seba666 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 Jak wykonasz i za pomocą jakiego urządzenia sprawdzenie osi symetrii pojazdu czy jest zgodna z osią geometryczną pojazdu dla autobusu M2 podaj jakie powinny być spełnione warunki . Proszę o pomoc na te pytanie, było w październiku we Wrocławiu 20013 z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 Proszę o pomoc na te pytanie, było w październiku we Wrocławiu 20013 z góry dzieki Zgadza się.Na forum też było.Korzystaj z opcji szukaj.A najlepiej na początek przeczytaj regulamin forum A temat poruszany był między innymi tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=190673&highlight=#190673 i tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10089&postdays=0&postorder=asc&highlight=zbie%BFno%B6%E6+przyczepa&start=15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał9 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 Było o tym na forum, ale nikt jednoznacznie nie odpowiedział na to pytanie. Sam się na nim wyłożyłem we Wrocku, wydawało mi się, że zdam.. Teraz napisał bym to tak : Autobus kat. M2 to autobus poniżej 5 [t] 1) Pomiar dokonuje się na ławach pomiarowych stanowiska kontrolnego. 2) Warunki przed dokonaniem pomiaru : - ciśnienie w ogumieniu wyregulowane wg. zaleceń producenta, - obciążenie pojazdu wg. zaleceń producenta, - sprawdzenie luzów w ukł. kierowniczym pojazdu, ukł. zawieszenia, łożyskach kół jezdnych itd., - jeśli są luzy i nieprawidłowości pomiaru nie wykonujemy. 3) Przebieg pomiaru: -założenie głowic pomiarowych na koła jezdne, - skompensowanie bicia kół, ( czy aby na pewno ? ) - odczyt wartości mierzonych i porównanie ich z danymi producenta pojazdu.Gdy nie mamy dostępu do danych producenta to nieśladowość pojazdu to max 2% rozstawu kół osi tylnej, nierównoległość osi to max 0,8% rozstawu kół. Mam dylemat co do kompensowania.. Niby wg. zał. II poz. 996 nie trzeba tego robić, bo : "pomiary kąta pochylenia kół oraz zbieżności kół wykonuje się po uprzednim skompensowaniu bicia koła" - nie ma nic o pomiarze odchylenia osi toru jazdy od osi symetrii. Najlepiej jakby odpisał ktoś kto zdał pozytywnie opisówkę wtedy wszystko było by jasne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba666 Napisano 8 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2013 Problem w szukaniu jest taki że w jednym poście jest dużo opisowek ale nie do końca opowiedzianych po jednym zdaniu co to ma być , mamy sobie pomagać a nie blokowac naukę. Z tego co znajomi diagnosci opowiadali to cały problem jest w tym że w autobusie M2 nie mierzy sie tego parametru i w GTL TRUC po wyżej 3.5 t w instrukcji obslugi tez nie jest to opisane chce sie upewnić ale mało tu pomocnych ludzi. [ Dodano: 08-12-2013, 20:55 ] Dzieki Rafał podobnie opisałem tez oblałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar2911 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 Dlaczego nie mierzy się tego parametru? Pojazd M2 nie może zostawiać 4 śladów? A co do kompensacji bicia to jak najbardziej się wykonuje, a nie wykonanie kompensacji wpływa na wyniki pomiaru więc otrzymalibyśmy błędne dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał9 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 A co do kompensacji bicia to jak najbardziej się wykonuje, a nie wykonanie kompensacji wpływa na wyniki pomiaru więc otrzymalibyśmy błędne dane. Zdaje sobie z tego sprawę, ale w poz. 996 jest co innego napisane wg. mnie, a panowie z TDT wcale nie muszą mieć praktyki na warsztacie i zdaje mi się, że oceniają tylko i wyłącznie wg. tego co w Dziennikach Ustaw. Seba powyżej 3,5 [t] nie robi się pomiaru pkt. bazowych. Też słyszałem opinie, że to o pomiar tych pkt. chodziło, ale to nie potwierdzona informacja. Do tego ten autobus może mieć równie dobrze np. tylko 2 osie i dmc 2,9 [t] i też załapie się na M2 ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar2911 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 No dobrze. Mój kolega miał to samo pytanie na opisowym i zdał. Chodzi tu tylko o to żeby ogólnie opisać jak to się robi tak aby egzaminatorzy wiedzieli że macie jakieś pojęcie na ten temat. Nie rozpisujcie się szczegółowo jeśli tego nie wymaga pytanie, bo polegniecie. Egzaminatorzy nie są tacy straszni trzeba im tylko pokazać że się wie o co chodzi, bez lania wody. Wtedy na drobne "uchybienia" przymykają oko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba666 Napisano 8 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2013 Jeżeli możesz opisz jak sie wykonuje ten pomiar dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał9 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 mar2911 - czyli co kolega w końcu napisał dokładnie ? Tak jak ja odpowiedziałem w 3 poście czy coś jeszcze innego ? Ja przyznaje się, że za dużo pisałem na egzaminie (m.in o kątach pochylenia, zbieżności itd. łącznie z rysunkami.. ) pewnie to był błąd.. Teraz i pisze tylko to co trzeba heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba666 Napisano 8 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2013 Czyli do 3.5 t gto laser i przy tym urzadzeniu obliczen dokonuje diagnosta jest to dosc ciezkie do opisania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar2911 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 Dokładnie co napisał to nie powiem bo nie chce nic przeinaczyć ani wprowadzić Cię w błąd. Na pewno to co napisałeś jest ok. Ława pomiarowa Przyrząd do geometrii Sprawdzenie luzów regulacja ciśnienia kompensacja bicia Potem z tego co pamiętam napisał tylko że założył głowice pomiarowe i zgodnie z instrukcją urządzenia odczytał wynik ( czy jakoś tak) Pisanie o kątach pochylenia, zbieżności, kątach sworznia jest błędem bo nie tego dotyczy pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał9 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 Czyli do 3.5 t gto laser i przy tym urzadzeniu obliczen dokonuje diagnosta jest to dosc ciezkie do opisania ? Powyżej 3,5 [t] nie wykonuje się pomiaru pkt. bazowych jedynie, ale tego nie dotyczy pytanie. Co do gto lasera do pojazdów do 3,5 [t] to można stosować tylko wtedy nie wiem jak dojdziesz czy oś toru jazdy jest odchylona od osi symetrii pojazdu. Ja bym to zrobił beisbarth'em, hunterem itd. tam masz wynik na monitorze od razu i te urządzenia też nadają się do pojazdów poniżej 3,5 [t]. Pytanie dotyczy raczej badania powypadkowego dodatkowego ( choć nie było o tym wspomniane w treści pytania ). Bo na płycie uślizgowej chyba nam to nie wyjdzie, a podczas okresowego możemy dokonać pomiaru za pomocą takiej płyty. Ehh szkoda, że wtedy tak popłynąłem z tematem tylko kasa i czas teraz w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba666 Napisano 8 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2013 Potrzebujemy wiarygodnych źródeł żeby mieć pewne podejscie do czesci opisowej nieprawidlowe jedno zdanie w czesci opisowej i mozemy sie pożegnać z pozytywnym wynikiem tak mialem ostatnio. Jak ktoś zdał tą opiowke Proszę opisać dokładnie. [ Dodano: 08-12-2013, 21:50 ] Dobrze mysilsz ze jak napiszemy ze za pomoca huntera obliczenie tego parametru jest automatycznie zaliczymy ? [ Dodano: 08-12-2013, 21:53 ] Pewnie w ten sam dzien bylismy we wrocku, chyba nikt tego nie zaliczyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał9 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 Dobrze mysilsz ze jak napiszemy ze za pomoca huntera obliczenie tego parametru jest automatycznie zaliczymy ? Niekoniecznie pisać Hunter czy Beisbarth panowie z tdt nie muszą znać firm przyrządów, po prostu napisałbym, że na przyrządzie do pomiarów geometrii pojazdu otrzymamy odpowiednie wyniki i jeśli są w tolerancji producenta pojazdu to jest ok, jak wychodzą za nią to źle i UD lub UI jak bardzo wychodzą poza normy. Jak nie mamy danych to 0,8% dla nierównoległości i 2% dla nieśladowości. Nie wiem sam.. Najlepiej jakby ktoś napisał odpowiedź co zdał bo tak to możemy gdybać sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 http://www.werther.pl/download/KatyUstawieniaKol.pdf Geometryczna oś jazdy jest wyznaczana przez położen ie kół osi niekierowanej. Geometryczna oś jazdy jest to dwusieczna kąta utworzonego przez osie pod łużne kół tylnych (niekierowanych). Geometryczna oś jazdy nazywana je st rzeczywistą (prawdziwą) osią ruchu pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał9 Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 Czyli wg. tego artykułu interesuje nas tylko i wyłącznie NIEŚLADOWOŚĆ bo : "Pożądanym wynikiem pomiaru jest pokrywanie się obu osi: symetrii i geometrycznej jazdy. Jeżeli jest inaczej utracona zostaje własność tzw. śladowości kół. Kąt zawarty pomiędzy geometryczną osią jazdy a osią symetrii pojazdu nosi nazwę odchylenia geometrycznej osi jazdy od osi symetrii. " ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Grudzień 2013 Share Napisano 8 Grudzień 2013 Moim zdaniem powinniśmy się skupić na wynikach pomiaru osi tylnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cebulka Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 Według mnie uznanie tylnej osi za baze i skupienie się tylko na niej może nie wystarczyć. Co w przypadku, którego nie ma na rysunku, że z przednią osią wszystko jest OK, a tylna jest przesunięta na bok lub skręcona (równo osiowość)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba666 Napisano 9 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2013 Pisnie definicji plus warunki pewnie za mało bedzie dla panów egzaminatorów , ale jak mamy to opisać przecież przyrzady do geometrii obliczaja ten parametr automatycznie. Ciężki temat do ogarnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 Znalazłem jeszcze coś takiego 11.5.4. Pomiar równoległości osi pojazdu Pomiar przeprowadza się przymiarem rurowym lub linkowym. Przekroczenie określonej przez producenta pojazdu dopuszczalnej nierównoległości osi pojazdu (różnicy między rozstawem osi z lewej i prawej strony pojazdu). W wypadku braku danych - nie więcej niż 0,8% rozstawu osi. http://www.abc.com.pl/mp-akt/-/akt/m-p-95-63-695 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 ale jak mamy to opisać przecież przyrzady do geometrii obliczaja ten parametr automatycznie Nie wszystkie, natomiast Ty masz pokazać egzaminatorowi, że wiesz o co się rozchodzi i poradzisz sobie na przyrządzie nie elektronicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał9 Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 Ty masz pokazać egzaminatorowi, że wiesz o co się rozchodzi i poradzisz sobie na przyrządzie nie elektronicznym. I jak zrobić to w tym przypadku ? Wg. mnie na niepokrywanie się osi symetrii pojazdu i osi toru jazdy wpływa wiele czynników t.j. : - zbieżność osi tylnej, - zbyt duża różnica między kątem pochylenia koła L / P tylnego, - nieśladowość osi , - nierównoległość osi. O ile zbieżność kół tylnych, kąty pochylenia możemy zmierzyć na laserowych przyrządach " nieelektronicznych" typu GTO Precyzji to nieśladowości i nierównoległość jak zmierzyć ? Grzegorz podesłał tu link do starego zarządzenia, gdzie pomiaru nierównoległości dokonujemy za pomocą przymiaru - ok, ale szczerze wątpie, że to o to chodzi komisji. Może za bardzo wchodzimy już w szczegóły.. Kurde, nie ma tu ani jednej osoby, która zaliczyła to pytanie pozytywnie na egz. ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Grudzień 2013 Share Napisano 10 Grudzień 2013 to nieśladowości i nierównoległość jak zmierzyć ? zgodnie z instrukcją urządzenia - załącznik pdf GTL Truck str 23.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Grudzień 2013 Share Napisano 10 Grudzień 2013 Kurde, nie ma tu ani jednej osoby, która zaliczyła to pytanie pozytywnie na egz. ?! Pewnie jest.Ale już nie zagląda na forum. Smutne to ale prawdziwe.Wiele osób jak tylko potrzebują pomocy przed egzaminem to są bardzo aktywni na forum.Później niestety zapominają i nie chcą pomagać innym.(oczywiście nie mam na myśli wszystkich bo są też wierni uczestnicy ) Takie przysłowie" Jak bieda to......." Dlatego apeluję do Kolegów ,którzy uzyskali pomoc przed egzaminem, a są już po-nie zapominajcie o tym i pomóżcie innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastianpr Napisano 10 Grudzień 2013 Share Napisano 10 Grudzień 2013 Posiadam takie opracowanie nie wiem czy tak to ma być niech ktoś to zweryfikuje bo 2 razy sie na tym pytaniu wyłożyłem teraz 3 podejście mam nadzieje że sie nie powtórzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.