Skocz do zawartości

Jakie usterki po N nie powodują zatrzymania DR


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proponuję stworzenie listy (po dyskusji i uzgodnieniach w naszym gronie) z usterkami (niezgodnościami) po Negatywnym wyniku badań, które nie powodują zatrzymania DR.

Czyli co waszym zdanie " nie stwarza bezposredniego zagrożenia bezpieczenstwa ruchu

drogowego lub srodowiska"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lista usterek które nie powodują zatrzymania DR może być zbyt długa ( złe oznakowanie znakiem PL , brak tablic wyróżniających , brak oświetlenia tabliczy rej. , różnica sił ham. na osi np. 32% , ........)

Może by odwrócic sytuację i stworzyć listę usterek które powodóją zatrzymanie DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie przepisy prawa regulują już listę usterek powodujących negatywny wynika badania oraz takich które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego czy zanieczyszczają środowisko. Krótko mówiąc lista takich usterek jest już wymieniona w załączniku nr 1 (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z późn. zm.)

 

Aby ułatwić podaję tylko niektóre, które zdaniem tego zapisu załącznika zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego i ochronie środowiska. Wszystkie pozostałe analogicznie nie staważają takiego zagrożenia. W sumie usterki te są zgodne ze znanymi publikacjami branżowymi w zakresie badań technicznych. Oto one:

 

zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego:

 

pkt 11 załącznika nr 1: (pisze skrót myślowy a szczegóły w tym punkcie)

1) niesprawny układ hamulcowy,

2) niesprawne światła mijania,

3) niesprawny układ kierowniczy,

4) zastosowanie nieoryginalnych elementów zawieszenia,

5) nieprawidłowe wyniki pomiaru skuteczności tłumienia zawieszenia (osobowy),

6) nieprawidłowe wyniki geometrii kół jezdnych,

7) przekroczenie określonej przez producenta śladowości pojazdu,

8 ) naruszone punkty bazowe nadwozia/podwozia,

9) niepomyślne wyniki próby drogowej (w razie uzasadnienia).

 

zanieczyszczenie środowiska pkt 9 zalącznika nr 1:

 

10) przekroczone wartości zadymienia spalin,

11) wycieki płynów eksploatacyjnych,

 

Dodatkowo czynnniki który nie zagrażają brd jednak również powodują zatrzymanie dowodu rejestracyjnego przez diagnostę:

 

12) §11 ust. 3 W przypadku stwierdzenia niezgodności cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie stacja zatrzymuje dowód rejestracyjny.

 

13) art. 132 ust. 1 (Prawka) pkt. 3) stwierdzenie zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność;

14) art. 132 ust. 1 (Prawka) pkt. 4) uzasadnione podejrzenie podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego);

 

We wszystkich tych przypadkach następuje zatrzymanie dowodu rejestracyjnego zgodnie z art. 132 ust 4 Prawa o ruchu drogowym oraz §12 ust. 2 pkt 2 (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z późn. zm).

 

W zasadzie każda inna usterka nie stwarza bezpośredniego zagrożenia b.r.d. lub środowiska, chyba, że diagnosta uzna, że w jego opinii dana usterka może się przyczynić do tego zagrożenia.

 

Decyzje w tej sprawie podejmuje diagnosta i to on ponosi za to odpowiedzialność, dwutorowo tzn. w sytuacji gdy przesadnie uzna zagrożenie i narazi klienta na dodatkowe koszty, gdy nie zaszła taka konieczność oraz gdy przymknie oko na stwierdzone zagrożenie, albo uzna, iż mimo, że wyniki pomiarów wskazują zagrożenie to on dopuści pojazd jako nie zagrażający.

 

Krótko mówiąc macie Panowie Diagności ciężki kawałek chleba.

 

 

PS. Szczególne pozdrowienia dla osób, które za cel życia obrały sobie inwigilowanie moich wypowiedzi. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica sił ham. na osi np. 32% , ........)
1) niesprawny układ hamulcowy,

I na podstawie już tych dwóch odpowiedzi widzę pewne rozbieżności wiec tak sobie pomyślałem że jak ustalimy wspólnie w drodze dyskuaji listę usterek, za które bez ryzyka możemy oddać dowód to będzie nam łatwiej

Decyzje w tej sprawie podejmuje diagnosta i to on ponosi za to odpowiedzialność, dwutorowo tzn. w sytuacji gdy przesadnie uzna zagrożenie i narazi klienta na dodatkowe koszty, gdy nie zaszła taka konieczność oraz gdy przymknie oko na stwierdzone zagrożenie, albo uzna, iż mimo, że wyniki pomiarów wskazują zagrożenie to on dopuści pojazd jako nie zagrażający.

 

Oczywiście koledzy już dostali punkty pomógł zachęcam innych do dyskusji.

 

P.S. Co do odpowiedzi BM to z mojej strony szacunek mam nadzieje że nie masz problemów w związku z wypowiedzimi na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Szczególne pozdrowienia dla osób, które za cel życia obrały sobie inwigilowanie moich wypowiedzi.

 

Proszę również i ode mnie - i od wszystkich forumowiczów - przyjąć jak najserdeczniejsze życzenia :lol::lol::lol:

No coż, Panowie, po raz kolejny okazuje się, że maksyma "Głupich nie sieją - oni się sami rodzą" jest jak najbardziej prawdziwa ... :mrgreen:

 

Przypominając Psuja - "To jest Polska, stary, tu się ciężko oddycha..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica sił ham. na osi np. 32%

Stwarza bezpośrednie zagrozenie (pow 30%) - u mnie zatrzymany DR

 

Nie stważające zagrożenia- niesprawny ukł wydechowy

nadmiernie zużyty bieżnik opony

pęknięta szyba

brak kratki(ciężarowa osobówka)_

brak gaśnicy i trójkąta

pęknięty reflektor...itd lista bardzo długa

 

może wymienimy na liste usterek powodujących -"zatrzymanych dowodów" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wymienimy na liste usterek powodujących -"zatrzymanych dowodów" :)

Sęk w tym że uzterki powodujące zatrzymanie dowodu są raczej jednoznaczne a te za które nie zatrzymujemy DR wzbudzaja nawięcej kontrowersji np. za nadmiernie zużyty bieżnik opony ja bym DR zatrzymał a przy pękniętej szybie miał bym wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niesprawny sygnał dźwiękowy

niesprawy spryskiwacz

skorodowany element optyczny lampy(lustro)

 

co do szyby zależy chyba jak mocno pęknięta i z kórej strony, bo pęknięcie pęknięciu nie równe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Markes30 ale zgodnie z sugestią S.K.P.Poznań pozwolę sobie umieścić kilka pozycji, za którę zatrzymuję dow.rejestracyjny. Faktem jest ,że większość zatrzymań spowodowanych jest usterkami wymienionymi w liście podanej przez B.Maćkowskiego lecz postępuję tak również w przypadku:

 

- przyciemnianych szyb przednich

- oświetlenia "amerykańskiego" lub "angielskiego" pojazdu ( wiecie co mam na myśli )

 

Po prostu dość mam już sytuacji kiedy kierowca, u mnie dostając za to negatywa wraca na drugi dzień machając mi przed nosem podbitym dowodem rejestracyjnym na innej stacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo pęknięcie pęknięciu nie równe

 

I tu będzie tyle wersji (zatrzymać DR czy nie) ilu diagnostów. jeden uzna "takie" pęknięcie za N a drugi zatrzyma dowód . "Każdy sobie rzepke skrobie" :mrgreen:

jeden uzna że brak kierunkowskazu może spowodowac tragiczny wypadek i ztrzyma DR drugi da negat ,a trzeci każe uzupełnić i da P :shock:

Temat rzeka na dyskusje prz wielu ksiązkach i rękopisach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka na dyskusje
i właśnie od tego jest forum
Temat rzeka na dyskusje prz wielu ksiązkach i rękopisach
a od tego są takie spotkania jak w Sierakowie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) niesprawne światła mijania,

 

czy możemy uznać jako N ,a nie zatrzymanie DR i w uwagach napisać " zakaz jazdy od zmroku do świtu" :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy możemy uznać jako N ,a nie zatrzymanie DR i w uwagach napisać " zakaz jazdy od zmroku do świtu"

Ale jak jest N to adnotacje w uwagach nie mają sensu (chyba że dasz możliwość poruszania), bo i tak pojazd jeździć nie może.

Na marginesie gdyby wszyscy diagności mieli zbieżne wymagi dot. stanu technicznego autka, to idea zabierania dowodów w przypadku zagrożenia brd mijałaby się z celem (skoro dajesz N to klient nie może jeździć i nikomu krzywdy nie zrobi) wtedy nie byłoby przpadków jakie opisał 08/15

Po prostu dość mam już sytuacji kiedy kierowca, u mnie dostając za to negatywa wraca na drugi dzień machając mi przed nosem podbitym dowodem rejestracyjnym na innej stacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak jest N to adnotacje w uwagach nie mają sensu

 

a jak ma jeszce ważny DR (czyli ter.badania) tydzień , dajesz tylko negat a on nadal jeździ. bo ma wazne badanie.

w razie "smrodu" zawsze masz podkładke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to się dziwie odnośnie sprawy "N" przecież pojazd nie spełnia wymagań art.66 ustawy. I takie zaświadczenie możemy sobie w "buciki" dać.

Natomiast nie jestem święty tez daje z usterkami ale to nasze ryzyko!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wracam do różnicy sił hamowania 32% - daję wynik P , N , lub zatrzymuję DR .

Wiele lat spędziłem przed stacją na warsztatach na różnych stanowiskach , uważam ze potrafię logicznie ocenić czy pojazd zagraża BRD.

 

Oprócz pomiaru sił hamowania biorę pod uwagę ;

stan tarcz i klocków hamulcowych , czy klocki i tarcze są nowe , czy klocki są nowe a tarcze stare ale dobre , wiek samochodu , rodzaj samochodu , ogólny stan , dziwne ale oglądam pesel w DR w znam wiek właściciela , prowadzę luźną rozmowę i sąduję klienta , do całego bigosu dodaję szczyptę zdrowego rozsądku i wychodzi mi wynik jak wspomniałem wyżej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz... :( Nie wolno mi się wypowiadać w pewnych sprawach...

 

Nie wolno Tobie dac negata ,nie możesz sie wypowiadać(to sytuacja jakaś anormalna)

a w takim razie co Ci wolno :?:

TO jest MOBING .

:shock:

 

[ Dodano: 28-06-2006, 08:23 ]

Mobbing jest to bezpodstawne, ciągłe i długotrwałe dręczenie, zastraszanie, prześladowanie, szykanowanie człowieka w pracy nie tylko przez przełożonego, ale czasem także przez współpracowników, powodujące poczucie bezsilności, upokorzenia i krzywdy, prowadzące w konsekwencji do ogólnego złego samopoczucia i pogorszenia stanu zdrowia ofiary.

 

[ Dodano: 28-06-2006, 13:07 ]

ale oglądam pesel w DR w znam wiek właściciela

Właściciel to nie użytkownik samochodu (tata jeździ spokojnie ,a synuś :roll: )

Dając " P" musimy tez brać po uwagę że dopuszczamy pojazd na rok,lub dwa .

i tylko nasze doświadczenie zawodowe(i prawo choć troche ułomne) pomaga nam podejmować decyzje o dopuszceniu ,negatywnym czy zatrzymaniu dowodu rej.

Musimy przewidzieć czy pojazd pojeżdzi rok czy może "nie wytrzyma"

 

Ciężka dola ,oj ciężka.............. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odnośnie tej różnicy ham (30%) to owszem stosować jak najbardziej ale panowie nawet jak ma 25% różnicy to też jestem w stanie nie dać klientowi przeglądu!!

Bo my dajemy na rok (dwa lata) i nie wiem co w tych ham. sie dzieje.Niestety w warunkach SKP nie jesteśmy w stanie sprawdzić takie sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajemy na rok, dwa ....

To jednak nie znaczy że przez w/w termin głową odpowiadamy za pojazd

Właściciel po badaniu może z pojazdem zrobić wszystko (jest jego ) oddać koła bo były pożyczone od kolegi , wymienić klocki na stare bo nowe piszczą , okleić szyby bo słoneczko go oślepia ...............

 

A różnica 30% jest napewno różnicą bezpieczną , badania przeprowadzali tęgie głowy i trzeba w końcu komuś zaufać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dając " P" musimy tez brać po uwagę że dopuszczamy pojazd na rok,lub dwa .

i tylko nasze doświadczenie zawodowe(i prawo choć troche ułomne) pomaga nam podejmować decyzje o dopuszceniu ,negatywnym czy zatrzymaniu dowodu rej.

Musimy przewidzieć czy pojazd pojeżdzi rok czy może "nie wytrzyma"

 

 

Niestety ale badanie techniczne jest "przyłozeniem" badanego pojazdu do "wzrorca" w dniu badania !!! A wzorzec jest taki sam dla fabi emeryta co rocznie robi 5 kkm jak i dla octavi przedstawiciela handlowego co rocznie robi 90 kkm.

I jesli różnica bedzie 29% to nie możesz dać N przedstawicielowi i "bo dużo jezdzi" a emerytowi P. Diagnosta to nie wróżka, co ma wydumać co bedzie za 2 lata, jedynie prosty technik/inżynier, który za pomocą "szkiełka i oka" ma porównać to co widzi z tym co ma zapisane w 227.

 

W chwili obecenj gdy kazdy N związany ze stanem technicznym (a nie identyfikacją bądz DR) skutkuje brakiem mozliwości poruszania się sens zabierania DR jest conajmniej watpliwy.

 

Wymóg doświadczenia (3 lub 5 lat zaleznie od wykształcenia) jest po to żebyśmy mogli wykazać się tak elementarną wiedzą jak to czy luż na końcówce drązka kier. jest tak duży iż na najblizszym dołku isnieje niebezpieczeństwo rozłączenia, czy tez spokojnie moze z tym luzem dojechać chocby i 150 km do warsztatu. Oczywiście pod warunkiem, że w DR jest jeszcze ważne badanie :):):):)

 

Paranoja, jak słowo daję paranoja - najlepsze komedie z czasów komuny nie oddają absurdu do jakiego system badań technicznych został doprowadzony brakiem "warunkowego".

Inwigilujacy (kimkolwiek jesteście) powiedzcie na czym trzeba jechać, żeby tak rozwalić system badań technicznych w tym kraju !!!!!?????? Trawa odpada stawiam jakiś twardy, bo po grzybach wyszłoby lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest róznica jak o tych ham. juz zaczeliśmy czy róznica sił hamowania przednich kół to 26% czy 32% to jest tylko 6% i co zmienia te 6%.I tak na śliskiej drodze pojedzie do rowu i tak :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.