Skocz do zawartości

motor z bocznym wózkiem


maly10444

Rekomendowane odpowiedzi

F.3 odpada, bo to nie jest zespół pojazdów.

 

Najprościej (chociaż można wykazać, że jest inaczej) to potraktować DR motocykla z wpisem WÓZEK BOCZNY i S.1=3 jako DR motocykla solo, który może być dodatkowo wyposażony w wózek boczny, i który wtedy może przewozić dodatkowego pasażera. Przy czym dane w DR (poza S.1, ale to wyjaśnia już adnotacja) dotyczą motocykla z jego normalnym wyposażeniem (czyli bez wózka, który powiedzmy traktujemy jako wyposażenie dodatkowe) - dlatego nie ma niezgodności danych. Wtedy też nie powinno mieć miejsca na drodze odniesienie masy rzeczywistej do danych w DR (zarówno w zakresie masy własnej, jak i DMC). Dodatkowo należałoby przyjąć "z urzędu", że DMC motocykla (solo) nie jest przekroczone, gdyż wózek większość ciężaru bierze na siebie i nie obciąża nadto motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dobrze rozumujesz :ok

 

Tylko szkoda, że nie ma tego w przepisach. A wystarczyłoby dodać w opisach rubryk, że dla motocykla podaje się F.2, G i Q bez wózka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Znalazłem w necie większość parametrów, lecz potrzebowałbym jeszcze kilka danych do Junaka M10 z 1964 roku. Dokładnie sprawa rozbija się o dopuszczalną masę całkowitą jak i naciski osi. Idzie o to aby słuszną adnotację o "WÓZKU BOCZNYM" wpisać do dowodu i skorygować te dane, których na dzisiaj w dowodzie brak lub są niepoprawnie podane. Prosiłbym nie rozwodzić się co już było okołotematycznie przerabiane jak liczba osi, jak liczba miejsc, jak ładowność. Traktuję ten wózek jako swego rodzaju doczepkę, w której przewożony jest pasażer na podstawie wyżej wspomnianej adnotacji i nic więcej. A czy użytkownik zapakuje do wózka pasażera o masie dwieście, czy pięćdziesiąt kilogramów, to jakby nie powinno interesować stacji kontroli. Wózek sprzęgnięty jest z Junakiem, a nie Komarkiem.

Motocykl i wózek na dzisiaj są stanu po renowacji. Na ramie motocykla pięcioznakowy numer i oryginalna tabliczka. Natomiast na wózku żadnych danych producenckich nie ma - pytanie czy były. Mimo wszystko cały komplet wygląda to na stan "fabryka".

 

Z góry dziękuje za naciski i d.m.c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wózkach nie było żadnych numerów ani tabliczek

 

A do mnie dzwonił niedawno diagnosta i na wózku była tabliczka z ładownością wózka. Pytanie czy "DMC" wózka dodawać do DMC motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wsparcie.

Uf! Zrobiłem. Troszkę polawirowałem wśród danych technicznych i coś tam wyszło. Bardzo mnie interesuje skąd Kolega pentagram dane wytargał, bo najszybciej to przez płot po sąsiedzku od ciężarowego ze skrzynią Junaka. ;) Ciekawe ile ich tam jeszcze po stodołach i sąsiekach się wala. :roll:

Uprzedzam, że dane techniczne ustaliłem do motocykla bez wózka z tą różnicą, że podałem 3 miejsca do siedzenia. Reszta w rękach użytkownika aby słusznej adnotacji do dowodu dokonał.

Tak jeszcze dopytam, czy ktoś dane techniczne do Junaka z wózkiem widział.

Co do logowania numerami/tabliczkami wózka, to OK, może i nie było. Zgłębiłem tajemnicę tylko na tyle, że przedmiotowy wózek był najprawdopodobniej wyprodukowany przez SUM fabryczkę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekopałem forum, przekopałem net, zajrzałem do Wiki. Ustaliłem dane te najczęściej podawane. Dane dla samego motocykla.

Brak rzeczowej wykładni jakie dane techniczne powinny być umieszczone w dowodzie rejestracyjnym takiego zestawu skłoniły mnie do przyjęcia prostych wskazówek z ostatniego posta autorstwa michal_k.

Sorry, ale nie trafiłem nigdzie więcej na te 240/500 (G/F).

Tu link, którym sie posiłkowałem: http://www.szkolnictwo.pl/szukaj,SFM_Junak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic. Opcja, którą większość za słuszną uważa nie przeszła w mieście z łajbą w herbie. :-(

A w myśl powiedzonka, bez wnikania kogo racja by się nie kopać, opis zmian został przemianowany na parametry motocykla z uwzględnieniem zamocowanego bocznego wózka. Samo życie i na przyszłość nauczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam. Trochę odgrzebie temat, może ktoś zaczerpnął jeszcze przez te lata jakiejś wiedzy. Kawasaki VN 800, koleś chce dołożyć wózek boczny. Wygląda że to oryginał, choć akurat w temacie starych motocykli i wózków się średnio orientuje. ZK , liczba miejsc S1-3 i co dalej? Co z MW i DMC ? Nacisk? Jak prawo traktuje taki wózek? Jak "BAGAŻNIK" do samochodu czy jako trwałą zmianę i trwały nierozerwalny element pojazdu. Jak ma się sprawa późniejszego poruszania z wózkiem/bez wózka po drodze? Można go dowolnie demontować i zakładać? W pord cisza , gdzie indziej też, poza "Adnotacjami", Niebieskie mundury też się średnio orientują...

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zmieniło. Jest jak jest i tyle. Według mnie w dowodzie powinien być stan faktyczny opisany, czyli wszystkie parametry dotyczące motocykla z wózkiem i w takim stanie powinien pojawić się na badaniu, a od pilnowania porządku ruchu drogowego są inne formacje.

Z przepisów o rejestracji:

w rubryce przy kodzie G – wpisuje się masę własną pojazdu, określoną jako masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego, wyrażoną w kg;

w rubryce przy kodzie F.2 – wpisuje się dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą, określoną w przepisach o warunkach technicznych masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze, wyrażoną w kg;

w rubryce przy kodzie S.1 – wpisuje się jednoznacznie określoną liczbę miejsc siedzących w pojeździe, włączając siedzenie kierowcy; w przypadku motocykla, który może być użytkowany z wózkiem bocznym, wpisuje się liczbę miejsc siedzących łącznie z miejscem siedzącym w wózku bocznym; w przypadku pojazdu przystosowanego do przewozu wózka inwalidzkiego, wpisuje się liczbę miejsc siedzących łącznie z miejscem siedzącym na wózku inwalidzkim;

Powyższe, dwa lata temu, uznał za właściwe jeden z wydziałów komunikacji.

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/10148-motor-z-bocznym-wózkiem/&do=findComment&comment=230434

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tomek D napisał:

To poczytaj

Przeczytałem to i dużo więcej. Nic z tego nie wynika wprost. Każdy może naciągać w swoją stronę. Wózek to element "doczepiany" czy nie ? Można go demontować kiedy się chce? Można się poruszać z albo bez? Może mnie to na BT nie interesuje, ale nasza wiedza powinna sięgać dużo dalej niż stanowisko kontrolne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Rafi90 napisał:

Wózek to element "doczepiany" czy nie ? Można go demontować kiedy się chce? Można się poruszać z albo bez?

Na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo przepisy poza adnotacją tego nie regulują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak samo doczepiany, jak niektóre siedzenia w przetrzeni bagażnika aut osobowych. W każdym razie te siedzenia są uwzględnione, mają wpływ na masy/ciężary oraz liczbę przewożonych osób. Ja się przekopałem z wózkiem bocznym i wyszło, że urząd mnie docisnął, żeby moto potraktować tak, jak samochód. Lepiej ten wózek (masy, siedzenia) w dowodzie mieć i się wozić solo lub we dwoje, niż nie mieć i jeździć we tróje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu urodził mi się w głowie taki projekt żeby do "kasety" doczepić velorexa  i trochę szukałem jak to zalegalizować. Wnioski wysnułem następujące. DMC moto zostawiamy w spokoju, G również bez zmian jedynie S zmieniamy. Dlaczego? Wózek ma swoje parametry podobnie jak przyczepa własne DMC i G. Ponieważ wózek nie podlega rejestracji a możemy przewozić w nim pasażera to mądre głowy wymyśliły że w DR motocykla zrobi się adnotację wózek a kratce pod S1 odpowiednią cyfrę wpisze. Jakiś czas temu na jakiejś imprezie motocyklowej widziałem K1600 z wózkiem na 2 osoby to dopiero był wynalazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Paprock napisał:

Lepiej ten wózek (masy, siedzenia) w dowodzie mieć

Z masami jest ten problem, że podnosząc masę własną motocykla zabraknie ładowności dla 3 miejsc. A znowu DMC nie da się podnieść. A ponadto wózek nie do końca obciąża motocykl, bo ma własne koło. Reasumując - co by nie zrobił będzie i dobrze i źle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zostaje ZK, zmiana miejsc na 3 i koniec imprezy. Tak widocznie musi być, bo prawo nie przewidziało niczego innego. Na pytanie czy można jeździć bez wózka kiedy się chce, klientowi nie odpowiem :wtf:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.