Jerzy Malinski Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 Szanowni Państwo, od wielu lat prowadzę stacje diagnostyczne. Tak samo jak i Wy, zaufałem Państwu Polskiemu i zainwestowałem swoje pieniądze w nowoczesną stację kontroli pojazdów. Dzisiaj zastanawiam się, jak przetrwać. Krytyczna kondycja ekonomiczna przedsiębiorców prowadzących stacje diagnostyczne jest wynikiem wieloletniego bezruchu administracji rządowej i polityków odpowiedzialnych za tę dziedzinę, którzy zapomnieli o systematycznej aktualizacji urzędowego cennika. Widocznie nie doceniają, jak ważną pracę dla bezpieczeństwa ruchu drogowego wykonujemy. Nie mamy wyjścia. Musimy im przypomnieć o naszym trudnym położeniu. W interesie własnym i tysięcy pracowników zatrudnionych w stacjach kontroli pojazdów, ale też – i nie ma w tym żadnej przesady – w interesie bezpieczeństwa milionów uczestników ruchu drogowego. Dlatego zwracam się do Państwa z apelem o wspólne i solidarne podjęcie natychmiastowych działań w celu zmiany naszej fatalnej sytuacji finansowej. Dzisiejsza ekonomiczna zapaść stacji diagnostycznych jest rezultatem braku od 10 lat (poza małą korektą cenową z 2004 roku) podwyżki cennika przeglądów, radykalnego wzrostu kosztów mediów, podatków, oraz – w wyniku polityki szkoleniowej TDT – wzrostu pensji diagnostów. Na naszej złej kondycji finansowej waży także podwyżka stawki VAT wprowadzona w styczniu 2011 r., której wzrost pokrywamy z własnej kieszeni. Szanowni Państwo, wiem, że istnieją organizacje pracodawców, które powinny się zając tym tematem, ale jak widać ich działania nie przynoszą pozytywnych rezultatów. Nie ma sensu roztrząsać, dlaczego tak jest, nie ma sensu podważać ich pracy na rzecz naszego środowiska. Moja inicjatywa nie jest skierowana przeciwko komukolwiek. Jest próbą pozytywnego, wspólnego działania w interesie nas wszystkich. U jej podstaw leży moje i wierzę, wszystkich Państwa przekonanie, że nie stać nas już na dalsze cierpliwe czekanie, aż ktoś ten temat załatwi za nas! Z tą intencją zwracam się do Państwa z prośbą o upoważnienie mnie, do zajęcia się tą sprawą. Nie chcę tworzyć nowej organizacji, nie chcę również od Państwa żadnych pieniędzy, robię to dla siebie i dla nas wszystkich. Szanowni Państwo, jak zamierzam działać? Pierwszym warunkiem mojego skutecznego działania jest uzyskanie przeze mnie od Państwa upoważnienia do uruchomienia inicjatywy. Proszę o to, by Państwo podpisali załączone upoważnienie, w ramach którego będę mógł rozmawiać z posłami i politykami. Nie jako Jerzy Maliński, ale jako osoba reprezentująca i artykułująca nasz wspólny interes. Moje rozmowy będą dotyczyć tylko i wyłącznie kwestii związanej z jak najszybszą aktualizacją cennika. Tak określony byłby mój mandat. Innymi sprawami, ważnymi dla naszego środowiska, niech się zajmą organizacje patronujące naszym SKP. Jeśli wesprzecie Państwo moją inicjatywę upoważnienie proszę kierować na mail ratujstacje@ratujmystacjediagnostyczne.pl Drugim warunkiem mojego odpowiedzialnego działania jest komunikacja pomiędzy mną i Państwem. W miarę moich, siłą rzeczy, skromnych możliwości, deklaruję, że na bieżąco będę informować o podejmowanych działaniach. Proszę też, aby Państwo poparli te działania odpowiednim wpisem zamieszczonym na Facebooku pod tytułem „Ratujmy Stacje Diagnostyczne”. Zapewniam również Państwa, iż jako wieloletni przewodniczący zarządu „Koalicji na rzecz Auto-gazu”, prowadziłem skuteczne w imieniu tamtego środowiska negocjacje w sprawach takich jak podatki dla autogazu w Polsce, czy przepisów technicznych dla wykonywania samochodowych instalacji gazowych z przedstawicielami rządu, prasy praz posłami zarówno partii rządzących, jak i opozycji. Posiadam niezbędne doświadczenie i umiejętności, aby przypomnieć ludziom władzy, że nasza grupa przedsiębiorców, choć nieliczna, wykonuje bardzo ważną rolę w życiu społecznym i nie należy o nas zapominać; że nasze sprawy muszą być załatwione już teraz, bo za długo czekaliśmy cierpliwie na ich załatwienie. Moim celem jest dotarcie z argumentacją na rzecz zmiany istniejącego ekonomicznego położenia stacji diagnostycznych do tych wszystkich, którzy odpowiadają w Państwie za tę dziedzinę aktywności gospodarczej: przedstawicieli administracji, posłów, polityków, analityków, ale też do mediów, które w tej sprawie mogą i powinny być naszym sojusznikiem. Raz jeszcze podkreślam, podejmujemy walkę o nasz interes, ale też o interes społeczny, który zawiera się w naszej współodpowiedzialności za bezpieczeństwo ruchu drogowego, za zmniejszenie tragicznej statystyki wypadków na naszych drogach. Licząc na Państwa wsparcie, pozostaję z szacunkiem, Jerzy Maliński Uzupełnienie wykazu prac legislacyjnych Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na 2012 rok. http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/uzupelnienie_wykazu_2012/px_uzupelnienie_wykazu_9_03_12.pdf „Z tej tabeli wynika, iż zmiana naszego cennika została odroczona w czasie więc nie ma co liczyć na szybkie zmiany!” ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magentis2 Napisano 2 Kwiecień 2012 Share Napisano 2 Kwiecień 2012 na stronie Piskp jest informacja MT ,że nie przewiduje się podniesienia opłat w najbliższym czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Malinski Napisano 2 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2012 Dokładnie tą samą informacje masz zamieszczoną post wyżej. Niestety sytuacja nie jest ciekawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponti Napisano 2 Kwiecień 2012 Share Napisano 2 Kwiecień 2012 nie ze bym sie czepiał , ale jak dla mnie to my nie prowadzimy czy nie pracujemy na stajach diagnostycznych tylko na stacjach kontroli pojazdów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 ale jak dla mnie to my nie prowadzimy czy nie pracujemy na stajach diagnostycznych tylko na stacjach kontroli pojazdów żadna różnica, a ludzie częściej używają zwrotu diagnostyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 żadna różnica, a ludzie częściej używają zwrotu diagnostyczna. Dokładnie też tak słyszę od ludzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 , oraz – w wyniku polityki szkoleniowej TDT – wzrostu pensji diagnostów. ... Z całym szacunkiem, ale nawet jakby dignostów było "na pęczki" to ja bym za np.2 tyś. zł nie pracował w tym zawodzie. Uważam, że niezbyt stosowny jest tutaj ten argument. I co znowu diagnosta zły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Malinski Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2012 , oraz – w wyniku polityki szkoleniowej TDT – wzrostu pensji diagnostów. ... Z całym szacunkiem, ale nawet jakby dignostów było "na pęczki" to ja bym za np.2 tyś. zł nie pracował w tym zawodzie. Uważam, że niezbyt stosowny jest tutaj ten argument. I co znowu diagnosta zły? Nie chodzi tu o wszczynanie kolejnej wojenki, miedzy diagnostami, a właścicielami stacji. Kilka lat temu TDT, jak twierdzili jego przedstawiciele rozpoczął akcje w celu "odzyskania szacunku do zawodu diagnosty" nie chcę tej akcji krytykować skądinąd było to słuszne. W wyniku tej akcji obniżyła się dostępność do zawodu diagnosty, a w niektórych latach zdawalność egzaminów diagnostów była w okolicach 4%. Taki stan rzeczy spowodował, nie właściwe zachowania, niektórych diagnostów, szczególnie tych którzy za 1000 zł pozwalali "wieszać" na innych SKP, swoje nazwisko, że tu pracują co było nieprawdą. Znam wiele SKP które maja zarejestrowane takie "martwe" dusze diagnostów, żeby dostać zezwolenie na działalność. Sam kolega tutaj przyznał się, że za 2000 nie chce pracować, tym czasem, czasy są ciężkie plajtuje wiele firm i ludzie tez mniej zarabiają niż przed laty. W warszawie można spokojnie zatrudnić dobrego mechanika za 1800 netto, natomiast na diagnostę trzeba już 4000 zł netto. Zgadzam się, że diagności powinni zarabiać więcej, w tym zawodzie niezbędna jest duża wiedza praktyczna, teoretyczna i prawna, jednak dzięki polityce TDT różnica, ta zrobiła się zbyt duża, dla właścicieli SKP, bo jeżeli doliczyć ZUS od takiej pensji to okazuje się, że SKP żeby się utrzymać musi robić więcej przeglądów i zaczyna się wyścig szczurów, bonusy, specjalne traktowanie gratów u klientów itp. Jasne , że nie wszyscy właściciele SKP są ok, są i tacy pazerni, którym zawsze mało, ale są i tacy którzy rozumieją, że SKP to nie tylko biznes , ale też pewne zadanie ważne społecznie. Trzeba jednak zapłacić rachunki, muszą mieć więcej pieniędzy, więc chcą robić więcej przeglądów i tak nakręca się spirala, która wiedzie donikąd. Mnie osobiście przeraża fakt, jak wielu ludzi nie rozumie że takie pomysły jak uwolnienie cen na SKP czy też likwidacja SKP zemści się w postaci zwiększenia śmierci i kalectw na naszych drogach i nie jest to demagogia prowadzona przez kogoś z branży tylko czysta prawda. Wystarczy zadać sobie pytanie. kto zwróci uwagę na te miliony pojazdów jeżdżących po naszych drogach od motorowerów, z przerobionymi silnikami po Tiry przeciążane, cysterny czy niesprawne autobusy wiozące nasze dzieciaki na kolonie? Puścić to wszystko samopas?? Jakie będą koszty społeczne takich decyzji? Inna sprawa, że nasze środowisko samo pracuje na takie negatywne opinie, wykonując swoja robotę nierzetelnie czy też stemplując dowody bez aut, ludzie to widzą i wściekają się traktując opłatę na SKP jako koleiny podatek. Nie wiem , kto jest autorem tego artykułu w wirtualnej Polsce, jeżeli PISKP to gratuluje, bo zamiast przysłużyć się wspólnemu interesowi, rozdrażnia tylko niepotrzebnie społeczność kierowców i daje argumenty przeciwnikom SKP, a nie pomaga w unormowaniu sytuacji. Brak aktualizacji cennika jeszcze bardziej zdegeneruje poczynania właścicieli i diagnostów na rynku, dlatego od tego trzeba zacząć, warto też zacząć się mocniej integrować branżowo, w celu eliminacji własnych patologi i podjęcia wspólnych działań w celu tworzenia prawidłowego środowiska prawnego, dla naszej branży, ale od tego są już organizacje jak PISKP i Patronat. Nie idzie im najlepiej, ale to już chyba nasza wina, dzwoniłem do około 1700 stacji, a dziś mam tylko 61 upoważnień od właścicieli SKP żeby rozmawiać z ludźmi władzy o cenniku. Fakt że może nie udało mi się dotrzeć do właścicieli tylko rozmawiałem z pracownikami, ale mimo to jest to odzew żenująco mały. Brak poparcia spowoduje, brak wprowadzenia zmian w cenniku bo PO dziś ma zbyt wiele politycznych kłopotów, żeby brać sobie na głowę jeszcze jeden wydając na świat koleina zwyżkę cennika. Jestem natomiast pewien, ze bez aktualizacji cennika , będzie jeszcze więcej "bonusów" do przeglądów, jeszcze więcej przypadków "niepoważnego prowadzenia przeglądów" i faktycznie zamiast dbałości o bezpieczeństwo od strony technicznej, na drogach przegląd SKP będzie tylko podatkiem dla użytkownika pojazdu. Uważam, że trzeba zrobić wszystko a może jeszcze więcej żeby takiej sytuacji się przeciwstawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 dzwoniłem do około 1700 stacji, Ciekawe czy dzwoniłeś do mojej firmy. Bo byłbym ciekaw tego co usłyszałeś i odzewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 ....Jestem natomiast pewien, ze bez aktualizacji cennika , będzie jeszcze więcej "bonusów" do przeglądów, jeszcze więcej przypadków "niepoważnego prowadzenia przeglądów" i faktycznie zamiast dbałości o bezpieczeństwo od strony technicznej, na drogach przegląd SKP będzie tylko podatkiem dla użytkownika pojazdu. Uważam, że trzeba zrobić wszystko a może jeszcze więcej żeby takiej sytuacji się przeciwstawić. Ceny trzeba podnieść jak najbardziej. I zapewniam, że jezeli brak konkretnych działań doprowadzi do takiej patologii jak jest to napisane, to nie bede już wtedy zasilał szeregów zawodu diagnosty. Dlatego mam nadzieję, że akcja się powiedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponti Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 ale jak dla mnie to my nie prowadzimy czy nie pracujemy na stajach diagnostycznych tylko na stacjach kontroli pojazdów żadna różnica, a ludzie częściej używają zwrotu diagnostyczna. wiem , że tak jest . obok tego są też zwroty : "przyjechałem na rejestrację " "chciałem przedłużyć dowód " "potrzebuję stempel lup pieczątkę " "mogę wjechać ?" itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 itp jednak najlepsze jest to, gdy kobieta mówi: -czy może mi pan zrobić przegląd ... -to skoro pani tak nalega ... wrażenia bezcenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 ponti - określenie stacja diagnostyczna i stacja kontroli pojazdów to w zasadzie synonimy. Trafimy na nie i w mowie potocznej, ale i nie rzadko w półoficjalnej i oficjalnej. Każdy na rynku pojazdów samochodowych wie co oznacza stacja diagnostyczna i z pewnością nie pomyli jej z niczym innym. Z kolei SKP to tylko synonim tej nazwy zawarty w aktach prawnych. Spór trochę analogiczny do kwestii czy mówi się "stacja paliw", "czy stacja benzynowa". Z kolei przypadki, które Ty podałeś, to już bardziej slang i "język ulicy" i z pewnością nie można ich zrównywać z nazwami SKP czy stacja diagnostyczna. Myślę, że temat tego wątku jest inny, a to forum to nie Rada Języka Polskiego czy forum legislacyjne, żebyśmy się kropki nad i czepiali. Dlatego... uważam, że jednak się czepiasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 Myślę, że temat tego wątku jest inny, a to forum to nie Rada Języka Polskiego czy forum legislacyjne, żebyśmy się kropki nad i czepiali. Może i nie temat na takie dywagacje ale określenie nas słowem diagnostyk nie diagnosta czytanym w różnych arytkułach już mnie trochę wkurza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 określenie nas słowem diagnostyk Chodzi o to żebyś poprawnie zdiagnozował styki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 Ale skoro Stacja KONTROLI Pojazdów, to może Wy jesteście...kontrolerami?! Wolicie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 Lepjej niech zostanie "różnie", ale po staremu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 Niektórzy mówią "czepiaki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 Do mnie ludki mówią najczęściej panie kierowniku ,ale zależnośc jest taka, im ktoś ma samochód w gorszym stanie ,tym milej się zwraca i te maślane oczka .................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 No cóż....... ! Każdy ma w sobie trochę próżności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 Ale zależność jest jeszcze jedna im klient młodszy tym szacunek do innych(przeważnie starszych) mniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 Ale zależność jest jeszcze jedna im klient młodszy tym szacunek do innych(przeważnie starszych) mniejszy Dziwne to. Jakoś tak to się odwróciło..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 Niektórzy mówią "czepiaki blakop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Kwiecień 2012 Share Napisano 5 Kwiecień 2012 im klient młodszy tym szacunek do innych(przeważnie starszych) mniejszy Młodzi wiedzą lepiej, bo przeczytali w internecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reniuta Napisano 20 Kwiecień 2012 Share Napisano 20 Kwiecień 2012 Witam pragnę poinformować że od ubiegłej soboty wysłałam 600 listów do SKP na terenie całego kraju tj do stacji z listy ITS i PISKP jak na razie wróciło 6 upoważnień zobaczymy co dalej jak bardzo właścicielom zależy na zmianie cennika. Pozdrawiam RM [ Dodano: 24-04-2012, 13:30 ] Codziennie listonosz przynosi nowe upoważnienia, oby tak dalej........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.