Skocz do zawartości

Rozp. ws warunków techn. 2016.2022 ujedn. z dn. 06.03.2017r.


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Do pobrania najnowsza wersja ujednolicona rozporządzenia o warunkach technicznych ze stanem prawnym na dzień 01.01.2017r.

(Dz. U. z 2016r., poz. 2022 z późn. zm.)

 

[scroll]===================================================

NOWOŚĆ - ZMIANA STANU PRAWNEGO - ZAKTUALIZOWANY DNIA 06.03.2017r.

===================================================[/scroll]

 

Osoby posiadające poprzednią wersję - zmiana jedynie kosmetyczna, gdyż poprzednia wersja 305 zawierała już informacje o stanie prawnym od 01.01.2017r. :-)

 

Zmiany dotyczą: (szczegóły odnośnie terminów znajdują się przy danym przepisie)

 

- nowe masy pojazdów od 1.01.2017r. - dla ułatwienia macie stan do 31.12.2016r. i stan kursywą po 01.01.2017r. ułatwi to połapanie się na czym polegają zmiany,

 

- nowe zasady już od 01.07.2016r. zmian konstrukcyjnych w tym z osobówki na ciężarówkę z kratką. Zwróćcie uwagę na zmiany VAN gdzie bez instytutu badawczego nie możecie ich potwierdzić - tu wyjątki od 01.01.2017.,

 

- nowe zasady ustalania długości/ szerokości / wysokości pojazdów

 

- znikają niektóre definicje i pojawiają się nowe - tutaj kolejne ułatwienie definicja transportu intermodalnego odsyła do definicji transportu kombinowanego z ustawy o transporcie drogowym - tutaj wychodzę na przeciw i pod ręką od razu przytaczam tę definicję dla ułatwienia,

 

- w warunkach dla taksówki pojawia się jak w 776 zestaw naprawczy lub koło zapasowe

 

- w motorowerach znikają światła o barwie żółtej samochodowej i pozostaje tylko barwa biała - wchodzi od 1.07 jednak przewidziano 6 miesięczny okres przejściowy

 

- zwracajcie uwagę na wyjątki w przepisach końcowych oraz na wyjątki na końcu Dziennika wprowadzającego zmiany: np. § 2. Do dnia 31 grudnia 2016 r. dopuszcza się wyposażenie motoroweru w światła drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie żółtej selektywnej.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2016 r., z wyjątkiem § 1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r..

 

Dodatkowo dodałem załącznik ułatwiający warunki dla "anglików".

 

Dodatkowo ułatwiając pracę na co dzień załączyłem rozkodowanie kodów pojazdów specjalnych i wszystkich podrodzajów pojazdów kategorii M, N :-)

 

Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom, ale i urzędnikom :-)

NORCOM_Dz.U.2016.2022_rozp warunki techniczne pojazdów_ujednolicony_2017_03_06.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rewers

    15

  • blakop

    8

  • Grzegorz Łódź

    7

  • adam1501

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom, ale i urzędnikom
:ok:ok
po co mi ten Dziennik?
zamiast być wdzięcznym za pracę wykonaną przez Bogusia - jakieś fochy - ale chyba wiadomo z czego to wynika..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś fochy - ale chyba wiadomo z czego to wynika..
Nie wiadomo - napisz.

Chcę także odpowiedź na postawione pytanie Bogusiowi, jeżeli umiesz to odpowiedz.

 

 

Chcę nadmienić tylko, że podziękowałem napisałem "OK Boguś" - co oznacza :ok

 

Ale Boguś napisał

Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom
Stąd też pytanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

"w § 3 w ust. 1:

a) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

8) pojazdu samochodowego o dwóch osiach, innego niż autobus – 18 ton; dopuszczalna masa całkowita pojazdu

zasilanego paliwem alternatywnym może zostać powiększona maksymalnie o 1 tonę;”,

b) pkt 10 otrzymuje brzmienie:

„10) pojazdu samochodowego o trzech osiach – 25 ton; dopuszcza się 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona

w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”)

i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych

jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; dopuszczalna

masa całkowita pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym może zostać powiększona maksymalnie

o 1 tonę;”,

 

Jeśli dobrze rozumiem na TZ jest DMC 18 000kg, a w DR może być 19000kg w przypadku zasilania np. CNG, i osobówka z LPG może mieć DMC większą o 1000kg. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopuszczalna masa całkowita pojazdu

zasilanego paliwem alternatywnym może zostać powiększona maksymalnie o 1 tonę;”,

W tym przypadku nie dotyczy to nas że mamy powiększać o 1 tonę , tylko jak IDT złapie na drodze TO taki pojazd może być cięższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem na TZ jest DMC 18 000kg, a w DR może być 19000kg

 

Nie można przekroczyć MMC pojazdu.

 

osobówka z LPG może mieć DMC większą o 1000kg

 

Patrz wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście te bebechy mogą tyle warzyć (1 T) wraz z paliwem ? Dawno temu śledziłem zasilanie dużych samochodów gazem - na zasadzie równoległego dodawania gazu w procesie spalania - ale to były nie duże dawki rzędu kilku procent - co za tym idzie instalacje nie stanowiły jakiegoś dużego obciążenia - tu pewnie mowa o CNG bądź LNG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam dyrektywę

https://forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=312

Masa może być zwiększona o dodatkową masę urządzeń paliw alternatywnych ,te urządzenia mogą maksymalnie ważyć 1 tonę .Tak dla przykładu jeżeli urządzenia będą ważyły 200 kg ,to o taką masę może być zwiększone dmc , a nie z automatu o 1 tonę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się - do tony nie o tonę - żeby nie było nieporozumień, bo zaraz jakiś Janusz z Grażyną wyczytają tu na forum i "bendom" podnosić DMC :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie mnie jeśli czegoś nie rozumie, ale czy jeśli ktoś będzie miał założoną instalację gazową w samochodzie osobowym może zwiększyć dmc o 1t?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa może być zwiększona o dodatkową masę urządzeń paliw alternatywnych ,te urządzenia mogą maksymalnie ważyć 1 tonę .Tak dla przykładu jeżeli urządzenia będą ważyły 200 kg ,to o taką masę może być zwiększone dmc , a nie z automatu o 1 tonę .

Ale z przepisu to nie wynika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zwiększyć dmc o 1t?

To jeszcze raz

"6. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także dopuszczalnych nacisków osi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.