Skocz do zawartości

Pomyłka w DR


pawel87

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem przyjechał klient kupionym SIMSONEM S 51 a w DR ma SIMSON SR 50/1 badanie ma ważne jeszcze na rok i WK nie chce przerejestrować bo jest pomyłka i co z tym zrobić i czy na podstawowej skp mogę coś z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • roki212

    24

  • Paprock

    17

  • blakop

    7

  • adam1501

    6

Ustalenie danych niezbędnych do rejestracji

 

A na jakiej podstawie urząd miałby zmienić nagle dane po iluś tam latach? Może to nie być takie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko N!

Klient do WK gdzie poprawią w adnotacjach, albo PC z dobrymi danymi wystawią.

Powrót na SKP i po sprawie.

No czasem bywa, że po nowy DR będzie trzeba się jeszcze wybrać. No ale to już będzie zależne od sposobu rozwikłania sprawy, co nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie można ale miałem kiedyś taki przypadek, że wk żądał P, żeby móc dokonać poprawki.
Teoretycznie to tylko N.Ja w takich przypadkach dawałem P i wlos/siwy :x /z glacy mi nie spadł... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko N!
Ja w takich przypadkach dawałem P

 

no i które dobre? :D

 

[ Dodano: 22-09-2017, 20:53 ]

rozumiem bezwzględnie N przy dodatkowym - taxi, L, uprzywilejowany, w przypadku ich nieprawidłowego przystosowania ale przy prostowaniu danych nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient do WK gdzie poprawią w adnotacjach, albo PC z dobrymi danymi wystawią.

 

A na jakiej podstawie? Dlaczego nagle po tylu latach Simson skuter miałby zostać Simsonem z dużymi kołami? To zupełnie różne modele.

 

Jak dla mnie należałoby cofnąć się możliwie do początku (z poziomu WK) i przeanalizować gdzie i kiedy mógł powstać błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie tak, ale taki przypadek może nie być taki prosty, wiele zależy od konkretnego WK.

 

Przykład z wczoraj - Simson z 1991 roku, wtedy zgłoszony do rejestru. W 2006 r. przeszedł badanie i otrzymał dowód rejestracyjny. Następnie przechodził badania w 2012, 2014 i chyba 2016 r. I nagle się okazuje, że jedna cyfra w numerze ramy się nie zgadza. W dokumentach 5, na ramie i tabliczce 6. I co? W dokumentach (nawet w starym rejestrze) zawsze było 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dokumentach 5, na ramie i tabliczce 6. I co?

 

Albo inny Simson, albo pomyłka w "Rachunku" pisanym odręcznie długopisem. Miałem kilka podobnych przypadków, sprzedawca-magazynier mógł być po kilku głębszych i nie widział prawidłowego numeru ramy i wpisał z błędem. W w/w przypadkach zawsze potrzebna była opinia rzeczoznawcy aby rzekomy "błąd" wyprostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo inny Simson, albo pomyłka w "Rachunku" pisanym odręcznie długopisem.

 

Wszystko byłoby ok, gdyby w międzyczasie pojazd nie przechodził 4 badań przeprowadzonych przez 3 diagnostów :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

A ja mam takie pytanko odnośnie błędu w DR z winy WK oczywiście

Sprawa wygląda tak w połowie tego roku wyrabiałem nowy dowód w ciągniku z powodu braku miejsca na pieczątki. Do Wk dostarczyłem to zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym wraz z ustaleniem danych w uwagach były wypisane pojemność, DMC itd czyli wszystkie potrzebne dane z katalogu.

Kilka dni temu miałem kontrolę jeśli można tak to nazwać po prostu jadąc nie miałem jednego światła mijania dostałem tam pouczenie i przy okazji policjant zerknął w dowód i wyłapał dwa błędy których ja nie zobaczyłem czyli w dowodzie gdzie jest Dopuszczalna Ładowność wpisane jest 565 kg powinno być 5500 kg oraz w polu G - masa własna wpisane jest 0 kg, a powinno być 1675 kg. Sprawdziłem na tym zaświadczeniu co im dałem bo zrobiłem sobie xero wszystkie dane były podane. Teraz co zgłosić się do nic niech mi poprawią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowność wpisane jest 565 kg powinno być 5500 kg

 

Prawidłowo 565 kg. Ładowność to różnica między F.2 i G. G powinno być 1675 kg.

 

5500 to masa przyczepy O.1. Dawniej wpisywało się to jako ładowność, ale na dzień dzisiejszy to błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem jak powinno być i szczerze to mnie nie interesuje...

Tylko wiem że przez takie pierdoły robią się problemy bo piszą co chcą wszędzie z danymi jest namieszane, a kierowca potem ma się tłumaczyć. Od dawien dawna odkąd pamiętam dop ładowność była wpisana 5500 kg.

I też zgadza się 5500 to masa przyczepy O.1 i w tej rubryce tyle mam wpisane w dowodzie tylko czemu podczas ustalenia danych diagnosta wpisuje te 5500 pod dopuszczalną ładowność nie wiem.

Dziś byłem i poprawili mi z tym co było wpisane podczas ustalania danych przez diagnostę skoro on tak wpisał to i tak jest.

Teraz mam tak:

Dopuszczalna ładowność 5500 kg

Nacisk osi 25 kN

F2 - 2240 kg

G - 1675 kg

L - 2

O1 - 5500 kg

P1 - 1960 cm3

P3 - D

S1 - 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem i poprawili mi z tym co było wpisane podczas ustalania danych przez diagnostę skoro on tak wpisał to i tak jest.

 

:shock::shock::shock:

 

"Art. 2 Użyte w ustawie określenia oznaczają:

pkt. 56) dopuszczalna ładowność – największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;" Prawo o ruchu drogowym - Dz.U. 1260 z 2017 r.

 

Czyli: dopuszczalna ładowność = F2 - G

 

Ja tam nie wiem jak powinno być i szczerze to mnie nie interesuje...

Na pewno? A jak myślisz kto za tym będzie chodził...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem napisać że pewnie wiedza tego diagnosty jest z czasów produkcji traktora ,ale gdyby tak było to by wiedział że kiedyś pod ładownością wpisywano masę przyczep .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem i nie mam zamiaru nigdzie więcej chodzić mam zaświadczenie od diagnosty o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu gdzie czarno na białym widnieje dop ładowność 5500 kg panie w WK też nic w tym dziwnego nie widzą diagnosta wpisał to tak jest. Czyli wszyscy są idiotami? diagnosta, panie w WK i policjant hehe

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11237&postdays=0&postorder=asc&start=15

w ostatnim poście kolega też ma 5500 wpisane czyli nikt w tym problemu nie widzie w końcu Polska hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.