Skocz do zawartości

Homologacja na folię przyciemniającą szyby.


michu013

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie najbardziej chodzi o wyjścia awaryjne które nieraz nie spełniają swojego zadania i żaden młotek jej nie rozbije a patrząc ze strony pasażera -czujesz się jak w klatce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    18

  • jarolud

    12

  • bohdang

    10

  • Kolanko

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Właśnie najbardziej chodzi o wyjścia awaryjne które nieraz nie spełniają swojego zadania i żaden młotek jej nie rozbije

 

Myślę że ten argument wystarcza za wszystkie przemyślenia.

Czy nacinanie foli coś pomoże ?-raczej chyba nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nawet folia z atestem nie pozwoli szybie się rozpaść i idea wyjścia przez okno bierze w łeb.

dla przypomnienia

PREZES - 13-08-2006, 22:23

Stestowana folia przy wybiciu szyby rwie się jak papier. Ściągnąć ją rzeczywiście jest ciężko ale wkłada się szybę pod gorący prysznic i schodzi super. A że ta folia się rwie to wiem z własnego doświadczenia. Miałem naklejone takie folie i dobre radio w samochodzie. Złodzieje wybili szybę (folia jak już wspomniałem porwała się bez problemu) i radia nie ma. także atestowana folia nie sprawia dużego zagrożenia.

Psuj - 13-08-2006, 23:02

Robicie z igły widły. Hartowanej szyby (a takie są boczne, przednia jest klejona) nawet nieoklejonej nie wybijesz ręką. Kiedy już się stłucze to folia spowoduje tylko to, że szyba pęknie ale nie rozsypie się na kawałki. Wszystko zostanie przyklejone do folii. I wtedy nie powinno być problemu, żeby ją po prostu wypchnąć. Tyle, że wyleci "w całości". W " " bo tak naprawdę szyba będzie strzaskana w drobny mak, tylko się nie rozleci. Przypomniało mi się jeszcze coś. Starsze auta które mają przednią szybę na uszczelce (nie klejone) i przy wypadku taka szyba popęka to nie ma większego problemu z wypchnięciem jej nogami na zewnątrz to dlaczego miałby być problem z oklejoną hartowaną szybą (oczywiście stłuczoną) która trzyma się tylko na niewielkich rantach w drzwiach ??? Zakładając, że ją stłuczemy a gołą ręką nie radzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko Jacdiag,

wypchniesz nogami w osobówce, w autobusie pewnie też, tylko jak napisałem wyżej

idea wyjścia przez okno bierze w łeb.

 

szyba w autobusie ma się rozpaść, w panice może nikt nie wpaść na to żeby po rozbiciu jeszcze ją wypchnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie musi się rozpadać

np. Ikarus stosował wyjścia bezpieczeństwa z szybami wypychanymi z uszczelką, Jelcz-Berliet miał otwierane na zawiasach

 

DYREKTYWA 2001/85/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 20 listopada 2001 r.

 

7.6.8. Wymagania techniczne dla okien awaryjnych

7.6.8.1. Każde odchylne lub wypychane okno awaryjne otwiera się na zewnątrz. Podczas ich wykorzystywania okna wypychane nie są całkowicie odłączane od pojazdu. Działanie wypychanego okna przebiega w ten sposób, aby skutecznie zapobiec przypadkowemu jego wypchnięciu.

7.6.8.2. Każde okno awaryjne:

7.6.8.2.1. albo nadaje się do łatwego i natychmiastowego wykorzystania od wewnątrz lub z zewnątrz przy użyciu urządzenia uznanego za wystarczające, albo

7.6.8.2.2. wykonane jest z szybko tłukącego się szkła bezodpryskowego. Ten ostatni przepis wyklucza możliwość stosowania tafli ze szkła wielowarstwowego lub z tworzywa sztucznego. W bezpośrednim sąsiedztwie okna awaryjnego umieszczony jest przyrząd łatwo dostępny dla osób znajdujących się wewnątrz pojazdu, w celu zapewnienia możliwości stłuczenia każdego takiego okna.

7.6.8.3. Każde okno awaryjne, które może być zablokowane z zewnątrz skonstruowane jest w sposób umożliwiający jego otwarcie w dowolnym czasie od wewnątrz pojazdu.

7.6.8.4. Każde okno awaryjne mocowane poziomo za pomocą zawiasów umieszczonych na jego górnej krawędzi, wyposażone jest w odpowiedni mechanizm utrzymujący je w pozycji otwartej. Każde okno awaryjne mocowane za pomocą zawiasów działa w sposób nie ograniczający swobodnego przejścia ze środka lub z zewnątrz pojazdu.

cała dyrektywa w załączniku w poście 08/15

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=26795&sid=0e7d08f35d0cdab7e51e29de1ad5dac9#26795

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Wszystkie folie którymi są oklejane szyby samochodowe powinny posiadać Świadectwo Badań które wystawi ISiC. Firma która okleja szyby dostaje takie świadectwo na kontretne folie. Świadectwo takie zawiera:

 

- Przedmit badań ( czyli szyby samochodowe hartowane, oklejone foliami w systemie...)

-Zleceniodawca (czyli firma oklejająca)

- Rodzaj badań (badania szyb z naklejoną folią od strony regulaminu homologacji R 43 ECE zgodnie z Rozporządz. Ministra Infrastruktury ( Dz.U. nr5 poz 30, z 15 stycznia 2004 wraz z Zał.))

- Orzeczenie i wynik ( Szyby samochodowe hartowane jednostronnie mogą być oklejone foliami typu...- nazwa- wymienionymi w Raporcie nr... w miejscach niemających wpływu na pole widzenia kierowcy i oznakowane...- nadaje się nr który przykleja się pod każdą folie.

 

Tak wygląda Świadectwo Badań

 

Dodatkowo firma która okleja szyby dostaje załącznik w którym informuje się o Nr. świadectwa badania szyb z adresem dystrybutora foli, oraz informację:

 

"Szyby oklejane folią należy oznakować, a właściciela pojazdu zaopatrzyćw dokument identyfikujący zawierający takie dane jak:

-data instalacji

-dane właściciela pojazdu

-marka pojazdu

- typ foli

- Nr oznakowania

 

Jak na razie folie samochodowe certyfikuje i dopuszcza jedynie ISiC więc nie powinno być zadnych rozbierzności. Każda odklejona szyba powinna nieć Nr oznakowania a właściciel zaświadczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

WYROKI EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI

 

Uzasadniając odstępstwo od prawa wspólnotowego należy wykazać, że było ono konieczne i proporcjonalne do założonego celu.

Portugalski zakaz nanoszenia barwnych folii na szyby samochodów jest niezgodny z prawem wspólnotowym - orzekł ETS w wyroku z 10 kwietnia 2008 r. w sprawie Komisja/Portugalia

SYGN. AKT C-265/06

Komisja zwróciła się do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości ze skargą, w której wnosiła o uznanie, że Portugalia zakazując nanoszenia na szyby samochodów barwnych folii naruszyła obowiązki państwa członkowskiego ciążące na niej na mocy art. 28 i 30 TWE.

Komisja wskazywała, że hiszpańskie przepisy, które zakazują nanoszenia wszelkiego rodzaju barwnych folii na szyby aut w celu filtrowania światła, w praktyce utrudniają handel w Portugalii barwnymi foliami wyprodukowanymi lub wprowadzonymi do obrotu (zgodnie z prawem) w innym państwie członkowskim, co narusza art. 28 i 30 TWE.

Zdaniem Komisji, ewentualni zainteresowani nie kupią tego rodzaju folii wiedząc, że nie mogą ich nanieść na szyby pojazdów samochodowych. Z kolei Portugalia podkreśla, że zakaz ten ma na celu umożliwienie właściwym władzom dokonania szybkiej wizualnej kontroli wnętrza pojazdu samochodowego, bez konieczności jego zatrzymania celem sprawdzenia, czy założone zostały pasy bezpieczeństwa i dla identyfikacji ewentualnych przestępców.

UZASADNIENIE

ETS wskazał, że w braku harmonizacji wspólnotowej, oceny portugalskich przepisów należy dokonać wedle kryteriów ustanowionych w przepisach traktatu WE dotyczących swobodnego przepływu towarów. Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem, wszelkie uregulowania państw członkowskich mogące bezpośrednio lub pośrednio, rzeczywiście lub potencjalnie, utrudnić handel wewnątrz Wspólnoty należy uznać za środki o skutku równoważnym do ograniczeń ilościowych, zakazane na mocy art. 28 TWE. W niniejszej sprawie Portugalia przyznaje, że zakaz obejmujący nanoszenie wszelkiego rodzaju barwnych folii na szyby przednie i szyby znajdujące się obok siedzeń pasażerów pojazdów samochodowych ogranicza handel tymi produktami w Portugalii. Należy w związku z tym stwierdzić, że ewentualni zainteresowani, handlowcy lub osoby prywatne, wiedząc o tym, że nie mogą nanieść tego rodzaju folii na szyby przednie i szyby znajdujące się obok siedzeń pasażerów pojazdów samochodowych nie mają praktycznie żadnego interesu w ich kupnie. Sporny przepis utrudnia zatem handel w Portugalii prawie całością barwnych folii zgodnie z prawem wyprodukowanych lub wprowadzonych do obrotu w innym państwie członkowskim lub w państwie będącym stroną porozumienia EOG w celu nanoszenia ich na szyby pojazdów samochodowych. Zakaz ten stanowi więc środek o skutku równoważnym do ograniczeń ilościowych. Może być uzasadniony wyłącznie jednym ze względów interesu ogólnego wymienionych w art. 30 TWE lub wymogów nadrzędnych ustanowionych w orzecznictwie ETS. Powołane przez Portugalię walka z przestępczością i ochrona bezpieczeństwa ruchu drogowego mogą stanowić nadrzędne względy interesu ogólnego mogące uzasadnić utrudnienie swobodnego przepływu towarów. Jednakże do państw członkowskich należy wykazanie, że ich regulacje są odpowiednie do zapewnienia realizacji takich celów i zgodne z zasadą proporcjonalności. W tym względzie Republika Portugalska przedstawiła jedynie jeden argument na poparcie spornego środka, a mianowicie, że umożliwia on dokonanie bezpośredniej kontroli wnętrza pojazdów samochodowych poprzez zwykłą obserwację z zewnątrz. Nie uzasadniła ona natomiast jego odpowiedniości i proporcjonalności do zamierzonego celu.

 

http://egp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=188638&se=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję, że w Polsce takich głupich pomysłów nie będzie, bo wystarczy że musze przekłądać na przegląd przednie boczne szyby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Ostatnio wygrałem pożądną flachę od klienta który twierdził że ma w Mechu oryginalną folię i na pewno przejdzie badanie na przepuszczalność i co i du...a a jakie było zdziwienie :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś taki wyjątek w aucie byłego kierownika,szyby fabrycznie nieprzyciemniane,trzeba było się dobrze przyglądać żeby zobaczyć że są oklejone.Przepuszczalność była powyżej 70%,a pozostałe przypadki to tak jak piszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem tylko jedno auto, gdzie po przyciemnieniu spełniało normę. Merc 126 - oryginalne szyby białe nie przyciemniane. Na styk mieścił się w normie.

 

Co w przypadku piecowego napylenia warstwy na szybę ? Jeśli mieści się w normie P ? I tu przypadek . Policja zabrała DR za boczne " za ciemne" szyby pasażera i kierowcy. Wjechał na SKP no i wynik P . Koleś mnie pyta czy możemy badania zrobić na zewnątrz SKP A proszę ... No i się ściemniły na słońcu absolutny N ?? Podobnie miałem z amerykańskim VAN-em . Ten miał jakieś sterowanie procesem zaciemnienia szyb w konsoli 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyby fotochromatyczne? :) nigdy się nie spotkałem, ale słyszałem. Jak dla mnie wynik N - muszą spełniać warunki techniczne w każdych warunkach oświetleniowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszą spełniać warunki techniczne w każdych warunkach oświetleniowych.

 

Jednak można oszukać niewtajemniczonych, co ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, wyjaśnijcie jaśniej :D w jaki sposób szyba na słońcu staje się "czarna" i N a pod miernikiem (między źródłem światła a fotokomórką) pozostaje "biała" i jest P.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób szyba na słońcu staje się "czarna" i N a pod miernikiem (między źródłem światła a fotokomórką) pozostaje "biała" i jest P.

 

Nie pod miernikiem tylko w pomieszczeniu stacji. Szyba fotochromatyczna, taka jak w okularach, jesteś w pomieszczeniu są białe, wychodzisz na dwór na słońce robią się ciemne. Osobiście się jeszcze nie spotkałem w żadnym aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, wyjaśnijcie jaśniej :D w jaki sposób szyba na słońcu staje się "czarna" i N a pod miernikiem (między źródłem światła a fotokomórką) pozostaje "biała" i jest P.

Pozdrawiam

 

 

"Jako jedni z nielicznych w Polsce posiadamy w ofercie również folie fotochromowe, które automatycznie zmieniają stopień przyciemnienia w zależności od intensywności światła zewnętrznego". cytat z : http://szyby-przyciemnianie.pl/index.php/page/show/3

http://allegro.pl/item889351005_szyba_przod_lewa_fotochromowa_audi_a8_2002_2005r.html

 

[ Dodano: 02-02-2010, 14:37 ]

BMW

Ale jemu chodziło o to, że nawet na słońcu pod miernikiem jest ciemno

 

Powierzchnie pól czujników są zbyt małe . Policjant nie badał urządzeniem Stwierdził organoleptyczne. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jako jedni z nielicznych w Polsce posiadamy w ofercie również folie fotochromowe, które automatycznie zmieniają stopień przyciemnienia w zależności od intensywności światła zewnętrznego". cytat z : http://szyby-przyciemnianie.pl/index.php/page/show/3

http://allegro.pl/item889351005_szyba_przod_lewa_fotochromowa_audi_a8_2002_2005r.html

nawet na stronie którą podałeś jest opisane "(...)jak również chroni przed kradzieżą przedmiotów pozostawionych np na tylnym siedzeniu czy półce.(..)"

Producent sam wychodzi z założenia, że nie będą montowane przy przednich siedzeniach, ani z przodu, al epolak potrafi...... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będą montowane przy przednich siedzeniach,

 

Wiem, Chodziło mi to fakt istnienia folii fotochromowych , czy sam fakt posiadania folii na szybie chroni przed kradzieżą? Błąd logiczny w opisie "ogranicza możliwość ..." Nie mówmy jednak o frazeologii. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.