Skocz do zawartości

Ford Galaxy


raf0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiem, że już był poruszany ten temat, ale nie potrafię tak do końca znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie - jeśli ta odpowiedź znajduje się gdzieś na forum - to prosze o przekierowanie.

Prolem przedstawia się nastepująco:

Ford Galaxy 2003 rok 2,3 benzyna sprowadzony z Niemiec.

W DR są nastepujące wartości:

O1 - 1800 kg

O2 - 750(nie jestem pewien ale chyba tak, zreszta ta pozycja nie ma dla mnie większego znaczenia)

F1 i F2 - 2470 kg

F3 - 3700 kg

No i tu zaczyna się problem - w końcu mogę holowac przyczepę o DMC 1800 kg (przy zachowaniu RMC pojazdu 1900 kg) czy jak to wynika ze słów Policjanta z WRD i Inspektora ITD zaczepionych na drodze i po pokazaniu im DR z tymi zapisami obaj jednoznacznie stwierdzili, że moge holować przyczepę, której DMC wynika z różnicy F3-F1 = 1230 kg, co jest dla mnie porazką, bo idea zakupu tego auta była własnie taka by móc nim holowac cięższą przyczepę - a na chwilę obecną nie podepnę nawet przyczepy, która posiadam w tej chwili o DMC 1290 kg.

Jeśli prawdziwe jest to, że przyczepę o DMC 1800 kg można holować tym autem przy zachowaniu F3<= 3700 kg to jak tłumaczyć się podczas kontroli na drodze przy stanowisku jakie reprezentują oba organy Kontroli Policja oraz ITD?

Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak tłumaczyć się podczas kontroli na drodze przy stanowisku jakie reprezentują oba organy Kontroli Policja oraz ITD?
- że to co zapisane jest w dowodzie nie wynika z odejmowanki parametrów podanych na tabliczce znamionowej.

Już gdzieś dzisiaj było, że nie podano [F.3], że amerykańce (chyba) i nie tylko tego na tabliczce nie mają. Wiele aut volkswagenopodobnych raczej przekracza tą wyliczoną przez różne organa różnicę, a w wielu pojazdach ta luźno stosowana arytmetyka się sprawdza co nie oznacza, że jest poprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie przekroczysz rzeczywistej wartości 3700 kg (niech ważą) to jest oki i możesz ciągnąć p-pę 1800 kg nawet nie przekroczysz słynnego 1,33 dmc poj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli prawdziwe jest to, że przyczepę o DMC 1800 kg można holować tym autem przy zachowaniu F3<= 3700 kg to jak tłumaczyć się podczas kontroli na drodze przy stanowisku jakie reprezentują oba organy Kontroli Policja oraz ITD?

Nie tłumaczyć się, nie przyjąć mandatu a do sądu przygotować homologację ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak to wynika ze słów Policjanta z WRD i Inspektora ITD zaczepionych na drodze
parę razy daliśmy tu przykład wiedzy tych panów może raczej niewiedzy ....... :shock::shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tłumaczyć się podczas kontroli na drodze

Ustawa PoRD

 

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie było tak różowo to należy nadmienić, że przyczepa o masie 1800 kg nie będzie mogła być wyposażona w hamulec najazdowy!

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,

którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się

hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi;

Z tego wynika, że realnie to masa przyczepy będzie wynosiła nieco ponad 1400 kg, bo praktycznie wszystkie z nich posiadaja hamulec najazdowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej trzy i pół tony,

przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,

którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż jedną masę i trzy dziesiąte dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy...

(dla uproszczenia obcięto jedną trójeczkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika, że

Czyli chyba się mylisz

tylko to się liczy inaczej

Nie wiem przez jakie działania, ale z tej zależności wychodzi hamulec najazdowy minimum dla jednej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ku twojemu pewnie zadowoleniu , powiem ci że jeżeli chodzi o wyciag ze świadectwa homologacji to możesz miec 2000kg, tak ma na pewno galaxy i sharan tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi i porady. Rozumiem, że w przypadku kiedy auto jest sprowadzone z Niemiec - muszę do tamtejszej centrali Forda się zwrócić - w Polsce nie uzyskam takowego? Rozumiem też, że dane zawarte w DIP nie wystarczą by "obronić" słuszność swych racji przed organami kontroli na drodze?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem też, że dane zawarte w DIP nie wystarczą by "obronić" słuszność swych racji przed organami kontroli na drodze?
Dokumentu Identyfikacyjnego to organa kontroli raczej nie widzą.

Trza wozić ze sobą ustawę, a przynajmniej jej kawałek:

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

61) maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu;

Objaśnienia [O.1] / [O.2] na szczęście są w dowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa PoRD

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

Ale warunki techniczne pojazdów :

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może

przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Ustawa PoRD

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; ?? / ale ten przepis dotyczy tez przyczepy z hamulcem tzw najazdowym ????

 

bo już zgłupiałem :( to jaka mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym ??? . 1) co by nie przekroczyła rzeczywistej masy mojego auta czyli +/- 1850 kg (trzeba by dokladnie go zważyć z pasażerami) ??. 2) 1,33: 2770 kg masy DMC auta czyli 2100 kg . 3 ) czy według rubryki O 1 czyli 2500 kg ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp. 2 ale 2770/1,33=2082
no OK 2082 kg , a co z art 62 punkt 1 o rzeczywistej masie pojazdu do czego to się odnosi , te przepisy to tragedia za granica jakies to wszystko prostsze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo już zgłupiałem :( to jaka mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym ???

Bo mieszasz sobie w głowie dwoma różnymi zagadnieniami.

 

Masz prawo (konstrukcyjnie) ciągnąć taką przyczepę jaką masz wpisaną do DR z zastrzeżeniem, że na drodze, zgodnie z PoRD, możesz ciągnąc przyczepę o maksymalnej masie równej pojazdowi ciągnącemu. Mówiąc wprost, nie możesz ciągnąć więcej niż sam ważysz - w danej chwili, bez względu na to, ile pozwala ci konstruktor pojazdu.

 

Natomiast "1,33" to warunki techniczne pojazdów odnośnie przyczep - kiedy i jakie mają posiadać hamulce, a nie warunek kiedy możesz ciągnąć przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak bardzo załadujesz pojazd ciągnący. Czyli masa przyczepy nie może przekraczać masy rzeczywistej pojazdu i nie może przekraczać DMC/1.33.

Jedziesz pustym pojazdem to 1850 kg a gdy go w pełni załadujesz to 2082 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK- dzięki! , trochę to martwy przepis , bez wagi policjant nie określi ile wazy pojazd ciągnący , więc lipa po całości . A nie lepiej by było jak w normalnych krajach tzn dokładnie określić masĘ przyczepy i tego się trzymać w DR ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.