Skocz do zawartości

Prośba o foto kanałów


skpauto

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy.

Zwracam się z prośbą o przesłanie na adres e-mail zdjęć waszych kanałów na SKP.

Może mi się to przydać w związku ze zdarzeniem o którym pisałem jakiś czas temu.

Spraw kobiety, która wpadła do kanału znalazła się w sądzie.

Ponieważ sędziowie są nieomylni, a na badaniach technicznych nie znają się zupełnie, to unaocznienie im, że kanał na SKP nie powinien być zakryty może pomóc mi w sprawie.

Bardzo proszę pomóżcie.

 

skpauto @ gazeta.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że kanał na SKP nie powinien być zakryty może pomóc mi w sprawie.
- foty fotami, ale to trzeba jakoś uzasadnić chyba...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz mój kanał - przed sprzątaniem

Ty to potrafisz fotę strzelić, aby syf ukryć. Co tam chcesz sprzątać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to trzeba jakoś uzasadnić chyba...

 

Dz.U 40 nie wspomina o przykryciu kanału. Jeśli dobrze pamiętam, to były jakieś przepisy o zajezdniach autobusowych, i tam było, że zakryte muszą być kanały nieużywane. Aktualne przepisy bhp wspominają tylko o zagłębieniach terenu, czy jakoś tak. No o wykopy chodzi.

 

 

Takie coś znalazłem, stare trochę, ale chodzi tez o zaznaczenie, ze nie ma jako takich przepisów dotyczących kanałów: http://www.bhp.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/jakie-wymogi-powinien-spelniac-kanal-naprawczy-w-warsztatach-samochodowych?refererPlid=10141

 

Kanał powinien być przykryty (np. odpowiednio wytrzymałymi deskami) w czasie, gdy nie jest używany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku gdy na kanale nie znajduje się pojazd, należy go w całości przykryć. Podczas naprawy lub przeglądu pojazdu na kanale odkryta powinna być tylko ta część kanału, która jest niezbędna do przeprowadzenia założonych czynności naprawczo-przeglądowych.

 

http://archiwum.ciop.pl/14059.html

Czyli jak masz pojazd, to kanał odkryty może być.

 

A tu niezły konkret, trzeba tylko sprawdzic czy aktualny:

 

Zabezpieczenie warsztatowych kanałów naprawczych

Data publikacji: 03.10.2011

Autor: Dariusz Płochocki

Dodaj do teczki

Drukuj

 

Zgodnie z § 16 ust. 2 rozporządzenia MI z 12.4.2002 r. w sprawie bhp w komunikacji oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej (Dz.U. Nr 37, poz. 341), kanały wyłączone z eksploatacji powinny być ogrodzone lub przykryte pokrywami na całej długości. Natomiast rozporządzeniem MI z 26.10.2005 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie bhp w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej (Dz.U. Nr 219, poz. 1866), § 1 ust. 2 uchylono § 16 ust. 2 wyżej wspomnianego rozporządzenia z 2002 r.

 

Dodatkowo jest jeszcze rozporządzenie MPiPS z 26.9.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bhp (tj. Dz.U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650, ze zm.), w którym w § 6 ust. 3 zapisano, że otwory i zagłębienia powinny być zamknięte odpowiednimi pokrywami, a jeżeli jest to niemożliwe – właściwie ogrodzone i oznakowane. W związku z tym, czy kanały, które nie są używane podczas prac warsztatowych muszą być w jakiś konkretny sposób zabezpieczane czy też nie?

 

Zabezpieczanie otworów i zagłębień

 

Kanały warsztatowe nieużywane podczas prac warsztatowych powinny być zabezpieczone przed wpadnięciem do nich osób. Wynika to wprost z treści § 6 ust. 3 rozporządzenia MPiPS z 26.9.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bhp (tj. Dz.U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650, ze zm.), który brzmi...

 

http://www.ekspertbeck.pl/zabezpieczenie-warsztatowych-kanalow-naprawczych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JANUSZ60,

Jak widzę te foty powyżej to ręce opadają - chyba jakaś pokazowa w city - moja obok jednej z większych budów w Polsce - wiec jak tak kilka czteroosiek przyjedzie to ........ :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpieczenie warsztatowych kanałów naprawczych
Psuj ale to nie chodzi o kanał naprawczy. Nie wiem czy jest to tożsame ze stanowiskiem kontrolnym na SKP? Trzeba jakiegoś BHP-owca dobrego spytać, a najlepiej w IP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytoczone wyżej dane i informacje o kanałach naprawczo - przeglądowych odnoszą się wyłącznie do stanowisk kontrolnych w stacjach kontroli pojazdów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. 2006 nr 40, poz.275) ale mogą one stanowić informacje lub parametry wyjściowe do opracowania własnych projektów stanowisk naprawczo - przeglądowych.

 

W przypadku gdy na kanale nie znajduje się pojazd, należy go w całości przykryć. Podczas naprawy lub przeglądu pojazdu na kanale odkryta powinna być tylko ta część kanału, która jest niezbędna do przeprowadzenia założonych czynności naprawczo-przeglądowych.

 

Druga część nas nie powinna dotyczyć - a jak już to do projektanta po odszkodowanie - która SKP ma kanał z elementem umożliwiwjącym przykrycie kanału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj ale to nie chodzi o kanał naprawczy.

 

Kanał to kanał. Ogólnych warunków nie ma, więc trzeba się podpierać tym co jest. Zakryty musi być tylko wyłączony z eksploatacji, ale powinien być oznaczony, np poprzez pomalowanie obrzeży na jaskrawy kolor. Nie zaszkodzi też widoczna wywieszka treści " Na stanowisku kontrolnym oprócz uprawnionego diagnosty może przebywać TYLKO kierowca badanego pojazdu" i "Na stanowisko kontrolne pojazdem wjeżdża uprawniony diagnosta". Takie są u mnie, poza tym od wejścia na skp i wejścia do biura (obok siebie są) na długości ok 4-5m stoją przestawne słupki z łańcuszkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale powinien być oznaczony, np poprzez pomalowanie obrzeży na jaskrawy kolor.

Pan z PIP zwrócił nam na to uwagę i dla tego jak na fotce wcześniejszej kanał oklejony w koło taśmą żółto-czarną. Rozmawiałem na ten temat z panami z TDT w czasie kontroli - czyje przepisy ważniejsze TDT czy PIP - TDT odbiera SKP bez problemu a PIP ma zastrzeżenia - stwierdzili, że PIP ma rację pod względem BHP a dla nich to bez różnicy - tylko to co związane z działaniem i odbiorem SKP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie na kursach BHP uczono, że zakryte mają być kanały naprawcze, gdy nie są używane, natomiast kanały przeglądowe nie muszą być zakryte. Szkoda, że nie zmam podstawy prawnej z której to wynika oraz czy jest ona jeszcze aktualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Centralnego Instytu Ochrony Pracy znalazłem coś takiego ale również nie podają podstawy prawnej:

 

 

W przypadku gdy na kanale nie znajduje się pojazd, należy go w całości przykryć. Podczas naprawy lub przeglądu pojazdu na kanale odkryta powinna być tylko ta część kanału, która jest niezbędna do przeprowadzenia założonych czynności naprawczo-przeglądowych.

 

http://archiwum.ciop.pl/14059.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeszcze jest kwestia interpretacji tego zapisu, bo podczas przeglądu można wykorzystywać całą długość kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo podczas przeglądu można wykorzystywać całą długość kanału.
to ukryte jest w słowie kluczu "niezbędna":

 

"odkryta powinna być tylko ta część kanału, która jest niezbędna do przeprowadzenia założonych czynności naprawczo-przeglądowych."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"odkryta powinna być tylko ta część kanału, która jest niezbędna do przeprowadzenia założonych czynności naprawczo-przeglądowych."

Ale wykonując np OBT staje się całkiem realne, że wykorzystana będzie cała długość kanału, tylko mądrze trzeba by to uzasadnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.