Skocz do zawartości

Jest nowy ZAKRES!


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    11

  • aboz

    6

  • Grzegorz Łódź

    5

  • biker100

    4

Chciałbym zwrócić uwagę na zapis:

 

b) ust. 6 zdanie drugie otrzymuje brzmienie:

Po wykonaniu badania polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów uprawniony diagnosta, po

stwierdzeniu, że wszystkie usterki istotne oraz usterki stwarzające zagrożenie zostały usunięte, wpisuje do dowodu

rejestracyjnego kolejny termin okresowego badania technicznego.”;

 

A cały ustęp składa się z trzech zdań:

 

6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w którym stwierdzono

usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje

stacja, w której te usterki stwierdzono. Po wykonaniu badania polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów

i układów uprawniony diagnosta, po stwierdzeniu, że wszystkie usterki zostały usunięte, wpisuje do dowodu rejestracyjnego

kolejny termin okresowego badania technicznego. Termin ten jest liczony, począwszy od daty przeprowadzenia badania,

w którym stwierdzono te usterki.

 

Czyli nowy ustęp 6 brzmi:

 

6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w którym stwierdzono

usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje

stacja, w której te usterki stwierdzono. Po wykonaniu badania polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów uprawniony diagnosta, po

stwierdzeniu, że wszystkie usterki istotne oraz usterki stwarzające zagrożenie zostały usunięte, wpisuje do dowodu

rejestracyjnego kolejny termin okresowego badania technicznego. Termin ten jest liczony, począwszy od daty przeprowadzenia badania,

w którym stwierdzono te usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„6a. W przypadku stwierdzenia niezgodności numeru VIN albo numeru nadwozia, podwozia lub ramy umieszczonych

w pojeździe oraz na tabliczce znamionowej pojazdu z danymi zawartymi w centralnej ewidencji pojazdów,

uniemożliwiającej wprowadzenie danych do ewidencji, uprawniony diagnosta wydaje zaświadczenie o przeprowadzonym

badaniu technicznym pojazdu z wynikiem pozytywnym,informuje posiadacza pojazdu o rodzaju stwierdzonych

usterek drobnych i konieczności ich usunięcia, wpisuje tę niezgodność do zaświadczenia o przeprowadzonym

badaniu technicznym pojazdu i do rejestru, informuje o tym, poza systemem teleinformatycznym obsługującym centralną

ewidencję pojazdów, administratora danych i informacji zgromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów oraz

zamieszcza odpowiedni wpis o terminie następnego badania technicznego w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

 

Może ktoś już z kolegów wie jak bedziemy ich informować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz usterki stwarzające zagrożenie zostały usunięte, wpisuje do dowodu rejestracyjnego

a skąd ten DR może być na poprawkowym BT

skoro wcześniej

§6

3.W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki stwarzające zagrożenie, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny i w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu dokonuje wpisu "zatrzymano dowód rejestracyjny nr ...", z zastrzeżeniem ust. 5. Przepis § 5 ust. 7 stosuje się odpowiednio.

 

a może nie będziemy wysyłać DR do WK na podstawie

6) w § 6 w:

a) ust. 3 skreśla się zdanie trzecie,

bo licząc na palcach to skreślone zostało ̶P̶r̶z̶e̶p̶i̶s̶ ̶§̶ ̶5̶ ̶u̶s̶t̶.̶ ̶7̶ ̶s̶t̶o̶s̶u̶j̶e̶ ̶s̶i̶ę̶ ̶o̶d̶p̶o̶w̶i̶e̶d̶n̶i̶o̶

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zostało to zdanie skreślone, bo odniesienie do którego kieruje zostało uchylone.

 

5) w § 5:

a) ...

b) ...

c) ...

d) uchyla się ust. 7,

e) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak będziecie prowadzili "dochodzenia", który pojazd mógł zostać kiedyś przebudowany z ruchu lewostronnego na prawostronny. Taka uwaga od 13.11 staje się obowiązkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak będziecie prowadzili "dochodzenia", który pojazd mógł zostać kiedyś przebudowany z ruchu lewostronnego na prawostronny. Taka uwaga od 13.11 staje się obowiązkowa.

 

Na jakiej podstawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie o to:

8) Należy wpisywać [...], a także: informację o pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)

albo pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu),

który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu), oraz inne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia zmiana zakresu/zaświadczenia, to jakoś tak przy angolach się odbyła, coś w lipcu 2015. A rok później zmiana zakresu/objaśnień do zaświadczenia dopisania blokady alkoholowej dotyczyła. Mimo wszystko fragment zdania w punkcie ósmym był jednakowy co do angoli:

 

8 ) Należy wpisywać [...], a także: informację o przystosowaniu pojazdu konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego

(z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) oraz inne uwagi.

 

A mieszanie podobną treścią o położeniu kiery w angolach to instrukcji rejestracji dotyczyło i urzędowych adnotacji wklepywanych do dowodów w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już o to pytałem ale dalej nie bardzo nadążam za tą kierownicą.

 

Jeśli na BT w 10.11.2016 przyjechał samochód osobowy z kiero po prawej (ruch lewostronny) i wynik badania wtedy pozytywny + adnotacja w uwagach w rejestrze

informację o przystosowaniu pojazdu konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego

(z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)

 

i jeśli w 10.11.2017r. przyjeżdża ten sam pojazd tylko z kiero po lewej stronie (ruch prawostronny) i bez dodatkowych usterek tylko, kiero przekładane w ''stodole'' w ciągu ostatniego roku, to potrzebuje jakieś opinii rzeczoznawcy do wystawienia wyniku badania czy jako diagnosta wykonuje badanie dodatkowe co do zmian konstrukcyjnych i wystawiam wynik badania z tą adnotacją:

 

informację o pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)

albo pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu),

który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu),

 

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak z deka przedobrzyli co do treści tej adnotacji. Myślę, że ona stanu faktycznego angola na 'porazpierwszym' badaniu powinna dotyczyć, chociaż i tak nie bardzo wiadomo jak poprawną przekładkę wykryć. To tak samo jak jakby nakazali podawać informację, czy w pojeździe rodzaj był zmieniany albo czy pojazd był przebudowywany.

 

Nie wiem... A później na badaniach to co, zapodawać do rejestru/zaświadczenia treść na podstawie adnotacji w dowodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje że raczej chodzi o badanie po zmianach jak ktoś przełoży kiere w angliku zarejestrowanym u nas z adnotacją w DR. Bo jak stwierdzić inaczej czy był to anglik jak będzie dobrze poprzekładany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego żaden producent nie podpisze się pod taką przekładką? Co więcej, twierdzi że jest niewykonalna.

Dlaczego wszystkie ASO twierdzą że nie da się dostosować anglika do ruchu prawostronnego?

Nie istnieje taka procedura serwisowa jak przekładka.

 

Dlaczego nikt nie robi zmian konstrukcyjnych : Dostosowanie z ruchu lewostronnego do ruchu prawostronnego ?

Rodzaj, przeznaczenie, liczbę miejsc można zmieniać jak się chce i robią to w ASO, wystawiają homologacje

 

Ale nikt nie homologuje przekładki, powinno to być traktowane jako SAM, dopuszczenie jednostkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za szybko?

Bardzo proszę powoli wyłożyć o co chodzi z tą wystawianą homologacją po zmianie rodzaju, przeznaczenia, liczby miejsc. Oraz jak się się ma zwrot sugerujący bezgraniczną swobodę "jak się chce", do wymaganych potwierdzeń przykładowo z PIMOTU.

 

No i jeszcze co złego jest w porządnej robocie związanej z przełożeniem kiery na drugą stronę.

 

A co do producentów, to cóż... Oleju też nie zalecają innego jak tylko ten słuszny jeden, najlepszy przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze co złego jest w porządnej robocie związanej z przełożeniem kiery na drugą stronę.

 

każdy porządną robotę może zinterpretować inaczej. Jest to pojęcie względne tak jak przy sprzątaniu :D jeden uzna, że czysto przyjdzie kolejny powie, że syf.

 

Dalej nie wiem czy mam wykonywać badanie dodatkowe czy wystarczy zaaktualizować wpis w dowodzie... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy mam wykonywać badanie dodatkowe czy wystarczy zaaktualizować wpis w dowodzie

 

Moim zdaniem badanie po zmianach, które będzie podstawą do zmiany wpisu w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchyla się §5 ust 7 oraz w §6 ust 3 skreśla się 3 zdanie.

Czyli mam rozumieć że po zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego nie muszę go odsyłać do organu rejestrującego ?? Mam sobie go zatrzymać i czekać aż w końcu samochód zostanie naprawiony i wtedy przy badaniu pozytywnym oddać go właścicielowi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze co złego jest w porządnej robocie związanej z przełożeniem kiery na drugą stronę.

 

Paprock, A co jest złego w porządnej robocie związanej z dołożeniem siedzeń?

Dlaczego PIMOT czy też inny uprawniony podmiot po porządnej robocie musi wystawić zaświadczenie?

Często żądając dwóch identycznych egzemplarzy pojazdu, z których jeden zostaje zniszczony?

 

Jeden w stodole przekłada angliki, drugi przerabia auta na kabriolety, trzeci montuje haki do tico

 

Chciałbym zobaczyć fakturę od porządnej, ceniącej się firmy, gdzie jako pozycja będzie oficjalnie: Dostosowanie pojazdu do ruchu prawostronnego

 

Odnośnie zmian konstrukcyjnych "jak się chce" i panującej w moim regionie samowolce ugryzę się w język i nic nie napiszę.

 

i tak offtopic wyszedł :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.