Skocz do zawartości

zmiana miejsc z 9 na 5 jakie badanie?


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

Solaris, przeczytaj ze zrozumieniem.

 

Dz. U 2022

§ 8.9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • kurant2000

    21

  • Solaris

    14

  • Paprock

    10

  • aboz

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

i jak ktoś zrobił z tego pojazd osobowy z kratą w środku? zakładając że te miejsca z tyłu wliczono do 9

 

AMZ Kutno

to tak wyglądało http://amz.pl/pojazdy-specjalne/sluzby-mundurowe/pojazd-dla-zandarmerii-wojskowej/

 

 

Tak czytałem dzięki , jeszcze tylko jedno pytanko jaki nr z 776 zastosować do negatywa bo wg dziennika 776 dodatkowe badanie 2,1 załącznik nr 2 Dział I gdzie Dokonane zmiany nie spełniają wymagań przepisów ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych można zastosować jako UD albo UI

To jak to rozumieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, czy mógłbyś wytłumaczyć powód zaśmiecania wypowiedzi przydługaśnymi cytatami???

Przecież jedno pod drugim toćka w toćkę to samo.

Gdyby ktoś coś miał, to bez bicia się przyznaję, że mi to deczko zawadza.

Acha! I własny przywilej o niekorzystaniu z forum doskonale znam. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dokonane zmiany nie spełniają wymagań przepisów ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych i można zastosować jako UD w badaniu o zmianach to po co przegroda powinna przejść przez PIMOT/ITS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli zmiana rodzaju na ciężarowy jest dziś, to wymagania odnośnie przegrody musi spełniać takie jakie są dziś.

Czyli jeśli zarejestrowany przed 01.01.2017 r. to nie obowiązuje go ten zapis. Proste?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się różnimy. Też proste :D

 

Ja zgadzam się ze opinią przesłaną rok temu z Patronatu, gdy te zmiany wchodziły. Wklejam fragment poniżej

 

Reasumując wymagania odnośnie przegrody /punktów mocowania ładunku muszą być spełnione dla pojazdów:

- zarejestrowanych przed 1 stycznia 2017 r., a w których po dniu 31 grudnia 2016 r., zostaną dokonane zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę rodzaju pojazdu na ciężarowy o podrodzaju VAN,

- zarejestrowanych po 31 grudnia 2016, w których dokonane zostaną zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym związanych z pkt 9 i 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zgadzam się ze opinią przesłaną rok temu z Patronatu,

Tą ?Sorry ale bez fotek:

W odpowiedzi na liczne pytania dotyczące obowiązku stosowania przegrody w samochodach ciężarowych uprzejmie przypominamy, że zgodnie z pkt. 6.2.2.e tabeli zawartej w załączniku Nr 1 do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach. (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 776 z późn. zm.), diagnosta podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego jest zobowiązany do organoleptycznej kontroli mocowania w samochodzie ciężarowym trwałej przegrody o odpowiedniej wytrzymałości rozdzielającej pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób od przestrzeni ładunkowej (o ile jest wymagana).

 

Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.) § 8. ust. 4. wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:

pkt. 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.

pkt. 8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej;

 

Zgodnie z § 58 ust. 3 ww. rozporządzenia, samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. nie muszą mieć oddzielonej przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości.

Dotyczy to samochodów ciężarowych, które uzyskały europejskie świadectwo homologacji pomiędzy 30 kwietnia 2009 r. a, 28 października 2012 (od 29 października 2012 r. jest dla nich wiążące Rozporządzenie Komisji (UE) nr 678/2011 r.).

Potwierdzenie spełnienia wymagań ww. dyrektywy znajdą Państwo na tabliczce znamionowej pojazdu oraz w polu dowodu rejestracyjnego oznaczonym literą K, gdzie wpisany jest numer świadectwa homologacji zawierający człon *2007/46*.

 

Przykład tabliczki znamionowej Opel Movano kategoria N1:

 

W uzupełnieniu warto zaznaczyć, że ostateczny harmonogram wprowadzenia w życie Dyrektywy 2007/46 z dnia 5 września 2007 r dla pojazdów kategorii N1 został zmieniony Rozporządzeniem Komisji UE nr 678/2011 z dnia 14 lipca 2011, które stanowi załącznik do przedmiotowej dyrektywy i określa na 29 października 2012 roku i później, datę obowiązku stosowania dla nowych homologowanych typów pojazdów.

Rozporządzeniem Komisji UE nr 678/2011 (zastępuje załącznik II i zmienia załączniki IV, IX i XI do dyrektywy 2007/46) ustanowiono nowe kryteria dla samochodów ciężarowych kategorii N1 (o czym pisaliśmy we wcześniejszych informacjach technicznych oraz załączamy do niniejszej) takie jak np.:

konieczność spełnienia odpowiedniej nierówności (stosunek ilości przewożonych osób do ładowności),

obowiązek zastosowania odpowiedniej przegrody lub elementów mocowania ładunku,

minimalne wymiary przestrzeni ładunkowej.

 

Warto zwrócić uwagę, co często wzbudzało Państwa wątpliwości, że to właśnie do tych kryteriów czy wymagań ,odwołano się w § 9a, §9 b i §9c rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.) dotyczących wprowadzania niektórych zmian konstrukcyjnych.

 

Jednocześnie należy pamiętać, że wymagania dotyczące przegrody lub uchwytów do mocowania ładunku muszą być spełnione dla samochodów ciężarowych o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, zarejestrowanych po 31 grudnia 2016, w których dokonane zostaną zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym zgodnie z pkt. 9 i 10 przedmiotowego rozporządzenia:

„9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

10) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.”

 

Załącznik nr 14 rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.):

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem zdania odmiennego. Że wszystkie zarejestrowane przed 1 stycznia 2017r, jeśli dokonają po 31 grudnia 2016 r zmiany rodzaju pojazdu na ciężarowy, podrodzaj VAN, także muszą uzyskać potwierdzenie z jednostki uprawnionej na przegrodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednocześnie należy pamiętać, że wymagania dotyczące przegrody lub uchwytów do mocowania ładunku muszą być spełnione dla samochodów ciężarowych o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, zarejestrowanych po 31 grudnia 2016, w których dokonane zostaną zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym zgodnie z pkt. 9 i 10 przedmiotowego rozporządzenia:

Napisali po chłopsku ,to nie jest cytat z rozporządzenia, prościej się nie da .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

data I rejestracji 2004-12-22

wg mnie to tak wyszedł z fabryki to także musi uzyskać potwierdzenie z jednostki uprawnionej na przegrodę w zmianie z osobówki na ciężarowy bo po zdemontowaniu właśnie tam miejsc ze wzoru łapie się z osobowego na ciężarowy

IMG_5723.JPG.096e0d5124ed65596e420a8f8a4f10bd.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisali też tak

 

9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

10) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w  przypadku przemieszczenia się ładunku w  czasie jazdy, w  tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.”,

 

Reasumując wymagania wymienione w § 1 i 2 załącznika nr 14 muszą być spełnione dla pojazdów:

-zarejestrowanych przed 1 stycznia 2017 r., a w których po dniu 31 grudnia 2016 r., zostaną dokonane zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę rodzaju pojazdu na ciężarowy o podrodzaju VAN,

-zarejestrowanych po 31 grudnia 2016, w których dokonane zostaną zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym związanych z powyższymi pkt 9 i 10.

 

Spełnienie powyższych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N(taką jednostką jest m.in. Instytut Transportu Samochodowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówiłem, że powstała między nami różnica zdań. I ja jestem za tym aby nawet te wszystkie stare pojazdy co od 2017 roku zmieniają rodzaj pojazdu na ciężarowy, podrodzaj VAN, uzyskiwały potwierdzenie na przegrodę / punkty mocowania. Aby nie ułatwiać im takiej zmiany i aby potwierdzone było że wytrzymałościowo spełnia wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale sam widzisz jak różne są te opinie. Jedną co wkleił Dario64, a drugą co wkleiłem ja. Można się pogubić.

Więc nawet jakby ludzie chcieli mi udowodnić że robię im pod górę to ciężko by im było to udowodnić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris, jestem stanowczym przeciwnikiem nadinterpretowania prawa i zmiany klarownych zapisów na własną modłę interpretującego. Jakby zapis rozporządzenia brzmiał "...dotyczy pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub zmian powodujących zmiany w dowodzie rejestracyjnym po dniu 31 grudnia 2016." wtedy miałbyś rację. Na dzień dzisiejszy mowa o dniu pierwszej rejestracji i kumaty klient może Ci nieźle jaja wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.