zygip Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Witam Doszły mnie słuchy, że samochód zarejestrowany jako ciężarowy poniżej 3,5 tony nie musi mieć już na stałe oddzielonej części bagażowej od osobowej. Podobno unijne przepisy mówią, że wymagana jest tylko możliwość przymocowania ładunku. Ile w tym jest prawdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Zależy od daty I rejestracji i konkretnej homologacji. Są obecnie takie auta. To prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zygip Napisano 31 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2014 Pierwsza rejestracja w 2010r. Z salonu wyjechał jako bus z trzema rzędami siedzeń i kratką za nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Ile w tym jest prawdy? 3.113) Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą ParlamentuEuropejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7. Jak spełnia te warunki to faktycznie nie musi mieć kratki, ale o badania VAT tez niech zapomni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Literka e w homo i data 1 rejestr po 29.09.2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Ile w tym jest prawdy? Dz.u.poz 951 ze zm. 3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 po 29.09.2009 29.04.2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Ups, tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Ups, tak jest A już myślałem, że u Mirka kwiecień to dzień porodu ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Pierwsza rejestracja w 2010r. Z salonu wyjechał jako bus z trzema rzędami siedzeń i kratką za nimi. Jeżeli w rubryce K w dowodzie rejestracyjnym jest homologacja zaczynająca się od "PL" lub nie ma nic, to krata być musi, jeśli od "e" to kraty być nie musi... To tak najprościej... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Jeżeli w rubryce K w dowodzie rejestracyjnym jest homologacja zaczynająca się od "PL" lub nie ma nic, to krata być musi, jeśli od "e" to kraty być nie musi... Nie każdy sprowadzony będzie miał wypełnioną pozycję K, a nawet pewnie większość będzie miała pustą (rejestrowane przez tzw. katalog generyczny w WK), co nie oznacza, że nie mają homologacji "e". Może najlepiej zerknąć na tabliczkę znamionową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Może najlepiej zerknąć na tabliczkę znamionową. Te które mają "PL" na tabliczkach tez mają zazwyczaj mają "e", bo tabliczka fabryczna jest zazwyczaj na pierwszy etap. Czasem jest gdzieś mała naklejeczka z numerem drugiego etapu. A auta "przerabiane" u niemców z osobówki na ciężarówkę zazwyczaj w dokumentach zachowują numer homo osobówki... takie bynajmniej widziałem Nie każdy sprowadzony będzie miał wypełnioną pozycję K, a nawet pewnie większość będzie miała pustą (rejestrowane przez tzw. katalog generyczny w WK), co nie oznacza, że nie mają homologacji "e Niestety, ale w tym wypadku to na posiadaczu ciąży obowiązek udowodnienia tego jeśli chce śmigać bez kraty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Niestety, ale w tym wypadku to na posiadaczu ciąży obowiązek udowodnienia tego jeśli chce śmigać bez kraty... A może to organ kontroli powinien udowodnić, że krata musi być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 A może to organ kontroli powinien udowodnić, że krata musi być? Nie widzę odpowiedniego numeru homo w dokumentach - krata ma być. Klient twierdzi inaczej - niech przedstawi na to papier... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zygip Napisano 31 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2014 Pierwsza rejestracja w 2010r. Z salonu wyjechał jako bus z trzema rzędami siedzeń i kratką za nimi. Jeżeli w rubryce K w dowodzie rejestracyjnym jest homologacja zaczynająca się od "PL" lub nie ma nic, to krata być musi, jeśli od "e" to kraty być nie musi... To tak najprościej... Zaczyna się od "PL"... Czyli niestety muszę męczyć się z kratką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Nie widzę odpowiedniego numeru homo w dokumentach - krata ma być. Klient twierdzi inaczej - niech przedstawi na to papier... Wszystko pięknie ładnie tylko podstawy prawnej na wymaganie papieru de facto brak Ale trudno nie przyznać Ci racji, że na jakiejś podstawie musisz wiedzieć, czy kratkę odpuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Wszystko pięknie ładnie tylko podstawy prawnej na wymaganie papieru de facto brak Ale ja go nie wymagam Ja uważam, że ma mieć kratę i już. Niczego nie wymagam. A klient jak chce to może mi przynieść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Ja uważam, że ma mieć kratę i już. Niczego nie wymagam. A klient jak chce to może mi przynieść... A jednak wymagasz ale dajesz wybór-kratka lub papier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magentis2 Napisano 6 Sierpień 2014 Share Napisano 6 Sierpień 2014 Jak macie zamiar traktować samochody z datą pierwszej rejestracji po 01.01.2014?Wiadomo że były samochody z kratką i bez kratki.Taki sam model samochodu mógł być w nią wyposażony i być ciężarowym,ale również nie musiał i był ciężarowym.Homologacja PL i e???Czy może coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Sierpień 2014 Share Napisano 6 Sierpień 2014 magentis2, przeczytaj temat od samego początku to będziesz wszystko wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 4 Grudzień 2014 Share Napisano 4 Grudzień 2014 Czysto teoretycznie, czy wychodziły auta bez "kraty" spełniające w.w. warunki w nadwoziu tzw. osobowym z jednym rzędem siedzeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 29 Maj 2015 Share Napisano 29 Maj 2015 Nie widzę odpowiedniego numeru homo w dokumentach - krata ma być. Klient twierdzi inaczej - niech przedstawi na to papier... Nie widzę dokumentów (pokwitowanie policji). RENAULT CLIO CIĘŻAROWY VAN -tak jest w historii pojazdu. Nie ma kratki tylko jakąś "budę" za przednimi siedzeniami. Klient twierdzi że taki był sprowadzony i jest bez przeróbek. Czy czarna TZ to od drugiego etapu . data I rej po 29.04.2009. Wynik "P" -dałem? Zał.zdjęcia. HistoriaPojazdu_RENAULT_20150529_162209.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Maj 2015 Share Napisano 29 Maj 2015 RDE kojarzy mi się z Holandią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 29 Maj 2015 Share Napisano 29 Maj 2015 kojarzy mi się z Holandią i Danią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Maj 2015 Share Napisano 29 Maj 2015 Tylko dlaczego to się pojawiło na OBT skoro 30.12.2013 - Wyrejestrowanie pojazduPrzyczyna wyrejestrowania: Zakończenie rejestracji czasowej na wniosek a Art.79.4.Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.