Skocz do zawartości

Test teoretyczny Warszawa 10.0118


soraj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Oto co pamietam z egzaminu, ogólnie chyba następnym razem wybiorę Wrocław, krzesła z rozkładanymi blatami wielkości mikro to w ogóle jakieś nieporozumienie.

 

Mam do poprawy opisówke i moduł 2 oraz 5

 

2 to ADR ?

5 to warunkie dodatkowe pojazdów ?

 

Proszę o rozszyfrowanie gdyż panowie z komisji oczywiscie nie raczyli mi odpowiedzieć, bo oni to mówili na początku egzaminu 5 godz temu :D za rady w stylu powinienem to wiedzieć dziekuje, nie potrzebuje komentarzy nic nie wnoszacych troli

 

To co ja mogę doradzić co pewnie wiele ale każdy mądry po fakcie to nauka od razu z dziennika ustaw a nie z Niezbędnika Diagnosty, który wałkowałem cały kurs i czas do egzaminu, to był wg mnie najwiekszy bład, wielu rzeczy tam nie ma a dwa, na egzaminie w skserowanych dziennikach ustaw wiele rzeczy jest gdzie indziej. Tyle dla następnych panów przygotowujących sie na egzamin... aaa i Pań ;) w trójce osób które zaliczyły wszystko na 30 osób zdających , przy czym z tej trójki nie każdy był pierwszy raz zaliczyła jedna zgrabna Pani ;)

 

To co jeszcze mogę doradzić to wzięcie przyklejanych małych kolorowych karteczek, wiele osób miało takie karteczki i kiedy panowie z komisji będą tłumaczyć przstapienie do egzaminu spokojnie w 15 min można sobie wypisać karteczki i pozaznaczać gdzie jest co, czyli warunki ogólne i wyposażenie, prawo o ruchu drogowym, ADR, LPG itd itd co mnie bardzo pomogło

 

 

 

Pytania z podstawowego i rozszerzenia to co pamiętam.

 

1)Rysunek busa z zabudową skrzyniową i plandeką dwuosiowy do tego przyczepka tandem dwuosiowa, co to za pojazd:

a) członowy

b) zespół pojazdów

 

2) Max decybele ciagnika rolniczego

 

a) 98db zaznaczylem ale wychodzi ze zle

b 108)

c)104

 

 

3) od kiedy kierunkowskazy w motocyklu

 

a) 1986r i inne odpowiedzi

 

4) Przy pomiarze decybeli pojazdu badanego nie ma możliwości ustawienia mikrofonu w spsób opisany.... co nalezy zrobić:

 

a) ustawić mikrofon 0,5 od tylnej częsci pojazdu ( pisze z głowy)

b) przedłużyc wydech

c) coś z kątem ustawienia mikrofonu do pojazdu

 

5) Skuteczność minimalna hamulca roboczego wynosi

a) 16%

b) przykładowo 36 % itd

 

ogólnie duży nacisk na egzaminie był na hamulce....

 

6) Lusterko klasy V jest wymagane w poj. klasy , mega zjebane kolejne pytanie bo w tabeli klas lusterek klasa V występuje zarówno w M1 jak i w N3, zaznaczylem N3 ale gdzie jest na pewno obowiązkowe, nie wiem...

 

1) M1

2) M3

3) N3

 

7) Na Stacje okręgową przyjechał pojazd , podczas oględzin diagnosta ma podejżenia , że dowód rej zostal sfałszowany, co w tej sytuacji robi:

 

a) wynik badania pozytywny

b) negatyw i zatrzymanie i coś jeszcze

 

 

8) Na stacje kontroli pojazdów przyjechał samochód sprowadzony ze stanów marki Humer H2 na pierwszy przegląd jak się zachowuje diagnosta:

 

a) Daje negatyw gdzyż poj jest nieprzystosowany do war eu, ma czerwone lampy z tyłu, plus świecące obrysówki i migacze

b) daje pozytyw itp

 

9) Podczas kontroli pojazdu na OSKP diagnosta zauważył nieczytelne numery silnika ( po co ich szukał nie wiem;) jak zachowuje się diagnosta

 

a) Skorodowanie numerów jak i silnika nie jest ustęrką znaczącą i daje poz

b) daje negatyw wpisuja ją jako usterka istotna i coś jeszcze

 

 

10) Rysunki dwóch rombów niebieksich z napisem LPG , CNG i pytanie gdzie one występuja jako oznakowanie

a) autobusy - poprawna odp

b) cysterna

c) sam os.

 

 

11. Jak powinien byc oznakowany autobus zasialny gazem

a) niebieskie romby przód tył i prawy bok z napisem LPG CNG - poprawnie

 

12. Co powinien posiadać autobus na 100

a) siedzenia 650mm wysokosci i tylne 560 poprawna

b) lusterko wsteczne i jakies inne pierdoły

 

13. Przes test ham. roboczego rozumie się czy minimalną siłe pomiaroa ham. rob.

 

a) sumę wynikową wszystkich osi hamujących

b) przez sprawdzenie poj. osi hamującej każdej z osobna

i cos jeszcze tego nie byłem pewien.......

 

14) Czy badanie pokazane na zdjęciu zostało przeprowadzone poprawnie przyczepy do 3,5 t

 

To pytanie w ogole mi nie pasowało, gdyż ani nie był skreślony negatyw ani pozytyw , termin nasepnego badania to ****** także też z dupy, wg mnie błędnie ale odpowiedzi ułożone w mega podchwytliwy sposób

 

15) Które połączenia w poj EX II nie wymagają bezpiecznika

a) alternator - rozrusznik

b) akumulator - pneumatyczne podnoszenie podwozia

c) i coś jeszcze

 

16) Ktory z pojazdów po badaniu będzie min spełniał warunki na ADR j ( przepraszam za nieścisłośc ale pytanie zjebane na maksa)

 

a) pojazd furgon przeorzący butle z gazem

b) cysterna EX2 przeworzaca substancje niebezpieczne klasy 1 o poj. nie większej niż 0,5 i jeszcze jakiejś poj 2m

c) pojazd przworzacy materiały promieniotwórcze

 

17 Zaznaczyłem furgon i chyba źle, ale nie moglem znaleśc cysterny czy te pojemniści dejmowalne nie sa za małe w stosunku do wymagań bo przeważnie sa poj. powyżej 1.0 3.0

 

Sprawdzenie pojazdu ADR po wypadku polega min na

 

a) wyrywkowym sprawdzeniu momentów dokręcania

 

 

18 Pojazd z LPG nie możę

 

a) mieć umieszczonego wlewu gazu obok wlewu paliwa stałego

b) praca istalacji lgp nie może zakłócic pracy paliwa bazowego - poprawne

c).....

 

19) Podczas włączenia świateł drogowych powinny zapalić się również

 

a) pozycje

b) postojowe oraz zielona konrolka na wyświetlaczu

c) pozycje, podświetelenie tablic i coś jeszcze - poprawne

 

20) Na oskp przyjeżdza ADR , na czym polega sprawdzenie ogranicznika prędkości albo zwalniacza nie pamiętam

a) jeżeli nie ma tabliczki seryjnej z ograniczkiem predkości diagnosta wystawia negatyw

b) jeżeli nie ma tabliczki ograniczka diagnsota prosi os tosowne dokumenty przedstawiajace legalizacje ograniczka

c) coś jeszcze

 

 

20) Maksymalny naciks na osie pojazdu dwuosiowego

a) 18t

b) 16t)

itd

 

21) Maksymalny nacisk na oś napędową pojazdu dwuosiowego

a) 11,5 T...

 

22) Pasy pojazdu długiego i cieżkiego powinny być

a) 45 stopni na przemian zółte i czerwone , z czego czerwone fuorescencyjne a zółte odblaskowe

b) odpowiedz taka sama tylko zamienione czerwone odblaskowe , zółte fluorescencyjne

c) ....

 

 

Jeżeli coś mi się przypomni dodam, jeżeli ktoś był na egzaminie proszę o wrzucenie własnym pytan

 

 

Pytanie opisowe, czego nie moge sobie darować, bo było według mnie do zaliczenia dość prosto ale uwaliłem

 

 

Przedstaw wymagane elementy instalacji LPG od kwietnia 2002, opisz działanie instalacji gazowej

 

 

moja odpowiedz ( niezaliczona i tu prosze o komentarz)

 

Na podstawie Dz. ustaw z 2016 poz 2022, warunki dodatkowe dla poj. zasilanego gazem , paragraf 9.1 tabela

 

Opisywana instalacja (bo są dwie od 2002 kwietnia) odpowiada wymaganiom "oo" serii poprawek do regulaminu nr 67 EKG ONZ

wyposażenie

 

- Zbiornik LPG

- nadcisnieniowy zawór bezpieczeństwa (jeżeli zbiornik nie jest klasy B)

- zawór ograniczający wypływ gazu

- zawór ograniczający napełnienie

-wskażnik poziomu paliwa

- gazoszczelna obudowa osprzetu zbiornika ( wymagana gdy zbiornik znajduje się w przestrzeni bagażowej)

-wlew lpg

-samoczynny zawór odcinający parownika

- reduktor parownik

- przewody sztywne i elastyczne

złącza gazowe

opcjonalnie:

układ wyboru paliwa

 

Zasada działania instalacji LPG

Podczas pracy silnika ze zbiornika LPG poprzez wolnienie zaworu ograniczającego wypływ gazu wydostaje się gaz w fazie cieklej skąd przewodami wedruje do parownika gdzie poprzez temperature parownika z fazy ciekłej przekształca się w faze lotna ( gazową) i wedruje dalej przewodami przez samoczynny zawór odcinajacy parownik do ( i tu nie wiedziałem czy do mieszalnika czy do kolektora ssacego, gdyz mieszalnik w tej instalacji która opisywałem nie wytsepuje) kolektora ssącego , gdzie wraz z opwietrzem zasysany jest przez zawory ssące do komory spalania , gdzie nasepuje zapłon.

 

 

Prosze o poprawienie mojej odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że błąd jest w reduktorze powinno być chyba napisane że reduktor zmienia ze stanu ciekłego na gazowy przez zmniejszenie ciśnienia a nie przez temperaturę. Przewody od chłodnicy są po to żeby przy tej przemianie nie zamarzł reduktor. Mogę się mylić jak co to poprawcie. Ale nie wiem czy to jest taki duży błąd żeby nie uznać. Może jeszcze chodzi o coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby ten quiz należało porozwiązywać?

 

ad 1) zespół.

ad 2) 104 dB.

ad 3) stosuje się od 1 stycznia 1986 r.

ad 4) Jeżeli końcówka wylotu układu wydechowego pojazdu znajduje się w miejscu uniemożliwiającym umieszczenie mikrofonu w odległości 0,5 m od niej ze względu na obecność przeszkód będących częściami pojazdu (np. koła, zbiornik paliwa itp.), mikrofon należy umieścić w odległości nie większej niż 0,5 m od zewnętrznej krawędzi obrysu pojazdu, znajdującej się najbliżej końcówki wydechu (rys. 2f).

ad 5) potem, albo ktoś inny odpowie.

ad 6) lusterko klasy V w pewnej kategorii pojazdów jest dopuszczone, a w pewnej obowiązkowe. Obowiązek dotyczy kategorii N2 do 7,5 t i powyżej 7,5 t oraz kategorii N3. Oraz obowiązkowe dla autobusu szkolnego kategorii M1 po stronie pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 44. Ilekroć w niniejszym dziale jest mowa o „pojeździe”, rozumie się przez to ciągnik rolniczy, leśny i pojazd wolnobieżny oraz przyczepę przeznaczoną do łączenia z tymi pojazdami.

§ 45. 1. Ciągnik rolniczy, pojazd wolnobieżny oraz przyczepa przeznaczona do łączenia z tymi pojazdami są zbudowane, wyposażone i utrzymane tak, aby:

2) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu silnikowego z odległości 0,5 m nie przekraczał 104 dB (A);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soraj z tego co pamiętam to moduł 2-gi to autobus-100, 3-ci-ADR. Faktycznie Warszawa pod względem miejsc i pseudo ławek to koszmar, w porównaniu z Poznaniem to tragedia. Z tego co napisałeś podstawa do zaliczenia i opisówka też, ale komisja wie lepiej. Na kolejnym egzaminie będzie lepiej. :ok:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dział VI ( podaje z niezbędnika diagnosty) , ( paragraf 61, załącznik nr 1 tabela )

- zamieniłbym ten niezbędnik na rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów i drugie rozporządzenie zwane zakresem przeprwadzania badań technicznych pojazdów.

O jakich pojazdach mówi (zaiste) ta tabelka w przytoczonym podręczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z ustawy, a nie z jakiś "czytadeł":

Dz.U. 1260 z 2017 Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

...

33) pojazd samochodowy – pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego;

...

44) ciągnik rolniczy – pojazd silnikowy...

 

Uczcie się z materiałów właściwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia rubryka , inny pojazd samochodowy.

No a traktor jakim jest pojazdem; samochodowym, czy silnikowym?

W razie czego wszystkie definicje na poczatku ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a PoRD na to

33)pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego;

 

:!::!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 7) Zatrzymać dowód, wydać pokwitowanie w zamian za zatrzymany dowód, określić lub nie warunki korzystania z pojazdu, wysłać dowód do... no właśnie i tu sprawa się gmatwa.

 

ad 8 ) Pewnie idzie o to, że w nawet jak wystapią usterki, przy których w normalnych przypadkach należałoby zatrzymać dowód rejestracyjny, to przy tym badaniu, okresowym badaniu pojazdu przed pierwszą rejestracją w kraju, dowodu rejestracyjnego się nie zatrzymuje.

4. W przypadku gdy wynik badania technicznego, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, jest negatywny, uprawniony diagnosta, wystawiając zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z wynikiem negatywnym, po stwierdzeniu, że usterki stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego lub środowiska lub cechy identyfikacyjne pojazdu są niezgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, zwraca dowód rejestracyjny posiadaczowi pojazdu.

 

ad 9) Nie kumam pytania. Mus się doszkolić. Numer silnika przestał być jedną z cech identyfikujących pojazd. Natomiast nigdy nie przestał być numerem silnika. Z tego co wiem każdy silnik jest numerowany i lepiej aby nosił nadane znaki chociażby w celu rozszyfrowania jego parametrów, jego danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że musze sie doedykowac ale nie spsób wszystko zapamiętach szczególnie tak zagmatwanie napisane, mimo wszystko dalej twierdze , że pytanie z dupy o te nieczytelne nr silnika...

 

W takim razie ilośc dopuszczalnych db na podstawie którego artykułu brać pod uwage ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli pytanie dotyczy o hałas wydobywający się z silnika ciągnika rolniczego, to odpowiedzi należy szukać w warunkach technicznych tego ciągnika, a nie samochodu lub motocykla.

Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów § 44 & § 45.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do poprawy opisówke i moduł 2 oraz 5

 

2 to ADR ?

5 to warunkie dodatkowe pojazdów ?

 

Proszę o rozszyfrowanie

 

2. Egzamin kwalifikacyjny dla osób ubiegających się o uprawnienia diagnosty obejmuje:

1) część teoretyczną (pisemną) składającą się z:

a) modułu I – w formie testu jednokrotnego wyboru zawierającego trzydzieści pytań odnoszących się do tematyki

części I programu szkolenia obejmującej szkolenie podstawowe,

b) modułu II – w formie testu jednokrotnego wyboru zawierającego po pięć pytań dla każdej z części II–V programu

szkolenia obejmującej szkolenie specjalistyczne,

c) modułu III – w formie jednego pytania opisowego z zakresu programu szkolenia;

 

W module II mamy:

-Część II – szkolenie specjalistyczne w zakresie badania technicznego autobusu, którego dopuszczalna

prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h

-Część III – szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu

przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych

-Część IV – szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu

przystosowanego do zasilania gazem

-Część V – szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu:

a) związanego z badaniem pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą,

b) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę, o ile pojazd wymaga

specjalistycznego badania,

c) którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę

danych w dowodzie rejestracyjnym.

 

Czyli do poprawy masz moduł III (pytanie opisowe) oraz z modułu II część 2(BUS100) i 5 (skierowany,zmiany.przed I rej....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer silnika przestał być jedną z cech identyfikujących pojazd. Natomiast nigdy nie przestał być numerem silnika. Z tego co wiem każdy silnik jest numerowany i lepiej aby nosił nadane znaki chociażby w celu rozszyfrowania jego parametrów, jego danych.

 

No ale co - sprawdzasz ten nr w trakcie badania? I co robisz jak jednak jest nieczytelny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisówka dla uzupełniających

W dniu dzisiejszym na badanie okresowe przyjechał Samochód ciężarowy Multicar o DMC 3950kg. rok produkcji 2012. Hamulce wspomagane hydraulicznie. Osie rozstawione tak blisko iż nie można przeprowadzić badania na urządzeniu rolkowym.

Opisz szczegółowo badanie techniczne pojazdu.Opisz szczegółowo badanie hamulców ,warunki jakie muszą być spełnione oraz ocenę skuteczności hamowania.

tak to zapamiętałem.Jeśli ktoś zna odp będę wdzięczny,mi niestety zabrakło czasu na egzaminie więc negatyw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo o jakie badanie chodzi, ale taki numer bardzo może się przydać choćby po wymianie silnika gdzie podczas badania zachodzi potrzeba ustalenia jego parametrów. Po co od razu z usterki "h" korzystać (Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego wymaganego dla danego rodzaju pojazdu parametru zawartego w załączniku nr 4 do rozporządzenia) i kosztować się na rzeczoznawcę jak można coś tam po swojemu doczyścić, odczytać, ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym ten nr silnika jest potrzebny? Czym uzasadnisz, że jest on wymagany?

Prawda jest taka, że podczas OBT nie jesteś w stanie w wielu przypadkach zweryfikować ani pojemności, a już na pewno nie mocy silnika. To czysta fikcja...

Z kolei zidentyfikowanie modelu silnika jeśli do tego dążysz może być przeprowadzone w inny sposób, aniżeli tylko analiza nr silnika.

 

Ciekaw jestem kto z Was sprawdza nr silnika w trakcie OBT, a następnie szuka w (właśnie - w jakich źródłach?), czy to na pewno ten silnik z tymi parametrami co określone w DR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja robie po dwa Golfy dziennie i mam czas na grzebanie. To co wyskrobię sprawdzamo potem z kumpem przez telefon, który ma dostęp do katalogów. A jak jest tylko jeden Golf w grafiku, to dzwonie do innego kumpla z dostepem do ITS-u, żeby numer homo potwierdził mi dodatkowo. No i tak sobie to konfrontuje z dowodem, numerami, wlepkami, samochodem, a czas leci, badanoko się robi i kasa płynie. Jeszcze jakieś pytania? Drążysz z nudów, z sympatii czy bez powodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie , które pamiętam, wrzucam to co mi się przypomni, lepsze to niż nic, żeby wiedzieć na co zwrócić uwagę...

 

 

Na OSKP Przyjeżdża poraz pierwszy pojazd marki SAM do 3,5 T, co powinien posiadać taki samochód:

 

1) Błotniki o kącie opasania 25 stopni oraz 45 stopni

2) dwa światła stop z tyłu pojazdu ( chyba katergorii S2, S3)to zaznaczyłem

3)......

 

 

0907mario gdzie mialeś tą opisówke, w jakim mieście, opisz ogólne podejście komisji i warunki na egzaminie...

 

Kolega mi podpowiedział, że w przypadku, kiedy nie możesz dokonać badania na rolkach pojazdu, zakładasz na maskę opóżnieniomierz i mierzysz w teście drogowym i mierzysz skutecznośc hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładasz na maskę opóżnieniomierz i mierzysz w teście drogowym i mierzysz skutecznośc hamowania.

 

A jak nie masz C? :x

 

A wracając do silnika to faktycznie dla mnie temat z pupy. Nr silnika się nie sprawdza podczas badania, a podciąganie tego pod bliżej nieopisaną "identyfikację" silnika to chyba pisanie dla pisania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.