Skocz do zawartości

Rejestracja auta sprowadzonego z Anglii


policjant__

Rekomendowane odpowiedzi

fakt, w niektorych salonach mozna dostac swiadectwo homologacji, bez wiekszych problemow daje je opel ( bez ogledzin auta, wylacznie na podstawie numeru VIN) za 250zl. jednak w numerze vin zakodowana jest informacja po ktorej stronie umieszczona jest kierownica, w razei jakiejkolwiek kontroli przeprowadzonej przez

odpowiednia kumata osobe włascicel ma wielki kanał, byc moze i diagnosta tez

Diagnosta opiera się na dokumencie wystawionym przez przedstawiciela producenta. Jeśli w dokumencie będzie poświadczona nieprawda do "beknie" osoba, która na nim złożyła swój podpis.

diagnosta w UK sprawdza bezmyslnie kilkadziesiat podpunktow ze swojej listy z dokladnoscia szwajcarskiego zegarmistrza.reszta go nie interesuje

Kolego szczyl tak się składa, że mam kilku znajomych mechaników w GB, a i mój kloega z pracy w zeszłym roku był tam na wakacjach. Otóż z relacji zarówno kolegi z pracy jak i mieszkających w GB mam zupełnie inne zdanie odnośnie przeglądów w Anglii. Wcale sprawa nie wygląda tak różowo. Wyglądało to tak. Kuzynowi kumpla z pracy skończył się przegląd w samochodzie (jakiś VW Passat 97r.). Kolega z racji tego, że jest diagnostą był ciekawy jak tam robi się przeglądy. Pojechali. Samochód na kanale. Diagnosta ze śrubokrętem włazi pod auto i pyk wkrętakiem w podłogę. Nie wbił się :) . No to pyk gdzie indziej. Tu było gorzej. To będzie kosztować 10 funtów i bynajmniej nie chodziło o naprawę tej dziurki. Śrubokręt wbił się jeszcze dwa razy. Na felgach opony o trzech różnych bieżnikach. Kto by na to zwracał uwagę. Niesprawne oświetlenie. Samochód oczywiście przegląd przeszedł. Kosztowało to 30 funtów więcej. Z relacji innych zmajomych przeglądy wcale nie wyglądały lepiej. Tak więc wszędzie są ludzie starający się wykonywać swoje obowiązki zgodnie z prawem i są tacy, którym to zwisa.

 

zapoznajcie sie prosze z definicja slowa "powinna" to słowo daje wam niestety mozliwosc interpretacji przepisu dlatego mzecie dac wynik negatywny

W Kodeksie Pracy (i nie tylko) pisze, że pracodawca POWINIEN za wykonaną pracę pracownikowi zapłacić. I co ty na to szczyl? Pomyś sam jakie słowo zamiast tego użyć? Musi, winien, ma. Jak to brzmi i jak wyglada w zapisie. No jakie inne słowo jak nie POWINIEN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 509
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rurek777

    42

  • blakop

    39

  • Psuj

    36

  • szczyl

    28

Top Posters In This Topic

Posted Images

fakt, w niektorych salonach mozna dostac swiadectwo homologacji, bez wiekszych problemow daje je opel ( bez ogledzin auta, wylacznie na podstawie numeru VIN) za 250zl. jednak w numerze vin zakodowana jest informacja po ktorej stronie umieszczona jest kierownica

 

Jestem zwolennikiem zabierania głosu jeśli się chociaż wie o czym jest dyskusja. Kolego szczyl - Opel nie wydaje takiego kwitu, sam osobiście dzwoniłem w 2007 roku do przedstawiciela i usłyszałem, że kategorycznie sprzeciwiają sie takim przekładkom poza tym marki które w nr vin kodują położenie kierownicy można policzyć na palcach jednej ręki i na pewno nie jest to opel...

 

Poza tym w salonie dostaniesz katalog modeli do obejrzenia a nie świadectwo honologacji a nawet odpisu tego świadectwa nie dostaniesz bo go nie mają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Jackowa:no nie przesadzaj z tymi przeglądami w Anglii nie twierdze,że takich nie ma, ale ja jeszcze na ową nie trafiłem (4 lata w UK),przed końcem terminu BT jedziesz na stacje i bukujesz BT na określony dzień,na przegląd auto odstawiam ,pytam o której bedzie wynik i do domku bo jak bym miał czekać to hoho oni min 1 godz przy aucie siedzą wydruk testu spalin łatwo nie jest rdza na karoseri nad błotniczkiem i już właściciel coś z tym musi zrobić także no bez przesady :mad:

Cyt Psuja:

" że kategorycznie sprzeciwiają sie takim przekładkom "Jeśli wszyscy byli by zgodni co do tego, tzw "przekładki "byłyby ZABRONIONE a czy tak jest odpowiedzcie sobie sami

(jeśli koncerny samochodowe zakazały by tych praktyk to co począć z autami RHD ??)

W numerze VIN niestety nie jest kodowana pozycja kierownicy w wiekszości marek (w autach z grupy VAG jest nalepka w schowku na koło zapasowe z kodami wyposażenia gdzie m.in.znajduje sie kod odpowiadający na jaki rynek auto jest kierowane ale tam nie znajdziecie informacji że kierownica znajduje się z prawej strony !!!(ale domyślać sie można :-D ))

Co do "świadectwa homologacji"to rzeczywiście są wydawane i do laguny też bez problemu jedziesz płacisz 200-300PLN i jest,czyżby nie wszyscy przedstawiciele marki byli konsekwentni w tej sprawie ???

"Co kraj to inny obyczaj" może zmienić na mniejszą jednostke (woj.,miasto)?????

Pozdrawiam :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sczyl... co do bezpiecznych manewrów... nie będę się rospisywał odsyłam do literatury... jak nie wiesz to twój problem...

 

 

Co do wspomnianych przez ciebie homologaji to się myslisz... w niektorych samochodach... przekładka kierownicy wiąże się z zamiana dosłownie miejsc.. przykłądowo Laguna oryginalnie jest przystosowana do LHD i RHD i zadnej homologacji nie traci... ty chyba nigdy nie widizales przedmiotowej homologacji.... Z tego co ty piszesz to wnioskuje tak.. w homologacji jest zawartych wiele punktów miedzy innymi kierownica ? hehe a moze i wyposazenie i przykłądowo zakładam alumy.. w homo było ze ma stalówki i tracę homologację ?

 

Ktoś wymyślił prawo polskie i jak narazie go przestrzegamy.. a jeśli one odbiega od unijnego ? to nie nasz problem tylko ustawodawcy... Jak na ta chwilę to rejestrujemy auta po pozytywnym badaniu technicznym... A pozytywne badanie techniczne będzie tylko wtedy jeślio będzie spełniać PoRD. i Wszystko w tym temacie... Na początku tego tematu miałem na celu uświadomić co niektórych, iz auto po tzw przekładce czyt. dostosowane do polskiego PoRD spełnia każdą przesłanke do pozytywnego załatwienia sprawy... Ale rejestracja auta z kierownicą po prawej stronie , i z punktu BEZPIECZEŃSTWA i z punktu prawnego nie może być dozwolona i basta.

 

PS Sam osobiscie tez wolałbym, aby można było rejestrować auto z kierą po prawej bo bym od Siostry z angli dostał taniutkiego woza, ale niestety nie można i moze to i dobrze. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości fabryk blachy są wytłaczane z otworami lewo -prawo ,czyli uniwersalnie.Kierownica może być po prawej jak i po lewej.

A dlaczego?

Łatwo się domyślić -fabryka musiała by mieć po dwa komplety wytłaczarek na blachy,dlatego większość aut jest homologowana prawo - lewo.

Przekładka takiego samochodu nie stważa większych problemów dla dobrego warsztatu samochodowego.

A na marginesie ta dyskusja ze Szczylem to żenada. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie Policjancie, mozna rejestrowac w Polsce legalnie samochody z kierownica po prawej stronie, tych samochodow troche juz jezdzi i bedzie ich coraz wiecej. gdyby diagnosci ktorzy wydaja takie przeglady działali niezgodnie z prawem juz dawno odebrano bym im uprawnienia, rozmawialem z kilkoma na ten temat. a skoro wy nie potraficie ich znalesc to juz wasz problem, jesli ktos nie potrafi znalesc takiej informacji w internecie, to albo znaczy to ze mu na tym nie zalezy, albo nie potrafi korzystac z internetu. srodowisko diagnostow podzielone jest(niesymetrycznie) na tych ktorzy podpisza poztywny przeglad i na tych nie podpisza. opel wydaje swiadectwa hmologacji i NIE PYTA PRZY TYM PO KTOREJ STRONIE JEST KIEROWNICA I CZY AUTO BYŁO JEST CZY BEDZIE MIAŁO ZMIENIANO STRONE PO KTOREJ JEST KIEROWNICA. dlatego zakladaja w ciemno ze wydaja homologacje na pojazd z nieprzełozona kierownica bo co ich to niby obchodzi ze masz homologacje niewazna, wazne ze kaska wplyneła na konto.

 

 

domyslam sie tez dlaczego nie odpisał pan na moje pytanie o wyprzedzanie, bo musiał by pan napisac, ze (w skrocie) manewr ten wolno wykonywac tylko wtedy kiedy zachowane sa warunki niezbedne do tego, aby nie zagrazał on (miedzy innymi) innym urzytkownikom drogi i ogolnemu bezpieczenstwu panujacemu na drodze.

w zwiazku z tym, jesli nie ma ku temu sprzyjacych warunkow(widoczosc, ograniczenia predkosci itp.) TO MANEWRU TEGO NIE WYKONUJE SIE.

 

ale skoro ktos jedzie 2 metry za pojazdem, ktory chce wyprzedzic, to nawet z kierownica po lewestronie niewiele widac, a to praktyka w Polsce bardzo czesta.

 

[ Dodano: 20-03-2008, 16:46 ]

P.S. do Policjanta

 

jak pan ma dobre autko na oku w Angli to nie wiem nad czym sie pan zastanawia, ma pan przeglad samochodu zkierownica po prawej stronie, urzad je panu zarejestruje komunikacji, bo ich takie rzeczy nie interesuja jak strona po ktorej w pojezdzie jest kierownica(aczkowliek widze u pana pewna niekonsekwencje, raz pan sie zasłania zekomym bezpiecznestwe na drodze i stanowczo sprzeciwia kierownicy po prawej stronie a potem pisze pan cos w stylu, jakby mozna było to sam bym sobie sprowadzil i jezdzil bez przekładki)

 

i prosze mnie nie pytac, kto gdzie, za ile robi takie przeglady, ani tez o to kto gdzie i kiedy jezdzi takimi zarejestrowanymi autami, bo sa to informacje ktorych ode mnie nie uzyskacie, ale od czego macie internet;)

 

[ Dodano: 20-03-2008, 17:05 ]

aaa zapomnialem dodac, opel wydaje homologacje(zaswiadczenia, jak zwał tak zwał) na podstawie numeru VIN - korespondencyjnie - nie musza(nie chca) ogladac wcale auta, moze wola nie wiedziec;) w koncu oni prawa nie łamia. sam mialem robic przekładke, ale skoro nie jest to juz konieczne zeby jezdzic anglikiem po Polsce, nie bede tego robil, a moglbym, bo sam mam warsztat i sobie ufam bardziej niz innym mechanikom a sprawa w samochodach niemieckich nie jest az tak bardzo skomplikowana(jak w japonskich na przykład)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości fabryk blachy są wytłaczane z otworami lewo -prawo ,czyli uniwersalnie.Kierownica może być po prawej jak i po lewej.
A dlaczego?
Łatwo się domyślić -fabryka musiała by mieć po dwa komplety wytłaczarek na blachy,dlatego większość aut jest homologowana prawo - lewo.
Przekładka takiego samochodu nie stważa większych problemów dla dobrego warsztatu samochodowego. 

To nie jest tak przegroda czołowa w "większośc" pojazdów składa się z dwóch części dolna jest różna dla obsadzenia podzespołów a górna taka sama np. Toyota Peugeot.

Wytłoczenie np. pod schowek czy nagrzewnicę.

Przykład proszę spojrzeć na przegrodę Toyota Corolla 4ZZ

Da się :ok . Pewnie wszystko się da. ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisałem że robią tak wszystkie fabryki.

Za przykład mogę podać volkswagena transportera , ma on widoczne wytłoczenie pod zamontowanie wycieraczki z przodu.

Nie twierdzę że są też takie samochody których nie powinno się przerabiać.

Ja osobiście popieram większość diagnostów że nie powinno się rejestrować sam. z kierownicą po prawej stronie.

Nie rozumiem też uporu Szczyla w przekonaniu innych o swoich racjach.

Przecież w odpowiedzi MI jest wyrażnie napisane że dyrektywa unijna nie określa gdzie powinna być kierownica tylko wymagania jakie musi spełniać układ kierowniczy.

 

Pozdrawiam całą myślącą brać diagnostów i życzę wszystkim Smacznego jajka i mokrego dyngusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z samochodami sprowadzonymi z Angli a mające kierownicę po lewej

stronie. Mymianie podlegały tylko lampy.

Samochody te jeździły kiedyś po innych krajach europy. Właściciel jdnego z nich (Niemiec) przesiedlił się do Angli wraz z samochodem i musiał tam zmienić lampy.

Od niemca kupił Polak i samochód wrócił na stały ląd.

Nikt nie przekładał kierownicy.

A tak naprawdę to z Angli to tylko Traktory i Motocykle>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z samochodami sprowadzonymi z Angli a mające kierownicę po lewej

stronie. Mymianie podlegały tylko lampy.

Sam osobiście niedawno przekładałem w takim właśnie reflektory i wykonałem badanie tech. Nissan Almera to był :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rajmund, co to znaczy u nas nie? skoro masz przeglad to MUSZA ci wsedzie zarejestrowac,w całej europie w polsce tez, sam dzwonilem do wydziału komunikacji i facet mi powiedzial, skoro ma pan przeglad na auto z kierownica p prawej stronie ( jakims cudem) to my go zarejestrujemy. jesli tobie powiedzieli nie, to popros o decyzje odmowna NA PIŚMIE, od razu wymiekna, bo ktos sie bedzie musial podpisac pod tym, czyli ktos bedzie potem wystepowal w sadzie, jako ten, ktory wydal decyzje bezprawna ibedzie mial potem duzy problem, bo ja od razu bym sie domagal oszkodowania za uniemozliwianie korzystania z mojej wlasnosci. sprawa wygrana w pierwszej instancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wygłąda prawnie czy można je rejestrawać czy nie

Jak diagnosta da P to (prawie) wszystko można zarejestrować :D

I dlatego należy strasznie uważać na to, co się robi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby pojazd z kierownicą po prawej dostał P to :

1 - musi mieć odstępstwo

lub

2 - MI musi zmienić treść punktu 1 na zaświadczeniu "spełnia wymagania techniczne art 66 ustawy (P)" na np "spełnia wymagania dyrektywy nr... "

 

albo 3 - Prezydent musi zmienić ustawę

 

weź dwa granaty - sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to chodzi,ze niczego nie musi, prawo europejskie w tym temacie jest NAD prawem polskim.

 

a swoja droga, ktos niezle sie spisał, znajdujac tego anglika z kierownica po prawej na allegro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to chodzi,ze niczego nie musi, prawo europejskie w tym temacie jest NAD prawem polskim.

 

a swoja droga, ktos niezle sie spisał, znajdujac tego anglika z kierownica po prawej na allegro ;)

 

 

Tak tylko my jak narazie stosujemy nasze polskie prawo ! a jesli one jest niezgodne z unijnym to juz z tym problemem do ustawodawcy.

 

Jedno jest pewne Policja ci takiego dowodu nie zatrzyma, ponieważ brak przesłanek spełniajacych taki czyn. No chyba ze kierownica po prawej stronie spełnia pkt dot zagrażenia porządkowi ruchu, ale jak dla mnie to nie spełnia, więc nie powinno byc na drodze problemu.. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak sprawdzić to Brachlewo, hmm?

Wcześniej szukaliście, ale jakoś marnie. Wystarczyła minuta w Google i mamy:

 

Firma „MAJEROWICZ”

Majerowicz Edwar

Brachlewo 49

GKW10 2794521 Stacja okręgowa

czynna Codziennie od 7.oo do 22.oo

 

tel. 0 55 279 45 21

 

proponuję tam zadzwonić po Świętach i zapytać o te przeglądy.

 

 

BTW, z innego forum wklejam:

 

http://etransport.pl/forum4887.1.html

 

"

Panowie mam dla was ciekawa wiadomosc! mianowicie od 01. 01. 2008 wszedl w zycie przepis Unii Europejskiej nakazujacy polskim urzedom rejestrowanie aut sprowadzonych z GB wasnie wrocilem z trasy; na powrocie z GB mialem do zabrania 3 autka ( akurat te byly na czesci) wiozlem je do Kwidzyna i dostalem wlasnie takie info od odbiorcy tych aut Kwidzyn jak narazie jest jedynym miastem posiadajacym SKP do kontrolowania aut sprowadzonych z zagranicy (GB) i nie tylko wiadomosc pochodzi z pewnego zrodla i widzialem dzis na wlasne oczy auta z kierownica po prawej stronie na rejestracjach zaczynajacych sie na GKW...

 

"

 

 

na koniec co do jazdy anglikiem: ujeżdżam 200-konną Preludę IV generacji RHD, nie mam najmniejszych problemów z wyprzedzaniem ::D

 

w ogóle proponuję skończyć temat bezpieczeństwa, gdyby był on nadrzędny to w UK by nie rejestrowali LHD, a w innych krajach UE - RHD. A skoro rejestrują to każdy WIE co robi jakim autem jedzie. GOOD ?

 

Wesołego Jajka ;)

 

[ Dodano: 22-03-2008, 20:54 ]

z tamtego forum jeszcze wkleję:

 

"

co do rejestracji auta z kiera po prawej niemialem problemu, zaprzyjazniony diagnosta wystawil mi papiery na przeglad, auto zarejestrowalem na polskie blachy, a przy rutynowej kontroli policyjnej zabrali mi dowod rejestracyjny i sprawa trafila do sadu, gdyz to w polsce jest nielegalne, poprostu brak odpowiednich przepisow, teraz czekam co bedzie dalej, takze niepolecam kombinowac, a dla diagnostow zreszta jak dla wszystkich urzedasow liczy sie tylko kasa, za nia wszystko zalatwisz, a potem czekaj na konsekwencje, pozdro

"

 

 

więc jak to jest z tym zabieraniem dowodu panie Policjancie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle proponuję skończyć temat bezpieczeństwa, gdyby był on nadrzędny to w UK by nie rejestrowali LHD, a w innych krajach UE - RHD. A skoro rejestrują to każdy WIE co robi jakim autem jedzie. GOOD

 

owszem i rejestrują ale sprawdz ile placi sie ubezpieczenia za takie autko, raczej ci przejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przejdzie mi, nmawet jesli placi sie X2 alboX3 ....X4 hehehe, wesołego a jakze i mokrego tez ;) pozdro dla wszystkich co ujezdzają angliki, oni kumają bazę i wiedzą o co chodzi ;)

 

[ Dodano: 22-03-2008, 22:43 ]

a jesli w uk kupujesz polise on line (przez neta) nigdzie nie ma pytania po ktorej stronie masz kierownice (hmmm?) czyli nie jest to zaden warunek istotny, bo gdyby był, to i pytanie o to by było, bo wiekszosc polis kupuje sie tu albo prez tel albo przez neta, i tu i tam nie ma pytania o strone po ktorej jest kierownica !!!!!!!!! wiem ob kupowalem polise wiele razy, przez tel. i prez net. choc przez neta zawsze jest taniej(od 5 do 10%)

 

pozdro, zwłaszcza dla posiadaczy kierownicy po prawej ;)

 

[ Dodano: 22-03-2008, 23:14 ]

w dowodzie rej. tez nie masz podane po ktorej stronie masz kiere. wiec co to za bajki. przy rejestracji tez o to nie pytajaj po ktorej stronie jest kierownica, wiec albo nie znasz angielskiego, albo jakies bajki tu chcesz opowiadac dla głodnych, albo jakis swierzak jestes co siedzi w uk kilka miesiecy i zapodaje bajere dla ciemniakow. to nie lezy w mentalu angoli, kazde oskarzenie o dyskryminacje tutaj to ciezkie przestepstwo, za to sie traci prace i masz posrane w papierach do konca kariery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.