pentagram Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 Ponawiam pytanie: Jak należy postąpić jeśli w zagranicznym DR dane nie pokrywają się z TZ. Zgodnie z 996 są to UI-wynik "N", interpretacja MI (27 odpowiedzi z 2009r) pkt.15 - W przypadku stwierdzenia rozbieżności innych danych pojazdu np. masa, naciski … jeżeli parametry te zgodne są z warunkami technicznymi wynik badania jest pozytywny a rozbieżności wskazane w rubryce Uwagi zaświadczenia są przedmiotem postępowania wyjaśniającego prowadzonego przez organ rejestrujący. Jaki kierunek należy obrać i jak podchodzą do tego wasze WK . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 Jaki kierunek należy obrać Jedyny słuszny i najmniej kłopotliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 Jaki kierunek należy obrać i jak podchodzą do tego wasze WK . powiem tak Pen umnie w WK nie ma z tym problemu jeżeli są rozbierzności między TZ a DR,na zaświadczeniu pisze że podstawowe dane ustaliłem na podstawie Tz a i miałem pare takich nieścisłości które poszły w Polske i nie było żadnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 powiem tak Pen umnie w WK nie ma z tym problemu jeżeli są rozbierzności między TZ a DR, A u mnie zawsze są, no chyba że okaże się że to ewidentna pomyłka przy wystawianiu DR wówczas nie ma żadnego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 A u mnie zawsze są oj tam oj tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 oj tam oj tam No niech pentagram, wie że zawsze sa dwa rozwiązania uda się abo nie uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 Jaki kierunek należy obrać i jak podchodzą do tego wasze WK Ostatnio miałem taki przypadek. Postąpiłem zgodnie z zaleceniem ministerstwa. Niestety nie przeszło, ale nie ma tego złego - z WK poprosili o "dorobienie" zmian konstrukcyjnych i nie było problemu. A rozchodziło się o jedno miejsce siedzące więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 12 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2013 umnie w WK nie ma z tym problemu jeżeli są rozbierzności między TZ a DR,na zaświadczeniu pisze że podstawowe dane ustaliłem na podstawie Tz W moim WK też nie ma z tym problemu pod warunkiem, że odpowiednio opiszę to w "UWAGACH" w zaświadczeniu. Tylko jak papiery pójdą dalej w Polskę, może znaleźć się ktoś nadgorliwy i dlatego zadałem pytanie: jak podchodzą do tego wasze WK . Temat świeży, SPRINTER z Niemiec, poz. S1=2 w samochodzie oryginalne fotele na 6 osób. Jak potraktować taki przypadek ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 Temat świeży, SPRINTER z Niemiec, poz. S1=2 w samochodzie oryginalne fotele na 6 osób. Jak potraktować taki przypadek ?. a niema adnotacji że może mieć 6 miejsc powinno być S1 zif 2-6 zobacz Pen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 SPRINTER z Niemiec, poz. S1=2 looknij do adnotacji czy nie pisze czasem ilość miejsc od 2 do 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 12 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2013 looknij do adnotacji czy nie pisze czasem ilość miejsc od 2 do 9 Niestety, nie ma żadnej adnotacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 Niestety, nie ma żadnej adnotacji . dziwne zregóły zawsze jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Styczeń 2013 Share Napisano 12 Styczeń 2013 Temat świeży, SPRINTER z Niemiec, poz. S1=2 w samochodzie oryginalne fotele na 6 osób. Jak potraktować taki przypadek ?. Najszybciej to jednak zmiany konstrukcyjne. Skąd wiesz, że jednak ktoś kiedyś nie wymontował siedzeń pozostawiając tylko 2 (stąd zapis w DR), a później inny ktoś ponownie ich nie zamontował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vacum Napisano 13 Styczeń 2013 Share Napisano 13 Styczeń 2013 Temat świeży, SPRINTER z Niemiec, poz. S1=2 w samochodzie oryginalne fotele na 6 osób. Jak potraktować taki przypadek ?. a niema adnotacji że może mieć 6 miejsc powinno być S1 zif 2-6 zobacz Pen Podczas badania technicznego w SKP - podstawowej i/lub okręgowej - ustalamy stan faktyczny czyli ordynarnie mówiąc, ustalamy gołą prawdę Ta goła prawda dla niektórych jest niewygodna i chcą ją jakoś ubrać, bo nie wypada przecież, żeby po mieście ktoś chodził na golasa, choćby to nawet była święta prawda Ja, w mieście Wrocławiu, robię to tak: opisuję niezgodności w uwagach i daję pozytyw, bo nawet jeśli jest to niezgodne z 996 co do litery prawa, to nie sposób mi zarzucić poświadczenie nieprawdy, ponieważ w uwagach stoi - bezczelnie goła - owa prawda wspomniana wcześniej. Co do ducha ustawy PoRD i rozporządzenia 996, postępuję właściwie. Jeżeli lokalny WK ma rozgarniętego szefa, a oba wrocławskie starostwa - miejskie i powiatowe mają rozgarniętych szefów, to traktują sprawę jako prawidłowo opracowaną przez diagnostę. W przeciwnym razie mogą być przepychanki, ale myślę, że jest to coraz mniejszy margines. W większości starostw kierownikami są osoby na poziomie i wystarczy odwołać się do ich wiedzy i doświadczenia, kiedy jakaś pani/pan z okienka strzelają focha i odsyłają klienta bez zajęcia się sprawą we właściwy sposób, czyli z korzyścią dla klienta/petenta [ Dodano: 13-01-2013, 01:22 ] Temat świeży, SPRINTER z Niemiec, poz. S1=2 w samochodzie oryginalne fotele na 6 osób. Jak potraktować taki przypadek ?. Najszybciej to jednak zmiany konstrukcyjne. Skąd wiesz, że jednak ktoś kiedyś nie wymontował siedzeń pozostawiając tylko 2 (stąd zapis w DR), a później inny ktoś ponownie ich nie zamontował? Ja uważam, że mieszanie do tego akurat przypadku - zmian konstrukcyjnych, to gruba przesada. Co to ma do rzeczy, że ktoś wymontował albo zamontował ponownie? Jeżeli są fabryczne punkty kotwiczenia i fotele są zamontowane prawidłowo, to sprawa powinna być załatwiana zwykłym oświadczeniem klienta przy okienku w starostwie. Reszta to bicie piany i niepotrzebne wyciąganie pieniędzy od właścicieli pojazdów. Jaka to zmiana konstrukcyjna - jeśli ktoś wymontuje albo ponownie założy siedzenie do auta? Moim zdaniem - żadna. To zwykła czynność obsługowa, jak zmiana opony, i tylko tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Styczeń 2013 Share Napisano 13 Styczeń 2013 Jaka to zmiana konstrukcyjna - jeśli ktoś wymontuje albo ponownie założy siedzenie do auta? Taka sama zmiana jak każda inna i za każdym razem powinien być opis zmian i wymiana DR aby odpowiadał stanowi faktycznemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Styczeń 2013 Share Napisano 13 Styczeń 2013 Co to ma do rzeczy, że ktoś wymontował albo zamontował ponownie? No - dziś miałem wywrotkę, jutro żurawia, a pojutrze założę na to izotermę... a za tydzień wrócę do tej wywrotki Co ja tam będę jakieś zmiany konstrukcyjne robił Dobrze, że są jeszcze tak rozgarnięte wydziały jak we Wrocławiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 13 Styczeń 2013 Share Napisano 13 Styczeń 2013 ja kiedyś robiłem OBT za granicy z niemiec ,wogóle to sam nie wiem czemu w DR był taki bałagan nic się nie zgadzało Dmc ,liczba miejsc i co tu zrobić,w DR liczba miejsc 2 a w poj.6 zrobiłem tak w uwagach napisałem że podstawowe dane ustaliłem na podstawie Tz,a liczbe miejsc opisałem tak że w poj.znajduje się 6 miejsc siedzących są orginalne fabryczne zintegrowane w pasy i zagłówki,dopisałem też że fotele posiadają orginalne ,fabryczne punkty mocowania , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Styczeń 2013 Share Napisano 13 Styczeń 2013 Dobrze, że są jeszcze tak rozgarnięte wydziały jak we Wrocławiu Zależy jak dla kogo .Nie w temacie ale co tam ,dziennikarze wrócili do tematu który kiedyś poruszyli . http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/736069,przeglad-na-tymczasowych-tablicach-rejestracyjnych-takie,id,t.html?cookie=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Styczeń 2013 Share Napisano 13 Styczeń 2013 bo nawet jeśli jest to niezgodne z 996 co do litery prawa, to nie sposób mi zarzucić poświadczenie nieprawdy, ponieważ w uwagach stoi - bezczelnie goła - owa prawda wspomniana wcześniej. Co do ducha ustawy PoRD i rozporządzenia 996, postępuję właściwie. Ciekawe podejście, gdyż w innym temacie (zatrzymywanie DR za vin) twierdzisz, że nie możesz nie zatrzymać bo tak Ci nakazuje 996 i nieważne, że ustawa mówi inaczej... ciekawe... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=159116&highlight=#159116 Za to Diagnosta, zgodnie z 996 - kiedy podejrzewa lub przypuszcza, że widzi niezgodności, to MUSI dowód zatrzymać, aby nie być oskarżonym o łamanie postanowień rozporządzenia 996, z którego taki obowiązek wynika wprost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Styczeń 2013 Share Napisano 13 Styczeń 2013 No właśnie... Zero, a "O" to nie jest to samo... A "2", albo "3" to już inna historia... Tu już zawsze można dać wynik P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vacum Napisano 14 Styczeń 2013 Share Napisano 14 Styczeń 2013 [ Dodano: 14-01-2013, 05:09 ] bo nawet jeśli jest to niezgodne z 996 co do litery prawa, to nie sposób mi zarzucić poświadczenie nieprawdy, ponieważ w uwagach stoi - bezczelnie goła - owa prawda wspomniana wcześniej. Co do ducha ustawy PoRD i rozporządzenia 996, postępuję właściwie. Ciekawe podejście, gdyż w innym temacie (zatrzymywanie DR za vin) twierdzisz, że nie możesz nie zatrzymać bo tak Ci nakazuje 996 i nieważne, że ustawa mówi inaczej... ciekawe... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=159116&highlight=#159116 Za to Diagnosta, zgodnie z 996 - kiedy podejrzewa lub przypuszcza, że widzi niezgodności, to MUSI dowód zatrzymać, aby nie być oskarżonym o łamanie postanowień rozporządzenia 996, z którego taki obowiązek wynika wprost. Dobra uwaga Psuju. Jesteś uważny - to cenna umiejętność Pisząc, że diagnosta MUSI, mam na myśli literalne (dosłowne) brzmienie przepisu, który wprost nakłada na nas taki obowiązek i to, że ten przepis, a raczej obowiązek jego tępego i bezmyślnego stosowania zawsze i przez każdego diagnostę, wprowadziłby niezłe zamieszanie W praktyce jest przecież inaczej i starostwa przymykają oczy na olewanie tego obowiązku, bo jest, ten przepis zwyczajnie głupi i szkodliwy społecznie. Można go napisać inaczej i stosować w przypadkach rzeczywiście uzasadnionych... Ja, robię to co robię, na własną odpowiedzialność, bo umiem się obronić w razie jakiegoś zarzutu. Innym nie polecam naśladowania mnie Umówmy się, że nie jest to umiejętność powszechna wśród Kolegów diagnostów, wiec jeśli ktoś czuje, że nie da rady w starostwie, to niech się trzyma tego co napisał p. Szczerbicki, bo to już nie są żarty i uprawnienia rzeczywiście można stracić. Ja mam, oprócz pracy jako diagnosta, jeszcze swoją prywatną firmę w branży informatycznej, która to firma całkiem nieźle przędzie i zarabia, więc nie czuję przesadnych obaw, że nie zarobię na życie, kiedy stracę uprawnienia. Poza tym - ja wiem co robię i na co mogę sobie pozwolić jako uprawniony diagnosta samochodowy... [ Dodano: 14-01-2013, 05:20 ] Co to ma do rzeczy, że ktoś wymontował albo zamontował ponownie? No - dziś miałem wywrotkę, jutro żurawia, a pojutrze założę na to izotermę... a za tydzień wrócę do tej wywrotki Co ja tam będę jakieś zmiany konstrukcyjne robił Dobrze, że są jeszcze tak rozgarnięte wydziały jak we Wrocławiu Uwielbiam cytowanie, przez niektórych kolegów, moich tekstów - wyrwanych z kontekstu i spreparowanych pod tezę "kolegi" ;> W nieocenzurowanym przez ciebie, moim tekście, kolego blakopie, jest mowa o siedzeniach i tylko o siedzeniach. Taki geniusz powinien to zauważyć. Może przetrzyj okulary, albo zmień, bo masz za słabe... A poza tym, mówiąc serio - uważam tę akurat manipulację kolegi blakopa, za coś szczególnie podłego - proszę o interwencję Admina i udzielenie koledze blakopowi ostrzeżenia - bo posuwa się za daleko w swoich żałosnych próbach dokopania mi. [ Dodano: 14-01-2013, 05:37 ] Dobrze, że są jeszcze tak rozgarnięte wydziały jak we Wrocławiu Zależy jak dla kogo. Nie w temacie ale co tam ,dziennikarze wrócili do tematu który kiedyś poruszyli . http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/736069,przeglad-na-tymczasowych-tablicach-rejestracyjnych-takie,id,t.html?cookie=1 To jest sprawka jednego pracownika wrocławskiego WK - na ważnym stanowisku, ale tylko jednego. Ten pracownik już myśli, jak się z tego rakiem wycofać, żeby nadmiernie nie ucierpiała jego duma zawodowa - a ja robię nadal - jak zawsze, przeglądy na pokwitowaniach policyjnych i czekam na jakiś zarzut na piśmie, bo ustne już miałem. Ale nie doczekałem się na razie... byłoby zabawnie... Tak poza tym, teraz nie pracuję w kanale, bo jestem od 20 listopada na zwolnieniu, po dość poważnym wypadku samochodowym. W lewy bok mojego auta wjechał z dużą prędkością inny samochód, bo panu kierowcy coś się pomyliło... Ale żyję - ucierpiał tylko mój kręgosłup szyjny - głowa raczej nie [ Dodano: 14-01-2013, 06:30 ] michal_k napisał: Taka sama zmiana jak każda inna i za każdym razem powinien być opis zmian i wymiana DR aby odpowiadał stanowi faktycznemu. Przykro mi to powiedzieć, ale bredzisz kolego!!! Stosując twoją logikę, przy każdej zmianie np. opon, zderzaka, szyby, tłumika lub elementu poszycia nadwozia - i zamontowaniu zamiennika, a nie markowej części - należałoby opisywać zmiany (bo przecież, to są niehomologowane części) i naciągać właściciela na dodatkowe opłaty. W sprawie siedzeń należy zmienić przepisy i wprowadzić widełki od/do - tak jak mają Niemcy. Tylko tyle i aż tyle ;> Myślę, że jesteś zwolennikiem zamordyzmu i dlatego chcesz stosować dokładne, absurdalnie szczegółowe instrukcje i tym samym gnębić ludzi. Ja się z takim podejściem nie zgadzam i zawsze będę stał po stronie właścicieli pojazdów - bo to oni dają nam zarobić na chleb, przyjeżdżając do nas na badania i płacąc żywą najczęściej gotówką. Twórcy przepisów za to, nie dają nam niczego poza problemami, ze zrozumieniem kiepsko napisanych (chyba - na "kolanie") tekstów ustaw i rozporządzeń. Za tę walutę nie da się niczego kupić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Styczeń 2013 Share Napisano 14 Styczeń 2013 Stosując twoją logikę, przy każdej zmianie np. opon, zderzaka, szyby, tłumika lub elementu poszycia nadwozia - i zamontowaniu zamiennika, a nie markowej części - należałoby opisywać zmiany (bo przecież, to są niehomologowane części) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Styczeń 2013 Share Napisano 14 Styczeń 2013 Stosując twoją logikę, przy każdej zmianie np. opon, zderzaka, szyby, tłumika lub elementu poszycia nadwozia - i zamontowaniu zamiennika, a nie markowej części - należałoby opisywać zmiany (bo przecież, to są niehomologowane części) i naciągać właściciela na dodatkowe opłaty. W sprawie siedzeń należy zmienić przepisy i wprowadzić widełki od/do - tak jak mają Niemcy. Tylko tyle i aż tyle ;> Polecam zapoznanie się z rubrykami występującymi w DR. Jeśli są tam rubryki dotyczące opon, zderzaka, szyby, tłumika lub elementu poszycia nadwozia - to zmiana stanu faktycznego pociąga za sobą zmianę danych zawartych w DR - więc opis zmian byłby konieczny. Natomiast liczba miejsc występuje i jej zmiana skutkować musi zmianą DR na podstawie opisu zmian. Dopóki się nie zmienią przepisy to taki jest właśnie stan prawny i traktowanie tego jako "zwykłej czynności obsługowej" jest śmieszne. Rozumiem, że przyjeżdżając do Ciebie na BT autobusem, który będzie posiadał tylko siedzenie kierowcy, dostanę wynik P - przecież tylko wymontowałem sobie siedzenia, a później je zamontuję Myślę, że jesteś zwolennikiem zamordyzmu i dlatego chcesz stosować dokładne, absurdalnie szczegółowe instrukcje i tym samym gnębić ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 14 Styczeń 2013 Share Napisano 14 Styczeń 2013 Jestem ciekaw co robicie , jak w Niemieckim DR są wpisane opony 14-nastki a przyjeżdża klient na 17-nastkach? To też są niezgodności danych DR ze stanem faktycznym? No bo zgodnie z logika trzeba by było dać wynik N lub zrobić zmiany konstrukcyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Styczeń 2013 Share Napisano 14 Styczeń 2013 jak w Niemieckim DR są wpisane opony 14-nastki a przyjeżdża klient na 17-nastkach? W niemieckim DR najczęściej jest kilka rozmiarów opon,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.