Skocz do zawartości

Najnowsze zmiany - ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZE


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Najnowszy projekt zmian w dotychczas obowiązującym Dz.U.2003.227.2250 (pobrane ze stron Ministerstwa Infrastruktury).

 

Pozwoliłem sobie wrzucić do nas na stronę i zzipować wszystkie PDF'y - każdy załącznik jest na stronach Ministerstwa w formie osobnego pliku :-)

 

Z zaświadczeń znikają numery silnika ::D

Projekt_rozporzadzenia_bad_tech.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 253
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    29

  • mirek.g

    25

  • Psuj

    16

  • Regan55

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

I wszystko pięknie, ale czy wejdzie w życie do 22 września?

Podejrzewam, że nie, a to znaczy, że przez pewien czas techniczno-formalne zasady dokumentowania badań technicznych wg przepisów znowelizowanego PoRD będą kwestia umowną w każdym SP... I tu Norbert nie zazdroszczę Ci problemów z zadowoleniem każdego odbiorcy oprogramowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 5. 1. Kontrola szczelnosci instalacji polega na pokryciu preparatem pieniacym (np. roztworem

mydlanym) lub użycie elektronicznego detektora gazu w miejscach połaczen przewodów

i elementów instalacji, gniazd zaworów bezpieczenstwa i zaworów napełniania oraz elektrozaworów

gazowych.

 

elektroniczny detektor jest obowiązkowy ,ale nie trzeba go obowiązkowo używać 8)

 

 

§ 9. 1. Kontrola działania urzadzenia (zaworu) ograniczajacego stopien napełnienia zbiornika gazu

płynnego obejmuje:

1) sprawdzenie, czy zbiornik jest opróżniony (silnik nie daje sie uruchomic po przełaczeniu na

zasilanie gazowe);

2) napełnienie zbiornika iloscia gazu (dm3) odpowiadajaca 0,8 pojemnosci geometrycznej

zbiornika.

2. Urzadzenie (zawór) uznaje sie za sprawny, jeżeli po napełnieniu zbiornika do 0,8 jego pojemnosci

(ust. 1 pkt 2) nastapi odciecie dopływu gazu.

 

A skąd niby ja to mam wiedzieć :o:shock:

 

3. Podczas kontroli dopuszcza sie napełnianie zbiornika gazem najwyżej do 0,85 jego pojemnosci

geometrycznej (w przypadku niesprawnosci urzadzenia (zaworu) ograniczajacego). Nadmierna ilosc

gazu (powyżej 0,8 pojemnosci geometrycznej zbiornika) należy bezzwłocznie usunac, wykorzystujac

prace silnika pojazdu.

JAK TO K............ zrobić(sory nie ma słów)

 

 

I znowu ten sam martwy przepis :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam sie nie czepiam :-P

 

objaśnienie do DIP

......

2) Wskazac tylko jeden z podstawowych kolorów, np: biały, żółty, pomaranczowy, czerwony, fioletowy, niebieski, zielony, szary, brazowy,czarny.

 

 

 

Powstawanie kolorów

 

Kolory są tak oczywistym składnikiem naszego życia, że rzadko zastanawiamy się nad sposobem ich powstawania. Zaczynamy się zastanawiać dopiero wtedy, gdy przyjdzie nam stworzyć "dzieło", którego jednym z elementów jest kolor. Możemy je podzielić na grupy kolorów podstawowych, dugorzędnych oraz trzeciorzędnych. Powstawanie kolorów

 

Kolory podstawowe to te, które nie powstały w wyniku mieszania innych. Jeśli zmiesza się je w różnych ilościach, można otrzymać niemal nieskończoną liczbę barw. Trzy podstawowe kolory pigmentów to żółcień, czerwień i błękit.

 

Kolory drugorzędne powstające w wyniku zmieszania dwóch sąsiednich barw podstawowych. Efektem poszczególnych połączeń barw podstawowych są następujące kolory drugorzędne: fiolet (czerwień+błękit), oranż (żółcień+czerwień), zieleń (błękit+żółcień). Aby otrzymać czysty kolor drugorzędny, należy barwy podstawowe zmieszać w równych proporcjach.

 

http://www.paluszkami.pl/art/11

To tak dla odprężenia.......... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i mam pytanie odnośnie tych zmian czy po 22 wrzesnia jak przyjedzie samochód z zagranicy to będzie można przeprowadzić badanie takiego auta na podstawowej stacji kontroli pojazdów jako tzw. badanie okresowe?

 

11) w art. 83:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela lub posiadacza pojazdu, w:

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a,

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

2) okręgowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a.",

b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Badanie techniczne w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki "SAM", pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a także dla którego określono dodatkowe wymagania w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów.";

12) w art. 88:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że zamiast pierwszego będzie okresowe -źle się wysłowiłem ale chodzi o to czy podstawowa stacja będzie mogła robić te badania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak mi słów.

 

e - pojazdów skierowanych na badania techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego

lub staroste, dla których wymagane jest specjalistyczne badanie, oraz pojazdów, w

których dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujacych

zmiane danych w dowodzie rejestracyjnym.

11) w art. 83:

 

Art. 83 a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

 

"1a. Badanie techniczne w zakresie badań (...)pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, (...)jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów.";

 

W jednym miejscu zabraniają wykonywania zmian konstrukcyjnych w podstawowej stacji a w nowym rozporządzeniu dalej utrzymuje się zakres "e".

Rozumiem, że dotychczasowe stacje mogą robić zmiany konstrukcyjne do 2015r. (art. 81) ale co z nowymi stacjami powstałymi po 22.09. skoro podtrzymuje się zakres "e" w tym zmiany konstrukcyjne. To samo pozostało we wzorze zaświadczenia o wpisie do działalności regulowanej.

 

Mam nadzieję, że ktoś to w pore zauważy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie puki puty diagnosta będzie bardziej korupcjogenny jak Jędruś to nie ma o czym gadać .

A Ja żebym doczekał czasów jak diagnosta podpisze sztrucla i wszyscy jak lekarza będą go bronić

A teraz jeden za drugiego

Jestem już jak mawiał facio z Floriańskiej diagnostą już jestem po latach

 

i znowu jsio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 5. 1. Kontrola szczelności instalacji polega na pokryciu preparatem pieniącym (np. roztworem

mydlanym) lub użycie elektronicznego detektora gazu w miejscach połączeń przewodów

i elementów instalacji, gniazd zaworów bezpieczeństwa i zaworów napełniania oraz elektrozaworów

gazowych.

 

elektroniczny detektor jest obowiązkowy ,ale nie trzeba go obowiązkowo używać 8)

 

Nie jest tak źle. Pisze przecież, że roztworem pieniącym lub detektorem gazu.

 

Ja nie bardzo pojmuję jak twórcy wyobrażają sobie sprawdzenie zaworu ograniczającego stopień napełnienia zbiornika gazu. Z projektu wynika jasno, że każda stacja będzie musiała sobie kupić dystrybutor gazu LPG :evil: A to dlatego, że nie można pojechać z klientem na stację LPG bo badanie musi być wykonane na SKP.

 

Ten zapis jest budujący :-D

4.1.5. Urządzenia samopoziomujące strumień światła (jeżeli wymagane)

Oględziny.

Kryteria niezgodne z warunkami technicznymi: Brak urządzenia samopoziomującego w przypadku reflektora z wyładowczym źródłem światła (ksenonowe).

4.1.6. Urządzenia do oczyszczania powierzchni reflektora

Oględziny i sprawdzenie działania.

Kryteria ... Brak lub nie działa urządzenie do oczyszczania powierzchni reflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do DIP'u - w końcu określono jednoznacznie - ustala się rok produkcji (, a nie "lub czasopisma" - przepraszam "lub modelu") ;) w przypadku przyczep zmieniono określenie dopuszczalna na maksymalna, ale np. ciągle pomija się ważny moim zdaniem parametr masy zespołu... Z jednej strony pisma ministerstwa, że to parametr obowiązkowy, a z rozp.wychodzi, że jednak nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok produkcji powinni wywalic z dipu, wystarczyłaby data pierwszej rej. Nie wiem też po co potrzebne sa np wymiary sam. osobowych i motocykli czy naciski na osie w motocyklu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie:

1.1.1 kolumna 3

 

"brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w zał. Nr. 5"

 

a teraz:

 

Załącznik numer 5 pozcja 42:

 

"rok produkcji"

 

 

Jak mozna napisać rozpoprządzenie, któro w 99% zakłada wynik negatywny badania ?

 

p.s.

 

Czytaliście jak trzeba wg minista badac mocowanie przekładni kierowniczej i drążki ?

To po co nam szrpaki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaliście jak trzeba wg minista badac mocowanie przekładni kierowniczej i drążki ?

To po co nam szrpaki ?

 

 

Minister to minister a my róbmy tak żeby było dobrze i bezpiecznie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9.1.7. Siedzenia Ogledziny.

1. Pekniecie szkieletu siedzenia.

2. Złe zamocowanie grożace samoczynnym przesuwaniem.

3. Złe działanie mechanizmu regulacji położenia

siedzenia.

4. Brak zagłówków na siedzeniach (jeżeli sa wymagane).

5. Mocowanie siedzen w miejscach nie przewidzianych do

tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu

6. Sruby mocujace siedzenia bez oznaczenia cech

wytrzymałosciowych.

 

I wreście pkt.5 wiele wyjaśnia :-D

Nie tylko krytyka ,trzeba też ministra pochwalić ,bo się zniechęci :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje:

 

e) stanu technicznego zawieszenia, w tym pomiar skutecznosci tłumienia zawieszenia (dotyczy samochodu osobowego),

 

czyli wszystkie stacje muszą mieć stanowisko do pomiaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozna napisać rozpoprządzenie, któro w 99% zakłada wynik negatywny badania ?

 

Skąd taki wniosek? Piszesz do producenta, wysyłasz do rzeczoznawcy jak nie umiesz sam i po sprawie - skąd założenie, że określenie roku produkcji pojazdu jest niewykonalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje:

 

e) stanu technicznego zawieszenia, w tym pomiar skutecznosci tłumienia zawieszenia (dotyczy samochodu osobowego),

 

czyli wszystkie stacje muszą mieć stanowisko do pomiaru

 

Fajnie jakieś 25% stacji z dnia na dzień przestanie działać chyba że wprowadzą okres przejściowy lub zapis " jeśli stacja jest w takie urządzenie wyposażona".

 

Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi w tym zapisie:

Par 5.1

5. Podczas wykonywania zakresu dodatkowego badania technicznego diagnosta wydajac

zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu - z wynikiem pozytywnym -ustala następny termin okresowego badania technicznego.

 

Chyba powinno być " zakresu badania okresowego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.