Skocz do zawartości

Cysterna odejmowalna.


Demart

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam pytanie czy można wykonać badanie naczepy, która wozi cysternę odejmowalną bez tej cysterny (czyli klient przyjeżdża z samą naczepą). I chce badanie ADR. Pytam bo ostatnio słyszałem że tak robią, a badanie cysterny wykonują w Czechach. Czy jest to zgodnie z naszym prawem? Bo nasze zaświadczenie jest wystawione bez protokołu TDT cysterny, a za chwilę gość pakuje na to ową cysternę. Czy jest możliwe wykonanie badania ADR tej naczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie to cysternę odejmowalną należy potraktować jako ładunek i jak najbardziej badanie ADR naczepy można wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku chodzi o sam pojazd i nie ważne co on bedzie woził. Jest potrzeba ADR dla przyczepy, no to trzeba wykonać i nie ma co się oglądać na kontener z cysterną, tak jak wyżej Kolega stwierdził, że to ładunek. A ładunek jak to ładunek raz taki, drugi raz owaki, trzeci raz kontener z ciuchami na tym postawi.

 

Tam w poście na fotce przykładowy zestaw gdzie tylko przyczepa była robiona bez wnikania co w tej białej bani było: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=260788#260788

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie!

Na stacji wymaga się protokołu na pojazd cysternę. Coś co jest z pojazdem na amen!

A i tak trafiają się specjaliści od cystern przy przewozie wody i czekolady. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stacji wymaga się protokołu na pojazd cysternę.

 

A jakie badanie zrobić jak przyjedzie cysterna (już nie odejmowalna) np. do przewozu spirytusu wiadomo w przeznaczeniu będzie miała inna, ciśnienie robocze do 0,5 bara. Klient chce samo okresowe, ale cysterna ma oznaczenia ADR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to są oznaczenia ADR? Co drugi ciągnik pod ADR przystosowany i co, za każdym razem dodatkowe-ADR robić na stacji?

 

Jak przyjedzie cysterna podpadająca cisnieniami pod dozór, to wiadomo, że wymagana decyzja i protokół.

Jak zaistnieje potrzeba dodatkowego-ADR to się wymaganych papierów nazbiera, dokona ogledzin na SKP i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że jak przyjedzie paliwówka to ma wpisane przewóz paliw i tutaj chcąc nie chcąc trzeba wykonać dodatkowe ADR, a jak przyjedzie taka spirytusowa to już w przeznaczeniu ma inna i teraz klient może zrobić bez problemu samo okresowe. Zero logiki.

 

A z tymi oznaczeniami to tylko tak napisałem bo skąd byś miał wiedzieć że to był ADR. Wiadomo w każdej chwili może ściągnąć. Ale jeżeli przyjedzie ze ściągniętymi to w tym momencie dopuszczamy do ruchu nieświadomie ADR-a bez badania ADR-owskiego i jak by się coś stało to kto za to dopowie? Pewnie diagnosta.

 

Moim zdaniem każda cysterna, która ma wozić mat. niebezpieczne powinna mieć to w przeznaczeniu i powinien o to wnioskować klient przy rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna mieć to w przeznaczeniu

 

Tzn. co konkretnie powinna mieć? Bo ja w klasyfikacji nie widzę nic takiego, więc o co ten klient ma wnioskować?

Poza tym to sprawa klienta, aby jadąc miał wszystkie wymagane badania i zaświadczenia. To w jego interesie przecież. A Ty jesteś Diagnostą, a nie policjantem, sędzią czy kim tam jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna mieć to w przeznaczeniu

 

Tzn. co konkretnie powinna mieć? Bo ja w klasyfikacji nie widzę nic takiego, więc o co ten klient ma wnioskować?

 

No właśnie w klasyfikacji nic nie ma, ale do paliw już jest. Więc myślę że jest to przeoczenie i moim zdaniem powinno się pojawić coś takiego żeby kontrolujący wiedział z czym ma do czynienia. Bo znając pomysły niektórych klientów później może być różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka adnotacja kiedyś była i ją zlikwidowano (Mat.N).

 

A była by pomocna. Ale takich przypadków niestety jest więcej. Dzięki za dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etanol jest towarem dużego ryzyka , ale tylko w cysternie w ilości ponad 3000 litrów.(kl.3 ,PG II ).

 

Dawno temu , gdzieś widziałem jakąś normę z której wynikało,że przy stężeniu poniżej 70 % przechodzi do PG III

Dotyczy to firm dokonujących załadunku cystern np. gorzelni , oraz przewoźników i tych ,którzy rozładowują cysterny.

Przewóz w DPPL jest przewozem w sztukach przesyłki ,więc ten przewóz nie jest przewozem towarów dużego ryzyka.

 

http://www.towary-niebezpieczne.pl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=133&func=view&catid=2&id=4735

 

& BN_88_6193_01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie czy można wykonać badanie naczepy, która wozi cysternę odejmowalną bez tej cysterny (czyli klient przyjeżdża z samą naczepą). I chce badanie ADR. Pytam bo ostatnio słyszałem że tak robią, a badanie cysterny wykonują w Czechach. Czy jest to zgodnie z naszym prawem? Bo nasze zaświadczenie jest wystawione bez protokołu TDT cysterny, a za chwilę gość pakuje na to ową cysternę. Czy jest możliwe wykonanie badania ADR tej naczepy?

 

sprawdza się tylko zaświadczenie o abs naczepy , instalacje elektryczną . protokół TDT , tablice ADR będzie miała cysterna na sobie ( przynajmniej powinna mieć ) . Taka naczepa ( podkontenerówka ) dziś wiezie jedną cysternę , jutro już inną , pojutrze towar neutralny , w sobotę pusta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

protokół TDT , tablice ADR będzie miała cysterna na sobie ( przynajmniej powinna mieć ) . Taka naczepa ( podkontenerówka ) dziś wiezie jedną cysternę , jutro już inną , pojutrze towar neutralny , w sobotę pusta .

 

Jak? Wyszło że protokołu się nie sprawdza bo jest to ładunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powinno się pojawić coś takiego żeby kontrolujący wiedział z czym ma do czynienia

Coś takiego pojawiło się dawno temu (oczy, wiedza). Ty masz wykonać badanie zgodnie z tym o co klient wnioskuje w zgodzie z tym co widzisz. Jeżeli przyprowadza samą pustą naczepę i pół słówkiem nie wspomina o przewozie materiałów niebezpiecznych, to wykonujesz zwykle badanie okresowe i Ciebie nic więcej nie obchodzi. Jak zamani mu się przewóz ADR to przyjedzie na ADR, wówczas powie co będzie przewoził i pod te materiały będziesz wykonywał BT. Nikt Ciebie nie zmusza do wykonywania BT łącznie z ADR. Nawet jak przyjedzie oznaczona cysterna do przewozu paliw, a klient nie wnioskuje o ADR to go nie wykonujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak przyjedzie oznaczona cysterna do przewozu paliw, a klient nie wnioskuje o ADR to go nie wykonujesz.

 

Z tym to się nie zgodzę. Jeżeli ma w przeznaczeniu przewóz paliw to należy wykonać również badanie ADR. Co innego jak by klient przyjechał i wnioskował o zmianę przeznaczenia na np. przewóz wody i miał dokument z mycia i zdemontował oznaczenie ADR to wtedy okresowe+zmiany konstrukcyjne bez ADR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym to się nie zgodzę. Jeżeli ma w przeznaczeniu przewóz paliw to należy wykonać również badanie ADR.

A zmuś mnie do tego. Nie wnioskuje o wykonanie badania dodatkowego (i nie zapłacę za takowe), a Ty nie masz prawa go wykonać samodzielnie. Badanie ADR nie jest badaniem łącznym z okresowym. Ty mi zrobisz okresowe, a na ADR pojadę do Zdziśka za dwa tygodnie... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o przypadku, kiedy pojazd ma wpis w DR "przewóz paliw". Pozytywny wynik badania takiego pojazdu potwierdza jego klasyfikację i przeznaczenie w zasadzie. A my wiemy, że nie spełnia. Hmm - sam nie wiem. W sumie co innego protokoły TDT i inne, a co innego badanie dodatkowe ADR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIAŁ 9.7

WYMAGANIA DODATKOWE DOTYCZĄCE CYSTERN STAŁYCH (POJAZDÓWCYSTERN)

, POJAZDÓW-BATERII I POJAZDÓW KOMPLETNYCH LUB

SKOMPLETOWANYCH UŻYWANYCH DO PRZEWOZU TOWARÓW

NIEBEZPIECZNYCH W CYSTERNACH ODEJMOWALNYCH O POJEMNOŚCI

POWYŻEJ 1 m3 LUB W KONTENERACH-CYSTERNACH, CYSTERNACH

PRZENOŚNYCH LUB MEGC O POJEMNOŚCI POWYŻEJ 3 m3

(POJAZDY EX/III, FL, OX i AT)

9.7.1 Wymagania ogólne

9.7.1.1 Poza właściwym pojazdem lub podwoziem jezdnym stosowanym zamiast tego pojazdu,

pojazd-cysterna składa się z jednego lub kilku zbiorników, ich wyposażenia wraz

z elementami służącymi do ich połączenia z pojazdem lub podwoziem jezdnym.

9.7.1.2 Jeżeli cysterna odejmowalna połączona jest z pojazdem przewożącym, to taka jednostka

powinna spełniać wymagania przewidziane dla pojazdów-cystern.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmuś mnie do tego. Nie wnioskuje o wykonanie badania dodatkowego (i nie zapłacę za takowe), a Ty nie masz prawa go wykonać samodzielnie. Badanie ADR nie jest badaniem łącznym z okresowym. Ty mi zrobisz okresowe, a na ADR pojadę do Zdziśka za dwa tygodnie... :P

Wszystko OK Panie Adamie, tylko wypadałoby to jakoś usystematyzować po troszę, bo idzie o to że:

1. Na SKP może przyjechać samochód lub przyczepa przystosowana pod ADR

ale na pusto, bez kontenera-cysterny na ramie.

2. Na SKP może przyjechać samochód lub przyczepa przystosowana pod ADR

ale już ze stałą cysterną na ramie.

3. Na SKP może przyjechać samochód lub przyczepa przystosowana pod ADR

ale z odejmowalną cysterną czy tam kontenerem-cysterną na ramie.

 

I teraz tak po kolei, o jakie dokumenty wołać jeżeli chodzi o okresowe badanie i czy wolno wykonać tylko samo okresowe badanie?

O ile punk 1 i 2 wydają się łatwe jeżeli idzie o papiery poddozorowe o tyle w punkcie 3 się gubię. 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym przypadku badanie ADR nie jest obowiązkowe. To badanie jest tylko badaniem dodatkowym nie połączonym z badaniem okresowym. W każdym z tych przypadków można wykonać samo badanie okresowe przy normalnych wymaganiach (jeżeli ma urządzenia podlegające dozorowi to mieć na to stosowne kwity).

Mogę sobie kupić cysternę do przewozu paliw (umytą, odgazowaną, a nawet nie, nówkę sztukę jeszcze nie umorusaną). Na dzień dzisiejszy nie będę tą cysterną przewoził żadnych paliw (choć ma wszelkie uchwyty pod tabliczki, decyzję dozoru, reklamę mojego CPNu...). Moim marzeniem jest przez pięć lat po lansować się takim sprzętem po dzielni. Jak przyjadę takim cudem na BT to wykonasz mi ADR, którego nie chcę? Co innego są warunki techniczne (cysterna - decyzja dozoru), ale już bez weryfikacji kategorii ABSu (choć sama sprawność jak najbardziej), instalacji elektrycznej za tylna ścianą (bo normalną ma i musi być sprawna), odpowiedniego tachografu (bo normalny musi posiadać), odpowiedni zwalniacz (bo "zwykły" posiada) itd...

Nie możemy być szeryfami tylko diagnostami. Jak rodzaj i zakres badania nie jest dla nas oczywisty, to porozmawiajmy z kierowcą po co przyjechał, a nie wg naszego uznania.

Badanie ADR, nawet wykonane nie uprawnia do przewożenia materiałów niebezpiecznych. Jest to badanie, które potwierdza spełnienie odpowiednich wymagań, aby klient otrzymał na podstawie tegoż, świadectwo dopuszczenia... . Posiadając świadectwo dopuszczenia może przewozić MN, natomiast same badanie ADR to może sobie na ścianę powiesić i się jemu przyglądać a nie materiały niebezpieczne wozić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.