Skocz do zawartości

Ducato dziwne wpisy DMC , co jest prawidłowe


LOKER00

Rekomendowane odpowiedzi

Na pierwszy przegląd w kraju przyjechał mi fiat ducato 2010r

sam ciężarowy blaszak MAX długi MAX wysoki

z tabliczki znamionowej odczytałem

dmc 4000kg

dmc zespołu 6500kg

.....

....

W dowodzie niemieckim jest F1 - 4000kg , F2 - 2800kg w adnotacjach jest jeszcze powtórzone " ograniczono DMC do 2800kg"

 

Dzwoniłem do dwóch moich znajomych po fachu (ja mam jeszcze małe doświadczenie) i nie mogli mi nic jednoznacznie powiedzieć co mogę zrobić a co nie. Dzwoniłem do miejscowego wydziału komunikacji to dostałem odpowiedź że mogę wpisać albo 2800 albo 4000kg i oni uznają to za poprawne.

Dodam jeszcze że akurat tym autem przyjechał mój znajomy i chciałbym nie naginając prawa mu pomóc.

Cały problem w tym żeby można było jeździć tym pojazdem na kat. B a znajomy to by mnie całował po nogach ja bym wpisał 3500kg żeby miał jak największą ładowność.

 

Osobiście to w DIPie zrobiłbym zapis że F1,F2,F3 ustalono na podstawie tabliczki znamionowej i wpisał wszędzie 4000kg /6500kg i do widzenia.

Ale czy później zmianą konstrukcyjną można zmniejszyć DMC ??? czy może mogę od razu na pierwszym ograniczyć do 3500kg czy nic nie mogę i musi być tylko i wyłącznie 4000kg ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    7

  • Paprock

    6

  • michal_k

    4

  • aboz

    4

czy może mogę od razu na pierwszym ograniczyć do 3500kg czy nic nie mogę i musi być tylko i wyłącznie 4000kg

Nie możesz, powinno pozostać 4000 kg.

Dzwoniłem do miejscowego wydziału komunikacji to dostałem odpowiedź że mogę wpisać albo 2800 albo 4000kg i oni uznają to za poprawne.

Tylko 4000 kg należy uznać za wartość poprawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie 3500 ? Z jaką datą wystawiono ten DR ?

 

Administracyjne ograniczenie w Niemczech nas nie dotyczy i nie interesuje. My mamy swoje rozporządzenia i nie ma podstaw aby coś tu ograniczać. Ma być 4000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Administracyjne ograniczenie w Niemczech

Pytając z jaką datą..., miałem na myśli na ile przed przekroczeniem naszej granicy, bo raczej stało się to w potrzebie,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Administracyjne ograniczenie w Niemczech nas nie dotyczy i nie interesuje. My mamy swoje rozporządzenia i nie ma podstaw aby coś tu ograniczać. Ma być 4000.

 

Tak też właśnie myślałem tylko pewny nie byłem.

 

A teraz jeszcze jedno, jeśli po rejestracji pojazdu powiedzmy klient we warsztacie wymieni zawieszenie i koła na 15 cali (obecnie 16C) to zmieniając masę naciski na oś można zmniejszyć DMC?

Oczywiście wtedy TZ do wymiany.

Na stacji jako zmiana konstrukcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła na 15 cali (obecnie 16C) to zmieniając masę naciski na oś można zmniejszyć DMC?

Ciekawa teoria - to jeszcze dopytam, czy jak założę opony "kartoflaki" to ograniczysz mi szybkość :?::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak założę opony "kartoflaki"

A trzeciej osi nie chcesz dołożyć? :lol:

Z tego co widzę zaczyna się kombinowanie jak pod klienta zrobić DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa teoria - to jeszcze dopytam, czy jak założę opony "kartoflaki" to ograniczysz mi szybkość :?::shock:

 

dlaczego nie :D

 

A trzeciej osi nie chcesz dołożyć? :lol:

Z tego co widzę zaczyna się kombinowanie jak pod klienta zrobić DMC.

 

Ale chodzi o to żeby zmniejszyć a nie zwiększyć dmc.

 

I bardzo dobrze zauważyłeś więc może mi doradzicie jak to zrobić żeby dmc było 3500kg i w dokumentach miało to ręce i nogi :-(

.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze zauważyłeś więc może mi doradzicie jak to zrobić żeby dmc było 3500kg i w dokumentach miało to ręce i nogi :-(

Takie rzeczy tylko w erze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby dmc było 3500kg i w dokumentach miało to ręce i nogi :-(

sprzedać Ducato z DMC = 4000 kg

kupić cokolwiek o DMC = 3500 kg

 

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze zauważyłeś więc może mi doradzicie jak to zrobić żeby dmc było 3500kg i w dokumentach miało to ręce i nogi :-(
Tam ciekawa lektura o masach: :arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14757&highlight=hummer

Tam jeszcze ciekawsza: :arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=15911&postdays=0&postorder=asc&start=15

A o dokumentach i opiniach ile tam było, że hoho, a może i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Administracyjne ograniczenie w Niemczech

Pytając z jaką datą..., miałem na myśli na ile przed przekroczeniem naszej granicy, bo raczej stało się to w potrzebie,,,

Nie wydaje mi się żeby przed wjazdem do kraju ktoś zmieniał. Na 3500 to jeszcze rozumiem, ale na 2800? Pewnie chodziło o jakieś sprawy prawne w DE (podatki, wjazd do centrum miadta itp). Jeśli ten pojazd był homologowany na różne DMC to można pisać do producenta o homo i nową TZ, ale to już z pominięciem SKP. Jeśli ma być rejestrowany na podstawie OBT przed pierwszą to masy i naciski z obecnej TZ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znam tego producenta to w tak zwanym "a w życiu".

Jeśli na ten pojazd był wystawiony wyciąg ze świadectwa homologacji to tylko z takimi danymi jak na tabliczce. I raczej żaden producent drugiej tabliczki na "widzimisię" nie wyda, no chyba żeby omyłki zawierała tabliczka, a takie sprawy są znane nie tylko u tego producenta, lecz nie w tym przypadku raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też! Dla właściciela, autora tematu i dla wszystkich.

Lecz nie bedę ten ostatni i życząc zainteresowanym powodzenia w sprawie nawet adresy zapodam słuszne:

 

Ul. Michała Grażyńskiego 141

43-300 Bielsko-Biała

 

Corso Giovanni Agnelli 200

10125 Torino

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Pytanko: co wpisujecie do DIP-u jesli np. w dowidzie rejestracyjnym niemieckim masa wlasna pojazdu jest od - do ? Te mniejsza wartosc czy wieksza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza pokombinować, żeby coś na pakę zmieściło się jeszcze. Można przetrzepać na amorach i wskazany ciężar pojazdu jakby bliżej do zapisów w dokumencie przyporządkować. Takie tam różne kombinacje i sposoby niegroźne. No i trzeba się zastanowić czy w tej masie jest lub nie kierowca.

Jak golec z małym silnikiem to lżej, a jak wypas z dużym motorem to ciężej, co nie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko: co wpisujecie do DIP-u jesli np. w dowidzie rejestracyjnym niemieckim masa wlasna pojazdu jest od - do ? Te mniejsza wartosc czy wieksza?

 

Ja zawsze wpisuję tę najmniejszą wartość dla jednego WK , a dla drugiego WK odejmuje jeszcze 75 kg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I uważasz, że tak jest poprawnie ?

Uważam że tak , niemcy w DR określają MW razem z kierowcą i odejmowanie tych 75 kg jest w pełni uzasadnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem na temat różnych wymiarów na brifie z handlarzem, który handluje w Niemczech i jak mnie uświadomił to pierwszy wymiar jest standardowy a drugi dla danego pojazdu. Być może wagi wpisywane są wg. tego samego wzoru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.