Skocz do zawartości

Projekt ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu


SKPAUTOMEX

Rekomendowane odpowiedzi

SKP AUTOMEX sam się zgłosił że to zrobi przez jakieś stowarzyszenie czy coś

Oby to nie było Stowarzyszenie Umarłych Poetów bo to zanosi dramatem :lol:

Tak na serio to robią z nas głupków i tyle.

Po co było zezwalać na powstawanie nowych stacji
Ano dla pieniędzy, tak jak wszystko co powstaje w urzędach.
W takim wypadku może stać się nieopłacalne dalsze utrzymanie stacji bo zacznie się dokładać do interesu, siłą rzeczy będzie mniej klientów

Nie licz, że jakiś urzędnik się tym zmartwi. Powstaną nowi-znowu świerzy pieniądz :-)

Będzie jeszcze większa wojna o klienta
A stacje będą zatrudniać naganiaczy, a może usługi z dostawą do domu się przyjmą :D Mamy to co mamy. Niech starostwa odkupią stacje i gospodarują

 

[ Dodano: 29-11-2007, 13:22 ]

też uważam, że to ma największe szanse powodzenia
jednostka się nie liczy-niestety

[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • SKPAUTOMEX

    16

  • Psuj

    9

  • jaka

    6

  • fox

    5

Top Posters In This Topic

SKP AUTOMEX sam się zgłosił że to zrobi przez jakieś stowarzyszenie czy coś o ile pamiętam...

Miejmy taką nadzieję - też uważam, że to ma największe szanse powodzenia ...

 

Jako autor tego tematu dziękuję za wszystkie uwagi, które w tym miejscu Koledzy przekazywali Niestety termin 30.11.07 już upływa i musimy nasze propozycje zmian do projektu po przeanalizowaniu i dopracowaniu przesłać do Ministerstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Protestujemy przeciwko zapisom w projekcie ustawy o zabraniu praw nabytych t.j uprawnień z rozszerzeniami dla Stacji Podstawowych.

- Stacje spełniają wymogi lokalowe, posiadają wymagane wyposażenie oraz zatrudniają diagnostów którzy posiadają kwalifikacje do przeprowadzania badań rozszerzonych, więc co może stać na przeszkodzie co do przeprowadzenia tych badań? Na tych działaniach ucierpi najbardziej klient tych stacji ponieważ będzie zmuszony do jazdy czasami kilkanaście kilometrów do Okręgowej Stacji Pojazdów aby potwierdzić że pęknięta szyba czy łyse opony zostały wymienione (za co został zatrzymany mu Dowód Rejestracyjny przez Policję).

Ustawa utrudnia życie kierowcom a Stacjom Podstawowym z rozszerzeniami zabiera część dochodów i być może zmusi ich do likwidacji albo inwestycji w Stacje Okręgowe, które na danym terenie nie mają racji bytu, gdyż nie ma tam samochodów ciężarowych, autobusów.

- Kontrole Starostw są zupełnie wystarczające, przeprowadzane są systematycznie i rzetelnie, jeżeli dołożymy kontrole TDT (które i tak są przeprowadzane) to może należy się posunąć jeszcze dalej o kontrole Policji , Straży Pożarnej oraz innych instytucji co sprowadza się tylko do Państwa Policyjnego od którego ponoć mamy odchodzić.

Restrykcje w stosunku do diagnostów są chyba największe w porównaniu z innymi podobnymi zawodami np. lekarze, policjanci, urzędnicy którzy niewspółmiernie mniejsze ponoszą konsekwencje swoich błędów. (każdy jest tylko człowiekiem)

Kontrole TDT to tylko następna instytucja, która chce pobierać opłaty za wizytacje na Stacji.

Nie uważam żeby ich kontrole przyniosły pożądany efekt. Trzeba sobie zadać pytanie co da kontrola TDT? Tylko tyle że może znajdą jakąś nieścisłość lub jakiś niewielki błąd w prowadzeniu dokumentacji i zamkną daną stację ale na pewno nie będzie tu związku z niewłaściwe przeprowadzonym badaniem i z dopuszczeniem do ruchu co na pewno nie poprawi bezpieczeństwa na drogach.

Gradacja kar jest w większości zawodów natomiast u diagnostów nie ma, zanosi się że będzie jeszcze gorzej. Człowiek będzie bał się własnego cienia i zamiast skupić się na badaniu samochodu będzie wyczulony na sprawy formalne.

- Propozycja Stacje Okręgowe i Podstawowe bez rozszerzeń jak to się ma z wymogiem zaliczania przez kandydata na diagnostę do SKP podstawowej wszystkich części kursu i zdania egzaminu z całości materiału tak samo jak do Stacji Okręgowej.

-Poprzednie przepisy zniosły obowiązek kursów dla diagnostów co 2 lata uzasadniając że przepisy w naszym kraju zmieniają się dwa razy w roku a nawet częściej w związku z tym szkolenie nie miało sensu. Przepisy zmusiły diagnostów do śledzenia zmian na bieżąco i nie mogło być mowy, że nie zna obowiązujących zmian w przepisach bo na kurs jedzie dopiero za rok. Samokształcenie obowiązuje w większości zawodów, diagnostów także.

Premier w swoim expose wielokrotnie mówił o zaufaniu, nowa ustawa idzie w odwrotnym kierunku. Czyżby tak szybko się wszystko zmieniło a może zaufanie poprzez restrykcje. Będziemy pytać nowy rząd i premiera o tak radykalną zmianę stanowiska, a może chodzi o zaufanie do władz a władza zaufać nam nie chce fundując nam tak restrykcyjną ustawę.

Nie może być tak żeby prawo działało wstecz, to jest być albo nie być dla dużej ilości przedsiębiorców prowadzących Stacje. Otwierając takową sporządza się biznes plan, robi się wywiad w środowisku jakie są zapotrzebowania lokalnej społeczności. To jest wielka krzywda która uderza w przedsiębiorcę, diagnostów oraz największa dla klienta.

Czym większa dostępność do Stacji Kontroli Pojazdów tym łatwiejsze sprawdzenie stanu technicznego pojazdu, także między przeglądami okresowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, a teraz małe pytanie - kto te uwagi zebrał do kupy i prześle do Ministerstwa ? :-?

 

Do tego apelu pasuje idealnie pewien dowcip :

 

Dziewczyna mówi do chłopaka:

- Za pół godziny wracają moi rodzice!!!

Na to chłopak odpowiada:

- No to co, przecież my nic takiego nie robimy?!

No właśnie, a czas ucieka!!! - odpowiada dziewczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sobie zadać pytanie co da kontrola TDT? Tylko tyle że może znajdą jakąś nieścisłość lub jakiś niewielki błąd

już mam cztery błędy - w miejscach, gdzie najczęściej znajdują się koła napędowe pojazdu przy wyjeżdżaniu z rolek, płytki ławy pomiarowej są starte i nie spełniają warunku poziomej nawierzchni :D:mrgreen::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie przeceniajcie moich możliwości. Jadę na tym samym wózku. Ministerstwo nas się nie pyta, czy mamy jakieś sugestie poprawiające jakość i celowość projektu. Jedyna nadzieja to taka, że ktoś to obserwuje i być może któraś z propozycji znajdzie uznanie. :-)

 

W art. 6 ust. 5 powinno się zmienić zabrania się wymiany nadwozia z nr VIN (17 znakowy) na z cechą identyfikacyjną bo wyszło że nadwozie z numerem nadwozia (dawne 7-9 znakowe) można wymienić.

 

Powinno się w końcu zmienić definicję taksówki, iż osobowa jest samochodem osobowym a bagażowa ciężarowym. A nie nadal bzdurny zapis pojazd samochodowy i ciężarówką konstrukcyjnie przewidzianą do przewozu rzeczy wożą ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem podnieść nastepujący temat, zilustrowany przykładem. Kontrola TDT wykazuje na kontrolowanej stacji usterki. Wymienia je w protokole pokontrolnym i ...... daje czas na usunięcie ich do końca 2010 roku. Stacja funkcjonuje nadal i wszystko byłoby w miarę okey gdyby...... stwierdzone usterki dotyczły aktualnych wymogów ustawowych dotyczących SKP. Niestety znane są mi przypadki, że te "nieszczęsne" stacje nie spełniają nawet poprzednio obowiązujących przepisów. Czy wynika to z bardzo liberalnego podejścia inspektorów ITS-u kontrolujących poprzednio stacje czy z innych przyczyn tego nie wiem (choć może się domyślam). Jednak odpowiedź jaką uzyskałem od jednego z inspektorów TDT, że dla nich nie ma to znaczenia jest dla mnie conajmniej dziwna i niepokojąca. Obawiam się, że te "nieszczęsne" stacje wykorzystają okres przepisów przejściowych i pójdą na całość wiedząc, że w przyszłości i tak aktualnych przepisów nie spełnią. Co jednak zgromadzą w portfelu tego im nikt nie zabierze. Czy wobec przedstawionej sytuacji nie należałoby skorygować zapisów o przepisach przejściowych? Pozdro ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że zamiast tworzyć ciągle nowe przepisy, niech nasza "władza" uporządkuje stare. Tak, aby były jasne i zrozumiałe dla wszystkich (VAT, ograniczniki prędkości, itp.). Tworzy się ciągle wyjątki od wyjątków. Myślę, że nie łapią się w tym wszystkim ci, którzy je tworzą. Jak nie ma kto zająć się problemem, niech diagnosta się zajmie. I tak oto zaczynamy zajmować się dozorem technicznym, prawem skarbowym i dopuszczajacym do ruchu. A powinien nas interesować tylko i wyłącznie stan techniczny pojazdu (sprawny lub nie). Coż, p :oops: rzynajmniej jest zawsze na kogo zwalić winę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Wszystkich

Panowie czytam te wasze wypowiedzi i przychodzi mi taka refleksja czy kiedykolwiek władza

pytała lud o zdanie- nigdy tak jest i teraz, co ma przynieść władzy korzyść to i tak to zrobi nawet wtedy gdyby to było niekorzystne - paradoks- nie - życie w Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem kolego Jaka, jednak przepisy przejściowe są moim zdaniem zbyt liberalne wobec stacji które "załatwiły" sobie certyfikaty ITS i nie mów, że nie ma takich stacji. Z inspektorami ITS różnie bywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stacji które "załatwiły" sobie certyfikaty ITS i nie mów, że nie ma takich stacji.

Stwierdzenie nie na temat i proszę nie osądzać innych bo nie miejsce na to !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ministerstwo nas się nie pyta, czy mamy jakieś sugestie poprawiające jakość i celowość projektu.

 

To, może należałoby napisać jako pierwszy, do ministerstwa, emaila z propozycjami zmian - ku lepszemu w przepisach.

Jak nie odpowiedzą, to proszę dać znać na forum, zaczniemy wszyscy wysyłać, może duża ilość wysłanych wiadomości dotycząca tego samego tematu ich zastanowi lub zablokuje skrzynkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopoki nie bedziemy "dużą siłą" doputy nici z naszego głosu. Dawno juz rozmawialiśmy na temat jakiejś formy organizacyjnej tylko jak zwykle kto się za to weźmie ... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopoki nie bedziemy "dużą siłą" doputy nici z naszego głosu. Dawno juz rozmawialiśmy na temat jakiejś formy organizacyjnej tylko jak zwykle kto się za to weźmie ... :?:

 

Na dużą siłę w tym temacie nie ma co liczyć.

Nawet dzisiaj, jak rozmawiałem z kolegą "po fachu" z innej firmy, jakoś dziwnie zrobił duże oczy, może dla tego, że było to spotkanie wigilijne.

Ludzie popierający ten temat staną się niewygodni, więcej TRENDOWACI i niebezpieczni, a chodzi tylko o uczciwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopoki nie bedziemy "dużą siłą" doputy nici z naszego głosu. Dawno juz rozmawialiśmy na temat jakiejś formy organizacyjnej tylko jak zwykle kto się za to weźmie ... :?:

Przy okazji naszego najbliższego spotkanie integracyjnego proponuję aby wziąść wreszcie sprawę w swoje ręce - przez nasze gremium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopoki nie bedziemy "dużą siłą" doputy nici z naszego głosu. Dawno juz rozmawialiśmy na temat jakiejś formy organizacyjnej tylko jak zwykle kto się za to weźmie ... :?:

Przy okazji naszego najbliższego spotkanie integracyjnego proponuję aby wziąść wreszcie sprawę w swoje ręce - przez nasze gremium.

 

Uważam, że to dobry pomysł i popieram. ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że to dobry pomysł i popieram.

Tak jak my wszyscy na tym forum ,ale tylko popieramy -a do "roboty" nie ma nikogo .

Taka jest "naga prawda". :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dzisiaj w Teleexpresie podano informację, że Rząd zamierza wprowadzić obowiązek rejestracji quadów. Reporterzy jako argument "za" przytoczyli wypowiedź leśników, którzy to stwierdzili, że użytkownicy quadów niszczą tereny leśne bądź też kłusują. Tak więc niezarejestrowany quad uniemożliwia identyfikację użytkownika.

 

A przy okazji wiadomo coś o postępach w pracy nad ustawą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe - właśnie też to usłyszałem i tyle co miałem opisać :) W życiu większej bzdury nie słyszałem :) I właśnie dlatego ma to dużą szansę na wprowadzenie w życie w naszym kraju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem szybszy. :D

Akurat miałem włączony tuner jak przeglądałem forum.

 

Napewno przejdzie. Jest okazja zdzierać kasę z ludu. :D

A my będziemy się użerać z ludem.

 

[ Dodano: 28-01-2008, 11:39 ]

Tak wczoraj z nudów poczytałem ten jakże wspaniały projekt ustawy ;) i zaciekawił mnie w nim ten artykuł:

 

Art. 59. 1. Uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny pojazdu albo pozwolenie czasowe, po wykonaniu badania technicznego, w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,

b) zagraża porządkowi ruchu,

c) narusza wymagania ochrony środowiska;

2) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego albo pozwolenia czasowego w stopniu powodujacym jego nieczytelność;

3) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego albo pozwolenia czasowego.

2. W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego albo pozwolenia czasowego, diagnosta wydaje kierowcy pokwitowanie, w którym określa warunki używania pojazdu przez okres nieprzekraczający 7 dni, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz pkt 3.

3. Zatrzymany dowód rejestracyjny pojazdu albo pozwolenie czasowe diagnosta przesyła niezwłocznie organowi, który go wydał.

 

Wynika z niego, że jak ustawa w tym kształcie wejdzie w życie to my diagności dostaniemy pewnie specjalne legitymacje oraz pojazdy służbowe i masowo wyruszymy na drogi aby eliminować z ruchu wszelkie wraki itp itp. Albo może zostaniemy przydzieleni po jednemu do patroli policyjnych i także będziemy "sprzątać" drogi z wszelkich dziwactw i nie tylko.

I jeszcze te nieszczęsne 7 dni. Co ma zrobić biedny kierowca jak się nie załapie na te 7 dni. Iść piechotką do domu a może wezwiemy mu lawetę? I jeszcze może za nią zapłacimy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.