cubitus Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Witam. Mam auto sprowadzone z Danii - SCANIA R 134 pojazd specjalny do oczyszczania kanalizacji (asenizacyjny). Auto ogólnie oki oprócz jednej rzeczy... Ma silnie skorodowany numer VIN. Obejrzał go rzeczoznawca i urząd komunikacji wydał decyzje o nabiciu nowych. Pierwszy raz to robię więc mam pytanie... Jak najlepiej i w jakim miejscu to zrobić (numer vin, tabliczka zastępcza i numer stacji) ??. Jaką treść zaświadczenia najlepiej napisać ?? Auto również wymaga pierwszego przeglądu więc czy od razu mogę to zrobić i umieścić to na tym samym zaświadczeniu (naturalnie po nabiciu numerów) ??. Pozdrawiam i pomóżcie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Obejrzał go rzeczoznawca i urząd komunikacji wydał decyzje o nabiciu nowych Rozumiem ze rzeczoznawca wydał Ci opinię ze numer vin.jest nieczytelny/skorodowany/ i w zwiazku z tym WK wydał skierowanie na nabicie nowego nr.vin....??? Auto również wymaga pierwszego przeglądu więc czy od razu mogę to zrobić i umieścić to na tym samym zaświadczeniu (naturalnie po nabiciu numerów) ?? Jezeli masz faktycznie to skierowanie to jedziesz na OSKP gdzie dokonaja Ci nabicia nowego nr.vin.i zrobią od razu OBT przed I rej.w kraju.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 najpierw na badaniu powinien być wynik N , póżniej dopiero rzeczoznawca . nadanie nowych numerów i ponowny przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 czy od razu mogę to zrobić i umieścić to na tym samym zaświadczeniu NIE pierwsze robisz nabicie nru i tabliczki zakończone wystawieniem zaświadczenia (oddzielna pozycja w rejestrze ), a następnie okresowe jedziesz na OSKP cubitus, ma nabić ten nr dokonaja Ci nabicia nowego nr.vin.i nie nr VIN tylko nr ramy 17 znakowy VIN nadaje i umieszcza producent SKP nabija nr 12 znakowy nadany przez WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 cubitus, ma nabić ten nr Jak potrafi i ma czym to czego nie.... pierwsze robisz nabicie nru i tabliczki zakończone wystawieniem zaświadczenia To ma jechac DWA razy .....?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Pamiętaj że w numerze nadanym przez WK jest zawarty kod SKP, która ma ten nr nabić. Prawidłowa kolejność: 1. Okresowe BT z wynikiem N 2. Opinia Rzeczoznawcy z listy MI 3. WK decyzja o nabiciu 4. Nabicie i wykonanie tabliczki 5. Ponowne sprawdzenie do badania okresowego z wynikiem P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 pojazd specjalny do oczyszczania kanalizacji (asenizacyjny) W tym określenie podałeś dwie klasyfikacje. Jeden samochód to faktycznie specjalny, ale drugi to ciężarówka. Czy ja wiem, czy to pierwsze badanie negatywne jest konieczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Czy ja wiem, czy to pierwsze badanie negatywne jest konieczne? Jak WK wyda decyzję na podstawie samej opinii rzeczoznawcy to faktycznie nie jest konieczne ale to jest idealny sposób na złapanie N w rejestr badań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Czy ja wiem, czy to pierwsze badanie negatywne jest konieczne? Mi też wydaje się zbedne. Wystarczy, że klient pujdzie do WK z opisem wydanym przez rzeczoznawcę i na tej podstawie WK skieruje go na nadanie numeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Jak potrafi pewnie potrafi, ale ma pewne wątpliwości ...ma jechac DWA razy .....? jeden wjazd na kanał DWA wpisy w rejestrze 1 pozostałe czynności - nabicie nru i TZ, na zaświadczeniu P i N skreślone, w uwagach wpis "nr nabito na podst decyzji WK w ...,data ... nr, 2 OBT zaświadczenie = P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 25 Maj 2010 Autor Share Napisano 25 Maj 2010 panowie nie tędy droga.... Jestem diagnostą jak i wy. Sam muszę nabić te numery więc proszę was o radę co z tym fantem zrobić bo nigdy tego nie robiłem.Po prostu nigdy nie było okazji a nie chcę walnąc gafy za pierwszym razem. Orginalny VIN był umieszczony po prawej stronie na ramie przed przednią osią. Jest skorodowany że widac może 3 - 4 znaki więc klient sam wynajął rzeczoznawcę i dostał zgodę starostwa co do nabicia nowego VIN-u.Teraz ja się zastanawiam gdzie nabić nowy... Czy nad starym ?? Naturalnie plus numer stacji. I czy oczyścić najpierw to miejsce z lakieru do gołej blachy ??? Tabliczkę znamionową zastępczą już wykonałem.Tylko czy przed jej umieszczeniem usunąc starą ??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Tylko czy przed jej umieszczeniem usunąc starą ??? Stara tabliczka powinna zostać, należy tylko przekreślić istniejący nr VIN przy uzyciu numeratora "I". Teraz ja się zastanawiam gdzie nabić nowy... Czy nad starym Nowy numer nadwozia powinien być umieszczony w przedniej prawej cwiartce pojazdu (może być obok starego). Gdy miejsce w którym chcesz nabić nowy numer jest skorodowane lub pokryte gruba warstwa farby to należy je oczyścić do gołej blachy, nabić numer a nastepnie zabezpieczyć przed korozją (oczywiście w taki sposób aby numer nadal był czytelny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Dz.U. 2003 nr 227 poz. 2249 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20032272249 + Dz.U. 2005 nr 30 poz. 253 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 lutego 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20050300253+2005%2403%2405&min=1 gdzie nabić nowy... Czy nad starym ?? w okolicy starego, tam gdzie jest wystarczająco miejsca na nowy nr (i żebyś miał możliwość uderzenia młotkiem w numerator ) Naturalnie plus numer stacji. w ŻADNYM wypadku Pamiętaj że w numerze nadanym przez WK jest zawarty kod SKP' date=' która ma ten nr nabić.[/quote'] przed jej umieszczeniem usunąc starą ??? NIE - na starej skreślasz tylko nieaktualny VIN i na ramie też http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=49559#49559 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Tak trochę obok tematu, ale ciekawostka taka . Auto przed "pierwszą rejestracją w kraju" znaczy z zagranicy. Klient dostaje N ze względu na korozję numeru. Po kilku dniach jest z decyzją na nowy numer i tabliczkę. Decyzję otrzymał bez opinii rzeczoznawcy po prostu pojechał do WK i otrzymał I teraz wnioski nasuwają się same że można zarejestrować auto niewiadomego pochodzenia Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 25 Maj 2010 Autor Share Napisano 25 Maj 2010 Oki dziękuje bardzo. Czyli robię to tak : 1. Przyklejam lub montuję w inny sposób nową nabitą tabliczkę zastępczą obok starej, 2. W starej tabliczce wykreślam numer VIN numeratorem "I" robię to również z resztkami starego VIN-u na ramie, 3. Nabijam nowy numer VIN na ramie w okolicy starego (bez oznakowania numerem stacji ten już jest na tabliczce zastępczej) oczyszczając wcześniej blachę aby był jak najbardziej widoczny. Mam nadzieję chłopaki że na ramie tej Scanii mi się to uda..... . Dostęp do ramy w tym miejscu kiepski ale wpadłem na pomysł że zdemontujemy koło i powinno być dobrze. Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 wpadłem na pomysł że zdemontujemy koło i powinno być dobrze. Ło jezu a nie łatwiej skręcić to koło w lewo lub prawo tak aby zamach był dobry albo podnieść kabinę a nie od razu kręcić śruby podnosić Panie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 25 Maj 2010 Autor Share Napisano 25 Maj 2010 Podumamy jutro bo klient wtedy będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 3. Nabijam nowy numer VIN na ramie w okolicy starego (bez oznakowania numerem stacji ten już jest na tabliczce zastępczej) oczyszczając wcześniej blachę aby był jak najbardziej widoczny. Przecież masz decyzję jaki numer masz nanieść i dokładnie takie znaki umieszczasz na ramie i tabliczce znamionowej jak w decyzji. Częścią składową tego numeru jest numer Twojej stacji ale to już po za konkursem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 Jak podniesiesz rame to smialo nabijesz numer jak tak robilem w MAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 26 Maj 2010 Autor Share Napisano 26 Maj 2010 A ogólnie jakich numeratorów i jaką technikę stosujecie ??? Tak żeby mi to jak najprościej wyszło.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 Jak podniesiesz rame to smialo nabijesz numer jak tak robilem w MAN Na pewno miało być kabinę - ale dobrze doradza - to w zupełności wystarczy. Na stacji masz dwa rodzaje numeratorów mniejsze do tabliczki duże do ramy - to tak najprościej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 A ogólnie jakich numeratorów i jaką technikę stosujecie ??? Zgodnie z załącznikiem 9 paragraf 5 Dz.U.186 z 2007 poz 1322 a technika to: "siła x młotek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 26 Maj 2010 Autor Share Napisano 26 Maj 2010 Mam numeratory 6mm czy takie starczą ?? I do tabliczki i do ramy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 O ile dobrze pamiętam to min 7 mm a motocykle 4 mm z tym że na tabliczce nabijam 4-ro mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 26 Maj 2010 Autor Share Napisano 26 Maj 2010 a gdzie moge znaleść obowiązkowe wymiary numeratorów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.