blakop Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Dlatego, że diagnosta NIE JEST UPRAWNIONY do określenia ego parametru w ramach badania i na zaświadczeniu z badania pole to pozostaje NIEWYPEŁNIONE. A kamper akurat może być zbudowany zarówno na bazie M1 jak i N1 - mowa o nowych. Starszy pojazd być może nigdy nawet fabrycznie nie miał określonej kategorii - tym bardziej nie będzie miał tego po dokonaniu zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 nie miał określonej kategorii - tym bardziej nie będzie miał tego po dokonaniu zmian a czy diagnoście podczas obt potrzebna jest wiedza na temat kategorii? nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 A kamper akurat może być zbudowany zarówno na bazie M1 jak i N1 - mowa o nowych. Na bazie owszem, ale po zabudowie będzie miał M. Dlaczego nie miałbyś wiedzieć jakiej kategorii będzie pojazd ? A czy ma to jakieś znaczenie? Czy warunki techniczne odnoszą się w tej kwestii do kategorii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 A kamper akurat może być zbudowany zarówno na bazie M1 jak i N1 - mowa o nowych. . Akurat w kontekście kotwiczenia pasów bezpieczeństwa nie ma to najmniejszego znaczenia. A czy ma to jakieś znaczenie? Czy warunki techniczne odnoszą się w tej kwestii do kategorii? Zależy kto jaką ma inwencję do interpretacji tych przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 ale po zabudowie będzie miał M. Nie będzie miał żadnej, bo nikt mu nowej nie nada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Nie będzie miał żadnej, W dokumentach nie będzie miał, a "nada" mu ustawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Ustawa... Ustawa... No dobrze. Ustawa. Ale tak literalnie po ustawie, to ustawa jaką kategorię kamperowi ma nadać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Dlaczego Michał wg Ciebie po zabudowie kamper ma być M, nawet jeśli był budowany na podstawie N? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Bo kamper z założenia jest pojazdem kategorii M ? Jakiej kategorii wg ciebie są karawany oraz ambulanse ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Dlaczego Michał wg Ciebie po zabudowie kamper ma być M Tak było w nieaktualnym już rozporządzeniu w sprawie homologacji, a teraz zapewne tak samo jest w przepisach unijnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Ja bym to wolał widzieć jednak... Czyli po zabudowie podwozia kategorii N na kampera staje się ono M nawet, jeśli producent podwozia nigdy nie homologował go na M i nigdy w takiej wersji nie występował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Po spełnieniu brakujących warunków - tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Ale ja nie mówię o nowym pojeździe. A Ty tylko w takich się nieco orientujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052382010 strona 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 W dyrektywie podobnie: 5.1. „Samochód kempingowy” oznacza pojazd specjalnego przeznaczenia kategorii M zbudowany w taki sposób, aby służył jako miejsce mieszkalne, zawierający co najmniej następujące wyposażenie: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=celex%3A32007L0046 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 6 Wrzesień 2017 Share Napisano 6 Wrzesień 2017 Ale ja nie mówię o nowym pojeździe. A Ty tylko w takich się nieco orientujesz. Jak dorzucisz fotele to blaszaka i zmieni się rodzaj na "autobus" to będzie to autobus kategorii N2/N3 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 12 Wrzesień 2017 Share Napisano 12 Wrzesień 2017 Będzie to "TO" co ustalą instytucje opisane w Dz.Urz.MTBIGM_2013.48 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homer84 Napisano 17 Kwiecień 2018 Share Napisano 17 Kwiecień 2018 Dzień dobry, podobna myśl mi chodzi po głowie co twórcy tego tematu. Na oku mam Renault Iliade, chciałbym pozostawić fotele kierowcy (oczywiście), oraz pierwszy rząd foteli pasażerów i dwa fotele w drugim rzędzie (łącznie 7 miejsc). Pierwszy rząd foteli pasażerów jest fabrycznie wyposażony w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, drugi (i kolejne) tylko w pas biodrowy. Czy taka konfiguracja byłaby legalna w przypadku zmiany kategorii na M, czy też wszystkie fotele muszą wtedy być wyposażone w 3 punktowe pasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Kwiecień 2018 Share Napisano 18 Kwiecień 2018 W rozporządzeniu poniższy przepis stoi, który może blokować pewne poczynania przy konstrukcyjnych zmianach: 2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Co do samych pasów i ilości punktów kotwiczenia, no to sorry. Jest to gdzieś zawile rozpisane, ale gdzie, co i jak, w której dyrektywie/regulaminie, to nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Kwiecień 2018 Share Napisano 18 Kwiecień 2018 w przypadku zmiany kategorii na M A teraz niby jaka jest kategoria, skoro to autobus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.