Skocz do zawartości

CEPIK 2.0


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

Niech sobie TDT bierze tramwaje i trolejbusy

Dlaczego mamy pozwalać na odbieranie nam poszczególnych rodzajów badań. Zdaję sobie sprawę, że są to badania w konkretnych miastach, ba nawet w konkretnych placówkach, nie mniej jednak to diagnosta uczył się, zdawał egzaminy aby móc dokonywać również i tych badań. Osobiście nie godzę się na uszczuplanie moich uprawnień, tylko dlatego, że jakaś instytucja uważa, że wykona to lepiej ode mnie. Milczenie w tej materii spowoduje dalszą marginalizację naszego zawodu.

TDT nie musi stać się monopolistą w systemie BT, przy sprawnym działaniu CEP 2 , może się sprowadzić do organu kontrolującego w porozumieniu z SP. Nie można wyprowadzić nadzoru z SP przy pozostawieniu tam rejestracji, wydawania, zwracania dokumentów, ponieważ doprowadzi to do zupełnego chaosu. Dziś magistraty nie umieją sobie poradzić z dokumentacją na swoim terenie, a co mówić jak inny organ będzie wymagał od diagnosty konkretnego działania, a magistrat będzie żądał czegoś odwrotnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mamy pozwalać na odbieranie nam poszczególnych rodzajów badań.

 

Bo stacje i Diagności nie są do nich odpowiednio przygotowani - patrz chociażby zmiany konstrukcyjne.

 

Nie można wyprowadzić nadzoru z SP przy pozostawieniu tam rejestracji

 

Wbrew pozorom mogłoby być jeszcze lepiej. Teraz się rządzą, bo to ich podwórko. Jak nie będą mieli już na nic wpływu przyjmą wszystko od TDT - taka prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo stacje i Diagności nie są do nich odpowiednio przygotowani - patrz chociażby zmiany konstrukcyjne.

A czym mają się różnić stacje TDT? Jedyną różnicą będzie to, że nie będą robić badań bez stosownych "kwitów". Tak to ja i dziś robię, co przekłada się na to, że każdy mija mnie szerokim łukiem i wali do "złotej rybki"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzić minimalne kryteria dla nadzorujących a jak SP nie spełnia to umowa z TDT i po sprawie

Ja nie jestem za takim rozwiązaniem, bo kontrola ze ST to trochę jak wykonywanie OBT w samochodzie kolegi, czyli czynności trzeba wykonać ale wydanie oceny wzbudza pewien niesmak.

. Po co wprowadzać daninę po 4 zł dla TDT do jest ponad 80 milionów rocznie

To bez wątpienia jest zamach na kasę obywateli :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrola ze ST to trochę jak wykonywanie OBT w samochodzie kolegi, czyli czynności trzeba wykonać ale wydanie oceny wzbudza pewien niesmak.

 

Co ma wynik badania do kontroli? bo nie kumam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sobie TDT bierze tramwaje i trolejbusy

Dlaczego mamy pozwalać na odbieranie nam poszczególnych rodzajów badań. Zdaję sobie sprawę, że są to badania w konkretnych miastach, ba nawet w konkretnych placówkach, nie mniej jednak to diagnosta uczył się, zdawał egzaminy aby móc dokonywać również i tych badań. Osobiście nie godzę się na uszczuplanie moich uprawnień, [...]

Tak działa wolny rynek. Jego niewidzialna ręka dotknie nas wszystkich. Także i mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak działa wolny rynek. Jego niewidzialna ręka dotknie nas wszystkich. Także i mnie.

Na wolnym rynku to było teraz. Nie czytałeś projektu ? TDT ma zabrać badania ADR !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak działa wolny rynek. Jego niewidzialna ręka dotknie nas wszystkich. Także i mnie.

Na wolnym rynku to było teraz. Nie czytałeś projektu ? TDT ma zabrać badania ADR !!!

 

A gdzieś masz zapisane (Ustawa/Konstytucja), iż OSKP dozgonnie robią ADR'y?

 

Wchodzi więc nowe prawo to trzeba się do niego dostosować. Jak właściciele SKP nie potrafią się dogadać to ktoś to zrobił za nich i bez nich. Tak jak napisałem wczesnej, dotyczy to także mojej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast robić rewolucje . wszystkie siły i środki powinni przeznaczyć na jak najszybsze uruchomienie CEPiK`u 2.0..

 

.....zagrożenia - wynikające z przeprowadzonego audytu - dotrzymania także terminu 4 czerwca 2018 roku oraz o ewentualne zagrożenia ze strony PWPW i HP wskazywano, iż w PWPW po zwolnieniach nie ma tam w tej chwili sprawnego zaplecza, a HP ma się wycofać z runku polskiego. Po zbudowaniu szczegółowego harmonogramu, który konsultujemy aktualnie z innymi resortami, a dzisiaj określiliśmy 1100 działań-czynności, podzieliliśmy projekt na 7 etapów - więc ten sposób przygotowania, sposób przygotowania prac daje nadzieje – odpowiedział Piotr Woźny. Natomiast współpraca choć żmudna przebiega i jest monitorowana codziennie.....

Ciemność widzę 8)

..Chcemy naprawić kilka spraw - dodał w swoim wystąpieniu P. Woźny. Pierwszą z nich ma być - od 1 stycznia 2017 roku obligatoryjne stosowanie słowników w procesie rejestrowania pojazdów. Dostawcą słownika jest Instytut Transportu Samochodowego. To będzie wielka zmiana, która ułatwi migrację danych pomiędzy bazami...

http://www.prawodrogowe.pl/informacje/kronika-legislacyjna/prosimy-o-przesuniecie-terminu-ale-chcemy-tez-naprawic-kilka-spr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrola ze ST to trochę jak wykonywanie OBT w samochodzie kolegi, czyli czynności trzeba wykonać ale wydanie oceny wzbudza pewien niesmak.

 

Co ma wynik badania do kontroli? bo nie kumam...

 

Chodziło mi o to, że osoba kontrolująca gdy będzie pochodziła ze starostwa to w dużej mierze będzie znała część diagnostów i właścicieli stacji a wówczas bezstronność kontrolującego będzie dyskusyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład raczej nie trafiony, bo brygadzista (jego firma) czerpie zyski z pracy swych pracowników a WK jako jednostka nadzorująca nie czerpie żadnych profitów z SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo brygadzista (jego firma) czerpie zyski z pracy swych pracowników

 

A na SKP to już nie czerpie zysków z pracownika?

 

WK jako jednostka nadzorująca nie czerpie żadnych profitów z SKP.
Czyli jest obiektywna :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że bez komentarza, bo rozumując

osoba kontrolująca gdy będzie pochodziła ze starostwa to w dużej mierze będzie znała część diagnostów i właścicieli stacji

To nikt nie może pracować w starostwie, bo każdy kogoś zna......

Ale czy to znaczy, że jest nieuczciwy?

Czy chcesz powiedzieć, że jak sprawdzasz koledze pojazd to wsadzasz go na minę (czytaj - siebie)?

 

Moi koledzy chcą przyjeżdżać do mnie pomimo tego, że nie zawsze mają przed sobą "złotą rybkę" :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Koledzy, podpowiedzcie, mój wniosek został już przetworzony. Do szczęścia potrzeba jeszcze tylko nowego sprzętu i windows 10. Cepik 2 podobno został przesunięty, ale żadnego info na oficjalnej stronie nie ma. I teraz nie wiem co robić? Czy spinać poślady i kupować sprzęt i przerzucać oprogramowanie Norcomu, czy wyluzować i czekać nawet do grubo po 1 stycznia i wtedy, gdy będzie znana nowa data przygotować się odpowiednio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wgrany na XP
Ten system nie ma już wsparcia technicznego MS, więc jest niezalecany ze względów bezpieczeństwa. Pora zmienić na coś nowszego :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten system nie ma już wsparcia technicznego MS, więc jest niezalecany ze względów bezpieczeństwa.

 

Odbiegając od tematu - chcą nowsze systemy operacyjne "bo bezpieczeństwo" a jednocześnie zmuszają nas do nieaktualizowania javy narażając nas na zagrożenia...

 

Cóż... "dziwny jest ten świat..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiegając od tematu - chcą nowsze systemy operacyjne "bo bezpieczeństwo" a jednocześnie zmuszają nas do nieaktualizowania javy narażając nas na zagrożenia...

Cóż... "dziwny jest ten świat..."

Nie sposób się nie zgodzić :-)

 

Czy spinać poślady i kupować sprzęt

Wszelkie manewry związane ze sprzętem warto zrobić PO 1 stycznia, a nie przed - okres okołoświateczno-sylwestrowy nie służy sprawom tego typu (pośpiech itp.).

Testy związane z CEP-em rozpoczną się najprawdopodobniej pod koniec pierwszego kwartału ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niewdrożenie systemu CEPiK 2.0 winne są wyłącznie ministerstwa

31. posiedzenie Sejmu VIII kadencji rozpoczęło się w dniu 29 listopada i 10. jego punkcie porządku obrad rozpatrzono Sprawozdanie Komisji o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o kierujących pojazdami oraz niektórych innych ustaw (druki nr 997 i 1000). Wygłoszono 5-minutowe oświadczenia w imieniu klubów i kół zadano pytania.

 

Sprawozdawca Komisji Infrastruktury, Witold Czarnecki (fot.), przedstawił sprawozdanie Komisji. Zgodnie z zapisem w sprawozdaniu rekomendował projekt. Paweł Arndt wskazał oddziaływanie systemu na mnogość podmiotów w tym: starostwa, policja, wojewódzkie, ośrodki egzaminowania, ok. 7 tys. ośrodków szkolenia, 4 tys. stacji pojazdów itd. i dlatego też potrzeba jeszcze wiele czasu na jego wdrożenie. Przypomniał także, iż od 1 stycznia 2016 r. nad całością prac czuwa Ministerstwo Cyfryzacji, a pierwsze prace rozpoczęto w 2013 r. i do dzisiaj wdrożyć się go nie udało. Maciej Masłowski, uznał projekt za bardzo dobry. Wiele mówił też o zaległościach z wcześniejszych okresów. Rekomendował poparcie projektu. Poseł Mirosław Suchoń (fot.), przypomniał, iż projektowany projekt likwiduje tez lukę prawną dotyczącą zatrzymania prawa jazdy za naruszenie prędkości, też drugą lukę - kierowania przez starostę osób na odpowiedni kurs reedukacyjny, skierowanie będzie tu realizowane w oparciu o wyrok sądu. Natomiast podkreślił, iż w materii o niewdrożeniu systemu winne są organy centralne, zawiniły ministerstwa, które były odpowiedzialne za wdrożenie systemu i na żadnym etapie winą nie można było obciążać starostw, czy WORD-ów, ani innych jednostek. To obciążanie ich, to było zwykłe kłamstwo.

 

Wszystkie kluby i koła jednomyślnie i pozytywnie zarekomendowały projekt do dalszego procedowania.

 

Wśród pytań skierowanych do ministra cyfryzacji pytano m.inn.: o skutki finansowe, o gwarancje utrzymania proponowanego terminu, o potrzebę zatrudnienia w starostwach nowych grup urzędników oraz ewentualną konieczność budowy w przyszłości systemu CEPiK 3; o najważniejsze wcześniejsze zaniechania; o okres próbny z uwagi na bezpieczeństwo na drogach, co może skutkować pogorszeniem się bezpieczeństwa na drogach, czy może okres próbny należałoby wprowadzić wcześniej, np. od 1 stycznia 2017 r.; o współpracę z PWPW.

 

Piotr Woźny, podsekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji(fot.), odpowiadając na zadane przez posłów pytania wyjaśnił wiele istotnych spraw. Podkreślił przede wszystkim, iż przez ten rok w resorcie skupili się na bardzo precyzyjnym przygotowaniu harmonogramu realizacji tego - przecież międzyresortowego - projektu. Przez ten rok przygotowaliśmy taki detaliczny harmonogram kroków działania i on nam pozwolił uznać ile jest prac do wykonania, które nie były przewidziane we wcześniejszej umowie. Ustrukturyzowaliśmy prace, zakreśliliśmy poszczególne fazy działania - nie jak wcześniej wejście w życia w tym samym momencie - poszczególni interesariusze będą wchodzili w różnych momentach. Data 4 czerwca 2018 r., czyli data wdrożenia, daje szansę na sukces i to, że będzie to ostatnia prośba o odroczenie terminu. Będzie to bardzo kompletny, wielki, skomplikowany i wyczerpujący system - oczywiście w jego docelowym kształcie. Ustabilizowaliśmy sytuację w tym projekcie. Jest tu szansa na sukces i ostateczne jego wdrożenie. Dzięki tym informacjom będzie można realizować różnorodne usługi, Państwo i jego instytucje zdobędzie istotną wiedzę - mówił.

 

Inna kwestia – wcześniejszego wprowadzenia okresu próbnego - to kwestia merytoryczna leżąca w kompetencjach ministerstwa infrastruktury – oświadczył minister. Do takiej merytorycznej dyskusji z tym resortem usiądziemy po odroczeniu terminu. Wówczas też ostatecznie zostanie rozstrzygnięta ta i inne merytoryczne kwestie. Także kwestie okresu próbnego i ewentualności wcześniejszego wdrożenia będziemy rozpatrywali - kontynuował.

 

Dalsza sprawa to współpraca z PWPW. Minister oświadczył: Ja nie widzę problemów we współpracy z PWPW. Nie mam powodów do narzekania.

 

Zaplanowane na dzień 30 listopada wspólne posiedzenie Komisji Infrastruktury i Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii nie odbędzie się wobec braku jakichkolwiek poprawek do procedowanego projektu noweli oraz skierowania go do komisji. Do trzeciego czytania posłowie przystąpią w bloku głosowań. 31. Posiedzenie Sejmu zwołano na dni 29, 30 listopada, 1 i 2 grudnia 2016 r. (jm)

 

http://www.prawodrogowe.pl/informacje/kronika-legislacyjna/za-niewdrozenie-systemu-cepik-2-0-winne-sa-wylacznie-ministers-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.