Skocz do zawartości

Ciężarówka a VAT - co jeszcze poza ustawą ?


maszakow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Znajomy próbuje kupić sobie samochód na firmę - nieduży ale 2gi rząd foteli wymagany. Generalnie pokazałem mu w co mierzyć:

b5b6b4b03cf923c2m.jpeg

 

dd02b25599aaec3cm.jpeg

 

Natomiast schody zaczęły się gdy zadzwonił do stacji. Tam powiedzieli mu, że nie wszystko co spełnia wymogi ustawy o VAT (czyli ładowność wg wzoru, przedział ładunkowy dłuższy niż pasażerski licząc po podłodze itp) będzie sklasyfikowane jako ciężarówka - a złaszcza mniejsze samochody tego typu np WV T4 w wersji Long. który szczególnie by mu pasował - bo np szerokość siedzeń z tyłu ma znaczenie...Dla mnie to już lekkie przegięcie ale ponieważ temat zaczyna się robić abstrakcyjny, Prosze o pomoc

Pytania:

Co jeszcze poza Ustawą o VAT jest prawnym wyznacznikiem uznania samochodu za cieżarowy tak by można było spokojnie odliczyć i odliczać VAT w działalności gospodarczej ?

proszę o podstawy prawne, namiary, wytyczne... i oczywiście wasze opinie nt zamieszczonego tu przykładu.

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic poza ustawą, ustawa reguluje okreslone w niej przepisy i OT po sprawie. VAT-1 Ma byc wielozadaniowy lub van. VAT- 2 przestrzeń ładunkowa ma być wieksza od przestrzeni osobowej przy dodatkowych rzedach siedzeń . To tak w skrócie.

 

opinie nt zamieszczonego tu przykładu

A co do przykładu to dokładnie nie widac całego pojazdu ale podejrzewam ze nie zmieści sie w ustawie o Vat. Czyli w tym wypadku przestrzen pasażerska jest większa od osobowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO to świetnie. to znaczy że ktoś coś koledze naściemniał na stacji diagnostycznej.

 

A co do zdjęcia - fotka jest przykładowa bo to akurat krótka wersja nadwozia ... ale widać

wystarczająco dużo - już tłumaczę o co chodzi.

biorąc pod uwagę ustawę która mówi że " długość części przeznaczonej do przewozu ładunków,mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego

postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do

tylnej krawędzi podłogi " , W tym przypadku najdalej wysunięty punkt znajduje się głęboko pod siedzieniami - zauważ wnękę pod fotelami.

Jeśli warunek ładunkowa>osobowa będzie spełniony czy są jakieś inne przeciwskazania dla takiego auta? Moim zdaniem dobrze wykonany T4 long zmieści się w tym warunku tymczasem gość na stacji mówi że skreśla to auto od razu.... :?

 

[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku najdalej wysunięty punkt znajduje się głęboko pod siedzieniami

Jak mierzysz wnękę pod siedzeniami to robisz duży błąd,mierzymy najdalej wysunięty punkt,czyli najdalej wysunięty punkt ściany.

Jak się nie mylę to ten problem był niedawno omawiany na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku najdalej wysunięty punkt znajduje się głęboko pod siedzieniami

 

Dokładnie jak mówi janmarek, spod siedzeń nie możesz postawić przegrody tylko zza foteli. Praktycznie nie spotkałem sie z pojazdem z 2 rzędami siedzeń który by sie łapał na vat. może najdłuższe iveco, bo lt-ek ani sprinter na pewno nie a o t4 można zapomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ejże panowie...

Ustawa wyraźnie precyzuje że mierzy się długość po podłodze dlaczego więc janmarek mówi o ścianie ?

Przedział ładunkowy jest wyraźnie oddzielony od kabiny pasażerskiej - przestrzeń pod fotelami na pewno nie może być traktowana jako przestrzeń pasażerska no bo jest trywialnie mówiąc "po drugiej stronie".

Proszę nie mówcie mi że deski wsadzone na pakę do tego samochodu na płask będą leżały częściowo w kabinie pasażerskiej, bo to będzie zakrawało na paranoję.

 

Psuj - II i III generacja trojaczków Ducato-Boxer-Jumper ma wersje nadwozia L 6 i 9 osobowe z wydzieloną paką - widziałem takie na folderze, widziałem też fotkę takiego wykonania. 9 osobowe fakt nie podejdą - ale 6 osobowe owszem powinny. Nawet wersja 18Q z pierwszej generacji powinien się zmieścić. no tyle że są to faktycznie większe samochody.

 

A przy okazji przegładam forum poszukując podobnych tematów i muszę powiedzieć że nazbieraliście tu kupę ciekawych problemów - włącznie z tą sprawą VATu od osobówek przed Trybunałem Europejskim - pytanie czy sprawa się zakończyła ?

dużo tego jest więc jeśli ktoś znajdzie zbliżone tematy - z góry dzięki za linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego

postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do

tylnej krawędzi podłogi "

 

:) Sam zacytowałeś przepis i teraz to już kombinujesz. Nie będę Ci tłumaczył słownie, bo wyjdzie z tego większy bałagan. Po prostu obejrzyj sobie TO .

 

Na tym rysunku nawet jeśli założymy, że pod siedzeniami mamy wnękę to nie damy rady postawić w tym miejscu pionowej ściany, bo byśmy po prostu przecięli fotele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pamiętasz pewną głośną sprawę "lub czasopisma ?"

i/lub robi różnicę, zwłaszcza w aktach prawnych o czym przekonała się już pani Aleksandra J.

 

Możesz postawić pionową ścianę -jak na rysunku - LUB trwałą przegrodę.

 

I nie dziw się że kombinuję - sami przyznaliście że przepisy są dobrze pokręcone, szukam teraz rozwiązania dla kumpla - i również dla siebie w najbliższej przyszłości bo będę potrzebował wozu z pełnym odliczeniem VAT i 6ma siedzeniami. Tyle że ja nie mam ograniczeń co do wielkości :)

Szukam więc potwierdzenia czy taka interpretacja ma prawo bytu. I nadal upieram się że patrzycie na sufit i ściany - a nie na podłogę, Co zresztą również pokazuje rysunek.

załączam małą jego modyfikację - prosze o komentarz.

 

Aha - prośba do admina by zmodyfikował nieco czas "inactive logout" - w pięć minut trudno napisać złożonego posta a można go stracić gdy się człowiek zbytnio zastanawia - o co tutaj nietrudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, ale usunąłem Twoją modyfikację. Nie będziemy robić wody z mózgu diagnostom.

 

W tym wypadku nie masz racji

pozwalającego

postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem

 

Tu masz odpowiedź. Prostą i bez kombinacji. Spod siedzeń nie postawisz pionowej ściany lub przegrody.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież na rysunku właśnie ci udowodniłem że postawię - I na wcześniejszych zdjęciach to też widać. Szkoda ze go skasowałeś bo miał to być pogląd i wyjście do dyskusji a nie zamydlanie komuś oczu - opinie na forum nie mają przecież mocy prawnej.

 

Ustawa nie stwierdza że przegroda musi być jednopłaszczyznowa - jednolita pionowa ściana - stwierdza że "ścianę LUB przegrodę" i to od"najdalszego punktu podłogi" w jakim można ją postawić.

Odpowiedź prosta i bez kombinacji - ok. Ale patrząc na samochód na zdjęciu i tekst ustawy nadal nie jestem przekonany co do "prostej odpowiedzi". Prosze o rzeczowe argumenty które obalą moją tezę.

Ciekawe czy ktoś już miał problem z czymś takim....

To co teraz ? US i jego interpretacja na piśmie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa nie stwierdza że przegroda musi być jednopłaszczyznowa - jednolita pionowa ściana

 

najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego

postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę potrzebował wozu z pełnym odliczeniem VAT i 6ma siedzeniami

To możesz kupić taki ze skrzynią ładunkową i podwójną kabiną a wtedy bez problemu odliczysz vat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa nie stwierdza że przegroda musi być jednopłaszczyznowa - jednolita pionowa ściana - stwierdza że "ścianę LUB przegrodę" i to od"najdalszego punktu podłogi" w jakim można ją postawić.

Dodatkowo trzeba udowodnić , że długość części ładunkowej przekracza 50 % długości pojazdu.

I tak , jeżeli zmierzymy część ładunkową pod siedzeniami , a pasażewską nad częścią ładunkowąumieszczoną pod siedzeniami , to sumując razem te długości , to co nam wyjdzie ?.

Wyjdzie nam , że długość pojazdu jest inna niż rzeczywista . I tu mamy schody ,bo w matematyce musi się wszystko zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak , jeżeli zmierzymy część ładunkową pod siedzeniami , a pasażewską nad częścią ładunkowąumieszczoną pod siedzeniami , to sumując razem te długości , to co nam wyjdzie ?

Boden - błędne założenie. Dlaczego chcesz mierzyć pasażerską NAD siedzeniami ?? ZAWSZE mierzysz po podłodze, jak wół powiedziane to jest w ustawie, że zawsze mierzysz po podłodze. To ze względów praktycznych do pomiarów wyprowadzasz sobie pionową linię, no inaczej się nie jak mierzysz od osadzenia szyby.

Będzie się matematycznie zgadzać biorąc jeszcze tolerancję na grubość przegrody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha - prośba do admina by zmodyfikował nieco czas "inactive logout" - w pięć minut trudno napisać złożonego posta a można go stracić gdy się człowiek zbytnio zastanawia - o co tutaj nietrudno.

podczas logowania na forum zaznacz pole między hasłem a poleceniem "zaloguj" i wtedy nie zostaniesz wylogowany po 5 min

ewentualnie przed wysłaniem posta skpoiuj go ( Ctrl C ) i w razie kłopotów z netem potem zrobisz Ctrl V i masz całt tekst z powrotem - z wyjątkiem załączników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boden - błędne założenie. Dlaczego chcesz mierzyć pasażerską NAD siedzeniami ?? ZAWSZE mierzysz po podłodze, jak wół powiedziane to jest w ustawie, że zawsze mierzysz po podłodze.
Będzie się matematycznie zgadzać biorąc jeszcze tolerancję na grubość przegrody.

Czysto teoretycznie

Jeżeli zrobię pomiar części ładunkowej [ również z częścią pod siedzeniem] i dodam do niego długość części pasażerskiej [ zawsze stosując pion ] , to długość po dodaniu tego co wyjdzie , na pewno będzie dużo dłuższa a niżeli długość mierzona jednorazowo od dołu szyby do tylnej części pojazdu .

A grubość blach nic tu nie pomorze, bo wyjdzie różnica około 20 cm

 

[ Dodano: 03-06-2008, 19:34 ]

Główne założenie jest takie , aby wykazać , że część ładunkowa przekracza 50 % długości

Stosując twój tok myślenia , nie jesteś w stanie dokonać prawidłowo pomiaru ,jeżeli będziesz chciał zaliczyć do części ładunkowej przestrzeń pod siedzeniem , bo jak sam piszesz , pomiar dokonuje się :

To ze względów praktycznych do pomiarów wyprowadzasz sobie pionową linię, no inaczej się nie jak mierzysz od osadzenia szyby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Bodenem .Witam panów,jestem nowy na forum ale z uwagą śledzę różne wypowiedzi od prawie roku .Pracuję na Okręgowej i mam vat-owców codziennie.Jeśli chodzi o vat-2 bo o to toczy się tu spór to nas diagnostów interesują trzy pionowe i jedna pozioma przechodząca przez środek symetrii mierzoony podłużnie , ale że pod deską rozdzielczą trudno zmierzyć pionową od punktu najdalej wysuniętego szyby czołowej to zawsze mierzymy na wysokości foteli .Ale jak znam życie to na kilku stacjach pomiar ten zawsze wyjdzie inaczej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po lekturze załącznika od Tospola. Myślę że jestem w stanie utrwalić swoje stanowisko i podważyć wasze, bo to kwestia ogólnie przyjętego uproszczenia mogącego wprowadzac błędy w ocenie...Dajcie mi czas, musze trochę popracować nad tekstem i rysunkami. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.