Skocz do zawartości

Zielone strefy także w polskich miastach


Marek1

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o durny pomysł,który kompromituje ustawodawcę.

 

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:

3) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika

w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika

pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, a w odniesieniu do silnika z turbodoładowaniem 3,0 m-1,

a w przypadku pojazdów wyprodukowanych po dniu 30 czerwca 2008 r. nie przekraczało 1,5 m-1;

No to jest rzeczywiście kompromitacja!

Bo o ile w odniesieniu do pojazdów z zapłonem iskrowym obowiązuje przepis:

"dla pojazdu, dla którego w świadectwie homologacji potwierdzono wartości wyższe, stanowiące dla tego pojazdu kryterium oceny, wartości podanych w kolumnach 6, 7, 8, 9, 10 i 11 tabeli załącznika nr 2 do rozporządzenia nie stosuje się,"

to w przypadku pojazdów z silnikiem z zapłonem samoczynnym taka regulacja, odnośnie niższych wartości wynikających z homologacji, już nie obowiązuje :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 148
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    30

  • kowal

    21

  • JANUSZ60

    14

  • Grzegorz Łódź

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Marek1,

w przypadku pojazdów z silnikiem z zapłonem samoczynnym taka regulacja, odnośnie niższych wartości wynikających z homologacji, już nie obowiązuje

kolejna furtka dla wycinających (wiadomo co)

 

[ Dodano: 04-07-2015, 09:00 ]

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Stare-samochody-beda-mogly-dalej-wjezdzac-co-centrow-miast,wid,17681811,wiadomosc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Ni sądzę, Kraków sobie nie odpuści!

 

[ Dodano: 07-11-2015, 10:33 ]

Prezydent Jacek Majchrowski postanowił w czwartek zakazać wjazdu do śródmieścia pojazdów ciężarowych.

 

Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75478,19145686,smog-dusi-polskie-miasta-wskazniki-zapylenia-wielokrotnie-przekroczone.html#ixzz3qnS3jh5K

http://wyborcza.pl/1,75478,19145686,smog-dusi-polskie-miasta-wskazniki-zapylenia-wielokrotnie-przekroczone.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Gazeta_Wyborcza

 

[ Dodano: 16-01-2017, 22:12 ]

http://aqicn.org/map/europe/pl/#@g/52.3277/18.9844/6z

 

[ Dodano: 16-01-2017, 22:20 ]

http://forsal.pl/artykuly/1010185,smog-w-polsce-samochody-emitujace-duzo-spalin-moga-miec-zakaz-wjazdu-do-miast.html'>http://forsal.pl/artykuly/1010185,smog-w-polsce-samochody-emitujace-duzo-spalin-moga-miec-zakaz-wjazdu-do-miast.html

 

[ Dodano: 16-01-2017, 22:26 ]

http://forsal.pl/artykuly/1010185,smog-w-polsce-samochody-emitujace-duzo-spalin-moga-miec-zakaz-wjazdu-do-miast.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Samorządy będą mogły nie wpuszczać do miast aut emitujących dużo spalin. Wjadą te ze specjalnym znaczkiem - pisze "Puls Biznesu".

 

,,"W stolicy Norwegii od wtorku będzie obowiązywać zakaz używania pojazdów z silnikami dieslowskimi z uwagi na wysokie zanieczyszczenie powietrza -

Zakaz ma obowiązywać od godziny 6 do 22 lokalnego czasu tak długo, jak długo będzie utrzymywało się niebezpieczne dla zdrowia zanieczyszczenie.

Za złamanie zakazu ma grozić kara w wys. 1,5 tys. koron (ok. 166 euro), którą nakładać może policja i administracja dróg publicznych......"

 

U nas dyskutują,(oj długa i żarliwa będzie to dyskusja :P ) ).

Do pierwszego czytania w Sejmie trafił właśnie poselski projekt nowelizacji ustawy o ochronie środowiska i o transporcie drogowy

W Norwegii wprowadzają w życie i nikt się nie "burzy" 8)

 

 

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-wprowadzaja-zakaz-wjazdu-diesli-do-miasta,nId,2338313#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zachwycał bym się tak rozwiązaniami administracyjnymi (mam na myśli całokształt) jak i generalnie społeczeństwem tego dziwnego kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody zasilane gazem a smog

 

Choć za powstawanie smogu odpowiadają głównie ludzie spalający w piecach nieekologiczne materiały warto zdać sobie sprawę, że spośród samochodów te zasilane LPG smogu nie wytwarzają.

 

 

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/lpg/751034,Samochody-zasilane-gazem-a-smog.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardziej dziwi mnie dyskusja na forum, w końcu nie w gronie laików, kiedy wyznacza się poziom dyskusji mową o "ekoterroryźmie" i o tym że "diesel musi dymić" :shock:

 

[ Dodano: 17-01-2017, 19:34 ]

Nie zachwycał bym się tak rozwiązaniami administracyjnymi (mam na myśli całokształt) jak i generalnie społeczeństwem tego dziwnego kraju.

Społeczeństwo o którym piszesz, juz podjęło decyzję, wykupując przestarzałe diesle z całej Europy.

Teraz czas na decyzje administracyjne kto i gdzie będzie mógł tym jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę sobie, że te tony spalanego paliwa przez całe lotnictwo wespół z flotą pływająca po oceanach i morzach to i tak tylko ułamek tego co porusza się po drogach, a szacowane jest na ponad miliard!

Trzeba by mieć szczegółowe analizy ile spala się paliwa lotniczego i ile mazutu okrętowego w porównaniu do paliwa samochodowego.

Chociaż, owszem samoloty i statki nie powinny być traktowane jako jednostki trucicieli wybiórczych i odosobnionych. Z raz widziałem komin okrętowy z napisem 16 CATALYSATOR, ale czy to coś pomoże przed zagładą planety ziemi jak i tak wycięty a wstawiony zamiennik... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ułamek tego co porusza się po drogach

"Ułamek"

Zanieczyszczenia spowodowane eksploatacją statków znacząco wpływają na stan zdrowia społeczności zamieszkujących tereny przybrzeżne i śródlądowe, podczas gdy nadal jest to najmniej uregulowana przepisami część światowego systemu transportowego – twierdzi prof. polityki morskiej z Uniwersytetu w Delaware, James Corbett. Sprawy faktycznie wyglądają kiepsko. Jednak czy naprawdę jest aż tak źle? Według raportu opublikowanego w czasopiśmie UK’s Guardian tylko jeden z największych funkcjonujących kontenerowców emituje tyle samo spalin co 50 milionów samochodów łącznie. Idąc tym tropem można więc wysunąć śmiałe stwierdzenie, iż 15 największych statków świata emituje taką ilość tlenku azotu i tlenku siarki, jaką razem wytwarza aż 760 milionów aut.

 

Problem leży głównie w użyciu ciężkich paliw a niekoniecznie w całodobowej pracy silników o mocy 109 000 koni mechanicznych, będących w ruchu przez 280 dni w roku. Są one, ku zaskoczeniu większości, jednymi z najbardziej energooszczędnych na świecie. Co więcej, wszystko podsyca praktycznie zupełny brak regulacji dotyczących ogromu spalin wytworzonych przez kontenerowce.

http://oszczedzanie.biz/styl-zycia/wszystkie-samochody-na-swiecie-powoduja-lacznie-mniej-zanieczyszczen-niz-15-najwiekszych-statkow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie można hodować aby czyściły powietrze.. :D :D
Też się hoduje. Problemem nie jest brak lasów, tylko bezmyślna polityka architektoniczna w miastach. Zabudowywanie korytarzy przewietrzania spowodowało to, że cały syf kisi się w powietrzu. Przecież 20 czy 30 lat temu większość opalała węglem, a diesle kopciły aż miło. Tyle tylko, że jak zaczęło dmuchać to łeb chciało urwać pomiędzy budynkami. A teraz powietrze stoi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i cały czas wycina się lasy

 

Oczywiście, że się wycina - i sadzi się nowe. Nie wiem czy wiesz Polska jest w czołówce europy jeśli idzie o zalesioną powierzchnię (i to mówię o lasach, a nie o kosodrzewinie jak w skandynawi), i bodajże jedynym krajem w europie w którym powierzchnia zalesiona wzrasta.

 

tylko bezmyślna polityka architektoniczna w miastach

 

:ok:ok:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zieloną strefę wprowadzić jest łatwo. Jedna ustawa czy uchwała i już jest. Ale co dalej?

Co z pozostałą infrastrukturą, która przejmie obciążenie?

Co z parkingami na obrzeżach miast dla aut, które nie mogą wjechać do centrum?

Co z komunikacją miejską, która powinna tych ludzi dowieść do centrum?

Co z miastami, które nie mają obwodnic i siłą rzeczy auta pchają się przez centrum?

 

To tylko co mi na szybko przychodzi do głowy ale problemów zapewne jest więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zieloną strefę wprowadzić jest łatwo. Jedna ustawa czy uchwała i już jest. Ale co dalej?

Co z pozostałą infrastrukturą, która przejmie obciążenie?

Co z parkingami na obrzeżach miast dla aut, które nie mogą wjechać do centrum?

Co z komunikacją miejską, która powinna tych ludzi dowieść do centrum?

Co z miastami, które nie mają obwodnic i siłą rzeczy auta pchają się przez centrum?

 

To tylko co mi na szybko przychodzi do głowy ale problemów zapewne jest więcej.

 

Obecny rząd jest prężny, da radę "dobrą zmianą"!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dym z rury czy z komina?

 

Zwykle zima upływa na pomstowaniu na drogowców, który znów dali się zaskoczyć, nie dojechali, nie odgarnęli, nie posypali. Tymczasem w tym roku mamy inny leitmotiv, a jest nim wszechobecny i wszechogarniający smog, który spowija polskie miasta szarą, smrodliwą, a do tego śmiertelnie szkodliwą mgiełką.

W trapionych przez smog miastach azjatyckich takich jak Pekin, Bangkok, czy Kuala Lumpur, głównym winowajcą jest niezwykle natężony ruch uliczny. Miliony samochodów stojących w korkach robią swoje.

Co ciekawe, latem, kiedy jeszcze nie było u nas smogu, co chwila podnoszono pomysł segregacji ekologicznej, polegającej na wpuszczaniu do centrów miast tylko tych samochodów, które spełniają najnowsze normy i odpędzaniu tych, którzy im nie mogą sprostać. Teraz jednak, kiedy zewsząd dowiadujemy się, o zabójczych właściwościach smogu, temat jakoś sam oklapł. Okazuje się bowiem, że w Zakopanem, Będzinie czy Rabce-Zdrój winne powstawania smogu nie są nieekologiczne pojazdy, lecz stare piece kopciuchy, w których ludność pali nie tylko zasiarczonym węglem, ale również plastikowymi butelkami i wszelkim innym śmieciem. Podobno jesteśmy jednym z ostatnich krajów, gdzie można kupić prymitywne piece, w których da się spalić prawie wszystko. Do tego sprzedawany jest u nas węgiel, stanowiący de facto odpad kopalniany i w cywilizowanych krajach nie nadający się na opał.

Ponieważ jednak w Polsce wszystkie władze darzą węgiel wielką estymą, jakoś nie słychać głosów płynących ze sfer rządowych, które zapowiadały by radykalną zmianę sytuacji. Kominy dymiły, dymią i zdaje się, że będą dymić.

A co będzie z nieekologicznymi samochodami? Spokojnie, temat wróci latem, kiedy już zdążymy zapomnieć o zimowych smogach

 

http://motofocus.pl/informacje/nowosci/45296/dym-z-rury-czy-z-komina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.