JaroAnt966 Napisano 28 Luty 2017 Share Napisano 28 Luty 2017 Czy autobus, który chce uzyskać zaświadczenie potwierdzające spełnienie wymagań dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h musi posiadać ogranicznik prędkości: A.gdy dopuszczalna masa całkowita autobusu przekracza 12 ton i zarejestrowany po raz pierwszy po 31.12.1987 roku; B.w każdym przypadku; C.gdy dopuszczalna masa całkowita autobusu przekracza 3,5 t i zarejestrowany po raz pierwszy po 30.09.1999 roku. Jaka odpowiedz prawidłowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Luty 2017 Share Napisano 28 Luty 2017 Podeprę się ustawą: Art. 66. 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. 1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu: 1) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Celnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu i jednostek ochrony przeciwpożarowej; 2) zabytkowego; 3) nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a; 4) używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach; 5) przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaroAnt966 Napisano 28 Luty 2017 Autor Share Napisano 28 Luty 2017 Paprock, czyli powinien bez wzgledu na date pierwszej rejestracji ?? [ Dodano: 28-02-2017, 21:36 ] a co w przypadku busa na 100 o dmc 2t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Luty 2017 Share Napisano 28 Luty 2017 Jaka odpowiedz prawidłowa A warunki techniczne czytał? Rozdział 6 Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h 4. Autobus powinien być wyposażony w: 2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h; Czyli jaka odpowiedź- teraz już pewnie wiesz Na przyszłość- zamieszczaj takie wątpliwości też tam http://forum.osds.org.pl/index.php?c=22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Luty 2017 Share Napisano 28 Luty 2017 a co w przypadku busa na 100 o dmc 2t Musiałby nastąpić cud w homologacji lub zmianach konstrukcyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaroAnt966 Napisano 28 Luty 2017 Autor Share Napisano 28 Luty 2017 Grzegorz Łódź, oczywiscie i to 500 razy i juz zaczyna mi sie to wszystko pier............. 4. Autobus powinien być wyposażony w: 1)43) przyrząd kontrolny – tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h – o ile jest wymagany; 2)43) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h – o ile jest wymagany; a skąd wiemy że jest wymagany i w jakim przedziale dmc [ Dodano: 28-02-2017, 22:14 ] Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: 1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i cią- gnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.; 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r., c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.; 3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 7,5 t nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym ©Kancelaria Sejmu s. 12/12 04-05-13 oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym mię- dzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r. tu widnieje zapis ze wszystkie powyzej 3.5 dmc autobusy na 100 dobrze rozumie bo juz głupi jestem ile pytan tyle opini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Luty 2017 Share Napisano 28 Luty 2017 a co w przypadku busa na 100 o dmc 2t Ponieważ głupi nie jesteś, a i ja się za takiego nie uważam, a jednak braki wiedzy u siebie czasami zauważam to proszę podpowiedz mi jaki bus "autobus" ma DMC równe 2t? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaroAnt966 Napisano 28 Luty 2017 Autor Share Napisano 28 Luty 2017 blakop, oki nie było pytania tylko co dalej z tym ogranicznikiem przy busie na 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Luty 2017 Share Napisano 28 Luty 2017 Tam jest do słusznych wniosków naprowadzajka: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 1 Marzec 2017 Share Napisano 1 Marzec 2017 ... tylko co dalej z tym ogranicznikiem przy busie na 100 Znając powyższe którą odpowiedż byś uważał za prawidłową (zaznaczył) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaroAnt966 Napisano 1 Marzec 2017 Autor Share Napisano 1 Marzec 2017 odpowiedz B Ogranicznik prędkości Warmińsko Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego przypomina, iż od dnia 1 stycznia 2008 r. w pełni obowiązuje przepis art. 66 ust. 1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005 r., nr 108, poz. 908 ze zm), który stanowi, iż autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. czyli wychodzi na to że wszystkie autatobusy na 100 maja miec ogranicznik od 2008 roku bez wzglegu na mase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 1 Marzec 2017 Share Napisano 1 Marzec 2017 Skąd data 2008 ? Czy wogóle czytałeś co powyżej jest ? nawet to co sam wkleiłeś ? Przecież są wyjątki ... nawet sam zacytowałeś je Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaroAnt966 Napisano 1 Marzec 2017 Autor Share Napisano 1 Marzec 2017 dlatego tu pisze bo dzwoniłam dzisiaj do 10 diagnostów i zdania są podzielone czy ktoś jasno i wyraźnie może tu napisać co jest a a co jest b dopiero się uczę i nie wiem już czego mam się trzymać chodzi głównie o autobusy na 100KM?h [ Dodano: 01-03-2017, 14:39 ] Rozdział 1 Warunki techniczne pojazdów Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę; 2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych; 3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych; 4) nie powodowało niszczenia drogi; 5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu; 6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych. 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. 1b. Przepis ust. la nie dotyczy pojazdu: 1) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Celnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu i jednostek ochrony przeciwpożarowej; 2) zabytkowego; 3) nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. la; 4) używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach; 5) przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich. Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: 1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i cią- gnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.; 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r., c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.; 3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 7,5 t nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym ©Kancelaria Sejmu s. 12/12 04-05-13 oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym mię- dzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r. 2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewo- żących towary niebezpieczne. Czy może ktoś mi wyjasnic co jest co [ Dodano: 01-03-2017, 14:50 ] czyli wychodzi na to że nie wszystkie autobusy na 100 musza mieć ogranicznik prędkości wszystko zależy od daty produkcji dobrze myślę czy już mam siekę w bani [ Dodano: 01-03-2017, 14:50 ] czyli wychodzi na to że nie wszystkie autobusy na 100 musza mieć ogranicznik prędkości wszystko zależy od daty produkcji dobrze myślę czy już mam siekę w bani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 1 Marzec 2017 Share Napisano 1 Marzec 2017 Czy autobus, który chce uzyskać zaświadczenie potwierdzające spełnienie wymagań dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h musi posiadać ogranicznik prędkości: A.gdy dopuszczalna masa całkowita autobusu przekracza 12 ton i zarejestrowany po raz pierwszy po 31.12.1987 roku; B.w każdym przypadku; C.gdy dopuszczalna masa całkowita autobusu przekracza 3,5 t i zarejestrowany po raz pierwszy po 30.09.1999 roku. Jaka odpowiedz prawidłowa prawidłowa odp A dlatego ,że autobus o DMC pow 10t ogranicznik obowiązuje od daty 1 rej po 31.12.1987 a autobus o dmc pow 3,5 t ogranicznik obowiazuje po 31.12.2008r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 1 Marzec 2017 Share Napisano 1 Marzec 2017 Specjalnie nie chciałem mu pisać która odpowiedż jest prawidłowa. Chciałem go naprowadzić tylko, bo wtedy na dłużej zapamięta i będzie dla niego bardziej zrozumiałe. A teraz raczej byłoby bardziej zrozumiałe... [ Dodano: 01-03-2017, 19:54 ] Od siebie dodam, iż pewnie takiego wyjątku (autobusu) w czasie swojej pracy nie spotkasz. Bo byłby to prawie 30 latek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaroAnt966 Napisano 5 Marzec 2017 Autor Share Napisano 5 Marzec 2017 A wiec: autobusy o dmc do 10t zarejestrowane po raz pierwszy przed 01,10,2001r- NIE MUSZĄ POSIADAĆ autobusy o dmc powyzej 10t zarejestrowane po raz pierwszy przed 01,01,1988r- NIE MUSZA POSIADAC autobusy o dmc 10t zarejestrowany po raz pierwszy po 01,10,2001r- MUSI POSIADAC OGRANICZNIK wiec jak to w koncu jest z tym przedziałem do 10t niech ktoś to opisz przyda sie to nie tylko Mi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Marzec 2017 Share Napisano 6 Marzec 2017 Dlaczego "Mi" z dużej litery, czyżby mniemanie? Tam jest jeszcze ITD opracowanie: http://www.witd.olsztyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=27:ogranicznik-predkosci&catid=20&Itemid=110 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaroAnt966 Napisano 6 Marzec 2017 Autor Share Napisano 6 Marzec 2017 autobus o dmc pow 3,5 t ogranicznik obowiazuje po 31.12.2008r a nie czasem 31,12,2007r Warmińsko Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego przypomina, iż od dnia 1 stycznia 2008 r. w pełni obowiązuje przepis art. 66 ust. 1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005 r., nr 108, poz. 908 ze zm), który stanowi, iż autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. Paprock, Nie mylisz się , chodzi mi o to aby w tym temacie dziale wyjaśnić co jest co żeby innym przyszłym diagnostom było łatwiej, nie ja jeden się uczę. Chciałbym wyjaśnić wszystkie niejasności gdyż tematów o ogranicznik jest masę a mógłby być jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Marzec 2017 Share Napisano 6 Marzec 2017 Myślisz, że jak z 10 razy wkleisz to samo w jednym temacie, to coś się zmieni ? Napiszę tak ... Warmińsko Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego przypomina, należy czytać ze zrozumieniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Marzec 2017 Share Napisano 6 Marzec 2017 Zadał 3 proste pytania powyżej i wytłuścił jak uważa, ale jakoś nikt mu nie napisał czy dobrze, czy źle, tylko dalej mu pytaniami i linkami odpowiada. Pomocne to forum ostatnimi czasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Marzec 2017 Share Napisano 6 Marzec 2017 Nie dogaduj, nie dogaduj [ Dodano: 06-03-2017, 19:31 ] 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: Czyli przepis o tym, że autobus powinien być wyposażony w homologowany ogranicznik prędkości w stosunku do autobusu nie dotyczy autobusu: 1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, nie dotyczy: a) pojazdów=autobusów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., b) pominięto Po chłopsku: Mus mieć ogranicznik w ponad 10-tonowym autobusie, ale dopiero po tej dacie! Przed tą datą ogranicznik nie dotyczy! 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, nie dotyczy: a) pojazdów=autobusów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., b) pojazdów= autobusów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. — do dnia 1 stycznia 2006 r., c) pominięto Po chłopsku: Mus mieć ogranicznik w mniej niż 10-tonowym autobusie po 2 stycznia 2006 roku! Przed tą datą nie dotyczy tak jak w literkach a) i b) rozpisano! 3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w […] transporcie poza Unią — do dnia 1 stycznia 2008 r. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ W tak oto zminimalizowany przepis ograniczający się do samego autobusu wychodzi co wychodzi zaczynając od: Punktu pierwszy łącznie z literką a): Ciężki 10-tonowy autobus powinien mieć ogranicznik dopiero po dacie rejestracji 1 stycznia 1988 roku. Przed tą datą 10-tonowe autobusy z ogranicznika są zwolnione (nie dotyczy). Punkt drugi łącznie z literką a) i b) opisuje średniaka, czyli lżejszy autobus niż 10-tonowy i takiego średniaka ogranicznik nie dotyczy jeżeli był zarejestrowany przed 1 października 2001 roku. A jeżeli był zarejestrowany po tej dacie, czyli w terminach wskazanych literką b), to taki autobus miał przedłużony okres ochronny na niemanie ogranicznika do dnia 1 stycznia 2006 roku. Punkt trzeci wskazuje najmniejszy autobusik i granicę dla wyposażenia w ogranicznik, czyli dotyczy / nie dotyczy, czyli musi nie musi, czyli 5-tonowy autobusik rejestrowany do dnia 1 stycznia 2008 ogranicznika mieć nie musi, natomiast już drugiego dnia stycznia 2008 roku ogranicznik być musi. Zamotane to jest i należy obrać jakąś sensowną drogę rozmieniania tych zagwozdek na drobne. Proponuję na spokojnie jeszcze raz wyłuskać niedotyczące daty/terminy dla ograniczników w przypadku autobusu tylko. Nie dotyczy i nic więcej, bo ten termin w tych pokrętnych przepisach ma największe znaczenie. No nie ukrywam, że mogłem coś pokręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaroAnt966 Napisano 6 Marzec 2017 Autor Share Napisano 6 Marzec 2017 Paprock, a jednak można coś napisać Dziękuje!!!!+++++ Dziwi mnie jednak fakt że na forum jest mase diagnostów z małym i wielkim stażem i nikomu sie nie chciało tego opisać ani mi ani dla innych przyszłych diagnostów szkoda myślałem że po to jest forum żeby sobie pomagać codziennie dostaje setki telefonów z dziedziny mechaniki i zawsze staram sie ludziom znajomym czy też obcym pomagać a tu na forum chyba co niektórzy odbierają nas przyszłych diagnostów jako konkurencje nie rozumiem tego zachowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Marzec 2017 Share Napisano 6 Marzec 2017 po to jest forum żeby sobie pomagać Ależ oczywiście tyle że tu (jak i na każdym innym forum) obowiązują pewne zasady 2. Zanim zapytaszTo chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj w dziale problemów rozwiązanych, czy już ktoś wcześniej nie rozwiązał Twojego problemu. Może z początku wydawać Ci się to stratą czasu, jednak 10-20 minut poświęconych na szukanie to nie to samo, co 10 godzin lub nawet dni na ponowne rozpatrywanie tematu. A czy np. dokładnie zapoznałeś się z tematem Ograniczniki prędkości - 1 stycznia 2008 ????? , zawierającym ponad 300 postów, bo chyba za jednym razem to nawet ciężko przeczytać nie rozumiem tego zachowania może z tego powodu8. Nie poganiaj!Podpisy typu "proszę o szybką odpowiedź" są źle widziane przez innych i mogą w efekcie przynieść odwrotny skutek. Jeśli naprawdę zależy ci na szybkości, to uzasadnij swą prośbę. Choć i tak każdy stara się odpowiedzieć, jak tylko zobaczy pytanie i umie coś poradzić na zadany temat. i żebyś nie zmęczył się szukaniem regulaminu, to jest tam http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=272 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Marzec 2017 Share Napisano 6 Marzec 2017 Zadał 3 proste pytania powyżej i wytłuścił jak uważa, ale jakoś nikt mu nie napisał czy dobrze, czy źle, tylko dalej mu pytaniami .... Dogadujesz, a czy sam odpowiedziałeś mu na te trzy proste pytania ? No choćby na jedno? Nie. więc nie jesteś lepszy od tych o których piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Marzec 2017 Share Napisano 6 Marzec 2017 Nie znam się to nie odpowiadam. Ale są tu Diagności z wiedzą a nikt mu prosto nie odpowie, żeby zrozumiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.