LOKER00 Napisano 21 Marzec 2015 Share Napisano 21 Marzec 2015 Na pierwszy przegląd w kraju przyjechał mi fiat ducato 2010r sam ciężarowy blaszak MAX długi MAX wysoki z tabliczki znamionowej odczytałem dmc 4000kg dmc zespołu 6500kg ..... .... W dowodzie niemieckim jest F1 - 4000kg , F2 - 2800kg w adnotacjach jest jeszcze powtórzone " ograniczono DMC do 2800kg" Dzwoniłem do dwóch moich znajomych po fachu (ja mam jeszcze małe doświadczenie) i nie mogli mi nic jednoznacznie powiedzieć co mogę zrobić a co nie. Dzwoniłem do miejscowego wydziału komunikacji to dostałem odpowiedź że mogę wpisać albo 2800 albo 4000kg i oni uznają to za poprawne. Dodam jeszcze że akurat tym autem przyjechał mój znajomy i chciałbym nie naginając prawa mu pomóc. Cały problem w tym żeby można było jeździć tym pojazdem na kat. B a znajomy to by mnie całował po nogach ja bym wpisał 3500kg żeby miał jak największą ładowność. Osobiście to w DIPie zrobiłbym zapis że F1,F2,F3 ustalono na podstawie tabliczki znamionowej i wpisał wszędzie 4000kg /6500kg i do widzenia. Ale czy później zmianą konstrukcyjną można zmniejszyć DMC ??? czy może mogę od razu na pierwszym ograniczyć do 3500kg czy nic nie mogę i musi być tylko i wyłącznie 4000kg ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Marzec 2015 Share Napisano 21 Marzec 2015 czy może mogę od razu na pierwszym ograniczyć do 3500kg czy nic nie mogę i musi być tylko i wyłącznie 4000kg Nie możesz, powinno pozostać 4000 kg. Dzwoniłem do miejscowego wydziału komunikacji to dostałem odpowiedź że mogę wpisać albo 2800 albo 4000kg i oni uznają to za poprawne. Tylko 4000 kg należy uznać za wartość poprawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Marzec 2015 Share Napisano 21 Marzec 2015 ograniczono DMC do 2800kg" Czemu nie 3500 ? Z jaką datą wystawiono ten DR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Marzec 2015 Share Napisano 21 Marzec 2015 Czemu nie 3500 ? Z jaką datą wystawiono ten DR ? Administracyjne ograniczenie w Niemczech nas nie dotyczy i nie interesuje. My mamy swoje rozporządzenia i nie ma podstaw aby coś tu ograniczać. Ma być 4000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Marzec 2015 Share Napisano 21 Marzec 2015 Administracyjne ograniczenie w Niemczech Pytając z jaką datą..., miałem na myśli na ile przed przekroczeniem naszej granicy, bo raczej stało się to w potrzebie,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LOKER00 Napisano 22 Marzec 2015 Autor Share Napisano 22 Marzec 2015 Administracyjne ograniczenie w Niemczech nas nie dotyczy i nie interesuje. My mamy swoje rozporządzenia i nie ma podstaw aby coś tu ograniczać. Ma być 4000. Tak też właśnie myślałem tylko pewny nie byłem. A teraz jeszcze jedno, jeśli po rejestracji pojazdu powiedzmy klient we warsztacie wymieni zawieszenie i koła na 15 cali (obecnie 16C) to zmieniając masę naciski na oś można zmniejszyć DMC? Oczywiście wtedy TZ do wymiany. Na stacji jako zmiana konstrukcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 22 Marzec 2015 Share Napisano 22 Marzec 2015 koła na 15 cali (obecnie 16C) to zmieniając masę naciski na oś można zmniejszyć DMC? Ciekawa teoria - to jeszcze dopytam, czy jak założę opony "kartoflaki" to ograniczysz mi szybkość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Marzec 2015 Share Napisano 22 Marzec 2015 czy jak założę opony "kartoflaki" A trzeciej osi nie chcesz dołożyć? Z tego co widzę zaczyna się kombinowanie jak pod klienta zrobić DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LOKER00 Napisano 22 Marzec 2015 Autor Share Napisano 22 Marzec 2015 Ciekawa teoria - to jeszcze dopytam, czy jak założę opony "kartoflaki" to ograniczysz mi szybkość dlaczego nie A trzeciej osi nie chcesz dołożyć? Z tego co widzę zaczyna się kombinowanie jak pod klienta zrobić DMC. Ale chodzi o to żeby zmniejszyć a nie zwiększyć dmc. I bardzo dobrze zauważyłeś więc może mi doradzicie jak to zrobić żeby dmc było 3500kg i w dokumentach miało to ręce i nogi . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Marzec 2015 Share Napisano 22 Marzec 2015 I bardzo dobrze zauważyłeś więc może mi doradzicie jak to zrobić żeby dmc było 3500kg i w dokumentach miało to ręce i nogi Takie rzeczy tylko w erze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Marzec 2015 Share Napisano 22 Marzec 2015 żeby dmc było 3500kg i w dokumentach miało to ręce i nogi sprzedać Ducato z DMC = 4000 kg kupić cokolwiek o DMC = 3500 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Marzec 2015 Share Napisano 22 Marzec 2015 W tym wypadku, to raczej pojazd z MMC 4000 kg i DMC 2800 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Marzec 2015 Share Napisano 22 Marzec 2015 I bardzo dobrze zauważyłeś więc może mi doradzicie jak to zrobić żeby dmc było 3500kg i w dokumentach miało to ręce i nogi Tam ciekawa lektura o masach: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14757&highlight=hummerTam jeszcze ciekawsza: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=15911&postdays=0&postorder=asc&start=15 A o dokumentach i opiniach ile tam było, że hoho, a może i więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Marzec 2015 Share Napisano 22 Marzec 2015 Administracyjne ograniczenie w Niemczech Pytając z jaką datą..., miałem na myśli na ile przed przekroczeniem naszej granicy, bo raczej stało się to w potrzebie,,, Nie wydaje mi się żeby przed wjazdem do kraju ktoś zmieniał. Na 3500 to jeszcze rozumiem, ale na 2800? Pewnie chodziło o jakieś sprawy prawne w DE (podatki, wjazd do centrum miadta itp). Jeśli ten pojazd był homologowany na różne DMC to można pisać do producenta o homo i nową TZ, ale to już z pominięciem SKP. Jeśli ma być rejestrowany na podstawie OBT przed pierwszą to masy i naciski z obecnej TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Marzec 2015 Share Napisano 22 Marzec 2015 Jak znam tego producenta to w tak zwanym "a w życiu". Jeśli na ten pojazd był wystawiony wyciąg ze świadectwa homologacji to tylko z takimi danymi jak na tabliczce. I raczej żaden producent drugiej tabliczki na "widzimisię" nie wyda, no chyba żeby omyłki zawierała tabliczka, a takie sprawy są znane nie tylko u tego producenta, lecz nie w tym przypadku raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Marzec 2015 Share Napisano 23 Marzec 2015 Paprock, podałem tylko opcję dla właściciela. Czy uda mu się uzyskać to o czym pisałem to już nie nasza sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Marzec 2015 Share Napisano 23 Marzec 2015 Ja też! Dla właściciela, autora tematu i dla wszystkich. Lecz nie bedę ten ostatni i życząc zainteresowanym powodzenia w sprawie nawet adresy zapodam słuszne: Ul. Michała Grażyńskiego 141 43-300 Bielsko-Biała Corso Giovanni Agnelli 200 10125 Torino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert27 Napisano 30 Marzec 2015 Share Napisano 30 Marzec 2015 W Niemczech powyżej 2800 trzeba prowadzić "tachobuch" czyli czas pracy jak nie ma tacho może to był powód obniżenia DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Pytanko: co wpisujecie do DIP-u jesli np. w dowidzie rejestracyjnym niemieckim masa wlasna pojazdu jest od - do ? Te mniejsza wartosc czy wieksza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Trza pokombinować, żeby coś na pakę zmieściło się jeszcze. Można przetrzepać na amorach i wskazany ciężar pojazdu jakby bliżej do zapisów w dokumencie przyporządkować. Takie tam różne kombinacje i sposoby niegroźne. No i trzeba się zastanowić czy w tej masie jest lub nie kierowca. Jak golec z małym silnikiem to lżej, a jak wypas z dużym motorem to ciężej, co nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 24 Listopad 2015 Share Napisano 24 Listopad 2015 Pytanko: co wpisujecie do DIP-u jesli np. w dowidzie rejestracyjnym niemieckim masa wlasna pojazdu jest od - do ? Te mniejsza wartosc czy wieksza? Ja zawsze wpisuję tę najmniejszą wartość dla jednego WK , a dla drugiego WK odejmuje jeszcze 75 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Listopad 2015 Share Napisano 24 Listopad 2015 odejmuje jeszcze 75 kg I uważasz, że tak jest poprawnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 24 Listopad 2015 Share Napisano 24 Listopad 2015 I uważasz, że tak jest poprawnie ? Uważam że tak , niemcy w DR określają MW razem z kierowcą i odejmowanie tych 75 kg jest w pełni uzasadnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 24 Listopad 2015 Share Napisano 24 Listopad 2015 Rozmawiałem na temat różnych wymiarów na brifie z handlarzem, który handluje w Niemczech i jak mnie uświadomił to pierwszy wymiar jest standardowy a drugi dla danego pojazdu. Być może wagi wpisywane są wg. tego samego wzoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Listopad 2015 Share Napisano 24 Listopad 2015 Być może wagi wpisywane są wg. tego samego wzoru W G to się akurat nie sprawdza,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.