Skocz do zawartości

Wymiana silnika


Seba93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przejdę od razu do rzeczy, chce kupić malucha, wymiana silnika na tą sama pojemność tylko ze nie z auta ale moto a dokładnie honda cbr 600 ok. 100KM, napęd przeniesiony na zębatkę łańcuchem, tył zawieszenie wielo wachaczowe coś takiego:

 

 

3_1304524044_thumb.jpg

 

Amortyzatory z golfa, przód wzmocniony wahacz i inne amortyzatory, tył tarcza hamulcowa z 6 tłoczkowym zaciskiem, przód tarczówki, tył piasty golf lub coś podobnego, napęd z zębatki przeniesiony tak jak w golfie 2 pół osie. To raczej wszystko ze strony mechanicznej, i tutaj teraz moje pytanie jak to wygląda z zarejestrowaniem, pojemność jest ta sama ale moc jest inna, zawieszenie jest inne, czy to w ogóle dało by radę coś takiego dopuścić do ruchu, jak macie jakieś pytania pytajcie śmiało odpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytań nie ma żadnych , wszystkie opisane przez Ciebie przeróbki są niezgodne z przepisami, więc nie ma szans na pozytywny wynik BT. Tak przerobionym samochodem możesz poruszać się np po torze. Ewentualnie wystąpić do ITS a wydanie homologacji na te wszystkie przeróbki ale finansowo pewnie przekroczyło by to budżet prawie nowego samochodu sportowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wymiana silnika tylko poważna zmiana konstrukcji. Przy tak poważnych zmianach będzie problem z dopuszczeniem do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwadratura koła. Nie istnieje przepis wprost zabraniający takich zmian (choć wystarczył by prosty zabieg w przepisach, polegający na zamieszczeniu zapisu, że zmienione parametry techniczne nie mogą przekroczyć wartości nominalnych określonych dla tego typu w homologacji producenta...

No ale - z drugiej strony - nie znam normalnego diagnosty, który klepnął by takie badanie - z prostej przyczyny: nie istnieje w przepisach taki sposób badania i aparatura określona przepisami, która pozwoliłaby określić, czy takie zmiany są ciągle zgodne z przepisami... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył tarcza hamulcowa z 6 tłoczkowym zaciskiem, przód tarczówki,

samodzielne przeróbki układu hamulcowego = N

 

cbdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie opłaca sie tego robic. A takie pytanie jakie sa wymagania, i kogo bym musiał odwiedzić zeby zarejestrować pojazd typu SAM. tzw cos takiego:

 

60_1304582154_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz skontaktować się z diagnostą gdzie planujesz dokonać BT takiego pojazdu i z nim ustalić w co ma być wyposażony, jak ma zostać sklasyfikowany i czy będzie potrzebna opinia rzeczoznawcy czy nie, ponieważ każdy na takie "rzeczy" ma inne spojrzenie i wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.