blakop Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Nie widzę problemu. Ja osobiście (!) też nie. Ale pamiętam, że było nie mało WK, które w życiu nie przeliczyło samodzielnie kg na kN, więc pozostaję przy swoim niestety Jaki rodzaj badania mam wykonać? Ustalenie danych na wniosek właściciela. Pisemko od producenta do wglądu powinieneś mieć również IMHO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Ustalenie danych na wniosek właściciela. adam1501 napisał/a: Jaki rodzaj badania mam wykonać? Rozumiem, że klient zgłosił się na okresowe. Widać wyraźnie, że sam z siebie nie mogę nic, jeżeli klient lub urząd nie wnioskuje o takową zmianę. Nie popadajmy w histerię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Pisemko od producenta do wglądu powinieneś mieć również IMHO.W przypadku gdy wyższa DMC jest na TZ, a została obniżona do obowiązujących wówczas przepisów, to po co jakieś oświadczenia? Co innego gdy zachodzi wymiana TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 jeszcze ładowność przecież się zmieni. Jeżeli w kwicie od producenta będą wszystkie masy, to nie ma potrzeby odwiedzać skp. A w przypadku autobusów ,to obstawiam że się nic nie zmieni(liczba miejsc). Temat autobusu z Bydgoszczy zaraz wróci . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Zmieniły się przepisy, więc i niektóre dane pojazdu (DMC) się zmieniły. A jeszcze ładowność przecież się zmieni. Moim zdaniem diagnosta powinien określić - zgodnie z aktualnym przepisem. Więc: w kwicie od producenta będą wszystkie masy § 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzierejestracyjnym, wynikającej: 4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Koniec i kropka... nie mieszajcie do tego diagnostów !!! Michał - to jest przepis prawny i jest ważniejszy niż Twoje zdanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Michał - to jest przepis prawny i jest ważniejszy niż Twoje zdanie... Ale jeśli pojawi się na okresowym ze starymi danymi w DR to powinieneś odnotować fakt zmiany DMC w uwagach (porównanie danych ze stanem faktycznym), bo zmienił się przepis i DMC jest większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Czy zapis który mówi że wpisy dokonane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność się zmienił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Czy zapis który mówi że wpisy dokonane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność się zmienił? To zostawiasz rodzaj pojazdu "ciężarowy specjalizowany"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Ja DR nie wydaję, przecież od zmieniania jesteś Ty. Dlaczego jako przykład nie podałeś asenizacyjnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Ale przecież nie można zmienić tego z automatu dla wszystkich Michał!! Skąd wiesz, czy było tak homologowane jeśli TZ nie da takiej odpowiedzi? (a nie zawsze da). A co do specjalizowanego - obowiązek stosowania nowego nazewnictwa i nowej klasyfikacji jest wyraźnie zawarty w rozp.w sprawie szczegółowych czynności. Ale jest też do niego nieoficjalna wykładnia autentyczna, że może to być stosowane tylko w sytuacji, kiedy nie zmieni to sytuacji podatkowej właściciela - prawa nabyte itd. Czyli słuszna uwaga Dario. Tym sposobem jakaś stara zabłąkana śmieciarka zarejestrowana jako specjalny nie powinna mieć nowej klasyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Ale przecież nie można zmienić tego z automatu dla wszystkich Michał!! Skąd wiesz, czy było tak homologowane jeśli TZ nie da takiej odpowiedzi? Z automatu tylko te, które mają wpis F.1 > 18000 kg. obowiązek stosowania nowego nazewnictwa i nowej klasyfikacji jest wyraźnie zawarty w rozp.w sprawie szczegółowych czynności. A obowiązek stosowania nowych warunków technicznych jest zawarty w rozporządzeniu określającym te warunki. A stare wpisy VAT2 - VAT4? Też straciły "ważność" w wyniku zmiany przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Ale jest też do niego nieoficjalna wykładnia autentyczna, Ma to ktoś na papierze ? Bo jak znam życie to za parę lat może się trafić jakiś "dinozaur " ,a w WK będzie młodzież i weź wtedy wytłumacz i dokop się do starych przepisów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Ma to ktoś na papierze ? Mam. Pismo zostało wydane przez ministerstwo zaraz w 2001 roku, bo wtedy to było nagminne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Mam. Jest szansa na wrzucenie na forum ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Raczej nie. Pisemko ma swoją wartość Ale może spóźniony Dziadek Mróz przy weekendzie coś na mejla wrzuci... Tylko przypomnieć się trzeba, bo troszkę to na pawlaczu odkopać bym musiał przy sobocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Się przypomnę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 12 Styczeń 2017 Share Napisano 12 Styczeń 2017 To ja się też przypomnę o przepisach niemieckich dotyczących braku konieczności używania miernika nacisku na pedał hamulca przy badaniach hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Styczeń 2017 Share Napisano 13 Styczeń 2017 Dokopałem się do pisma z 2003 r. Stosowanie klasyfikacji pojazdów.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Styczeń 2017 Share Napisano 13 Styczeń 2017 No i masz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2017 Share Napisano 18 Styczeń 2017 Ale przecież nie można zmienić tego z automatu dla wszystkich Oczywiście, że nie można, bo np. mój znajomy ma cięzarowego Mana z MMC 17000kg i DMC określonym wg starych przepisów na 16000kg i po zmianie przepisów gdyby zawnioskował to dostał by DMC 17000 kg a nie 18000 jak dopuszcza przepis. Z autobusami zapewne jest podobnie i nawet kiedyś widziałem taki co na TZ miał 18500kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Styczeń 2017 Share Napisano 18 Styczeń 2017 mój znajomy ma cięzarowego Mana z MMC 17000kg i DMC określonym wg starych przepisów na 16000kg i po zmianie przepisów gdyby zawnioskował to dostał by DMC 17000 kg To już dawno powinien mieć zmienione na DMC 17000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 18 Styczeń 2017 Share Napisano 18 Styczeń 2017 To już dawno powinien mieć zmienione na DMC 17000 kg. A widzisz Kolego ja jak chciałem dobrze zrobić klientowi i przy wymianie DR opisałem wszystko ładnie w uwagach że administracyjna w ciężarówce teraz jest 18t., a nie 16t. i że na TZ maksymalna jest 19t. to i tak nic nie dało i Pani z WK zadzwoniła i kazała poprawić na 16t. bo tak ma być, bo tak było w świadectwie homologacji itp. itd. W końcu odpuściłem bo stwierdziłem że nie ma sensu kopać się z koniem bo to i tak nic nie dawało. Czasami człowiek ma już dość tłumaczenia że przepisy się zmieniły że to że tamto. Bo do niektórych i tak to nie dociera. Także nie ma się co dziwić że kolega nie ma poprawione jak niekiedy się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Styczeń 2017 Share Napisano 18 Styczeń 2017 Pani z WK zadzwoniła i kazała poprawić na 16t. bo tak ma być, bo tak było w świadectwie homologacji itp. itd. Bo od takich "zmian bez zmian" jest producent/importer a nie diagnosta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Styczeń 2017 Share Napisano 18 Styczeń 2017 Bo od takich "zmian bez zmian" jest producent/importer a nie diagnosta...I prawidłowo nich koszą kasę, a nie przychodzą na SKP po darmochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Styczeń 2017 Share Napisano 22 Styczeń 2017 To już dawno powinien mieć zmienione na DMC 17000 kg. Gdyby diagności podczas OBT porównywali masy na TZ z masami zawartymi w DR i właścicielowi by zależało na zwiększeniu DMC to pewnie już dawno w DR pojawiło by się 17t ale jest jak jest i podczas kolejnych 12 OTB i 3 wymianach DR nikt z tym nic nie raczył zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.