Skocz do zawartości

przyczepa -kruszarka


rurek777

Rekomendowane odpowiedzi

skierował do mnie wk. klienta z dokumentami (na razie ) przyczepę do ciągnika siodłowego .maszyna robocza -kruszarka do kamienia .tak pisze dokładnie w dow. niemieckim . pojazd zarejestrowany na podst zaświadczenia dopuszczenia do ruchu drogowego . data Irej. 2013-01-16 masa własna 41000kg.d.m.c. 41000kg. naciski -8000kg na oś. miał kto taki przypadek? :)

 

[ Dodano: 22-02-2013, 15:08 ]

w pozycji marka poj. - pusto

klasa poj. 77 rodzaj nadwozia 1410

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością będzie to przyczepa (naczepa?) specjalna/inna - tu nie widzę problemu.

 

Masa jak masa... Dla przyczepy jako taka określona nie jest, więc trudno ją czymś ograniczać, nie? Również to, że MW=DMC nie jest niczym dziwnym skoro to specjalna.

 

Ale naciski?? To ile to ma osi?? Jak oddalone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osi ma 3. naciski napisałem :) jaki rozstaw nie wiem bo jeszcze jej nie widziałem ,ale zobaczę wk. już zamknięte ,klient pali głupa :x:-D i też nie wie po co go przysłali

dl. 13500mm

opony 385/65r22.5

pojazd nowy. o co im chodzi nie wiem ,czy o ustalenie danych ,czy o rodzaj poj, no przecież okresowe zgodnie z datą pierw. rej . tak. :-D

 

[ Dodano: 22-02-2013, 15:39 ]

typBB10TD.

producent - BAT MERKERS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie reguła suma nacisków nie mniejsza niż DMC??

 

Może właśnie o rodzaj pojazdu im chodzi?

Z tego co piszesz pojazd nie ma unijnej homo, więc nie ma mowy o uznaniu daty OBT z daty I rej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczepę do ciągnika siodłowego

Może jakiś link jak takie cudo wygląda?

Bo widywałem takie najczęściej tylko na zdjęciach z Australii a teraz będą i w Polsce :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry , gdzie reguła suma nacisków nie mniejsza niż DMC jest jeszcze nac. na siodło 17t

albo jak oni piszą -masa podparta , czyli zgadza się ,no właśnie ten rodzaj pojazdu :) w poniedziałek zadzwonię do wk, jak będę robił przegląd to zrobię zdjęcia . :)

 

[ Dodano: 22-02-2013, 19:20 ]

no a kto ustali markę tego cuda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie

No chyba że w transporcie mniej ,ale mnie zastanawia co innego .

Czy to w ogóle podlega pod rejestrację ,czy tylko podwozie typu Dolly które służy do transportu tego cudeńka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wózek podlega rejestracji?

No to pytanie za pytanie . :D

Jak taki wózek do kruszarki wygląda i czy może być uznany za przyczepę/naczepę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie wózka z ciągnikiem wygląda ja w przypadku wózków do przewozu drzewa - ładunek jest łącznikiem. Czyli sam wózek przyczepą nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie robić nowego tematu, to zapytam tutaj, bo tak mi się nasunęło: jeśli zarejestrujemy wózek dolly jako przyczepę (np. specjalną), a naczepa jest rodzajem przyczepy, a ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 przyczepy, to może ciągnąć naczepę na wózku dolly (czyli 2 przyczepy). Jedyny problem polega na tym, że naczepa jest przeznaczona do sprzęgania z POJAZDEM SILNIKOWYM, więc pytanie brzmi: czy można zarejestrować naczepę jako przyczepę (zakładając, że jest to naczepa o długości <12 m, a nie 13,60) pozostawiając jej siodło jako element sprzęgający, przez sam fakt tego, że będzie sprzęgana z wózkiem, a nie z pojazdem silnikowym?

 

I druga sprawa: współczesne duże ciągniki mają udźwig na podnośniku na poziomie 10-12 ton. Czy w związku z tym można za ciągnikiem rolniczym ciągnąć naczepę za pomocą siodła zawieszanego na TUZ? W końcu naczepa pozostanie "pojazdem przeznaczonym do sprzęgania z pojazdem silnikowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z przepisami ale technicznie nie da się takiego siodła zainstalować gdyż udźwig TUZ ciągnika rolniczego jest mierzony na końcach ramion tegoż podnośnika . Jeśli zainstalować takie siodło około 1,5m za końcem cięgieł (bliżej się nie da gdyż przeszkadza kabina i koła) to nawet jeśli TUZ to utrzyma to i tak cięgnik straci sterowność .Chyba że to ciągnik JCB i siodło zamontować na tylnej ramie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie ;) Biorąc pod uwage udźwig przedniego TUZu w dużych ciągnikach na poziomie ~5 ton (np. Fendt Vario 900: 5657 kg) możesz powiesić na przodzie taki obciążnik, że nie straci sterowności. Że nie wspomne o ciągnikach typu Case Steiger, które ze względu na swoją konstrukcję mają zupełnie inny rozkład mas i nie wymagają takich obciążników, aby nie stracić sterowności. Poza tym w rolnictwie naczepa używana np. do słomy nigdy nie będzie miała wykorzystanej całej ładowności, a co za tym idzie również nacisk na siodło będzie mniejszy, niż w przypadku w pełni obciążonej naczepy. W Fastracu, o którym wspomniałeś (JCB) siodła nie założysz na ramie, bo będzie dużo za wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli by obciążył siodło na poziomie 8t. i dodał do tego ponad 8,5t masy ciągnika fendt 900 i 5t na przednim tuz to co z naciskiem na oś? Z kolei case to się średnio nadaje do transportu ze względu na swoje gabaryty i spalanie ;) Inną sprawą jest to że TUZ jest to trzypunktowy układ zawieszania narzędzi a nie zaczep do przyczep więc jak do tego podejdzie diagnosta ,itd oraz policja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz 8+8,5+5=21,5 - ciągnik może się kwalifikować na 11,5 t/oś? W dodatku jeśli nacisk na siodło wyniesie np. 5 ton (jak pisałem w rolnictwie takie naczepy nie będą miały wykorzystanej ładowności), a przedni obciążnik np. 3, a nie 5, to już wydaje mi się realne zejście do przepisowych nacisków.

 

Zresztą dywagacje o naciskach wydają mi się bezcelowe, bo to sprawa kierowcy - tak jak z ładunkiem na ciężarówce, mając 8 ton ładowności możesz załadować te 8 i mieć naciski ok, a możesz załadować 5 w idiotyczny sposób i naciski przekroczyć. Więc moim zdaniem można - z punktu widzenia nacisków - zaakceptować taki zestaw i ograniczyć dopuszczalny nacisk na siodło np. do 5 ton. Przecież w "normalnych" ciągnikach siodłowych też naciski są różne - Star 200 w wersji siodłowej nie będzie miał takiego nacisku, jak współczesne ciągniki siodłowe.

 

Co do drugiej sprawy, to zawsze można twierdzić, że siodło to narzędzie rolnicze ;) A tak poważnie: wiele maszyn, przede wszystkim opryskiwacze, ale też bardzo często wózki sadownicze pod skrzyniopalety, są zapinane na TUZ (tylko na dolne cięgła), a nie na zaczep w celu wymuszenia takiej geometrii skrętu, żeby koła maszyny podąrzały śladem kół ciągnika i nie robiły dodatkowych kolein w uprawie. Co istotne, takie wózki są homologowane jako przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz 8+8,5+5=21,5 - ciągnik może się kwalifikować na 11,5 t/oś?

Nie może.

Zgodnie z DzU 32 par.3 ust. 12

" Dopuszczalna masa całkowita ciągnika rolniczego o kołach ogumionych nie może przekraczać 14 ton, a jej udział na jedną z osi 10 ton"

 

W dodatku jeśli nacisk na siodło wyniesie np. 5 ton (jak pisałem w rolnictwie takie naczepy nie będą miały wykorzystanej ładowności), a przedni obciążnik np. 3, a nie 5, to już wydaje mi się realne zejście do przepisowych nacisków.

 

Zgodnie z tym samym DzU 32 taki nacisk na sprzęg też jest niedopuszczalny:

ust.12b "Maksymalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego w ciągniku rolniczym nie może przekraczać 3000 kg "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z DzU 32 par.3 ust. 12

" Dopuszczalna masa całkowita ciągnika rolniczego o kołach ogumionych nie może przekraczać 14 ton, a jej udział na jedną z osi 10 ton"

Marek1, zapis ten dotyczy tylko ciagników zarejestrowanych przed 1.04.2011r, te nowsze musza spełniac nieco odmienne warunki:

10) (20) ciągnika rolniczego o kołach ogumionych: (§3.1.10)

a) dwuosiowego - 18 ton,

b) trzyosiowego - 24 tony

- przy czym udział obciążenia osi kierowanej oraz osi napędowej dla każdego stanu obciążenia ciągnika nie może być mniejszy niż 20% jego masy własnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapis ten dotyczy tylko ciagników zarejestrowanych przed 1.04.2011r, te nowsze musza spełniac nieco odmienne warunki:

10) (20) ciągnika rolniczego o kołach ogumionych: (§3.1.10)

a) dwuosiowego - 18 ton,

 

Jeśli mowa o takim ciągniku to łapie się i na naciski 11,5 t na oś napędzaną. :)

Ale i tak pozostaje max nacisk na sprzęg nie więcej niż 3000 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogę zapiąć naczepę na siodło zawieszone na TUZ pod warunkiem takiego jej wyważenia, że nie będzie miała nacisku na siodło większego, niz 3 tony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogę zapiąć naczepę na siodło zawieszone na TUZ pod warunkiem takiego jej wyważenia, że nie będzie miała nacisku na siodło większego, niz 3 tony?

 

Ktoś to tu napisał?

Przecież TUZ to jest układ zwieszania narzędzi i nie jest on w żaden sposób sprzęgiem do ciągnięcia czegokolwiek za ciągnikiem.

 

 

Zamiast kombinować kup sobie coś takiego:

Chociaż ciekawe, co będziemy robić jak takie coś przyjedzie na OBT :shock:

5ae1a57317ed4_przyczepamario.jpg.735213694d2a1d5ca4c9013e00dd836c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.