rurek777 Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 skierował do mnie wk. klienta z dokumentami (na razie ) przyczepę do ciągnika siodłowego .maszyna robocza -kruszarka do kamienia .tak pisze dokładnie w dow. niemieckim . pojazd zarejestrowany na podst zaświadczenia dopuszczenia do ruchu drogowego . data Irej. 2013-01-16 masa własna 41000kg.d.m.c. 41000kg. naciski -8000kg na oś. miał kto taki przypadek? [ Dodano: 22-02-2013, 15:08 ] w pozycji marka poj. - pusto klasa poj. 77 rodzaj nadwozia 1410 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 Ile to cudo ma osi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 Z pewnością będzie to przyczepa (naczepa?) specjalna/inna - tu nie widzę problemu. Masa jak masa... Dla przyczepy jako taka określona nie jest, więc trudno ją czymś ograniczać, nie? Również to, że MW=DMC nie jest niczym dziwnym skoro to specjalna. Ale naciski?? To ile to ma osi?? Jak oddalone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 Ciekawe jak z długością, poniżej pewnie trochę inna http://www.witd.gdansk.pl/naruszenia/75-naczepa-kruszarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 22 Luty 2013 Autor Share Napisano 22 Luty 2013 osi ma 3. naciski napisałem jaki rozstaw nie wiem bo jeszcze jej nie widziałem ,ale zobaczę wk. już zamknięte ,klient pali głupa i też nie wie po co go przysłali dl. 13500mm opony 385/65r22.5 pojazd nowy. o co im chodzi nie wiem ,czy o ustalenie danych ,czy o rodzaj poj, no przecież okresowe zgodnie z datą pierw. rej . tak. [ Dodano: 22-02-2013, 15:39 ] typBB10TD. producent - BAT MERKERS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 A gdzie reguła suma nacisków nie mniejsza niż DMC?? Może właśnie o rodzaj pojazdu im chodzi? Z tego co piszesz pojazd nie ma unijnej homo, więc nie ma mowy o uznaniu daty OBT z daty I rej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 przyczepę do ciągnika siodłowego Może jakiś link jak takie cudo wygląda? Bo widywałem takie najczęściej tylko na zdjęciach z Australii a teraz będą i w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 22 Luty 2013 Autor Share Napisano 22 Luty 2013 sorry , gdzie reguła suma nacisków nie mniejsza niż DMC jest jeszcze nac. na siodło 17t albo jak oni piszą -masa podparta , czyli zgadza się ,no właśnie ten rodzaj pojazdu w poniedziałek zadzwonię do wk, jak będę robił przegląd to zrobię zdjęcia . [ Dodano: 22-02-2013, 19:20 ] no a kto ustali markę tego cuda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 A to nie będzie to --> http://www.bat-maschinenbau.de/scripts/angebote/2821/168329?layout=2 Proponuję zapytać u producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 A to nie będzie to Chyba to ,ale już podpada za szerokość 2,60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 podpada za szerokość 2,60Nie koniecznie http://www.bat-maschinenbau.de/scripts/news/873/23442 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 Nie koniecznie No chyba że w transporcie mniej ,ale mnie zastanawia co innego . Czy to w ogóle podlega pod rejestrację ,czy tylko podwozie typu Dolly które służy do transportu tego cudeńka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 A wózek podlega rejestracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 A wózek podlega rejestracji? No to pytanie za pytanie . Jak taki wózek do kruszarki wygląda i czy może być uznany za przyczepę/naczepę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 Połączenie wózka z ciągnikiem wygląda ja w przypadku wózków do przewozu drzewa - ładunek jest łącznikiem. Czyli sam wózek przyczepą nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 26 Luty 2013 Share Napisano 26 Luty 2013 Żeby nie robić nowego tematu, to zapytam tutaj, bo tak mi się nasunęło: jeśli zarejestrujemy wózek dolly jako przyczepę (np. specjalną), a naczepa jest rodzajem przyczepy, a ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 przyczepy, to może ciągnąć naczepę na wózku dolly (czyli 2 przyczepy). Jedyny problem polega na tym, że naczepa jest przeznaczona do sprzęgania z POJAZDEM SILNIKOWYM, więc pytanie brzmi: czy można zarejestrować naczepę jako przyczepę (zakładając, że jest to naczepa o długości <12 m, a nie 13,60) pozostawiając jej siodło jako element sprzęgający, przez sam fakt tego, że będzie sprzęgana z wózkiem, a nie z pojazdem silnikowym? I druga sprawa: współczesne duże ciągniki mają udźwig na podnośniku na poziomie 10-12 ton. Czy w związku z tym można za ciągnikiem rolniczym ciągnąć naczepę za pomocą siodła zawieszanego na TUZ? W końcu naczepa pozostanie "pojazdem przeznaczonym do sprzęgania z pojazdem silnikowym". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koseś Napisano 3 Marzec 2013 Share Napisano 3 Marzec 2013 Nie wiem jak z przepisami ale technicznie nie da się takiego siodła zainstalować gdyż udźwig TUZ ciągnika rolniczego jest mierzony na końcach ramion tegoż podnośnika . Jeśli zainstalować takie siodło około 1,5m za końcem cięgieł (bliżej się nie da gdyż przeszkadza kabina i koła) to nawet jeśli TUZ to utrzyma to i tak cięgnik straci sterowność .Chyba że to ciągnik JCB i siodło zamontować na tylnej ramie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 3 Marzec 2013 Share Napisano 3 Marzec 2013 Niekoniecznie Biorąc pod uwage udźwig przedniego TUZu w dużych ciągnikach na poziomie ~5 ton (np. Fendt Vario 900: 5657 kg) możesz powiesić na przodzie taki obciążnik, że nie straci sterowności. Że nie wspomne o ciągnikach typu Case Steiger, które ze względu na swoją konstrukcję mają zupełnie inny rozkład mas i nie wymagają takich obciążników, aby nie stracić sterowności. Poza tym w rolnictwie naczepa używana np. do słomy nigdy nie będzie miała wykorzystanej całej ładowności, a co za tym idzie również nacisk na siodło będzie mniejszy, niż w przypadku w pełni obciążonej naczepy. W Fastracu, o którym wspomniałeś (JCB) siodła nie założysz na ramie, bo będzie dużo za wysoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koseś Napisano 4 Marzec 2013 Share Napisano 4 Marzec 2013 Ale jeśli by obciążył siodło na poziomie 8t. i dodał do tego ponad 8,5t masy ciągnika fendt 900 i 5t na przednim tuz to co z naciskiem na oś? Z kolei case to się średnio nadaje do transportu ze względu na swoje gabaryty i spalanie Inną sprawą jest to że TUZ jest to trzypunktowy układ zawieszania narzędzi a nie zaczep do przyczep więc jak do tego podejdzie diagnosta ,itd oraz policja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 4 Marzec 2013 Share Napisano 4 Marzec 2013 No to masz 8+8,5+5=21,5 - ciągnik może się kwalifikować na 11,5 t/oś? W dodatku jeśli nacisk na siodło wyniesie np. 5 ton (jak pisałem w rolnictwie takie naczepy nie będą miały wykorzystanej ładowności), a przedni obciążnik np. 3, a nie 5, to już wydaje mi się realne zejście do przepisowych nacisków. Zresztą dywagacje o naciskach wydają mi się bezcelowe, bo to sprawa kierowcy - tak jak z ładunkiem na ciężarówce, mając 8 ton ładowności możesz załadować te 8 i mieć naciski ok, a możesz załadować 5 w idiotyczny sposób i naciski przekroczyć. Więc moim zdaniem można - z punktu widzenia nacisków - zaakceptować taki zestaw i ograniczyć dopuszczalny nacisk na siodło np. do 5 ton. Przecież w "normalnych" ciągnikach siodłowych też naciski są różne - Star 200 w wersji siodłowej nie będzie miał takiego nacisku, jak współczesne ciągniki siodłowe. Co do drugiej sprawy, to zawsze można twierdzić, że siodło to narzędzie rolnicze A tak poważnie: wiele maszyn, przede wszystkim opryskiwacze, ale też bardzo często wózki sadownicze pod skrzyniopalety, są zapinane na TUZ (tylko na dolne cięgła), a nie na zaczep w celu wymuszenia takiej geometrii skrętu, żeby koła maszyny podąrzały śladem kół ciągnika i nie robiły dodatkowych kolein w uprawie. Co istotne, takie wózki są homologowane jako przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Marzec 2013 Share Napisano 4 Marzec 2013 No to masz 8+8,5+5=21,5 - ciągnik może się kwalifikować na 11,5 t/oś? Nie może. Zgodnie z DzU 32 par.3 ust. 12 " Dopuszczalna masa całkowita ciągnika rolniczego o kołach ogumionych nie może przekraczać 14 ton, a jej udział na jedną z osi 10 ton" W dodatku jeśli nacisk na siodło wyniesie np. 5 ton (jak pisałem w rolnictwie takie naczepy nie będą miały wykorzystanej ładowności), a przedni obciążnik np. 3, a nie 5, to już wydaje mi się realne zejście do przepisowych nacisków. Zgodnie z tym samym DzU 32 taki nacisk na sprzęg też jest niedopuszczalny: ust.12b "Maksymalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego w ciągniku rolniczym nie może przekraczać 3000 kg " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Marzec 2013 Share Napisano 4 Marzec 2013 Zgodnie z DzU 32 par.3 ust. 12 " Dopuszczalna masa całkowita ciągnika rolniczego o kołach ogumionych nie może przekraczać 14 ton, a jej udział na jedną z osi 10 ton" Marek1, zapis ten dotyczy tylko ciagników zarejestrowanych przed 1.04.2011r, te nowsze musza spełniac nieco odmienne warunki: 10) (20) ciągnika rolniczego o kołach ogumionych: (§3.1.10) a) dwuosiowego - 18 ton, b) trzyosiowego - 24 tony - przy czym udział obciążenia osi kierowanej oraz osi napędowej dla każdego stanu obciążenia ciągnika nie może być mniejszy niż 20% jego masy własnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Marzec 2013 Share Napisano 4 Marzec 2013 zapis ten dotyczy tylko ciagników zarejestrowanych przed 1.04.2011r, te nowsze musza spełniac nieco odmienne warunki:10) (20) ciągnika rolniczego o kołach ogumionych: (§3.1.10) a) dwuosiowego - 18 ton, Jeśli mowa o takim ciągniku to łapie się i na naciski 11,5 t na oś napędzaną. Ale i tak pozostaje max nacisk na sprzęg nie więcej niż 3000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 4 Marzec 2013 Share Napisano 4 Marzec 2013 Czyli mogę zapiąć naczepę na siodło zawieszone na TUZ pod warunkiem takiego jej wyważenia, że nie będzie miała nacisku na siodło większego, niz 3 tony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Marzec 2013 Share Napisano 4 Marzec 2013 Czyli mogę zapiąć naczepę na siodło zawieszone na TUZ pod warunkiem takiego jej wyważenia, że nie będzie miała nacisku na siodło większego, niz 3 tony? Ktoś to tu napisał? Przecież TUZ to jest układ zwieszania narzędzi i nie jest on w żaden sposób sprzęgiem do ciągnięcia czegokolwiek za ciągnikiem. Zamiast kombinować kup sobie coś takiego: Chociaż ciekawe, co będziemy robić jak takie coś przyjedzie na OBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.