Skocz do zawartości

Egzamin teoretyczny 14.12.2016 jakie pytania godz 8 i 13??


stefan8630

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów,

Miałem dzisiaj egzamin teoretyczny we Wrocławiu o 8.30.

Na salę wpuszczali alfabetycznie i osoby musiały zająć miejsca z przodu. Były krzesła z takim małym stoliczkiem, dosyć mało miejsca. Ustawy, przepisy wszystko w jednym dużym segregatorze, trochę trzeba było się naszukać. Nie wiem jak jest w innych ośrodkach, ale polecam wziąść ze sobą jakieś karteczki na wklejania, żeby pozaznaczać sobie co i gdzie, aby drugi raz tego nie szukać. Egzaminatorzy nie sprawiali problemów, nie chodzili po sali itp.

Opisówka: Na badanie przyjechał pojazd - cysterna po wypadku,

a) jakie dokumenty będą potrzebne do badania

b) jakie badania przeprowadzisz

c) opisać SZCZEGÓŁOWO dodatkową kontrolę ustawienia kół jezdnych oraz w jakim przypadku badanie wypadnie negatywnie (napisałem szczegółowo z dużej litery, bo egzaminator to zaznaczył na początku, że jak będzie napisane szczegółowo to ma tak być (chyba chodziło o to żeby pisać z ustaw tak jak leci)

d) nie wiem jak dokładnie to brzmiało ale coś takiego -> jak sprawdzisz podwozie, mocowania ramy, spawy.

e) jakie dokumenty (zaświadczenia) wystawisz

Skończyliśmy o 11.10, wyniki o 11.45. Całość zdało 5/30, mi się też udało, teraz praktyczny.

Powodzenia!

Chciałem dodać, że robiłem szkolenie w firmie SIMP, polecam tą szkołę, można się dużo nauczyć, z tego co słyszałem przygotowują kursantów najlepiej spośród wszystkich firm, które się tym zajmują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Również byłem z Tobą na tej sali. Jestem w grupie "prawieszczęściarzy" tzn. wszystko ok oprócz opisówki. Skoro napisałeś tyle na wstępie to czy mógłbyś w miarę dokładnie napisać swoją odpowiedź, tak żeby wiadomo było, że to konkretnie wystarczy, a podobno wcale dużo nie trzeba było pisać. Wrzuciłeś temat, i chwała Ci, ale zaraz będzie tysiąc pomysłów co być powinno w odpowiedzi a tak rozwiejesz wątpliwości i wszystkim będzie miło :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bylem o 13.30 tez we Wroclawiu pisałem opisowke. Ciągnik samochodowy z naczepa przyjechał na badanie okresowe. Naczepa do przewozu materiałów sypkich pod ciśnieniem roboczym 2barow. Trzeba bylo wypisać jakie dokumenty wymagamy, opisać szczegółowo badanie i jakie dokumenty wydamy na koniec.

 

Napisałem ze dwa dowody rej i dokumenty z Tdt na naczepę, przed wjazdem sprawdzam waznosc dokumentu i porownuje ze stanem faktycznym, badanie przepisalem z Dz.u 776 punkt po punkcie swoimi słowami no i dodałem ze sprawdzam legalizacje tacho i czy ma ogranicznik prędkości (naklejka), no i wydajemy 2 zaświadczenia na ciągnik i naczepę a w uwagach naczepy wpisujemy nr protokołu tdt i datę. Zdane teraz praktyczny. A co do egzaminatorów to w porównaniu z Krakowem to niebo a ziemia, we Wroclawiu idzie normalnie pogadac pożartować i są normalni do ludzi a krk to tylko..a szkoda słów zaluje ze odrazu na Wrocław nie uderzalem. Jedyny minus to te krzeselka z ta podstawka jak dla niemowlaka do jedzenia a dziennik na kolanach trzymać. Kolego z rybnika zapomniałem Tel wziąć od ciebie jak byśmy mieli razem pojechać na praktyczny. Napisz na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Odpowiedz

a) dokumenty potrzebne do badania:

- protokół na cysternę z TDT (z datą po dniu, w którym był wypadek)

- dowód rejestracyjny

- zaświadczenie od producenta na zwalniacz, ABS, ogrzewacz (jeśli są wymagane)

b) jakie badania przeprowadzasz:

- badanie powypadkowe (na przyczepę - cysternę)

- badanie specjalistyczne ADR

c) opisać SZCZEGÓŁOWO dodatkową kontrolę ustawienia kół jezdnych (napisałem tak jak leci z 776)

- Pomiar geometrii ustawienia kół jezdnych (po uprzednim wyregulowaniu ciśnienia w ogumieniu z tolerancją +-0,02 MPa)

- pomiar kąta pochylenia koła lewego i prawego

- pomiar kąta wyprzedzenia osi zwrotnicy kół lewego i prawego

- pomiar zbieżności kół (po uprzednim skompensowaniu "bicia" kół

- pomiar nierównoległości osi

- Pomiar geometrii ustawienia kół tylnej osi (jeżeli jest wymagana przez producenta pojazdu)

- pomiar kąta pochylenia koła lewego i prawego

- - pomiar zbieżności kół (po uprzednim skompensowaniu "bicia" kół

d) nie wiem jak dokładnie to brzmiało ale coś takiego -> jak sprawdzisz podwozie, mocowania ramy, spawy.

- nadmierna korozja, pęknięcia, ingerencja w fabryczne spawy, sprawdzenie czy śruby są dokręcone z odpowiednim momentem (za pomocą klucza dynamometrycznego)

e) jakie dokumenty (zaświadczenia) wystawisz

- zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu przeznaczonego do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych

- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu powypadkowym pojazdu - cysterna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisówka: Na badanie przyjechał pojazd - cysterna po wypadku,

Przepraszam,że się wtrącam. Ale skąd wiedziałeś,że ta cysterna przewozi materiały niebezpieczne? Bo z pytania to nie wynika.

 

[ Dodano: 14-12-2016, 20:32 ]

- dowód rejestracyjny

A to nie był zatrzymany przez policję :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może nie był zatrzymany przez policję, szofer zapomniał zabrać ze sobą, nie wiem pisałem wtedy to co przychodzi mi do głowy, nie było czasu na zastanawianie się i przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egzaminatorzy nie sprawiali problemów, nie chodzili po sali itp.

 

Przepraszam za małe OT, ale może dla rozluźnienia coś co mi się właśnie skojarzyło.

Wczoraj oglądałem taki stary polski film. Jest tam scena dziejąca się w szkole, w pokoju nauczycielskim.

Dyrektor zwraca się do obecnego tam jednego z profesorów:

- A w sumie co Pan tu robi? Dlaczego Pan nie jest teraz w swojej sali na lekcji?

- Ponieważ zrobiłem im kartkówkę i postanowiłem trochę podnieść poziom...

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ktoś pamięta może pytania z 5 części egzaminu teoretycznego który był o 13:30 w Krk? Bo ja wyszedłem z sali i po prostu czarna dziura... Chyba za bardzo się na ADR skupiłem i opisówce bo jeszcze tak nie miałem żeby żadnego pytania nie pamiętać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b) jakie badania przeprowadzasz:

- badanie powypadkowe (na przyczepę - cysternę)

- badanie specjalistyczne ADR

 

No właśnie Koledzy jakie w końcu badanie wykonać? Samo powypadkowe czy ADR-owskie też jeżeli pasek ma ważny. Kolega pisze że tak napisał i zdał, a gdzieś na forum było pisane że samo powypadkowe robimy. To jak to w końcu ma być poprawnie może ktoś wie i napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Radosławie jakbyś tak stronę Sb kliknął wcześniej to byś wiedział z 14 grudnia jakie były. Co do wcześniejszych to wystarczy pogrzebać bo też są, nie wszystkie, ale napisane jakie były wcześniej tematy.

 

[ Dodano: 15-12-2016, 19:38 ]

Ja ponawiam pytanie czy ktoś pamięta co było w części 5 egzaminu w sensie jakie pytania były?

 

[ Dodano: 15-12-2016, 19:40 ]

b) jakie badania przeprowadzasz:

- badanie powypadkowe (na przyczepę - cysternę)

- badanie specjalistyczne ADR

 

No właśnie Koledzy jakie w końcu badanie wykonać? Samo powypadkowe czy ADR-owskie też jeżeli pasek ma ważny. Kolega pisze że tak napisał i zdał, a gdzieś na forum było pisane że samo powypadkowe robimy. To jak to w końcu ma być poprawnie może ktoś wie i napisze.

 

Według mnie powinno się przeprowadzić i to i to bo masz cysternę po wypadku to trzeba sprawdzić czy niema uszkodzeń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egzaminatorzy bardziej przychylni niż w Krakowie

Ciekawe jak długo po takich wpisach . Jeżeli ktoś poszedł wam na rękę ,to nie ogłaszajcie tego całemu światu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie
to nie ma co zgadywać tylko zajrzeć do źródła:

3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia

 

masz cysternę po wypadku to trzeba sprawdzić czy niema uszkodzeń
to sprawdza inspektor TDT, a Ty masz sprawdzić:

1.4. Urządzenia podlegające dozorowi technicznemu- Sprawdzenie dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia technicznego, wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego wydanego po terminie wydania skierowania na badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi poszli komuś na rękę tylko o to ze juz chcby to ja wyczytywal każdego i legitymowal to zagadywal ze teraz juz wszystko będzie ok. Człowiek odrazu z mniejszym stresem podchodzi a w Krk jak SS do odstrzału, dwóch chodzi miedzy lawkami i zagląda ci jak szpak w pi.... A trzeci siedzi przy biurku i pieczatki wbija przez caly egzaminn do jakiś dokumentów a to wkur.... I rozprasza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja wyczytywal każdego i legitymowal to zagadywal ze teraz juz wszystko będzie ok. Człowiek odrazu z mniejszym stresem podchodzi a w Krk jak SS do odstrzału,

Taki wpis pokazuje kulturę osobistą egzaminatorów i może temu drugiemu ktoś przemówi kiedyś do rozumu .

 

Po wpisie o przychylności to można na dzień dzisiejszy załatwić komuś wejście na chatę CBA/CBŚ z granatami hukowymi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacyś tacy delikatni jesteście Koledzy- przyszli diagności. Ciekawe jak wytrzymacie różne zachowania klientów w czasie OBT. Nie raz potrafią wyprowadzić z równowagi,rozproszyć ...ale diagnosta niestety musi wiedzieć jaki przepis zastosować aby prawidłowo wykonać OBT. W razie W ,żadne tłumaczenia nie pomogą, że klient mnie rozproszył i czegoś nie dopatrzyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I rozprasza...

A tu zdecydowanie rozprasza olewanie zasad pisowni języka polskiego :!:

 

 

przed naciśnięciem "Wyślij" zalecam zrobić "podgląd" posta ...

 

przeczytać, popatrzeć,

i gdy :ok

to wysłać ...

download.php?id=6895

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia

 

No i właśnie to daje do myślenia bo dział I załącznika nr 2 do rozporządzenia punkt 1 obejmuje sprawdzenie pojazdu po wypadku drogowym (to wiadomo że trzeba wykonać) jak również jest tam pkt.3 taksówka, 4. uprzywilejowany, 5. L-ka, 6. ADR.

I teraz pytanie czy ustawodawcy chodziło tylko o pkt.1 i zapomniał tego dodać czy w przypadku ADR- wykonać powypadkowe i również badanie ADR, Taxi- powypadkowe i Taxi itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.