Skocz do zawartości

Rejestracja auta sprowadzonego z Anglii


policjant__

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 509
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rurek777

    42

  • blakop

    39

  • Psuj

    36

  • szczyl

    28

Top Posters In This Topic

Posted Images

Witam! Owszem jest rozporządzenie ministra infrastruktury ze pojazd z kierownicą po prawej nie może przejść pozytywnie badań technicznych ale: od 1.05.2004r od momentu wejścia do UE obowiązują Polskę przepisy UE, które Polska ratyfikowała! a w tych przepisach nie ma możliwości żeby jakieś państwo członkowskie mogło interpretować przepisy po swojemu!!! W całej europie można rejestrować z prawa strona a w anglii z lewa, jak sami zauważyliście tylko w Polsce robią kłopoty przy rejestracji samochodu z kierownicą po prawej stronie. Diagnostę, który wykona przegląd negatywny auta, że względu na kierownicę po prawej podaje sie do kolegium odwoławczego powołując sie na dyrektywy UE (DR 77/649/EWG ; DR 70/311/EWG) oraz ustawę z dnia 14kwietnia 2000r. Polska ratyfikowała Porozumienia dotyczące przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, wzajemnego uznawania homologacji udzielanych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie w marcu 58r. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości to odsyłam go żeby poczytał sobie interpretacje prawa UE przez Polskie sady!! Te Dyrektywy są ponad prawem krajowym i jeżeli przepisy krajowe stanowią inaczej NALEŻY STOSOWAĆ DYREKTYWY UE!!!!! taka jest interpretacja prawa przez przez Naczelny Sad Administracyjny!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości to odsyłam go żeby poczytał sobie interpretacje prawa UE przez Polskie sady!! Te Dyrektywy są ponad prawem krajowym i jeżeli przepisy krajowe stanowią inaczej NALEŻY STOSOWAĆ DYREKTYWY UE!!!!! taka jest interpretacja prawa przez przez Naczelny Sad Administracyjny!!!

Możesz przedstawić jakiś link ? Chętnie wszyscy poczytamy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta wykonując badanie techniczne sprawdza czy pojazd spełnia wymagania techniczne art. 66ustawy Prawo o ruchu drogopwym a nie wymagania traktatu unijnego.

Dz. U. NR. 32 z 26 lutego 2003r. Dział III mówi:

Kierownica w pojeżdzie o liczbie kół większej niż trzy,którego konstrukcja umożliwia rozwikanie prędkości przekraczającej 40km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie. (w poj. zarejestrowanych po 31. 12. 1984r.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majq1 poruszył dość istotną rzecz - a mianowicie niedostosowanie prawa polskiego (nie tylko w omawianej kwestii) do dyrektyw unijnych i konsekwencje z tego wynikające. Myślę, że nie ma sensu przekrzykiwać się tutaj, tylko poszukać wiarygodnego źródła lub poczekać na głos znającej sprawę osoby biegłej w stosunkach i zależnościach prawa krajowego w stosunku do unormowań unijnych. Ja przyznam, że aż tak tych spraw nie łapię, żeby jednoznacznie wypowiedzieć się po którejś ze stron. Ale faktem jest, iż głos majg1 nie jest pierwszym tego typu, który dotarł do mnie w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze polskie prawo odbiega od prawa europejskiego to oczywiste, bo niestety w tym kraju ci na samej góze zamiast wziąść się do roboty to wolą wyjaśniać uszkodzone laptopy, wykonywane telefony do głowy państwa itp :) ... ale to dalej nie zmienia faktu ze nasze prawo zakazuje rejestracji i auta z angli... ale na ten temat juz było wiele i szkoda znowu chyba zaczynac polemike od nowa... prawda taka ze kto chce to zarejestruje anglika po przekładce bo litera prawa stoi za nim... szkoda tylko ze wiele dziełów w tym kraju musi szukac problemow tam gdzie nie trzeba :) Oczywiscie mam na mysłi tutaj samochody w których przekładka zostałą wykonana prawidłowo. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śledze ten temat i postanowiłem wypowiedzieć się w tej kwestii. Każdy z nas wie w którym pojeździe można zrobić taką przeróbkę. Chodzi tu między inymi o przegrode czołową. U nas nie ma żadnego problemu z takimi przeróbkami jeśli klient ma zaświadczenie z warsztatu z KRS. Oczywiście wtedy "trzepiemy" ostro i użyte części muszą być nowe zgodnie z Dz.U. 201. Poza tym nie przypominam sobie żebym mógł żądać od klienta przedstawienia świadectwa homologacji. Osobiście przychylam się do stanowiska policjanta.

I teraz się zacznie, no więc słucham argumentów przeciw. ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LENIWIEC na jakiej podstawie części muszą być nowe ? oczywiście prócz tych które są wymienione w wykazie.... (piszesz Dz U. 201, czyżbyś miała na myśli tą podstawę prawną ?)

 

Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 201 poz. 1666

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

 

z dnia 28 września 2005 r.

 

w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko2),3)

 

(Dz. U. z dnia 14 października 2005 r.)

 

ZAŁĄCZNIK

 

WYKAZ PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA I CZĘŚCI WYMONTOWANYCH Z POJAZDÓW, KTÓRYCH PONOWNE UŻYCIE ZAGRAŻA BEZPIECZEŃSTWU RUCHU DROGOWEGO LUB NEGATYWNIE WPŁYWA NA ŚRODOWISKO

 

Lp. Przedmioty wyposażenia i części

1 Poduszki powietrzne z aktywatorami pirotechnicznymi, jednostkami kontroli elektronicznej i czujnikami

2 Klocki, szczęki hamulcowe

3 Przewody i uszczelnianie układu hamulcowego

4 Tłumiki układu wydechowego

5 Przeguby układu kierowniczego i zawieszenia

6 Fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi

7 Układ blokady kierownicy

8 Immobilisery wraz z transponderami sterowania elektrycznego

9 Urządzenia przeciwwłamaniowe i alarmowe

10 Elementy elektryczne i elektroniczne układów bezpieczeństwa jazdy (w szczególności: ABS, ASR)

11 Przewody paliwowe

12 Filtry jednorazowe i wkłady filtra

13 Zawory recyrkulacji spalin

14 Instalacje zasilania gazem silników

15 Automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa, łącznie z częścią pasa wykonaną z materiału, klamrami, mechanizmem służącym do zwijania pasów, aktywatorami pirotechnicznymi i mechanicznymi

16 Pióra wycieraczek szyb

17 Płyny eksploatacyjne, w szczególności: olej silnikowy, olej przekładniowy, olej do przekładni hydraulicznych, olej do układów hydraulicznych, płyn chłodzący, płyn odmrażający, płyn hamulcowy, płyn do układów klimatyzacyjnych

18 Konwertory katalityczne (katalizatory)

19 Kondensatory zawierające PCB

 

Ale przypominam że ja dokonując przekładki w lagunie nie musiałem zmieniać żadnej z tych części wymienionych powyżej więc sluchaj na jakiej podstawie mają być nowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego policjat bez urazy ale proszę zwracaj choć trochę uwagę na pisownię. Nie chodzi mi tu bynajmniej o zwykłe literówki i przecinki. Raczej nikt z piszących na tym forum, wliczając w to mnie, polonistyki nie kończył i drobne błędy popełniamy. Ale na miłość Boską sadzisz takie ortografy, że mnie i pewnie nie tylko mnie, poprostu mdli jak to czytam. Szanujmy nasz polski język i nie kaleczmy go tak.

 

Wracając do tematu. Dokonując zmiany lokalizacji kierownicy w pojeździe z prawej strony na lewą przekładnia kierownicza raczej musiała być zmieniona. Zakładam, że została zamontowana używana. I racja. Żadne przepisy tego nie zabraniają. Jednakże postępując w zgodzie z przepisami drążki i końcówki drążków (czyli przeguby)powinne zostać zamontowane nowe. Tutaj chyba każdy się ze mną zgodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za moje błędy ale pisząc to widzę je ( bo mi podkreśla open-office) tylko z lenistwa nie chce mi się ich poprawiać...

 

 

Co do tematu.... to drążki kierownicze oraz końcówki w niektórych pojazdach ( w większości pasują z anglika... więc nie ma konieczności ich zmieniać ... jednakże wiele osób zmienia je bo nie chce im się odkręcać z anglika tylko montują całą maglownice z drążkami i końcówkami :) bo co to za różnica czy zostawi używane czy zamontuje używane i tak nikt się nie kapnie... czy są to te co były czy inne...

 

pzdr

 

Ps Specjalnie teraz poprawiłem wszystkie błędy jakie były podkreślone... miłego wieczoru. Cześć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LENIWIEC na jakiej podstawie części muszą być nowe ? oczywiście prócz tych które są wymienione w wykazie....
Jednakże postępując w zgodzie z przepisami drążki i końcówki drążków (czyli przeguby)powinne zostać zamontowane nowe. Tutaj chyba każdy się ze mną zgodzi.

Tylko jest jedno ale.

Czy części wymontowane z tego samego pojazdu i ponownie do niego zamontowane , można uznać jako części zaliczane do wspomianego wykazu .

Przy anglikach jestem ostrożny .

Natomiast osobiście rządam poświadczenia , że poj. może mieć kierownicę po lewej stronie -dla mie ważne są punkty bazowe dla kolumny kierowniczej , zaliczanej do układów bezpieczeństwa . Uważam , że nie może być ona zamocowana na chybił trafił , ot tak sobie w dowolnym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dostałeś kiedyś takie poświadczenie|?

Jeszcze nie , ale czekam . :)

Nie mój kłopot .

Mój kłopot , to bezpieczeństwo pod którym się podpisuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym tylko zobaczyć bo wydaje mi się że takie pismo nie występuje.

Kiedyś trzeba przetrzeć szlaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy części wymontowane z tego samego pojazdu i ponownie do niego zamontowane , można uznać jako części zaliczane do wspomianego wykazu .

 

Dla przykładu drążki kierownicze w Clio i R19 (od nowej laguny nie wykręcałem, ale podejrzewam, że są podobne) podkładka zabezpieczająca drążek ma ząbki wykonane z sprężystych blaszek które po odkręceniu ulega zniszczeniu (po prostu są przekręcone i wyłamane). Przykręcić z powrotem? - nie radzę, kupić nowe podkładki? - nierealne (sprawdzałem, występują jako komplet z drążkiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym tylko zobaczyć bo wydaje mi się że takie pismo nie występuje.

Kiedyś trzeba przetrzeć szlaki :)

 

 

Czyli wnioskuję z tej rozmowy że można zrobić tak... chcąc spławić petenta żądam od niego dokumentu którego o istnieniu nie słyszałem - dobre :)

 

Najlepsze jest jednak to, na jakiej podstawie ja żądam owego dokumentu skoro przepisy mówią jasno co należy do moich obowiązków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wnioskuję z tej rozmowy że można zrobić tak... chcąc spławić petenta żądam od niego dokumentu którego o istnieniu nie słyszałem - dobre

Podam przykład zupełnie marginalny.

Przełożono kolumnę kierowniczą , montując ją w podłodze, zamiast w ścianie grodziowej. Połączono drążkami tak , że cały układ kierowniczy działał .

Na ile mogę być pewny że jest wszystko ok ? .

Jest to układ bezpieczeństwa .

Skoro nie mogę żądać dokumenty o mocowaniu kierownicy , czyli powinienem go dopuścić do ruchu . Natomiast podstawowa konstrukcja pojazdu tego rozwiązania nie przewiduje i nie wiadomo jak pojazd zachowywać się będzie na drodze .

Nie jestam konstruktorem czy ekspertem który może to wszystko obliczyć , jestem diagnostą i jedynie mogę opierać się na konstrukcjach zatwierdzonych w homologacji.

Skoro niektóre firmy mają nawet w numerze VIN wskazanie na położenie kierownicy , to jaki dla nich jest problem potwierdzenia takiego faktu na piśmie ?

Skore te firmy się asekurują , to dla czego nie mogę ja ? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to wielka samowola jaden woła poświadczenia a np. mój zmiennik robi próbę drogową i mówi klientowi że mu kierownica w rękach drży i daje N . ja np. przegoniłem gościa za nie przerobione otwieranie maski silnika i też jest na to przepis 4 lata jesteśmy w unii i nadal bałagan :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wygląda to tak... podajemy marginalne jak sam nazwałeś przykłady i stosujemy na podstawie nich zupełnie różne praktyki...

 

Wiecie co... ja was naprawdę rozumie i też jestem za tym żeby coś stworzonego ( bo jak można nazwać jeśli ktoś se sam tworzy, klepie, wygina coś żeby z czymś pasowało... tylko że to wtedy idzie stwierdzić po wyglądzie że coś krzywo przyspawane... pokrzywione itp. Ale pokazałbym ci auto siostry gdzie ściana grodziowa przykręcana to odrazu sie rzuca pytanie po jakiego grzyba jakieś komplikacje jak odrazu widać że jest oryginalnie...

 

Ale moje pytanie jest następujące jak stwierdzicie ze w aucie jest coś gięte i odrazu widoczne ,iż np przewody sztukowane, ściana przymocowana na wkrętach itp to nie macie na to podstawy prawnej ? żeby mu dać N ? tylko musicie się asekurować powołując się na niewiadomego pochodzenia plotkach i rządając co stacja to innych dokumentów ? ( przyp. nawet skrajnie tych nie wymaganych w przepisach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak stwierdzicie ze w aucie jest coś gięte i odrazu widoczne ,iż np przewody sztukowane, ściana przymocowana na wkrętach itp

Metodą organoleptyczną :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.