Skocz do zawartości

tachograf w autobusie


Kuszol

Rekomendowane odpowiedzi

witam gosc kupil autobus z niemiec zrobil pierwszy przeglad w kraju i zarejestrowal go(mial wazny tuv) , teraz przyjechal po pol roku , i na tachograf ma legalizcje niemiecka (naklejka po niemiecku) PYTANIE CZY DIAGNOSTA MOZE UZNAC TA LEGALIZCJE JAKO WAZNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na tachograf ma legalizcje niemiecka

 

pomijając :

Zmienił się właściciel, nr rejestracyjny, więc nie jest ważna

 

To legalizacje zagraniczne jak najbardziej uznajemy (zakładając, że powyższe się nie zmieniło, znaczy nr rej, bo właściciel może), dozory muszą być polskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, teraz przyjechal po pol roku , i na tachograf ma legalizcje niemiecka

Pojazd zarejestrowany i pewnie też eksploatowany juz pół roku w Polsce a niemieckie badanie na tacho nadal ważne?

Nie kombinuj Psuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckiej legalizacji naklejonej na słupku jest tylko nr vin, nr rejestracyjnego nie ma. Policja w naszym sprowadzonym autobusie chciała zabrać DR za legalizacje niemiecką i musieli się z tego wycofać po konsultacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a niemieckie badanie na tacho nadal ważne?

 

Tacho ważne jest dwa lata - nie wiedziałeś?

 

Na niemieckiej legalizacji naklejonej na słupku jest tylko nr vin, nr rejestracyjnego nie ma.

 

Więc jest ważne, bo jak napisałem - legalizacje uznajemy w całej unii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tacho ważne jest dwa lata

 

Gdy zmienia się nr rejestracyjny pojazdu lub jego właściciel należy wykonać nową legalizację.

Właśnie Marku dałbyś na to jakiś § , bo miałem ostatnio właśnie podpobną przygodę dosyć problematyczną z Tacho z niemieckim dowodem legalizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wydrukach pojawia się nr.rej. więc jest obowiązek wykonania nowej kalibracji.

Najłatwiej zrobić wydruk techniczny (

Jak się numer nie zmienił, to może być legalizacja zagraniczna, własność nie ma tu nic do rzeczy. Jak znajdę źródło to wrzucę.

 

ps. podstawowym aktem prawnym jest rozporządzenie WE 1360/2002...w dokumencie tym jest napisane, że wszystkie kraje wspólnoty mają podlegać tym samym przepisom. W każdym kraju jest instytucja zajmująca się kwestią tachografów. W Polsce stosowną instytucją jest GUM.

 

Polska ustawa odwołuje się do powyższego rozporządzenia (USTAWA z dnia 29 lipca 2005 r. o systemie tachografów cyfrowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wydrukach pojawia się nr.rej. więc jest obowiązek wykonania nowej kalibracji.

Jeżeli ma na kartę, chyba po 06/2006 to musi - bo jak na tarczkę to po co legalizować - zależy do roku produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wydrukach pojawia się nr.rej. więc jest obowiązek wykonania nowej kalibracji.

 

Pewnie tak, ale diagnosta sprawdza wyklejkę legalizacyjną. A jeśli na niej nie ma nr rej. to już nie problem diagnosty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pewnie tak, ale diagnosta sprawdza wyklejkę legalizacyjną. A jeśli na niej nie ma nr rej. to już nie problem diagnosty...

Dokładnie. Tak samo jak niektórzy diagności chcieli by np. sprawdzać calkowita długość zespołu pojazdów, bo byli tu też tacy :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wydrukach pojawia się nr.rej. więc jest obowiązek wykonania nowej kalibracji.

 

Pewnie tak, ale diagnosta sprawdza wyklejkę legalizacyjną. A jeśli na niej nie ma nr rej. to już nie problem diagnosty...

Nie jestem do końca tego taki pewien - był temat o ograniczniku prędkości z nr rej niezgodnym z aktualnym - zatrzymali go Niemcy, zabierając DR - nie wiem jak sprawa się zakończyła ale czepiali się diagnosty

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8532

"Kara 800 euro, jednak właściciel pojazdu pojawił się na SKP która przepuściła ten pojazd na OBT , domaga się teraz zwrotu pieniędzy od właściciela stacji za tę karę..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był temat o ograniczniku prędkości z nr rej niezgodnym z aktualnym

 

Czyżby?

 

Jeżeli na tabliczce z tachografu i na tabliczce z ogranicznika są inne wartości obwodu koła i ew. stałej tachografu dla której poświadczono prawidłowość działania ogranicznika, to należy ją ponownie przeprowadzić.
temat poruszyłem z powodu ukarania przewoźnika przez połączoną kontrolę BAG z ITD za nieważne dane kalibracyjne na tabliczce z poświadczenia ogranicznika.

 

I tak właśnie rodzą się plotki, bo komu będzie chciało się zagłębiać w stary temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Marku dałbyś na to jakiś §

 

Proszę bardzo! :)

/dziwne, że nie zrobił tego jeszcze Psuj, który robi w tym temacie za jakiegoś omnibusa... :? /

"ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1360/2002 z dnia 13 czerwca 2002 r.

4. Przeglądy okresowe

256 Przeglądy okresowe urządzeń zainstalowanych w pojazdach przeprowadza się po każdej naprawie urządzenia, lub

po jakiejkolwiek zmianie wspólczynnika charakterystycznego pojazdu lub skutecznego obwodu tocznego opon, lub gdy

czas UTC urządzenia różni się od czasu UTC o więcej niż 20 minut,

lub przy zmianie numeru VRN i przynajmniej raz

w okresie dwóch lat (24 miesięcy) od ostatniej kontroli."

 

Oczywiście ten numer VRN to nr rej. pojazdu.

Zatem jak juz pisałem, zmienił się, więc legalizacja nieważna, niezleżnie od tego, czy VRN jest na naklejce czy nie.

 

[ Dodano: 17-04-2015, 20:09 ]

To legalizacje zagraniczne jak najbardziej uznajemy (zakładając, że powyższe się nie zmieniło, znaczy nr rej.
Pewnie tak, ale diagnosta sprawdza wyklejkę legalizacyjną. A jeśli na niej nie ma nr rej. to już nie problem diagnosty...

Czyli w końcu jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1360/2002

Data zakończenia ważności: 28/02/2014

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 165/2014

z dnia 4 lutego 2014 r.

Z zastrzeżeniem środków przejściowych, o których mowa

w art. 46, niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie od dnia

2 marca 2016 r.

 

Jednak dziękuję za zwrócenie uwagi! :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego nie zacytował całości ? :lol:

Artykuł 48

 

Wejście w życie

 

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

 

Z zastrzeżeniem środków przejściowych, o których mowa w art. 46, niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie od dnia 2 marca 2016 r.

 

Jednakże art. 24, 34 i 45 mają zastosowanie od dnia 2 marca 2015 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego nie zacytował całości ? :lol:
Artykuł 48

Jednakże art. 24, 34 i 45 mają zastosowanie od dnia 2 marca 2015 r.

 

Te artykuły nie zmieniają cytowanego przeze mnie przepisu.

Więc, póki co, obowiązuje on do 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/dziwne, że nie zrobił tego jeszcze Psuj, który robi w tym temacie za jakiegoś omnibusa... :? /

 

Kolejny pretendent do nagrody za wycieczki osobiste?

 

Czyli w końcu jak?

 

Jeśli nr rejestracyjny jest na wyklejce legalizacyjnej to jest brany pod uwagę przez diagnostę, jeśli go nie ma to guzik diagnostę obchodzi jego zmiana, bo to obowiązkiem właściciela pojazdu jest tego pilnować a nie diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nr rejestracyjny jest na wyklejce legalizacyjnej to jest brany pod uwagę przez diagnostę, jeśli go nie ma to guzik diagnostę obchodzi jego zmiana, bo to obowiązkiem właściciela pojazdu jest tego pilnować a nie diagnosty.

Bardzo osobisty punkt widzenia, ale go nie polecam...

Na tej samej zasadzie, można też nie zwracać uwagi na datę poprzedniej legalizacji,

bo konieczność jej powtórzania, co dwa lata :evil:nakłada ten sam przepis, który mówi o jej nieważności w przypadku zmiany nr VRN!

W przedmiotowym przypadku, czyli autobusu zarejestrowanego od pół roku w Polsce i posługującego się nadal nalepką legalizacyjną z kraju poprzedniej rejestracji, gwarantuje, że jest to łakomy kąsek dla inspektorów ITD i także co bardziej kumatej Drogówki.

Jak ktoś się chce tłumaczyć to polecem metodę Psuja.

[ Dodano: 18-04-2015, 21:58 ]

Kolejny pretendent do nagrody za wycieczki osobiste?

a sobie co przyznasz za takie impertynecje:

Tacho ważne jest dwa lata - nie wiedziałeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.