IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
 Ogłoszenie 

[badanie VAT] - czyli nowe podstawy prawne od 1 kwietnia 2014 r. [SZCZEGÓŁY]



Poprzedni temat «» Następny temat
LKT-80 CIĄGNIK ROLNICZY
Autor Wiadomość
baca9 
Zaawansowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 251
Piwa: 1/25
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 15-09-2013, 21:52   LKT-80 CIĄGNIK ROLNICZY

LKT-80 ciągnik rolniczy
proszę o dane do dołączam zdjęcie TZ
_________________
Jakbyś się nie odwrócił, zawsze dupa z tyłu :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Grzegorz Łódź 
VIP


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 1930
Piwa: 81/51
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-09-2013, 22:29   

Znalazłem taką stronę
http://www.przemysldrzewn...id=67&Itemid=85
Masa ciągnika wynosi 6400 kg przy wymiarach (dł./szer./wys.): 5300 mm / 2230 mm / 2580 mm. Napęd zapewnia silnik wyso- koprężny o mocy 60 kW.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
baca9 
Zaawansowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 251
Piwa: 1/25
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 15-09-2013, 22:53   

Grzegorz Łódź napisał/a:
Znalazłem taką stronę
http://www.przemysldrzewn...id=67&Itemid=85
Masa ciągnika wynosi 6400 kg przy wymiarach (dł./szer./wys.): 5300 mm / 2230 mm / 2580 mm. Napęd zapewnia silnik wyso- koprężny o mocy 60 kW.

Grzesiu, mam tę stronkę, ale nie jestem pewien masy, czy to jest własna, czy dopuszczalna, i nie wiem co z naciskiem na oś, ale i tak dzięki ::hey
_________________
Jakbyś się nie odwrócił, zawsze dupa z tyłu :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Jacdiag 
Moderator



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 4657
Piwa: 110/59
Skąd: EP
Wysłany: 15-09-2013, 23:22   



LKT 80 Rücketraktor
Der Forstrücketraktor LKT 80 wurde ab 1973 im Maschinenbauwerk "Turcianski Strojarne" in Trstena in der damaligen CSSR hergestellt. Ab 1978 wurde der Typ auch in die DDR eingeführt. Er diente vornehmlich zum Rücken und Poltern von starkem Stammholz. Der Motor, ein Wassergekühlter 4 Zylindermotor vom Typ Zetor 8001.14 mit einem Hubraum von 4560 cm³, leistete 80 PS bei 2200 U/min. Der Antrieb über das mechanische 5-Ganggetriebe wirkte auf alle 4 Räder, die Höchstgeschwindigkeit lag bei 25 km/h. Die Vorderachse war pendelnd gelagert, die Hinterachse starr eingebaut. Die Betriebsbremse ist als pneumatisch auf alle Räder wirkende Zweikreis-Bremse ausgeführt. Das Fahrzeug war mit einer hydraulischen Rahmen-Knicklenkung ausgestattet. Die Forsttechnische Ausrüstung besteht aus dem frontseitig angebauten Polterschild sowie der heckseitig aufgebauten Eintrommel-Winde (Zugkraft 60 kN) und dem starrem Rückeschild. Der LKT 80 konnte zum Rücken in Schicht- oder Fall-Linie bis zu einer Hangneigung von 15 bzw. 20° eingesetzt werden. Je nach Rückenentfernung und Einsatzbedingungen konnte der Schlepper eine Rückeleistung von 60 bis 100 fm Holz je Schicht erreichen. Weitere technische Daten: L/ B/ H 5400/ 2300/ 2585, kleinste Bodenfreiheit 445 mm, Spurweite v/h max. 2200 mm verstellbar, kleinste Wendekreisdurchmesser 9260 mm, Radstand 2400 mm, Bereifung v/h 16.9/14-30 10 PR, Leermasse 6400 kg, zul. Nutzlast 3600 kg, zul. Gesamtmasse 10.000 kg, zul. Achslast v/h 5000 kg. Mit etwas Glück sind einige dieser robusten Rückefahrzeuge auch heute noch im Alltagseinsatz in Thüringen und Sachsen vorzufinden.*
http://www.ddr-landmaschi...eiten/forst.htm
googletranslate napisał/a:
Zrywka ciągnika LKT 80
Ciągnik leśny LKT 80 zrywki została utworzona w 1973 roku w pracy mechanicznej inżynierii "Turcianski Strojárne" w Trstena w byłej Czechosłowacji. Od roku 1978, typ został wprowadzony w NRD. Służył głównie do tyłu i dudnienie ciężkich kłód.Silnik, chłodzony cieczą, 4-cylindrowy silnik typu 8001,14 Zetor o pojemności 4560 ml, wykonany 80 KM przy 2200 obr / min.Jazdy na 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów pracował na wszystkie 4 koła, prędkość maksymalna to 25 kilometrów na godzinęPrzedniej osi zamontowano wahadła, zainstalowany tylna oś sztywna.Hamulec jest zaprojektowany jako pneumatycznego układu podwójnego hamulca działającego na wszystkich kołach.Pojazd został wyposażony w hydrauliczny ramki przegubowego.Leśnictwo Urządzenia techniczne składa się z przodu i płyta butt zamontowany z tyłu zamontowany bęben wciągarki pojedynczej (siła pociągowa 60 kN) i sztywną tylną tarczę.LKT 80 może być stosowany do siebie w łóżku lub spadek linii do nachyleniu 15 i 20 °. W zależności od warunków eksploatacji tylnych odległości i holownik może osiągnąć wydajność zrywki od 60 do 100 metrów sześciennych drewna na zmianę. Pozostałe dane: L / W / H 5400/2300/2585, najmniejszy prześwit 445 mm, rozstaw kół v / h max. 2200 mm Najmniejszy promień skrętu regulowany średnicy 9260 mm, rozstaw osi 2400 mm, opony, przód / tył 16.9/14-30 10 PR, masa własna 6.400 kg, 3600 kg dopuszczalna ładowność, masę całkowitą pojazdu 10.000 kg, nacisk osi v / h kg 5000. Przy odrobinie szczęścia, niektóre z tych solidnych pojazdów zrywkowych występują również dzisiaj nadal w codziennym użytku w Turyngii i Saksonii. *
_________________
Wszystkie drogi prowadzą do . . .
... trumny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
danielg539 
VIP



Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 4529
Piwa: 64/34
Skąd: lublin
Wysłany: 15-09-2013, 23:30   

Jeżeli to ten pojazd ze zdjęcia to poważnie bym się zastanowił nad uznaniem go jako pojazd wolnobieżny a z TZ wynika, że jego prędkość pozwala go tak sklasyfikować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
baca9 
Zaawansowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 251
Piwa: 1/25
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 16-09-2013, 08:47   

Jakie mu można wpisać przyczepy?

[ Dodano: 18-09-2013, 21:23 ]
Poprosiłem o dane w ITS-ie, zobaczę co odpiszą

[ Dodano: 20-09-2013, 16:37 ]
Dostałem z ITS
Dane które udało się ustalić:

MW 6400kg

DMC 10000kg

Ładowność 3600kg

Obciążenie osi 5000kg

Pojemność silnika 4560 ccm moc 60kW/2200 obr.

A o przyczepach nic... :-(
_________________
Jakbyś się nie odwrócił, zawsze dupa z tyłu :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
timo 
Myślący Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 176
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Olesno
Wysłany: 25-09-2013, 00:03   

baca9 napisał/a:
A o przyczepach nic... :-(


Bo LKT nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
baca9 
Zaawansowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 251
Piwa: 1/25
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 25-09-2013, 07:19   

timo napisał/a:
baca9 napisał/a:
A o przyczepach nic... :-(


Bo LKT nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy.


Klient kupił go jako ciągnik rolniczy i tak ma wystawiony DR, więc ktoś go przystosował do ciągnięcia przyczep, tylko niema tej info w starym DR.
_________________
Jakbyś się nie odwrócił, zawsze dupa z tyłu :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Psuj 
Moderator
moRderator



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8970
Piwa: 163/169
Skąd: Barlinek
Wysłany: 25-09-2013, 10:38   

baca9 napisał/a:

Klient kupił go jako ciągnik rolniczy i tak ma wystawiony DR, więc ktoś go przystosował do ciągnięcia przyczep


Ciągnik może ciągnąć przyczepy, ale nie musi. Możliwość ciągnięcia przyczep nie decyduje o zakwalifikowaniu pojazdu jako ciągnik rolniczy.

Cytat:
44) (13) ciągnik rolniczy - pojazd silnikowy , którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż 6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;
_________________
"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
baca9 
Zaawansowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 251
Piwa: 1/25
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 26-09-2013, 10:16   

Psuj napisał/a:


Ciągnik może ciągnąć przyczepy, ale nie musi. Możliwość ciągnięcia przyczep nie decyduje o zakwalifikowaniu pojazdu jako ciągnik rolniczy.

Cytat:
44) (13) ciągnik rolniczy - pojazd silnikowy , którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż 6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;


Tzn. ,jeśli w zaświadczeniu będzie miał, że nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep, to będzie dobrze?
_________________
Jakbyś się nie odwrócił, zawsze dupa z tyłu :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
JANUSZ60 
VIP



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 6021
Piwa: 70/118
Skąd: śląskie
Wysłany: 26-09-2013, 10:19   

baca9 napisał/a:
Tzn. ,jeśli w zaświadczeniu będzie miał, że nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep, to będzie dobrze?

No teraz to już delikatnie przegiąłeś,,,
od kiedy to ciągnik rolniczy ma adnotację "HAK" , byś musiał to w zaświadczeniu ujmować ???
_________________
"wszyscy ludzie wiedzą wszystko"-
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
baca9 
Zaawansowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 251
Piwa: 1/25
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 26-09-2013, 10:22   

Nic nie przegiąłem, WK chce żeby określić masy przyczep, a skoro nie jest przystosowany, to jak to określić?
_________________
Jakbyś się nie odwrócił, zawsze dupa z tyłu :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
JANUSZ60 
VIP



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 6021
Piwa: 70/118
Skąd: śląskie
Wysłany: 26-09-2013, 11:56   

baca9 napisał/a:
WK chce żeby określić masy przyczep

To faktycznie mógłbyś w uwagach ująć, iż nie dotyczy, skoro nie posiada zaczepu to i możliwości ciągnięcia ,,,
_________________
"wszyscy ludzie wiedzą wszystko"-
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
pentagram 
VIP



Pomógł: 63 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 2086
Piwa: 79/25
Skąd: POŁUDNIE
Wysłany: 26-09-2013, 12:01   

baca9 napisał/a:
WK chce żeby określić masy przyczep, a skoro nie jest przystosowany, to jak to określić?


Zawsze możesz w 1pkt. zaświadczenia wpisać "Pojazd konstrukcyjnie nie przystosowany do ciągnięcia przyczep"
_________________
Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Nikita_Bennet 
Uzależniony


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 496
Piwa: 2/19
Skąd: płn Polski
Wysłany: 26-09-2013, 13:18   

widuję te ciągniki często, typowe zrywkowe do dłużycy.
Silnik zetorka 4 turbo. Faje zabawki ale tylko do lasu.
Nigdy nie widziałem aby ciągnął coś na zaczepie bo go nie ma, ma płytę i liny i zawsze na linach coś ciągnie.
Nawet nie wiedziałem że podlegają rejestracji.
Dziwne że ktoś ma zaczep do ciągnięcia przyczep.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group