oaf Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Witam. Mam pewien pomysł na dokonanie zmian konstrukcyjnych. Byłem zasięgnąć opinii u trzech diagnostów ale wszyscy ogólnie ocenili, że tak nie można i żebym dał im spokój. Plan jest taki. Samochód ciężarowy wywrotka trzyosiowy o rozstawie osi tylnych powyżej 130 centymetrów na bliźniakach. Zmiana ma polegać na demontażu przedniej osi , kabiny, silnika ze skrzynią biegów. Z gołej przedniej części ramy zrobiony dyszel-tak by powstała przyczepa rolnicza tandem. Oczywiście dokonanie tych zmian byłoby potwierdzone fakturą z zakładu, którego działalność zawiera odpowiednie PKD. Aktualnie samochód jest zarejestrowany na 16 ton ładowności przy d.m.c. 23 tony. Chciałbym uzyskać przyczepę rolniczą zarejestrowaną na 20 ton d.m.c. (osie 2x9 ton plus 2 tony na zaczep) a ładowność pomniejszoną o faktyczny ciężar na wadze. Proszę o odpowiedź czy jest możliwe dokonać tego formalnie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Krótko- czarno to widzę. układu hamulcowego, usunięcie paliwowaci itd....Nie wiem czy znajdziesz kogoś kto się pod tym podpisze. Do tej pory obciążenie przenoszone było na 3-osi i nie wiem jak chcesz uzyskać ni stąd ni zowąd 2 tony nacisku na sprzęg ciągnika przy zachowaniu ładowności skoro do tej pory było około 8. I jeszcze jedno - nr VIN w samochodach ciężarowych znajduje się przeważnie z przodu po prawej stronie i przypuszczam, że będziesz musiał ramę skrócić więc po VIN-ie a samów nie ma od 22/06 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Witam mam do zaoferowania przyczepe przerobioną ze stara. Przyczepa posiada wywrot na trzy strony, swiatła. Ładowność 6t a nawet i wiecej. Burty nowe pomalowane, za dodatkową opłata moge ją zarejestrować. ogłoszenie dodano: 21.03.2010 a to jako ciekawostka ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4659 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Dla mnie to się tak jakby pod SAM'a łapie... [ Dodano: 25-02-2014, 19:19 ] za dodatkową opłata moge ją zarejestrować. Aż normalnie bym jakieś dobre piwo z ciekawości postawił, żeby zobaczyć co za marka i model będzie w DR takiej przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 ż normalnie bym jakieś dobre piwo z ciekawości postawił, żeby zobaczyć co za marka i model będzie w DR takiej przyczepy SAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 SAM A jak tak, to OK Tylko z ciekawości drugie piwo postawię za namiar, który to z szanowanych ośrodków zrobił badania na to i za ile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Tylko z ciekawości drugie piwo postawię za namiar, który to z szanowanych ośrodków zrobił badania na to i za ile OSKP, bo data ogłoszenia 2010 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oaf Napisano 25 Luty 2014 Autor Share Napisano 25 Luty 2014 Koncepcja SAM nie jest możliwa od czerwca 2013 roku.Ewentualna jest tylko koncepcja zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Koncepcja SAM nie jest możliwa od czerwca 2013 roku. Jest możliwa jak najbardziej. Zmieniły się tylko zasady i "zakres" badań - obowiązuje dopuszczenie jednostkowe. Ewentualna jest tylko koncepcja zmian konstrukcyjnych. Prostsza i łatwiejsza, a przede wszystkim dużo tańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oaf Napisano 25 Luty 2014 Autor Share Napisano 25 Luty 2014 Wszystko prawda.Z ekonomicznego punktu widzenia pozostaje tylko zmiana konstrukcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Z ekonomicznego punktu widzenia pozostaje tylko zmiana konstrukcyjna. Dokładnie tak. Albo zakup przyczepy SAM i wymiana ramy lub przebudowa istniejącej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Prostsza i łatwiejsza, a przede wszystkim dużo tańsza. Michał - mając uprawnienia rozumiem podbił byś przeróbkę z samochód ciężarowy na (zmiana rodzaju pojazdu) przyczepa ciężarowa?? Cóż - obiecać można naprawdę wiele - co innego jak w realu przychodzi zmierzyć się z tematem - nie sądzisz? (zresztą Twoja żona mi to ostatnio mówiła) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oaf Napisano 25 Luty 2014 Autor Share Napisano 25 Luty 2014 Nie chcę przyczepy ciężarowej tylko rolniczą,jeśli to coś ułatwia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 A czemu nie od razu kombajn?? Tego nawet rejestrować nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 A czemu nie od razu kombajn?? Tego nawet rejestrować nie trzeba To już lepiej przyczepa wolnobieżna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 To już lepiej przyczepa wolnobieżna! Koniecznie samosterująca do tego!! Papierów na to za dużo nie trzeba... Michał zarejestruje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Michał - mając uprawnienia rozumiem podbił byś przeróbkę z samochód ciężarowy na (zmiana rodzaju pojazdu) przyczepa ciężarowa?? Zależy jak przeróbka wykonana... Sam kiedyś myślałem np. o przeróbce Żuka na przyczepę dwuosiową (przednia oś skrętna) i gdyby to było wykonane sensownie to czemu nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Myślę Michał, że gdyby to był Twój chleb i ciążyła by na Tobie realna odpowiedzialność - a nie tylko iluzoryczna jak w WK, podchodził byś do tego z dystansem... Powiedz to naszemu Koledze z Piotrkowa (temat był na forum - nicku nie będę podawał), który dostał wyrok za niezauważenie mikropęknięć w spawach dyszla właśnie (bo to zdaje się krytyczny moment/miejsce takiej przeróbki). Uważam, że tak daleko idące zmiany, jak wykorzystanie części podwozia pojazdu do budowy całkiem nowego rodzaju pojazdu powinny się łapać pod pojazd SAM i badanie wiadomo gdzie... Nie porównujmy wymiany zabudowy, demontażu kratki, czy innej adaptacji nadwozia/podwozia do faktycznej przebudowy zmierzającej do zmiany całościowego założenia konstrukcyjnego pierwotnego pojazdu. A tym dla mnie jest wykorzystanie fragmentu ramy samochodu ciężarowego do budowy przyczepy... To już jest dla mnie SAM. Ja wiem - literalnie Cię nie przegadam i masz rację. Pozostaje zdrowy rozsądek... Już zmiana konstrukcji ramy, zmiana ilości i rozkładu osi (w opcjach nie przewidzianych przez producenta) to są dla mnie zmiany, których ocena wykracza poza możliwości SKP i nakłanianie diagnostów do takich badań to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 podchodził byś do tego z dystansem... Oczywiście, a z jeszcze większym podchodziłbym do każdego pojazdu marki SAM. dostał wyrok za niezauważenie mikropęknięć w spawach dyszla właśnie A był to dyszel fabryczny nakłanianie diagnostów do takich badań to... A czy ja kogokolwiek nakłaniam lub namawiam? To diagnosta widzi pojazd (przeróbkę) i to on stwierdza, czy w jego ocenie jest OK czy nie - i oczywiście bierze za to odpowiedzialność. Nie widząc tego nie będę oceniał, czy to powinno być dopuszczone do ruchu czy nie. Widziałem natomiast takie przyczepki wykonane z ramy Żuka (coś jak w temacie, tylko kilka razy mniejsze) i na pierwszy rzut oka było to wykonane sensownie, solidnie i na pewno nie gorzej niż przeciętna SAM-ka. Było to zarejestrowane jako SAM - ale de facto co to zmienia? Nazwa marki w dokumencie i tyle (a pojazd ten sam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 na pierwszy rzut oka było to wykonane sensownie Michał... Na pierwszy rzut oka, to Ty jesteś normalnym chłopakiem hetero... Ale jak faktycznie jest? A tak poważnie - wszystko jeszcze jest do zaakceptowania jak mówimy o jakichś lekkich przeróbkach typu 750kg i ciut cięższych. Ale przeróbka kilkutonowego podwozia STAR'a na analogiczną przyczepę o zbliżonych parametrach?? Sorki - ale właśnie zmierzam do tego, że takie coś to już nie powinno pozostawać do oceny diagnosty, czy mu się wydaje, że jest OK. To z założenia biorąc pod uwagę sprzęt i procedury badań nie powinno być z gruntu dopuszczane do oceny na SKP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Ale jak faktycznie jest? Zmartwię Cię - i tak nie jesteś w moim typie Pisząc "na pierwszy rzut oka" miałem na myśli to, że wyglądało OK, podobnie jak inne SAM-y wyglądały OK. I moim zdaniem żadna różnica, czy by to zostało dopuszczone jako SAM czy jako przeróbka fabryki. I tu i tu metoda badań była w zasadzie ta sama i kryteria oceny praktycznie też te same. zmierzam do tego, że takie coś to już nie powinno pozostawać do oceny diagnosty, czy mu się wydaje, że jest OK. To z założenia biorąc pod uwagę sprzęt i procedury badań nie powinno być z gruntu dopuszczane do oceny na SKP... Ale było przez tyle lat i te pojazdy nadal będą jeździć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Ale było przez tyle lat i te pojazdy nadal będą jeździć... Komuna też była przez tyle lat... Ale to nie znaczy, że chcemy jej i jej osiągnięciom hołdować - ok? Michał - to co było, było z gruntu złe. I cieszmy się, że jest inaczej... A nie starajmy się wyciągać pozytywne dla nas skutki prawne na dziś... To gorsze niż falandyzacja prawa myślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Michał - to co było, było z gruntu złe. I cieszmy się, że jest inaczej... Z gruntu może tak, ale w poszczególnych konkretnych przypadkach już niekoniecznie. Przykładem niech będą przyczepy lekkie. Tak naprawdę sporo SAM-ów było wykonanych lepiej, a na pewno solidniej niż "fabryczne z Castoramy". Strasznie mi to pachnie lobby producentów, bo teraz klient jak usłyszy, że rejestracja SAM-a kosztuje ponad 2000 zł to pójdzie i kupi nową przyczepę w sklepie. Zadowolony będzie producent, sprzedawca... a klient niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Zauważ co napisałem - rozróżniłem ocenę warunków dla przyczep w granicach 750kg (w domyśle DMC, a więc lekkie) - ale przeróbka kilkutonowego auta to już jednak nie to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Zauważ co napisałem - rozróżniłem ocenę warunków dla przyczep w granicach 750kg Ale ustawodawca i tak wszystko wrzucił do jednego worka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.