dawid018 Napisano 9 Styczeń 2018 Share Napisano 9 Styczeń 2018 Witam. Mam taki zestaw do przewozu żywych zwierząt na badanie przed I rejestracją. Problem mam z tym ze Scania jest 3 osiowa i naciski osi odpowiednio 9000kg, 11500kg,7500kg oraz DMC wynosi 28ton w papierach a na TZ jest 26500 i 28000. W/g Przepisów nacisk osi w pojeździe 3 osiowym nie może przekraczać 9,5 tony a DMC 26 ton. i własnie z tym mam problem jak dalej postępować bo jeszcze nie robiłem nigdy takiego BT to samo mam z przyczepą. 2 osie, 8 kół, DMC 20ton, naciski po 10 na oś zestaw z Holandi. Wartości z tabliczek pokrywają się z tym co w papierach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Styczeń 2018 Share Napisano 9 Styczeń 2018 Tam gdzieś w szerokim świecie mogą być inne dane, inne warunki techniczne i trzeba umieć je rozgraniczyć na konstrukcyjne (maksymalne) od administracyjnych (dopuszczalnych). Ja mam trudną wyobraźnie i wolałbym analizować problem na podstawie fotek. [ Dodano: 09-01-2018, 18:39 ] No OK. Scania jest trzyosiowa. Nacisk osi przedniej wskazany na tabliczce wynosi 9000 kg = 88200 kN (administracyjny równa się konstrukcyjny) i tak należy wpisać do DiP-u. Nacisk osi napędowej wskazany na tabliczce wynosi 11500 kg = 112700 kN (administracyjny równa się konstrukcyjny) i tak należy wpisać do DiP-u. Nacisk osi ostatniej wskazany na tabliczce wynosi 7500 kg = 73500 kN (administracyjny równa się konstrukcyjny) i tak należy wpisać do DiP-u. Co do masy Scanii, to jako wartość maksymalną/konstrukcujną należy przyjąć 28000 kg i tyle w odpowiednią rubrykę wpisać do DiP-u. A jako dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, czyli administracyjną należy wpisać wartość ustaloną na podstawie przepisów, czyli 26000 kg. Pod warunkiem, że koła osi napędowej są bliźniacze lub opony super single i zawieszenie na tej osi jest pneumatyczne. To tyle co do Scanii, bo do domku idę. Narazicho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 9 Styczeń 2018 Share Napisano 9 Styczeń 2018 to samo mam z przyczepą. 2 osie, 8 kół, DMC 20ton, naciski po 10 na oś przyczepa F.1 = 20000 kg (MMC) F.2 = 18000 kg (DMC) nacisk osi 10000 kg = 98,00 kN ładowność F.2 - masa własna = Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Styczeń 2018 Share Napisano 9 Styczeń 2018 To dobrze, że idziesz do domu, bo zmęczenie twe dziś ogromne... Aut zapewne nie badałeś żadnych, ale tyle postów na forum - fiu fiu Stąd pewnie na koniec te obliczenia: 88200 kN 112700 kN 73500 kN To są chyba normalnie naciski od platform którymi się transportuje rakiety w Bajkonurze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid018 Napisano 13 Styczeń 2018 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2018 Dzięki Panowie ogarnąłem bez większych błędów.Już teraz mniej więcej wiem co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.