej ocenie OKRD są w stanie wyeliminować pojazdy poruszające po drogach publicznych bez ważnych badań technicznych w ramach kontroli oraz poprzez nałożenie mandatu karnego nakładanego na kierującego takim pojazdem do usunięcia pojazdu z drogi, pod warunkiem zapisania tego w ustawie. Jednocześnie ustawodawcy umknął ważny zapis z rzeczonej dyrektywy:

Pojazdy użytkowane na drogach publicznych muszą być zdatne do ruchu drogowego w momencie ich eksploatacji. Posiadacz dowodu rejestracyjnego oraz, w stosownych przypadkach, użytkownik pojazdu powinni być odpowiedzialni za utrzymywanie pojazdu w stanie zdatności do ruchu drogowego.

 

http://osds.org.pl/?p=1258 str.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

To ma być rewolucja - PiS zajął się aptekami i przygotował projekt ustawy, a w nim takie założenia jak to, że aptekę będzie mógł prowadzić tylko farmaceuta, a to oznacza, że wiele punktów zniknie. (http://www.tvn24.pl)

 

 

A co będzie, gdy taką zasadę wprowadzą dla prowadzących SKP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.