Skocz do zawartości

Samochód zarejestrowany jako ciężarowy a kratka


zygip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Doszły mnie słuchy, że samochód zarejestrowany jako ciężarowy poniżej 3,5 tony nie musi mieć już na stałe oddzielonej części bagażowej od osobowej. Podobno unijne przepisy mówią, że wymagana jest tylko możliwość przymocowania ładunku. Ile w tym jest prawdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile w tym jest prawdy?

 

3.113) Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu

Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych

i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz.

UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać

warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

 

Jak spełnia te warunki to faktycznie nie musi mieć kratki, ale o badania VAT tez niech zapomni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile w tym jest prawdy?

Dz.u.poz 951 ze zm.

 

3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rejestracja w 2010r. Z salonu wyjechał jako bus z trzema rzędami siedzeń i kratką za nimi.

 

Jeżeli w rubryce K w dowodzie rejestracyjnym jest homologacja zaczynająca się od "PL" lub nie ma nic, to krata być musi, jeśli od "e" to kraty być nie musi...

 

To tak najprościej...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w rubryce K w dowodzie rejestracyjnym jest homologacja zaczynająca się od "PL" lub nie ma nic, to krata być musi, jeśli od "e" to kraty być nie musi...

 

Nie każdy sprowadzony będzie miał wypełnioną pozycję K, a nawet pewnie większość będzie miała pustą (rejestrowane przez tzw. katalog generyczny w WK), co nie oznacza, że nie mają homologacji "e". Może najlepiej zerknąć na tabliczkę znamionową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najlepiej zerknąć na tabliczkę znamionową.

 

Te które mają "PL" na tabliczkach tez mają zazwyczaj mają "e", bo tabliczka fabryczna jest zazwyczaj na pierwszy etap. Czasem jest gdzieś mała naklejeczka z numerem drugiego etapu. A auta "przerabiane" u niemców z osobówki na ciężarówkę zazwyczaj w dokumentach zachowują numer homo osobówki... takie bynajmniej widziałem

 

Nie każdy sprowadzony będzie miał wypełnioną pozycję K, a nawet pewnie większość będzie miała pustą (rejestrowane przez tzw. katalog generyczny w WK), co nie oznacza, że nie mają homologacji "e

 

Niestety, ale w tym wypadku to na posiadaczu ciąży obowiązek udowodnienia tego jeśli chce śmigać bez kraty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale w tym wypadku to na posiadaczu ciąży obowiązek udowodnienia tego jeśli chce śmigać bez kraty...

 

A może to organ kontroli powinien udowodnić, że krata musi być? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to organ kontroli powinien udowodnić, że krata musi być?

 

Nie widzę odpowiedniego numeru homo w dokumentach - krata ma być. Klient twierdzi inaczej - niech przedstawi na to papier... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rejestracja w 2010r. Z salonu wyjechał jako bus z trzema rzędami siedzeń i kratką za nimi.

 

Jeżeli w rubryce K w dowodzie rejestracyjnym jest homologacja zaczynająca się od "PL" lub nie ma nic, to krata być musi, jeśli od "e" to kraty być nie musi...

 

To tak najprościej...

Zaczyna się od "PL"... Czyli niestety muszę męczyć się z kratką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę odpowiedniego numeru homo w dokumentach - krata ma być. Klient twierdzi inaczej - niech przedstawi na to papier... :P

 

Wszystko pięknie ładnie tylko podstawy prawnej na wymaganie papieru de facto brak ;)

 

Ale trudno nie przyznać Ci racji, że na jakiejś podstawie musisz wiedzieć, czy kratkę odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie tylko podstawy prawnej na wymaganie papieru de facto brak

 

Ale ja go nie wymagam :P

 

Ja uważam, że ma mieć kratę i już. Niczego nie wymagam. A klient jak chce to może mi przynieść... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że ma mieć kratę i już. Niczego nie wymagam. A klient jak chce to może mi przynieść... :razz:

A jednak wymagasz ale dajesz wybór-kratka lub papier :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak macie zamiar traktować samochody z datą pierwszej rejestracji po 01.01.2014?Wiadomo że były samochody z kratką i bez kratki.Taki sam model samochodu mógł być w nią wyposażony i być ciężarowym,ale również nie musiał i był ciężarowym.Homologacja PL i e???Czy może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
  • 5 months later...

 

Nie widzę odpowiedniego numeru homo w dokumentach - krata ma być. Klient twierdzi inaczej - niech przedstawi na to papier... :P

 

Nie widzę dokumentów (pokwitowanie policji).

 

RENAULT CLIO CIĘŻAROWY VAN -tak jest w historii pojazdu.

Nie ma kratki tylko jakąś "budę" za przednimi siedzeniami.

Klient twierdzi że taki był sprowadzony i jest bez przeróbek.

 

Czy czarna TZ to od drugiego etapu . data I rej po 29.04.2009.

 

Wynik "P" -dałem?

 

Zał.zdjęcia.

IMG_20150529_155512.thumb.jpg.0917537ef13bbc7a1ca14620588629b9.jpg

HistoriaPojazdu_RENAULT_20150529_162209.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego to się pojawiło na OBT skoro

30.12.2013 - Wyrejestrowanie pojazdu

Przyczyna wyrejestrowania: Zakończenie rejestracji czasowej na

wniosek

a

Art.79.

4.Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji,

:?::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.