Kasciuszko Napisano 20 Kwiecień 2006 Share Napisano 20 Kwiecień 2006 Witam , chcę poruszyc byc może ( kolejny raz ) kwestię tabliczki znamionowej . Otóz w poprzednich dziennikach był zapis że tabliczki może nie posiadać motorower , motocykl , ciągnik rolniczy , oraz przyczepa rolnicza . Aktualnie przy pierqwszej rejestracji musi posiadać pojazd numer identyfikacyjny oraz tabliczkę znamionową i tak : jak zrobić pierwsze badanie motoru bez tabliczki znamionowej ? W rozmowie z naszym Wydziadziaęłm Komunikacji podyskutowalismy sobie i co sie okazuje ? Jezeli wykonam pierwsze badanie z wynikiem negatywnym i napiszę ze brak tabliczki to WK może zakwestionować moje badanie ponieważ wykonałem je bezprawnie gdyż nie porównałem zapisów numeru ramy ( motocykla , skutera itp ) z tabliczka oraz dokumentem z danego kraju ( np brif ) Zatem wychodzi mi na to że jeżeli nie widać by na danym pojeździe ktoś zerwał tabliczke znamionową a takowa wogóle nie była zamontowana to nie ma możliwości zarejestrowania w RP takiego pajazdu . WK wydaje decyzję na nabicie tabliczki zastepczej w przypadku zatracenia . zniszczenia lub podobnych sytuacji ale nie może wydac gdy takiej tam nie było wogóle I co zrobić z motorowerjkiem z włoch gdzie w co drugim nie ma tabliczki bo była naklejona tylko i slad że była nie istnieje ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 20 Kwiecień 2006 Share Napisano 20 Kwiecień 2006 Ja piszę, że brak tabliczki i N, klient jedzie do WK dostaje próbne numery i zezwolenie na nabicie tabliczki, wraca nabijam tabliczkę i P. Robiłem tak kilka razy i nie miałem problemu. Jak by był pojazd z Niemiec to tabliczkę wystawią drugą w Niemczech, ale jak jest we Włoszech tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Kwiecień 2006 Share Napisano 20 Kwiecień 2006 Ja też tak jak wolf, Nigdy nie spotkałem sie z problemem ze strony WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Kwiecień 2006 Share Napisano 20 Kwiecień 2006 Jezeli wykonam pierwsze badanie z wynikiem negatywnym i napiszę ze brak tabliczki to WK może zakwestionować moje badanie ponieważ wykonałem je bezprawnie gdyż nie porównałem zapisów numeru ramy ( motocykla , skutera itp ) z tabliczka oraz dokumentem z danego kraju ( np brif ) A gdzie jest napisane, że masz porównać nr. ramy z tabliczką? Przepisy określają, że tabliczka ma być i spełniać pewne warunki. Przy badaniu pierwszym odczytujesz nr. ramy z natury i porównujesz tylko z kartą pojazdu (np. brief) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 21 Kwiecień 2006 Share Napisano 21 Kwiecień 2006 Jezeli wykonam pierwsze badanie z wynikiem negatywnym i napiszę ze brak tabliczki to WK może zakwestionować moje badanie ponieważ wykonałem je bezprawnie gdyż nie porównałem zapisów numeru ramy ( motocykla , skutera itp ) z tabliczka oraz dokumentem z danego kraju ( np brif ) A gdzie jest napisane, że masz porównać nr. ramy z tabliczką? Przepisy określają, że tabliczka ma być i spełniać pewne warunki. Przy badaniu pierwszym odczytujesz nr. ramy z natury i porównujesz tylko z kartą pojazdu (np. brief) Powiem więcej: A gdzie jest powiedziane, że masz porównać z "dokumentem z danego kraju" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 21 Kwiecień 2006 Share Napisano 21 Kwiecień 2006 Powiem krótko " na pierwszym ustalam wszystko z natury to co widze! Brak tabliczki to negat skierowanie itd tak jak to jest przyjęte". Z D.M.C. pojazdu albo tabliczka , albo gościu śmiga do producenta o wymiane tabliczki jeśli jest niezgodność. Wszelkie notatki zawarte w obcych dokumentach a rozbieżne od świadect homologacji mnie nie interesują. Wiem, że mnie "omijają dużym łukiem" ale lubie "spać spokojnie" !. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Kwiecień 2006 Share Napisano 21 Kwiecień 2006 Wiem, że mnie "omijają dużym łukiem" ale lubie "spać spokojnie" !. Jeden klient już drugi dzień robi u mnie podchody i sprawdza kto siedzi na stacji. Ale gościu ma pecha . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 21 Kwiecień 2006 Share Napisano 21 Kwiecień 2006 Wszelkie notatki zawarte w obcych dokumentach a rozbieżne od świadect homologacji mnie nie interesują. Może zadam dziwne pytanie -skąd masz te świadectwa homologacji., np na dany typ,rodzaj itp. samochodu.-żeby porównać dane. Prosząc klienta aby mi dostarczył wyciąg świad.hom np.na samochód osobowy -"ma ciężarowy"-na ten sam samochód(chodzi o kratki) ,dostaje odpowiedź ze nie może załatwić bo dealer nie ma. i są to samochody nowe np.dziś-Ford Mondeo TDCi koimbi z 2006r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 21 Kwiecień 2006 Share Napisano 21 Kwiecień 2006 A dzwonie do bratanicy w WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 21 Kwiecień 2006 Share Napisano 21 Kwiecień 2006 wyciąg świad.hom np.na samochód osobowy -"ma ciężarowy" Może w dziale przydatne materiały do badań otworzymy dział homologacje z podziałem na marki i każdy co ma to wrzuci?( przeciez robimy sobie xero) berecik poprosi bratanice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasciuszko Napisano 22 Kwiecień 2006 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2006 Widzę że jest zainteresowanie problemem ale schodzicie z temamtu panowie . Chodzi mi o kwestie poruszona przez nasz WK i cos w tym jednak napewno jest a mianowicie : Pojazd identyfikuje sie po numerzz VIN i tabliczce to sa dwa elementy do identyfikacji i nie ma tu odwołania . ( brak tabliczki eliminuje pojazd z dalszego badania ) Jesli w danym pojeździe nie widac by kiedykolwiek była jaks tabliczka to nie mozna wykonac badania pierwszego w RP , nie mozna wydać negatywu poniewaz WK może wydać pozwolenie na nabicie tabliczki jesli ona była faktycznie w pojeździe kiedykolwiek a to nalezy udokumentować . Jak udokumentowac że np skuter miał tabliczkę jesli ona była tylko nalepiona kiedys ( jeśli wogóle była ) ? To włąśnie mi uświadomiono w WK do tej pory tez tak robiłem ze wystawiałem DIP , negatyw brak tabliczki ale .......... no czy u innych WK tez coś sie pozmieniało ?? AD do P Barczuk gdzie jest napisane ? Dz.U nr 32 .262 stan prawny na 2005,11,30 rozdział 2 wyposażenie paragaf 11 pkt 1. gdzie napisano numer ramy , podwozia itd. oraz tabliczke znamionową . Oraz oznacza że ma byc a nie ze może byc tak to rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 22 Kwiecień 2006 Share Napisano 22 Kwiecień 2006 To może zamiast płacić czy szukać niewiadomo gdzie takie informacje powinny być ogólnodostępne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 22 Kwiecień 2006 Share Napisano 22 Kwiecień 2006 Dot. braku tabliczki znamionowej Przepisy - Prawo o ruchu drogowym - nie wymieniają bezpośrednio tabliczki znamionowej jako cechy identyfikacyjnej nadanej przez producenta. Mowa jest jedynie o numerze VIN, numerze nadwozia, podwozia lub ramy. Wymieniona ustawa jedynie nadaje uprawnienia Staroście do nadawania i umieszczania cech indentyfikacyjnych w przypadku pojazdów: * SAM, * w których dokonano wymiany na elementy bez numeracji fabrycznej, * odzyskanych po kradzieży , w których cecha uległa zatarciu lub sfałszowaniu, * nabytych na licytacji publicznej, w których cecha uległa zatarciu lub sfałszowaniu, * w których cecha uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym wyrokiem sądu zostało ustalone prawo własności, * w których cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy, Więcej informacji nt. tabliczki zawiera akt wykonawczy do Prawa o ruchu drogowym - rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. W § 11 ust.1 pkt.1 tabliczka znamionowa wymieniona jest, obok innych, jako wyposażenie samochodu. Szczegółowe wymagania w stosunku do tabliczki, sposobu oraz miejsca mocowania określa załącznik nr 4 do ww. rozporządzenia. , pkt. 1.1 załącznika nr 1 do rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych, jako kryterium uznania stanu technicznego pojazdu za niezadowalający uznaje brak tabliczki znamionowej (zastępczej) lub nieczytelną albo niezgodną ze stanem faktycznym. Reasumując, po mimo, że tabliczka nie jest wymieniona z nazwy w art. 66 - Prawo o ruchu drogowym - (na którego przepisy powołujemy się podczas kontroli pojazdu) to jednak przepisy wykonawcze do ustawy, tj. Dz. U. z 2003 r., Nr 32, poz. 262 (ze zmianami) oraz Dz. U. z 2003 r., Nr 227, poz. 2250 (ze zmianami) wyraźnie wskazują na obowiązek wyposażenia samochodu w element identyfikacyjny, jakim jest tabliczka znamionowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 22 Kwiecień 2006 Share Napisano 22 Kwiecień 2006 Ja piszę zawsze brak tabliczki znamionowej pojazdu i N. A czy była czy nie to nie moja sprawa. Potem jak klient przyjeżdza z zezwoleniem od WK to nabijam ją, umieszczam i P. A jeśli WK ma wątpliwości to niech zażyczy sobie opinię rzeczoznawcy i niech on rozstrzygnie czy dany pojazd miał taką tabliczkę czy nie. Można jeszcze wystapić do producenta o udzielenie informacji. Ja jestem w porządku najpierw N, bo niemiał, a potem P bo ją zamocowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 10 Maj 2006 Share Napisano 10 Maj 2006 W sumie już na początku padła prawidłowa odpowiedź i jest to bezproblemowa sprawa a mimo to niezła dyskusja powstała. Podobały mi się odpowiedzi w stylu powiem krótko i były treściwe. Ja powiem dłużej brak tabliczki znamionowej na pierwszym z zagranicy. Żaden przepis nie stanowi o konieczności identyfikacji z tabliczką znamionową. §4 pkt 1 (Dz. U. Nr 227) (idę oczywistym skrótem myślowym, że dane na pierwszym spisujemy z natury a w skład pierwszego wchodzi okresowe) stanowi, iż identyfikacji dokonujemy porównując zapisy w dowodzie rejestracyjnym z faktycznymi danymi pojazdu. Te dane identyfikacyjne na razie w art. 66 Prawka to Nr VIN a nie nr tabliczki znamionowej czy sama tabliczka. Pojazd niezarejestrowany identyfikację ma jako oględziny co stanowią te przepisy. (na pierwszym oczywiście nie porównujemy z żadnym dokumentem danych tylko spisujemy z natury i ustalamy na podstawie katalogów, homologacji itp. - pamiętajcie że w każdym karaju są inne przepisy o HAKach, DMC itp. My żyjemy w Polsce i dot. nas Polskie przepisy). pkt 1.1.4. załącznika nr 1 (Dz. U. Nr 227 stanowi, iż negatywny wynik otrzymuje pojazd, w którym nie ma tabliczki znamionowej lub jest ona niezgodna z stanem faktycznym lub nieczytelna. Zgodnie z §6 ust. 1 (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2249 z późn. zm.) starosta wydaje decyzję na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej. § 29. 1. (DZ. U. z 2002r. Nr 133, poz. 1123 z późn. zm.) Organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje, w drodze decyzji, zgodę na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej, zwanej dalej "tabliczką zastępczą", w przypadku: 1) braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej, 2) utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie określenia cech identyfikacyjnych pojazdu. 2. W przypadkach określonych w ust. 1 stacja kontroli pojazdów wydaje zaświadczenie potwierdzające wykonanie i umieszczenie tabliczki zastępczej. Z przepisów tych wynika, iż sprawę załatwia właściciel pojazdu bez względu na miejsce zarejestrowania czy w Polsce czy za granicą. To stanowi podstawę dla starosty by po sprawdzeniu właściwości (czyli czy osoba jest zameldowana w danym mieście) wydaje zgodę na podstawie negatywnego wyniku badania - ponieważ jest to usterka eliminująca wynik pozytywny. Z taką zgodą, gdy nie wymagane jest nabicie i nadanie nowej cechy identyfikacyjnej nie ma rejonizacji. W Bydgoszczy wydajemy zgody na tabliczki znamionowe w pojazdach niezarejestrowanych bez problemu i nie każemy człowiekowi brać tablic czasowych (zmartwienie człowieka jak uda mu się dojechać na stacje). Stacje może wybrać dowolną w Polsce i wtedy wpisujemy na stację upoważnioną do nabijania cech identyfikacyjnych w decyzji. (Inaczej się ma z nr VIN tam już jest rejonizacja ze względu na przydzielony numer przypisany do konkretnej stacji na terenie starosty wydającego decyzję). Sprawa jest zatem bardzo prosta. Brak tabliczki znamionowej na pierwszym z zagranicy. Negatywny wynik z btp (czasami żądamy zaświadczenie jak są wątpliwości a czasami nie). Zgoda na zamontowanie tabliczki znamionowej i pozytywny wynik badania z zaświadczeniem o zamontowaniu tabliczki. Sprawa szybka w realizacji. Opłata za zgodę w starostwie 40 zł. opłaty skarbowej i około 10 zł. opłaty skarbowej. Do decyzji przygotowuje wszystkie dokumenty jak do rejestracji tzn. dowód własności pojazdu, dowód rejestracyjny lub zaświadczenie o wymeldowaniu, VAT 25, akcyza - kserokopie przygotowane i oryginały do wglądu. Jak by były jakieś jeszcze wątpliwości proszę o sygnał przez admina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 11 Maj 2006 Share Napisano 11 Maj 2006 § 29. 1. (DZ. U. z 2002r. Nr 133, poz. 1123 z późn. zm.) Organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje, w drodze decyzji, zgodę na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej, zwanej dalej "tabliczką zastępczą", w przypadku:.................... To stanowi podstawę dla starosty by po sprawdzeniu właściwości (czyli czy osoba jest zameldowana w danym mieście) wydaje zgodę na podstawie negatywnego wyniku badania - ponieważ jest to usterka eliminująca wynik pozytywny. ............. Z tego co pamiętam i Pan Maćkowski przytoczył to zezwolenie na tabliczkę wydaje Starosta na wniosek właściciela pojazdu- także badanie w sumie jest niepotrzebne (chyba, że klient dostanie skierowanie od WK na badanie w celu ustalenia tego faktu - tylko po co?) Jeszcze jedno ciekawe jak na pierwsym badaniu ustala się datę I rej z natury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 5 Wrzesień 2006 Share Napisano 5 Wrzesień 2006 Ja postępuję tak jak wolf i całkowicie się zgadzam z Bogusławem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho Napisano 5 Wrzesień 2006 Share Napisano 5 Wrzesień 2006 Jeszcze jedno ciekawe jak na pierwsym badaniu ustala się datę I rej z natury A dlaczego masz ustalać z natury? Bez dokumentów rejstracyjnych z danego kraju nie moze wykonac badania technicznego, chyba że nie był on rejestrowany w danym kraju ( dotyczy niektórych pojazdów ) ale jak nie był rejestrowany to nie ma daty I rej. Tak mi się wydaje prosze mnie poprawić jak sie mylę. [ Dodano: 05-09-2006, 17:54 ] Bo mylić się to ludzka rzecz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 5 Wrzesień 2006 Share Napisano 5 Wrzesień 2006 Krzycho nie porównujemy nic z dokumentami z zagranicy, ani numerów, ani DMC, spisujemy wszystko z natury. A z natury nie da się ustalić daty I rejestracji. Ale uważam że ustawodawca powinien wprowadzić obowiązek porównywania danych zawartych w zagranicznych dokumentach ze stanem faktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 6 Wrzesień 2006 Share Napisano 6 Wrzesień 2006 Spisujesz z natury , ale porównujesz z przedstawionymi ci dokumentami . Nie wszystko można ustalić typowo z natury [ np: wagę, moc, pojemność, datę pierwszej rejestr., itd ], trzeba na czymś polegać . Typowo z natury sprawdzasz m.in. VIN , ilość miejsc , typ pojazdu , opony .... , to wszystko co jesteś w stanie sprawdzić . Czasami d.m.c lub naciski osi nie zgadzają się między głównym wpisem w briefie a tabliczką znamionową. Prawidłowe dane są wpisane do tzw poprawek [ ziff ]. I ty ustalasz właściwą wartość z natury . Dlatego tak ważne jest sprawdzanie tabliczki znamionowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho Napisano 6 Wrzesień 2006 Share Napisano 6 Wrzesień 2006 A z natury nie da się ustalić daty I rejestracji. Jak nie posiadasz dokumentów to znaczy że nie miał pierwszej rejestracji, ja tak to rozumiem ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 28 Marzec 2008 Share Napisano 28 Marzec 2008 Czy można unać wklejkę papierową (ta z nr VIN, kodem silnika i mocą silnika przeważnie umieszczona w bagażniku) jaką posiada każdy volkswagen za tabliczkę znamionową lub tabliczkę zastępczą. Bardzo ważne. Pewien diagnosta odmawia wykonania tabliczki zastępczej chociaż jest skierowanie od starosty. Twierdzi że ten papier (wklejka) w bagażniku załatwia sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 28 Marzec 2008 Share Napisano 28 Marzec 2008 Czy można unać wklejkę papierową (ta z nr VIN, kodem silnika i mocą silnika przeważnie umieszczona w bagażniku) jaką posiada każdy volkswagen za tabliczkę znamionową lub tabliczkę zastępczą.Bardzo ważne. Pewien diagnosta odmawia wykonania tabliczki zastępczej chociaż jest skierowanie od starosty. Twierdzi że ten papier (wklejka) w bagażniku załatwia sprawę. Ta naklejka nie jest tabliczką znamionową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz Napisano 28 Marzec 2008 Share Napisano 28 Marzec 2008 Gdyby takie naklejki były uznawane za tabliczki znamionowe to u mnie w MB 124 to miałbym przynajmniej 2 bo jest na nich VIN a podobno jest ich więcej ukrytych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 28 Marzec 2008 Share Napisano 28 Marzec 2008 Bardzo ważne. Pewien diagnosta odmawia wykonania tabliczki zastępczej chociaż jest skierowanie od starosty. Twierdzi że ten papier (wklejka) w bagażniku załatwia sprawę. Spróbuj porozmawiać z tym drugim magikiem (na każdej stacji musi pracować co najmniej dwóch diagnostów). Jeśli to zawiedzie - zawsze możesz porozmawiać z szefem WK, który sprawuje nadzór nad stacjami ze swojego terenu. Często samo wspomnienie o takiej możliwości działa na diagnostę bardzo mobilizująco ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.