jasiek82 Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 Witam. Czy mógłby ktoś udostępnić dane do Gaz M-20, 2,4b, z 1958r. ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 http://www.autogallery.org.ru/gaz20.htm Silnik 2.4 raczej wskazuje na to, że będzie to silnik nieoryginalny (może Wołga, UAZ lub GAZ 69?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasiek82 Napisano 14 Marzec 2017 Autor Share Napisano 14 Marzec 2017 Wygląda na to że to będzie silnik z Wołgi. mniej więcej odpowiada parametrami. A gdzie znaleźć DMC przyczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 Chyba nie znajdziesz, trzeba określić "na czuja" albo z opinii rzeczoznawcy. Nawet w książce o polskiej Warszawie M20 nie podają: https://archive.org/details/WarszawaM20OpisBudowyIObslugi1953 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 "Robiłem" kiedyś zabytka i też nie miałem takich danych. Ani z ruskiej literatury, ani od rzeczoznawcy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 albo z opinii rzeczoznawcy. A taki rzeczoznawca skąd ma to wziąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 W moim wypadku - znikąd. We wniosku pisze się: "Brad danych" lub "Niemożliwe do ustalenia". Miałem Peugeota Typ 201M. Sporo było "Niemożliwych do ustalenia" danych. Pojazd był z 1935 roku. W tym wypadku, notabene, wstawiłem ograniczenie - zakaz przewożenia towarów i ciągnięcia przyczep. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 Np. książka "Budujemy przyczepki campingowe" Adama Słodowego podaje, że DMC przyczepy można ustalić jako połowę ciężaru samochodu. Dla samochodu FSO Warszawa podano w tabeli wartość 680 kg, więc Pobieda powinna mieć bardzo podobnie. Chyba nie ma co szaleć i ustalać jakiejś o wiele większej masy nawet dla przyczepy z hamulcem. [ Dodano: 14-03-2017, 17:27 ] akaz przewożenia towarów i ciągnięcia przyczep. Wtedy wiadomo, nie ma sensu ustalać mas przyczep. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby taka Pobieda miała hak, zwłaszcza że może jeździć w zestawie z jakąś przyczepą z epoki. Dlatego jakieś masy wypadałoby ustalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 I co - dane z książki Adama Słodowego zyskują na wiarygodności jak poda je rzeczoznawca? Określenie "rzeczoznawca" jest w mojej ocenie wielce przeceniane - zwłaszcza przy ustalaniu nieznanych danych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 I co - dane z książki Adama Słodowego zyskują na wiarygodności jak poda je rzeczoznawca? Tu chodzi raczej o to, że będą podane na tacy, a diagnosta ma ustawowy dupochron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 Odpowiedzialność rzeczoznawcy za treści zawarte w opiniach jest wysoce dyskusyjna i zawiła w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 Ale czy sądzisz, że w razie "w" diagnosta nie będzie w lepszej sytuacji, kiedy w badaniu będzie wpisana opinia, na której się oparł zgodnie z ustawą? Inna sprawa, że nie sądzę by kiedykolwiek ktoś próbował udowodnić diagnoście, że ustalił nieprawidłowe masy przyczep dla zabytkowego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 Myślę, że w pewnych sytuacjach niekoniecznie. Wszystko zależy od sytuacji. W opisanym przypadku zgadzam się, że: nie sądzę by kiedykolwiek ktoś próbował udowodnić diagnoście, że ustalił nieprawidłowe masy przyczep dla zabytkowego pojazdu. Dlatego właśnie spokojnie może to ustalić na podstawie źródeł sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Marzec 2017 Share Napisano 14 Marzec 2017 spokojnie może to ustalić na podstawie źródeł sam Ale ma też pełne prawo do zażądania opinii rzeczoznawcy, bo może nie mieć źródeł ani czasu na ich przeszukiwanie. Inna sprawa, że w zaświadczeniu ani protokole dla pojazdu zabytkowego nie występują w ogóle rubryki dotyczące mas przyczep. Jednak żeby dać pojazdowi możliwość ciągnięcia przyczepy można je wpisać w uwagach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasiek82 Napisano 18 Marzec 2017 Autor Share Napisano 18 Marzec 2017 Wspólnie z WK i klientem zadecydowaliśmy, że skoro nie ustaliliśmy danych dotyczących przyczep, o braku możliwości ciągnięcia przyczep przez ten pojazd. Pozdrawiam i temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Marzec 2017 Share Napisano 20 Marzec 2017 Wspólnie z WK i klientem zadecydowaliśmy Tylko czy zgodnie z literą prawa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Marzec 2017 Share Napisano 20 Marzec 2017 Tylko czy zgodnie z literą prawa? Niestety prawo nie reguluje kiedy i w jakim zakresie dać ograniczenia. W przypadku tej Pobiedy nie widzę żadnego powodu do zakazywania jej ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.