Skocz do zawartości

DMC autobusu od 2017


marbie

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    22

  • blakop

    19

  • DARIO64

    8

  • adam1501

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Właśnie - jak to teraz technicznie rozkminić w kwestii danych na TZ?

 

Co najpierw? Wizyta w WK po nowy DR, czy najpierw SKP?

 

Chyba trzeba by tak.

1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC.

2. Na tej podstawie nowy DR w WK

3. Od producenta nowa TZ (co jest kompletnie nieuregulowane w przepisach, no ale jak inaczej?)

4. I dopiero wtedy na kolejne OBT na SKP.

 

Przy innym trybie zawsze będzie niezgodność między danymi w DR i na TZ, więc wynik N?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC.

 

Ale po co pismo, skoro w DR jest już wpis F.1 np. 19000 kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z autobusami którym obniżaliśmy DMC do 18000 a chcą wrócić do DMC które było na zagranicznych dokumentach oraz na tabliczkach znamionowych oraz suma nacisków pozawala na zwiększenie DMC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na SKP możemy podnieść tylko DMC jeżeli Konstrukcyjna MMC na to pozwala

 

Nawet jak będzie to niezgodne z TZ?

 

Ale po co pismo, skoro w DR jest już wpis F.1 np. 19000 kg ?

 

Nie zawsze tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na TZ tez są podawany konstrukcyjne MMC

 

[ Dodano: 10-01-2017, 15:25 ]

A po za tym Nie robiłeś nigdy badania autobusu z zagranicy gdzie na TZ np było 19500 a na SKP trzeba było wpisać w F2= 18000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie widziałeś nigdy tabliczki, gdzie są dwie kolumny? Dane adm i konstr? Czyli po lewej 18, a po prawej 19,5. Jak teraz wyrównasz obie dane to będzie niezgodne z TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak teraz wyrównasz obie dane to będzie niezgodne z T

 

Ale będzie zgodne z aktualnymi przepisami, a tabliczka mogła zostać wydana pod rządami starych przepisów, więc nie wiem, czy "niezgodność" to nie zbyt wielkie słowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie widziałeś nigdy tabliczki, gdzie są dwie kolumny? Dane adm i konstr? Czyli po lewej 18, a po prawej 19,5. Jak teraz wyrównasz obie dane to będzie niezgodne z TZ.

co do tego jaką wartość mogę wpisać to nie mam wątpliwości, dla mnie większa wartość jest konstrukcyjną z TZ, a jak napisał kolega wyżej ta druga wartość to administracyjna danego kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli autobus do tej pory był zarej na dmc 18000 kg zr wzgl na nasze administr przepisy s na TZ jest 19500 kg to bez problemu możemy przy wym DR wpisać Dmc F2 19500 kg. jeśli autobus był homol na 18000 kg to tak musi zostać. analogicznie jak z ciężarowymi kiedyś z 16 na 18 ton.tak to rozumuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmc = dmc 18000 kg. tu nie zrobimy nic w autobusie

jeśli na TZ będzie :

19500

19500

8000

11500

a wDR

F1 19500

F2 18000

to możemy przepisać DMC na 19500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedurę częściowo zgodną z rozporządzeniem w sprawie rejestracji opisał blakop

Chyba trzeba by tak.

1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC.

2. Na tej podstawie nowy DR w WK

3. Od producenta nowa TZ (co jest kompletnie nieuregulowane w przepisach, no ale jak inaczej?)

4. I dopiero wtedy na kolejne OBT na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmc = dmc 18000 kg. tu nie zrobimy nic w autobusie

jeśli na TZ będzie :

19500

19500

8000

11500

a wDR

F1 19500

F2 18000

to możemy przepisać DMC na 19500 kg.

W takim przypadku ustalenie danych i do WK. W pozostałych przytoczonych przypadkach procedura jaką opisał blakop.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego niektórzy diagności wciskają palce między drzwi a futrynę????

Dobrymi wujkami dla klientów jesteście, czy coś???

 

Procedurę częściowo zgodną z rozporządzeniem w sprawie rejestracji opisał blakop
Chyba trzeba by tak.

1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC.

2. Na tej podstawie nowy DR w WK

3. Od producenta nowa TZ (co jest kompletnie nieuregulowane w przepisach, no ale jak inaczej?)

4. I dopiero wtedy na kolejne OBT na SKP.

 

Zmiany mas po zmianach warunków technicznych TO NIE JEST SPRAWA DIAGNOSTY !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie było żadnych zmian konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Aby nawet na koniec DR wpisywać dane, to o to musi wnioskować właściciel i wówczas trzeba zrobić ustalenie danych. Stara dobra zasada mówi: nierób nikomu dobrze a tobie nie będzie źle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany mas po zmianach warunków technicznych TO NIE JEST SPRAWA DIAGNOSTY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jak to nie? Zmieniły się przepisy, więc i niektóre dane pojazdu (DMC) się zmieniły. Diagnosta stosuje aktualne warunki techniczne, więc określa aktualne DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd nie przekracza parametrów więc dla mnie wszystko jest w porządku. Dlaczego jest tak określone, nie interesuje mnie to, może miał zmiany konstrukcyjne i taki parametr został określony, więc nie mogę sam z siebie tego zmienić. Jaki rodzaj badania mam wykonać? Musi o takie coś zawnioskować właściciel a nie ja sam, bo mi się tak podoba i zapiszę rodzaj badania: widzimisię diagnosty, bo zapoznał się ze zmianami przepisów odnośnie warunków technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze ładowność przecież się zmieni.

 

Nie widzę problemu.

 

Pojazd nie przekracza parametrów więc dla mnie wszystko jest w porządku. Dlaczego jest tak określone, nie interesuje mnie to, może miał zmiany konstrukcyjne i taki parametr został określony, więc nie mogę sam z siebie tego zmienić

 

Moim zdaniem diagnosta powinien określić - zgodnie z aktualnym przepisem. Nie może udawać, że nic się nie zmieniło.

 

Jaki rodzaj badania mam wykonać?

 

Rozumiem, że klient zgłosił się na okresowe. Co innego jeśli wniosku o ustalenie danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.