gubik Napisano 6 Lipiec 2014 Share Napisano 6 Lipiec 2014 Witam, chciałbym się dowiedzieć jak postępujecie podczas wypełniania DIP- u, odnośnie masy własnej pojazdu. Czy wartość G (w brif- e, pojazd z Niemiec) np. 1200 kg obniżacie o wagę kierującego (75 kg), czyli 1125 kg i jak postępujecie dalej w stosunku do masy przyczepy bez hamulca, jeżeli obniżycie tą masę, czy wartość O2 w brif- e 600 kg, obniżacie do połowy masy własnej pojazdu zgodnie z warunkami technicznymi odnośnie hamulców w przyczepie (paragraf 14 punkt 6),czy pozostawiacie bez zmian tak jak w brif-e. Pytam gdyż dostałem zalecenie z WK aby obniżać masę własną pojazdu a zostawiać masę przyczepy i mam trochę wątpliwości czy dobrze będę postępował. Proszę o waszą opinię odnośnie tych dwóch pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Lipiec 2014 Share Napisano 6 Lipiec 2014 czy wartość O2 w brif- e 600 kg, obniżacie do połowy masy własnej pojazdu zgodnie z warunkami technicznymi odnośnie hamulców w przyczepie (paragraf 14 punkt 6),czy pozostawiacie bez zmian BEZ ZMIAN. O.2 to MMC, a nie DMC przyczepy i nie określają jej warunki techniczne tylko producent. Pytam gdyż dostałem zalecenie z WK aby obniżać masę własną pojazdu a zostawiać masę przyczepy i mam trochę wątpliwości czy dobrze będę postępował. Bardzo dobrze. Oczywiście tylko w przypadku krajów, które podają masę własną łącznie z kierowcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Lipiec 2014 Share Napisano 6 Lipiec 2014 Bardzo dobrze. Oczywiście tylko w przypadku krajów, które podają masę własną łącznie z kierowcą. A skąd pewność że Niemcy taką podają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Lipiec 2014 Share Napisano 6 Lipiec 2014 A skąd pewność że Niemcy taką podają Z porównania z katalogiem ITS, a ponadto ostatnio jeden WK pisał do nich i potwierdzili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Lipiec 2014 Share Napisano 6 Lipiec 2014 ponadto ostatnio jeden WK pisał do nich i potwierdzili. Jakoś nie podoba mi się to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Lipiec 2014 Share Napisano 7 Lipiec 2014 Oczywiście tylko w przypadku krajów, które podają masę własną łącznie z kierowcą. Dopóki masa własna pojazdu ważniejsza jest na drodze, niż w garażu logiczne i wskazane byłoby ujednolicenie tego sposobu w unii ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 7 Lipiec 2014 Share Napisano 7 Lipiec 2014 Oczywiście tylko w przypadku krajów, które podają masę własną łącznie z kierowcą. Czy ktoś dysponuje takim wykazem? Może stworzymy go razem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Lipiec 2014 Share Napisano 7 Lipiec 2014 Czy ktoś dysponuje takim wykazem?Może stworzymy go razem ? Trzeba by go jeszcze rozszerzyć o rodzaje pojazdów, bo wygląda na to, że np. motocykle w Niemczech mają podawaną masę bez kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Lipiec 2014 Share Napisano 7 Lipiec 2014 Dopóki masa własna pojazdu ważniejsza jest na drodze, niż w garażu logiczne i wskazane byłoby ujednolicenie tego sposobu w unii ,,, Też jestem za i moim zdaniem powinno być tak jak u nas czyli masa własna pojazdu bez kierującego. A na drodze to już masa rzeczywista pojazdu.Nie zawsze kierowca jedzie sam pojazdem ale z pasażerami.Dochodzimy (moim zdaniem) do śmiesznej zależności-masa pojazdu+kierujący to masa własna pojazdu.A masa pojazdu+kierujący i pasażerowie to już nie masa własna pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Lipiec 2014 Share Napisano 7 Lipiec 2014 do śmiesznej zależności-masa pojazdu+kierujący to masa własna pojazdu. będzie śmieszniej, gdy raz będzie prowadził "Waldek Kiepski"(~80 kg), a potem "Arnold Boczek" (~140 kg) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Lipiec 2014 Share Napisano 7 Lipiec 2014 będzie śmieszniej, Gdy wprowadzą zapis:"Kierujący pojazdem może być osoba ,którego waga wynosi równe 75kg" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.