Skocz do zawartości

Samochód osobowy przerobiony na taxi?


chinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem po szkoleniu i próbuje zdać egzamin tylko jakos mi nie wychodzi i na ostatnim egzaminie mialem pytanie opisowe ze przyjezdza samochod osobowy ktory zostal przerobiony na taxówke. Czy wymagamy od niego jakis papier wydany przez wlasciwy organ i wymagania musi spelniac ten samochod.

To moja odpowiedz byla ze

Gaśnica, ogumnione kolo zapasowe, apteczke doraznej pomocy. 2 pary dzwi po dwa z kazdej strony. lub jedno z prawej, dwa z lewej i jedno z tylu pojazdu. Prawidłowe oznakowanie na dachu podswietlne widoczne z 50 metrow przy normalnej przejrzystosci powietrza, taksometr z dowodem legalizacji i min dwa miejsca dla pasazerów. I napisalem ze potrzebny jest papier z wlasciwego organu? Czy mam racje? Bo moj znajomy diagnosta nie wiedzial a w dzienikach sie nie doczytalem. Jak cos zle prosze o poprawienie. A i jeszcze jedno czy robimy badanie tylko dodatkowe? Bo napisalem ze dodatkowe tylko i na zyczenie klienta i okresowe. A i czy wystawiam mu jakis papier ze wszystko spelnia? Prosze o odpowiedz. Z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • waldorff

    6

  • bohdang

    5

  • boden

    5

  • adam1501

    5

I napisalem ze potrzebny jest papier z wlasciwego organu?

Art 81 pkt 8 ust 1) i ust 1)a - wymienia pojazdy skierowane przez KRD lub STAROSTE jest to a)przypuszczenie że zagraża bezpieczeństwu b)narusza wymagania ochrony środowiska c) uczestniczył w kolizji oraz 1a) skierowany w celu ustalenia danych niezbędnyc do rej.

Badanie taxi ust. 3) nie nakazuje skierowania

A i jeszcze jedno czy robimy badanie tylko dodatkowe?

Dz.U.227 ze zmianami

par 3,1 [zakres badan] ust 3) zakres badania pojzadu dotyczącego pojazdu o którym mowa w par 2 ust. 1 pkt 2 lit b i pkt 6 (dodatkowego króry ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa) obejmuje:

- zakres jak okresowa

- sprawdzenie i ocene warunków dodatkowych

Jednak aby w pełni to uwiarygodnić prosiłbym o potwierdzenie innych forumowiczów

 

P.S. No i oczywiście CHINEK połamania długopisu następnym razem

 

[ Dodano: 08-05-2006, 18:31 ]

A i czy wystawiam mu jakis papier ze wszystko spelnia?

Tak. spełnia wymogi art 66 ja w uwagach dopisuje "Pojazd prawidłowo wyposażony i przystosowany do przewozu osób jako TAXI osobowe" (ponieważ taksówkarz-złotówa to łącze to z okresowym i ustalam nowy termi BTP)

 

[ Dodano: 08-05-2006, 18:35 ]

wymagania musi spelniac ten samochod.

Par 24 rozporządzenia o warunkach technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub jedno z prawej, dwa z lewej

Odwrotnie, jedno z lewej i dwa z prawej plus tył.

 

 

Następnym razem lepiej dobieraj działy dla swoich postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis wrócilem z egzaminu numer 4 z wynikiem pozytywnym. Az sam bylem zdziwiony ze zdałem bo znów pytania były z kosmosu. Ale jakoś sie udało, praktyczny był prosty mialem przeprowadzic badanie techniczne okresowe samochodu osobowego z gazem. A ze pracowalem juz kilka lat przy stacji to wiedzialem co i jak i dalem rade. Ale trafił mi sie tez spoko pan ktore bardzo dziekuje. Jak ktos cos potrzebuje na temat egzaminu albo jakie mniej wiecej pytania mialem niech pisze.

 

Bardzo mi pomoglo przeczytanie forum od deski do deski bo wielu spraw ktore sie dowiedzialem z tego forum bardzo mi sie przydalo i rozwazylo moje niejasność. Tak wiec dziekuje i wam. Pozdrawiam i bede tu stale zagladał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam i bede tu stale zagladał

Gratuluję !! No i oczywiście zapraszam w imieniu wszystkich forumowiczów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

A jakie badanie robimy w sytuacji odwrotnej kiedy przyjezdza samochód z wpisem w dowodzie TAXI i ma wszystko zdemontowane i chce zrobić przegląd żeby wykreślić z dowodu wpis Taxi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie badanie robimy w sytuacji odwrotnej kiedy przyjezdza samochód z wpisem w dowodzie TAXI i ma wszystko zdemontowane i chce zrobić przegląd żeby wykreślić z dowodu wpis Taxi

 

 

Badnie okresowe + TAXI -> stwierdzamy niezgodność z DR-> wynik negatywny-> zmiana zapis w DR przez WK-> ponowne sprawdzenie -> wynik pozytywny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie badanie robimy w sytuacji odwrotnej kiedy przyjezdza samochód z wpisem w dowodzie TAXI i ma wszystko zdemontowane i chce zrobić przegląd żeby wykreślić z dowodu wpis Taxi

 

No i cieszę się że padło to pytanie. Rejestracja strasznie się upierała aż wystąpiła o opinie prawną. I zespół prawny zajął takie samo stanowisko jak my.

 

Zarówno zakres badania jak i cennik dotyczy tylko stwierdzenia przystosowania pojazdu jako taksówka. Tak samo opłata jest za badanie pojazdu przystosowanego jako taksówka.

 

Nie ma zakresu badania po zdemontowaniu oznaczeń i urządzeń dla taksówki. Nie ma także podanej opłaty za stwierdzenie, iż pojazd już nie odpowiada warunkom jako TAXI.

 

Podtrzymane zostało zatem nasze stanowisko, iż właściciel, który chce wykreślić wpis TAXI w dowodzie rejestracyjnym przychodzi do organu rejestracyjnego i oświadcza pod odpowiedzialnością karną, że pojazd już nie jest taksówką. I na tej podstawie w Bydgoszczy wykreśla się wpis TAXI od maja 2006 - wcześniej bywało różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mocy art. 81 ust. 8 pkt 2 Ustawy Prawo o ruchu drogowym

(Dz.U z 2003 r. nr 58, poz. 515 z pó ź n.zm) dodatkowemu badaniu technicznemu podlega

pojazd w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów

powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym,

z zastrze ż eniem art. 66 ust. 4

pkt 5 i 6, oraz z wyłączeniem montaż u instalacji do zasilania gazem.

Art. 66 ust. 4 pkt 6 lit.a

ustawy generalnie zabrania dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniają cych rodzaj pojazdu, zwyjątkiem pojazdu

, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący

działalność gospodarczą w tym zakresie.

Demontaz wyposażenia charakterystycznegi dla taxi o którym mówi D.U z2003 Nr 32 poz 262,jest czynnikiem powodującym zmiane w dowodzie rejestracyjnym.

Czy w przypadku demontażu haka klient pisze oświadczenie i WK w Bydgoszczy wykreśla adnotacje "hak" ?

 

[ Dodano: 27-05-2006, 11:30 ]

Czyli jest jak to zwykle bywa w naszym kraju "każy sobie rzepke skrobie" -w Gdańsku ,Poznaniu,......robimy badania -"demontaż taxi" , a w Bydoszczy nie

Czy to normalne :shock:

Do chwili obecnej nie trzymałem żednego polecenia czy informacji odnośnie tego badania z W.K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre , dobre :mrgreen:

No to zobaczymy co ustawodawca miał na myśli :D

Sorry -ale to dla relaksu przed następnymi powaznymi postami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak postąpić w przypadku?:

Nowy samochód, klient chce mieć "taxi" - musi przedstawić pojazd do pierwszego badania przed rejestracją. W skład tego badania wchodzi zakres: badania okresowego i badania dodatkowego. Okresowe jest po to aby zgodnie z prawem zmienić termin następnego badania, wszak taksówka podlega badaniom co rok mimo iż jest nowa (a tylko badanie okresowe lub zawierające w sobie zakres badania okresowego uprawnia do wyznaczenia terminu następnego badania).

Mija pół roku od zdarzeń i oto klient rezygnuje z taxi (lub dzieje się coś podobnego - nieważne).

Czy wówczas rzeczywiście wystarczy złożenie oświadczenia w WK?

A kto i na jakiej podstawie zmieni mu wyznaczony wcześniej (zgodnie z prawem) termin następnego badania?

Czy WK dokona wpisu w dowodzie o terminie następnego badania?

Jeśli tak - to wszystko jest OK.

 

[ Dodano: 28-05-2006, 12:56 ]

Oczywiście można to odnieść do innych przypadków - pojazdy uprzywilejowane, zasilane gazem, do nauki jazdy, przewożące towary niebezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2277

 

Tam znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

 

[ Dodano: 28-05-2006, 16:01 ]

art. 81 (...)Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki "SAM", pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.

Ustała przesłanka określona w tym artykule więc termin powienien być wydłużony do 3 lat od daty pierwszej rejestracji - z zastrzeżeniem w obliczaniu, że pół roku już minęło.

Tylko zaistnienie którejś z przesłanek powoduje ścięcie terminu następnego badania.

 

I na wszelki wypadek zacytuję jeszcze fragment z tamtej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dodam, iż jeśli pojazd będzie przed rejestracją w Polsce, czyli nowy bądź z zagranicy i ktoś będzie chciał go przystosować jako TAXI to jest to możliwe. Wykonuje badanie pierwsze taksówki (nie zarejestrowany w RP) i jest przewidziana opłata za badanie pierwsze taksówki.

 

I TU STOP

 

Koniec badana bo przepis jest martwy.

 

Aby stwierdzić, że pojazd spełania wymagania TAXI należy sprawdzić świadectwo legalizacji taksometru elektronicznego więc z kasą fiskalną obecnie. Jednak aby otrzymać dokument legalizacji taksometru należy mieć pojazd już zarejestrowany w RP i posiadający numery rejestracyjne.

 

I PAT.

 

Tak więc nie ma możliwości wykonania badania pierwszego TAXI w pojeździe niezarejestrowanym.

 

Z kolei w zarejestrowanym wykonujemy już tylko dodatkowe TAXI a to tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze pozostaje możliwość tymczasowej rejestracji w celu przedstawienia pojazdu do koniecznych (w danych okolicznościach) badań dodatkowych.

Ja jednak podzieliłem się z kolegami wątpliwościami nieco innego rodzaju : jak jest możliwe stwierdzenie, że pojazd przestał spełniać określone warunki dodatkowe - w oparciu (li tylko) o oświadczenie klienta, a potwierdzenie spełniania warunków dodatkowych wymaga przedstawienia pojazdu do badań dodatkowych ?

Może się mylę w swej naiwności i prostocie, ale wiem z logiki iż dokonanie zmian w pojeździe, i póżniejsze "odwrócenie" tych zmian - to wszystko jednak są ZMIANY?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Na logikę mogę się zgodzić bo coś tu jest nie tak raz badanie a później nie potrzeba badania, ale spróbuj przytoczyć tu przepis prawa stanowiący, że pojazd, który przestał odpowiadać dodatkowym warunkom dla TAXI musi być poddany badaniu technicznemu i wskaż proszę rodzaj badania potwierdzającego demontaż urządzeń TAXI oraz cenę za badanie w przypadku nieprzystosowania pojazu jako TAXI. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Decydujący jest tu chyba zapis w przepisach nakazujący właścicielowi zgłaszanie WK faktów: zbycia lub nabycia pojazdu oraz zmian dokonanych w pojeździe w ciągu 30-tu dni. Natomiast brak jest oczywiście (jak to często bywa w naszym kraju) uregulowań szczegółowych.

W naszym WK (Elbląg) i wielu innych z jakimi mamy jako diagności do czynienia, wymagane jest aby przykładowy taksówkarz (ale ma to miejsce w innych przypadkach), rezygnując z taxi przedstawił w WK zaświadczenie z SKP potwierdzające zdemontowanie taksometru, "daszka", czy lokalnie wymaganych oznakowań.

Takie same zaświadczenie jest wymagane po zdemontowaniu dodatkowego wyposażenia: "L", gazu, haka, czy pojazdu uprzywilejowanego.

Pracownicy WK nie przyjmują do wiadomości informacji ze strony diagnostów o braku (jak pan słusznie zauważył) zapisów o tym jakie badanie diagnosta ma wykonać, czy jaką pozycję tabeli opłat zastosować. Ich komentarz jest prosty (żeby nie powiedzieć - prostacki): "nie chce pan zrobić badania? - wyślemy klienta do innej, bardziej uległej SKP".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same zaświadczenie jest wymagane po zdemontowaniu dodatkowego wyposażenia: "L", gazu, haka, czy pojazdu uprzywilejowanego.

I jakie opłaty pobieracie? Za samo dodatkowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - za dodatkowe, w uzgodnieniu z WK.

Takie mamy ustalenia, choć jest to oczywiście nielogiczne. Jednakże, jak już poprzednio napisałem - nie ma u nas z kim nawet porozmawiać na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie mamy ustalenia, choć jest to oczywiście nielogiczne

Dla mnie wydaje się logiczne - bo po co robić zakres okresowego żeby auto mogło Nie być taxi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o braku logiki nie miałem na myśli samego rodzaju badania, tylko ogólny brak logiki w przepisach dotyczących badań dodatkowych po rezygnacji klienta: z haka, z gazu, z "L" itp.

Pan Maćkowski słusznie zauważył (a i my diagności to zauważamy) że w przepisach jest nakazane przeprowadzenie badania dodatkowego pojazdu, który ma być: taxi, "L", zamontowano hak itp. Natomiast brak jest nakazu przeprowadzenia badania w razie rezygnacji z powyżej wspomnianych funkcji. To wszystko wiemy, tylko dlaczego WK wymagają od nas przeprowadzania badań po tych rezygnacjach?

Pan Maćkowski stwierdził w którymś ze swoich postów, że np. w przypadku rezygnacji klienta z taxi wystarczy złożenie oświadczenia w WK. Powstało pytanie: czy również w przypadkach rezygnacji np: z "L", haka, gazu itp. - wystarczy samo oświadczenie właściciela pojazdu?

To należałoby jakoś ujednolicić. U nas (Elbląg) - nie ma mowy o żadnych oświadczeniach. Musi być badanie potwierdzające zdemontowanie urządzeń czy osprzętu dodatkowego. I w takich przypadkach wykonujemy tylko badanie dodatkowe, np: rezygnacja z taxi - 42,-zł.

Tak mamy ustalone z WK. Tylko, że w tabeli opłat nie ma takiej pozycji - i to jest właśnie po raz kolejny "brak logiki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Pisząc o braku logiki nie miałem na myśli samego rodzaju badania, tylko ogólny brak logiki w przepisach dotyczących badań dodatkowych po rezygnacji klienta: z haka, z gazu, z "L" itp.

Pan Maćkowski słusznie zauważył (a i my diagności to zauważamy) że w przepisach jest nakazane przeprowadzenie badania dodatkowego pojazdu, który ma być: taxi, "L", zamontowano hak itp. Natomiast brak jest nakazu przeprowadzenia badania w razie rezygnacji z powyżej wspomnianych funkcji. To wszystko wiemy, tylko dlaczego WK wymagają od nas przeprowadzania badań po tych rezygnacjach?

Pan Maćkowski stwierdził w którymś ze swoich postów, że np. w przypadku rezygnacji klienta z taxi wystarczy złożenie oświadczenia w WK. Powstało pytanie: czy również w przypadkach rezygnacji np: z "L", haka, gazu itp. - wystarczy samo oświadczenie właściciela pojazdu?

To należałoby jakoś ujednolicić. U nas (Elbląg) - nie ma mowy o żadnych oświadczeniach. Musi być badanie potwierdzające zdemontowanie urządzeń czy osprzętu dodatkowego. I w takich przypadkach wykonujemy tylko badanie dodatkowe, np: rezygnacja z taxi - 42,-zł.

 

 

Tak mamy ustalone z WK. Tylko, że w tabeli opłat nie ma takiej pozycji - i to jest właśnie po raz kolejny "brak logiki".

 

U nas jest dokładnie tak samo i moim skromnym zdaniem ta opcja ma ma najwięcej logiki w postępowaniu w takich przypadkach ale nie wykluczam że jestem w błędzie bo żyjemy i pracujemy w Polsce( nie narzekam na Polskę ponieważ byłem na Ukrainie tam to dopiero się dzieje ale to inny temat) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art 81 pkt 8 ust 1) i ust 1)a - wymienia pojazdy skierowane przez KRD lub STAROSTE jest to a)przypuszczenie że zagraża bezpieczeństwu b)narusza wymagania ochrony środowiska c) uczestniczył w kolizji oraz 1a) skierowany w celu ustalenia danych niezbędnyc do rej.

Badanie taxi ust. 3) nie nakazuje skierowania

Dokładnie tak też uważam

Dz.U.227 ze zmianami

par 3,1 [zakres badan] ust 3) zakres badania pojzadu dotyczącego pojazdu o którym mowa w par 2 ust. 1 pkt 2 lit b i pkt 6 (dodatkowego króry ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa) obejmuje:

- zakres jak okresowa

 

oczywiście że tak

Tak. spełnia wymogi art 66 ja w uwagach dopisuje "Pojazd prawidłowo wyposażony i przystosowany do przewozu osób jako TAXI osobowe" (ponieważ taksówkarz-złotówa to łącze to z okresowym i ustalam nowy termi BTP)

- sprawdzenie i ocene warunków dodatkowych

Jednak aby w pełni to uwiarygodnić prosiłbym o potwierdzenie innych forumowiczów

 

Potwierdzam słowa Sebastiana w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Być może nieuważnie przeczytałem wcześniejsze wypowiedzi reasumująć taryfiarz chce zrezygnować zwpisu w dowdzie taxi załatwia to wydzał komunikacji czy musi być na stcji kontroli celem zrobienia dodatkowego badania za 42 zł z góry wilkie dzięki za podpowiedż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może nieuważnie przeczytałem wcześniejsze wypowiedzi reasumująć taryfiarz chce zrezygnować zwpisu w dowdzie taxi załatwia to wydzał komunikacji czy musi być na stcji kontroli celem zrobienia dodatkowego badania za 42 zł z góry wilkie dzięki za podpowiedż

Zalecamam kontakt z WK, z regóły robimy bad taxi z wynikiem N ale niektóre WK wymagają jedynie oświadczenia właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.