Norbert Jezierski Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 Najnowszy projekt zmian w dotychczas obowiązującym Dz.U.2003.227.2250 (pobrane ze stron Ministerstwa Infrastruktury). Pozwoliłem sobie wrzucić do nas na stronę i zzipować wszystkie PDF'y - każdy załącznik jest na stronach Ministerstwa w formie osobnego pliku Z zaświadczeń znikają numery silnika Projekt_rozporzadzenia_bad_tech.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 I wszystko pięknie, ale czy wejdzie w życie do 22 września? Podejrzewam, że nie, a to znaczy, że przez pewien czas techniczno-formalne zasady dokumentowania badań technicznych wg przepisów znowelizowanego PoRD będą kwestia umowną w każdym SP... I tu Norbert nie zazdroszczę Ci problemów z zadowoleniem każdego odbiorcy oprogramowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 § 5. 1. Kontrola szczelnosci instalacji polega na pokryciu preparatem pieniacym (np. roztworem mydlanym) lub użycie elektronicznego detektora gazu w miejscach połaczen przewodów i elementów instalacji, gniazd zaworów bezpieczenstwa i zaworów napełniania oraz elektrozaworów gazowych. elektroniczny detektor jest obowiązkowy ,ale nie trzeba go obowiązkowo używać § 9. 1. Kontrola działania urzadzenia (zaworu) ograniczajacego stopien napełnienia zbiornika gazu płynnego obejmuje: 1) sprawdzenie, czy zbiornik jest opróżniony (silnik nie daje sie uruchomic po przełaczeniu na zasilanie gazowe); 2) napełnienie zbiornika iloscia gazu (dm3) odpowiadajaca 0,8 pojemnosci geometrycznej zbiornika. 2. Urzadzenie (zawór) uznaje sie za sprawny, jeżeli po napełnieniu zbiornika do 0,8 jego pojemnosci (ust. 1 pkt 2) nastapi odciecie dopływu gazu. A skąd niby ja to mam wiedzieć 3. Podczas kontroli dopuszcza sie napełnianie zbiornika gazem najwyżej do 0,85 jego pojemnosci geometrycznej (w przypadku niesprawnosci urzadzenia (zaworu) ograniczajacego). Nadmierna ilosc gazu (powyżej 0,8 pojemnosci geometrycznej zbiornika) należy bezzwłocznie usunac, wykorzystujac prace silnika pojazdu. JAK TO K............ zrobić(sory nie ma słów) I znowu ten sam martwy przepis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 24 Sierpień 2009 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2009 Dla osób, które preferują PDF'y bez pakowania - dostępne są poniższe linki (uwaga - zawartość pliku ZIP jest identyczna, jak w pliku ZIP z poprzedniego mojego postu) projekt [ZIP] projekt uzasadnienie załącznik 1 załącznik 2 - układ hamulcowy załącznik 3 - układ wydechowy załącznik 4 - pomiar zanieczyszczeń załącznik 5 załącznik 6 - gaz załącznik 7 - zaświadczenie z badania załącznik 8 - badania dodatkowe załącznik 9 - nieznane dane załącznik 10 - opis zmian załącznik 11 - autobusy v max = 100km/h załącznik 12 - towary niebezpieczne załącznik 13 - wzór rejestru załącznik 14 - pieczątki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 ja tam sie nie czepiam objaśnienie do DIP ...... 2) Wskazac tylko jeden z podstawowych kolorów, np: biały, żółty, pomaranczowy, czerwony, fioletowy, niebieski, zielony, szary, brazowy,czarny. Powstawanie kolorów Kolory są tak oczywistym składnikiem naszego życia, że rzadko zastanawiamy się nad sposobem ich powstawania. Zaczynamy się zastanawiać dopiero wtedy, gdy przyjdzie nam stworzyć "dzieło", którego jednym z elementów jest kolor. Możemy je podzielić na grupy kolorów podstawowych, dugorzędnych oraz trzeciorzędnych. Powstawanie kolorów Kolory podstawowe to te, które nie powstały w wyniku mieszania innych. Jeśli zmiesza się je w różnych ilościach, można otrzymać niemal nieskończoną liczbę barw. Trzy podstawowe kolory pigmentów to żółcień, czerwień i błękit. Kolory drugorzędne powstające w wyniku zmieszania dwóch sąsiednich barw podstawowych. Efektem poszczególnych połączeń barw podstawowych są następujące kolory drugorzędne: fiolet (czerwień+błękit), oranż (żółcień+czerwień), zieleń (błękit+żółcień). Aby otrzymać czysty kolor drugorzędny, należy barwy podstawowe zmieszać w równych proporcjach. http://www.paluszkami.pl/art/11 To tak dla odprężenia.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 W końcu dopasowali katalog do kolorów katalogu ITS. Bo radosna twórczość niektórych też do niczego nie prowadziła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MRGWAS Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 Witam wszystkich i mam pytanie odnośnie tych zmian czy po 22 wrzesnia jak przyjedzie samochód z zagranicy to będzie można przeprowadzić badanie takiego auta na podstawowej stacji kontroli pojazdów jako tzw. badanie okresowe? 11) w art. 83: a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela lub posiadacza pojazdu, w: 1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c, b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a, c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego; 2) okręgowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie: a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów, b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a.", b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu: "1a. Badanie techniczne w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki "SAM", pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a także dla którego określono dodatkowe wymagania w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów."; 12) w art. 88: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 jako tzw. badanie okresowe Nie jako tzw. bo teraz w zasadzie innych badań nie będzie - tylko okresowe i dodatkowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MRGWAS Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 Tak wiem że zamiast pierwszego będzie okresowe -źle się wysłowiłem ale chodzi o to czy podstawowa stacja będzie mogła robić te badania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 Brak mi słów. e - pojazdów skierowanych na badania techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego lub staroste, dla których wymagane jest specjalistyczne badanie, oraz pojazdów, w których dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujacych zmiane danych w dowodzie rejestracyjnym. 11) w art. 83: Art. 83 a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1a. Badanie techniczne w zakresie badań (...)pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, (...)jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów."; W jednym miejscu zabraniają wykonywania zmian konstrukcyjnych w podstawowej stacji a w nowym rozporządzeniu dalej utrzymuje się zakres "e". Rozumiem, że dotychczasowe stacje mogą robić zmiany konstrukcyjne do 2015r. (art. 81) ale co z nowymi stacjami powstałymi po 22.09. skoro podtrzymuje się zakres "e" w tym zmiany konstrukcyjne. To samo pozostało we wzorze zaświadczenia o wpisie do działalności regulowanej. Mam nadzieję, że ktoś to w pore zauważy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 24 Sierpień 2009 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2009 Czepiasz się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
al41 Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 Panowie puki puty diagnosta będzie bardziej korupcjogenny jak Jędruś to nie ma o czym gadać . A Ja żebym doczekał czasów jak diagnosta podpisze sztrucla i wszyscy jak lekarza będą go bronić A teraz jeden za drugiego Jestem już jak mawiał facio z Floriańskiej diagnostą już jestem po latach i znowu jsio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 § 5. 1. Kontrola szczelności instalacji polega na pokryciu preparatem pieniącym (np. roztworemmydlanym) lub użycie elektronicznego detektora gazu w miejscach połączeń przewodów i elementów instalacji, gniazd zaworów bezpieczeństwa i zaworów napełniania oraz elektrozaworów gazowych. elektroniczny detektor jest obowiązkowy ,ale nie trzeba go obowiązkowo używać Nie jest tak źle. Pisze przecież, że roztworem pieniącym lub detektorem gazu. Ja nie bardzo pojmuję jak twórcy wyobrażają sobie sprawdzenie zaworu ograniczającego stopień napełnienia zbiornika gazu. Z projektu wynika jasno, że każda stacja będzie musiała sobie kupić dystrybutor gazu LPG A to dlatego, że nie można pojechać z klientem na stację LPG bo badanie musi być wykonane na SKP. Ten zapis jest budujący 4.1.5. Urządzenia samopoziomujące strumień światła (jeżeli wymagane) Oględziny. Kryteria niezgodne z warunkami technicznymi: Brak urządzenia samopoziomującego w przypadku reflektora z wyładowczym źródłem światła (ksenonowe). 4.1.6. Urządzenia do oczyszczania powierzchni reflektora Oględziny i sprawdzenie działania. Kryteria ... Brak lub nie działa urządzenie do oczyszczania powierzchni reflektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 A co do DIP'u - w końcu określono jednoznacznie - ustala się rok produkcji (, a nie "lub czasopisma" - przepraszam "lub modelu") w przypadku przyczep zmieniono określenie dopuszczalna na maksymalna, ale np. ciągle pomija się ważny moim zdaniem parametr masy zespołu... Z jednej strony pisma ministerstwa, że to parametr obowiązkowy, a z rozp.wychodzi, że jednak nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 rok produkcji powinni wywalic z dipu, wystarczyłaby data pierwszej rej. Nie wiem też po co potrzebne sa np wymiary sam. osobowych i motocykli czy naciski na osie w motocyklu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 Nie wywalą z DIP'u, skoro jest w DR... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 W takim razie: 1.1.1 kolumna 3 "brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w zał. Nr. 5" a teraz: Załącznik numer 5 pozcja 42: "rok produkcji" Jak mozna napisać rozpoprządzenie, któro w 99% zakłada wynik negatywny badania ? p.s. Czytaliście jak trzeba wg minista badac mocowanie przekładni kierowniczej i drążki ? To po co nam szrpaki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 Nie wiem czy zauważyliście ale w zaświadczeniu i dipie zgineło pole z numerem silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 Czytaliście jak trzeba wg minista badac mocowanie przekładni kierowniczej i drążki ? To po co nam szrpaki ? Minister to minister a my róbmy tak żeby było dobrze i bezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 9.1.7. Siedzenia Ogledziny. 1. Pekniecie szkieletu siedzenia. 2. Złe zamocowanie grożace samoczynnym przesuwaniem. 3. Złe działanie mechanizmu regulacji położenia siedzenia. 4. Brak zagłówków na siedzeniach (jeżeli sa wymagane). 5. Mocowanie siedzen w miejscach nie przewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu 6. Sruby mocujace siedzenia bez oznaczenia cech wytrzymałosciowych. I wreście pkt.5 wiele wyjaśnia Nie tylko krytyka ,trzeba też ministra pochwalić ,bo się zniechęci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 No i może skończy się radosna twórczość z przykręcaniem siedzeń gdzie popadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 2. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje: e) stanu technicznego zawieszenia, w tym pomiar skutecznosci tłumienia zawieszenia (dotyczy samochodu osobowego), czyli wszystkie stacje muszą mieć stanowisko do pomiaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 Jak mozna napisać rozpoprządzenie, któro w 99% zakłada wynik negatywny badania ? Skąd taki wniosek? Piszesz do producenta, wysyłasz do rzeczoznawcy jak nie umiesz sam i po sprawie - skąd założenie, że określenie roku produkcji pojazdu jest niewykonalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 26 Sierpień 2009 Share Napisano 26 Sierpień 2009 2. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje: e) stanu technicznego zawieszenia, w tym pomiar skutecznosci tłumienia zawieszenia (dotyczy samochodu osobowego), czyli wszystkie stacje muszą mieć stanowisko do pomiaru Fajnie jakieś 25% stacji z dnia na dzień przestanie działać chyba że wprowadzą okres przejściowy lub zapis " jeśli stacja jest w takie urządzenie wyposażona". Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi w tym zapisie: Par 5.1 5. Podczas wykonywania zakresu dodatkowego badania technicznego diagnosta wydajac zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu - z wynikiem pozytywnym -ustala następny termin okresowego badania technicznego. Chyba powinno być " zakresu badania okresowego" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi