Skocz do zawartości

bus na 100 pytanie podchwytliwe??


JaroAnt966

Rekomendowane odpowiedzi

Czy autobus, który chce uzyskać zaświadczenie potwierdzające spełnienie wymagań dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h musi posiadać ogranicznik prędkości:

 

A.gdy dopuszczalna masa całkowita autobusu przekracza 12 ton i zarejestrowany po raz pierwszy po 31.12.1987 roku;

B.w każdym przypadku;

C.gdy dopuszczalna masa całkowita autobusu przekracza 3,5 t i zarejestrowany po raz pierwszy po 30.09.1999 roku.

 

 

Jaka odpowiedz prawidłowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podeprę się ustawą:

Art. 66.

1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

 

1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:

1) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Celnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu i jednostek ochrony przeciwpożarowej;

2) zabytkowego;

3) nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a;

4) używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach;

5) przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, czyli powinien bez wzgledu na date pierwszej rejestracji ??

 

[ Dodano: 28-02-2017, 21:36 ]

a co w przypadku busa na 100 o dmc 2t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka odpowiedz prawidłowa

A warunki techniczne czytał?

 

Rozdział 6

Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h

4. Autobus powinien być wyposażony w:

2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h;

 

Czyli jaka odpowiedź- teraz już pewnie wiesz :)

Na przyszłość- zamieszczaj takie wątpliwości też tam

http://forum.osds.org.pl/index.php?c=22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz Łódź, oczywiscie i to 500 razy i juz zaczyna mi sie to wszystko pier.............

 

4. Autobus powinien być wyposażony w:

1)43) przyrząd kontrolny – tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h – o ile jest wymagany;

2)43) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h – o ile jest wymagany; a skąd wiemy że jest wymagany i w jakim przedziale dmc

 

[ Dodano: 28-02-2017, 22:14 ]

Art. 3.

1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do:

1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu

ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i cią-

gnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu

pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r.,

b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym

krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym

transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie

drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii

Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.;

2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu

ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t,

ale nie przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna

masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie

przekraczającą 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r.,

b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r.

do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r.,

c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym

krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym

transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie

drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii

Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.;

3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, samochodu

ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale

nie przekraczającej 7,5 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna

masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie

przekraczającą 7,5 t nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym

transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym

©Kancelaria Sejmu s. 12/12

04-05-13

oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym mię-

dzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących

członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.

 

 

tu widnieje zapis ze wszystkie powyzej 3.5 dmc autobusy na 100 dobrze rozumie bo juz głupi jestem ile pytan tyle opini

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w przypadku busa na 100 o dmc 2t

 

Ponieważ głupi nie jesteś, a i ja się za takiego nie uważam, a jednak braki wiedzy u siebie czasami zauważam to proszę podpowiedz mi jaki bus "autobus" ma DMC równe 2t?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tylko co dalej z tym ogranicznikiem przy busie na 100

 

Znając powyższe którą odpowiedż byś uważał za prawidłową (zaznaczył) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz B

 

Ogranicznik prędkości

 

Warmińsko Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego przypomina, iż od dnia 1 stycznia 2008 r.

 

w pełni obowiązuje przepis art. 66 ust. 1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005 r., nr 108, poz. 908 ze zm), który stanowi, iż autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

 

 

czyli wychodzi na to że wszystkie autatobusy na 100 maja miec ogranicznik od 2008 roku bez wzglegu na mase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd data 2008 ?

Czy wogóle czytałeś co powyżej jest ? nawet to co sam wkleiłeś ?

 

Przecież są wyjątki ... nawet sam zacytowałeś je

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego tu pisze bo dzwoniłam dzisiaj do 10 diagnostów i zdania są podzielone czy ktoś jasno i wyraźnie może tu napisać co jest a a co jest b

dopiero się uczę i nie wiem już czego mam się trzymać

chodzi głównie o autobusy na 100KM?h

 

[ Dodano: 01-03-2017, 14:39 ]

Rozdział 1

Warunki techniczne pojazdów

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;

2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych;

3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych;

4) nie powodowało niszczenia drogi;

5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu;

6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych.

1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

1b. Przepis ust. la nie dotyczy pojazdu:

1) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Celnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu i jednostek ochrony przeciwpożarowej;

2) zabytkowego;

3) nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. la;

4) używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach;

5) przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich.

 

Art. 3.

1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do:

1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu

ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i cią-

gnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu

pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r.,

b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym

krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym

transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie

drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii

Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.;

2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu

ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t,

ale nie przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna

masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie

przekraczającą 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r.,

b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r.

do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r.,

c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym

krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym

transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie

drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii

Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.;

3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, samochodu

ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale

nie przekraczającej 7,5 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna

masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie

przekraczającą 7,5 t nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym

transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym

©Kancelaria Sejmu s. 12/12

04-05-13

oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym mię-

dzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących

członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.

2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewo-

żących towary niebezpieczne.

 

 

Czy może ktoś mi wyjasnic co jest co

 

[ Dodano: 01-03-2017, 14:50 ]

czyli wychodzi na to że nie wszystkie autobusy na 100 musza mieć ogranicznik prędkości wszystko zależy od daty produkcji dobrze myślę czy już mam siekę w bani :razz:

 

[ Dodano: 01-03-2017, 14:50 ]

czyli wychodzi na to że nie wszystkie autobusy na 100 musza mieć ogranicznik prędkości wszystko zależy od daty produkcji dobrze myślę czy już mam siekę w bani :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy autobus, który chce uzyskać zaświadczenie potwierdzające spełnienie wymagań dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h musi posiadać ogranicznik prędkości:

 

A.gdy dopuszczalna masa całkowita autobusu przekracza 12 ton i zarejestrowany po raz pierwszy po 31.12.1987 roku;

B.w każdym przypadku;

C.gdy dopuszczalna masa całkowita autobusu przekracza 3,5 t i zarejestrowany po raz pierwszy po 30.09.1999 roku.

 

 

Jaka odpowiedz prawidłowa

 

prawidłowa odp A

dlatego ,że autobus o DMC pow 10t ogranicznik obowiązuje od daty 1 rej po 31.12.1987

a autobus o dmc pow 3,5 t ogranicznik obowiazuje po 31.12.2008r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie nie chciałem mu pisać która odpowiedż jest prawidłowa.

Chciałem go naprowadzić tylko, bo wtedy na dłużej zapamięta i będzie dla niego bardziej zrozumiałe.

 

A teraz raczej byłoby bardziej zrozumiałe...

 

[ Dodano: 01-03-2017, 19:54 ]

Od siebie dodam, iż pewnie takiego wyjątku (autobusu) w czasie swojej pracy nie spotkasz.

Bo byłby to prawie 30 latek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec:

 

autobusy o dmc do 10t zarejestrowane po raz pierwszy przed 01,10,2001r- NIE MUSZĄ POSIADAĆ

 

autobusy o dmc powyzej 10t zarejestrowane po raz pierwszy przed 01,01,1988r- NIE MUSZA POSIADAC

 

autobusy o dmc 10t zarejestrowany po raz pierwszy po 01,10,2001r- MUSI POSIADAC OGRANICZNIK

 

wiec jak to w koncu jest z tym przedziałem do 10t niech ktoś to opisz przyda sie to nie tylko Mi :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autobus o dmc pow 3,5 t ogranicznik obowiazuje po 31.12.2008r a nie czasem 31,12,2007r

 

Warmińsko Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego przypomina, iż od dnia 1 stycznia 2008 r.

 

w pełni obowiązuje przepis art. 66 ust. 1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005 r., nr 108, poz. 908 ze zm), który stanowi, iż autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

 

Paprock, Nie mylisz się , chodzi mi o to aby w tym temacie dziale wyjaśnić co jest co żeby innym przyszłym diagnostom było łatwiej, nie ja jeden się uczę.

Chciałbym wyjaśnić wszystkie niejasności gdyż tematów o ogranicznik jest masę a mógłby być jeden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że jak z 10 razy wkleisz to samo w jednym temacie, to coś się zmieni ?

 

Napiszę tak ...

Warmińsko Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego przypomina,
należy czytać ze zrozumieniem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadał 3 proste pytania powyżej i wytłuścił jak uważa, ale jakoś nikt mu nie napisał czy dobrze, czy źle, tylko dalej mu pytaniami i linkami odpowiada. Pomocne to forum ostatnimi czasy 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dogaduj, nie dogaduj :arrow:

 

[ Dodano: 06-03-2017, 19:31 ]

1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do:

Czyli przepis o tym, że autobus powinien być wyposażony w homologowany ogranicznik prędkości w stosunku do autobusu nie dotyczy autobusu:

 

1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, nie dotyczy:

a) pojazdów=autobusów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r.,

b) pominięto

Po chłopsku:

Mus mieć ogranicznik w ponad 10-tonowym autobusie, ale dopiero po tej dacie!

Przed tą datą ogranicznik nie dotyczy!

 

 

2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, nie dotyczy:

a) pojazdów=autobusów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r.,

b) pojazdów= autobusów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. — do dnia 1 stycznia 2006 r.,

c) pominięto

Po chłopsku:

Mus mieć ogranicznik w mniej niż 10-tonowym autobusie po 2 stycznia 2006 roku!

Przed tą datą nie dotyczy tak jak w literkach a) i b) rozpisano!

 

 

3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w […] transporcie poza Unią — do dnia 1 stycznia 2008 r.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

W tak oto zminimalizowany przepis ograniczający się do samego autobusu wychodzi co wychodzi zaczynając od:

Punktu pierwszy łącznie z literką a):

Ciężki 10-tonowy autobus powinien mieć ogranicznik dopiero po dacie rejestracji 1 stycznia 1988 roku. Przed tą datą 10-tonowe autobusy z ogranicznika są zwolnione (nie dotyczy).

 

Punkt drugi łącznie z literką a) i b) opisuje średniaka, czyli lżejszy autobus niż 10-tonowy i takiego średniaka ogranicznik nie dotyczy jeżeli był zarejestrowany przed 1 października 2001 roku.

A jeżeli był zarejestrowany po tej dacie, czyli w terminach wskazanych literką b), to taki autobus miał przedłużony okres ochronny na niemanie ogranicznika do dnia 1 stycznia 2006 roku.

 

Punkt trzeci wskazuje najmniejszy autobusik i granicę dla wyposażenia w ogranicznik, czyli dotyczy / nie dotyczy, czyli musi nie musi, czyli 5-tonowy autobusik rejestrowany do dnia 1 stycznia 2008 ogranicznika mieć nie musi, natomiast już drugiego dnia stycznia 2008 roku ogranicznik być musi.

 

Zamotane to jest i należy obrać jakąś sensowną drogę rozmieniania tych zagwozdek na drobne.

Proponuję na spokojnie jeszcze raz wyłuskać niedotyczące daty/terminy dla ograniczników w przypadku autobusu tylko.

Nie dotyczy i nic więcej, bo ten termin w tych pokrętnych przepisach ma największe znaczenie.

 

No nie ukrywam, że mogłem coś pokręcić. :x;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, a jednak można coś napisać Dziękuje!!!!+++++

Dziwi mnie jednak fakt że na forum jest mase diagnostów z małym i wielkim stażem i nikomu sie nie chciało tego opisać ani mi ani dla innych przyszłych diagnostów szkoda myślałem że po to jest forum żeby sobie pomagać codziennie dostaje setki telefonów z dziedziny mechaniki i zawsze staram sie ludziom znajomym czy też obcym pomagać a tu na forum chyba co niektórzy odbierają nas przyszłych diagnostów jako konkurencje nie rozumiem tego zachowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to jest forum żeby sobie pomagać
Ależ oczywiście :!:

tyle że tu (jak i na każdym innym forum) obowiązują pewne zasady

2. Zanim zapytasz

To chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj w dziale problemów rozwiązanych, czy już ktoś wcześniej nie rozwiązał Twojego problemu. Może z początku wydawać Ci się to stratą czasu, jednak 10-20 minut poświęconych na szukanie to nie to samo, co 10 godzin lub nawet dni na ponowne rozpatrywanie tematu.

 

A czy np. dokładnie zapoznałeś się z tematem Ograniczniki prędkości - 1 stycznia 2008 ????? , zawierającym ponad 300 postów, bo chyba za jednym razem to nawet ciężko przeczytać

 

nie rozumiem tego zachowania
może z tego powodu
8. Nie poganiaj!

Podpisy typu "proszę o szybką odpowiedź" są źle widziane przez innych i mogą w efekcie przynieść odwrotny skutek. Jeśli naprawdę zależy ci na szybkości, to uzasadnij swą prośbę. Choć i tak każdy stara się odpowiedzieć, jak tylko zobaczy pytanie i umie coś poradzić na zadany temat.

 

i żebyś nie zmęczył się szukaniem regulaminu, to jest tam http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=272

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadał 3 proste pytania powyżej i wytłuścił jak uważa, ale jakoś nikt mu nie napisał czy dobrze, czy źle, tylko dalej mu pytaniami ....

 

Dogadujesz, a czy sam odpowiedziałeś mu na te trzy proste pytania ?

No choćby na jedno?

Nie. więc nie jesteś lepszy od tych o których piszesz 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.