Skocz do zawartości

Wszystko o SAM`ach


Arizona

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich bardzo :) serdzenie, jestem nowy... :oops: i mam pytanie, a raczej proźbe żebyście napisali mi wszystko o SAM`ach, ponieważ jestem ledwo co po kursie, na którym o SAM`ach nie bylo prawie nic, oprocz: w jakim dzienniku ustaw to znalesc. tak wiec jakbyscie mogli napisac:

- JAK PRZEPROWADZACIE BADANIE TECHNICZNE PRZYCZEPKI LEKKIEJ SAM?

-CO WYMAGACIE? NA CO ZWRACACIE UWAGE?

-CZY SZEROKOSC PRZYCZEPKI MOZE BYC 2,55m?

-ILE PIENIEDZY BIERZECIE? GDZIE UMIESZCZACIE NUMER I TABLICZKE?

-I SKAD BIERZECIE NUMER(CZY WY GO NADAJECIE=-WOJEWODZTWO, POWIAT, NUMER STACJI, NUMER KOLEJNEGO SAM...)?

-GDZIE MOGE ZNALESC JAKIES PRZYDATNE INFORMACJE NA TEMAT SAM`OW?

:roll:

DZIEKI ZA CZAS POSWIECONY I ZA POMOC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • boden

    13

  • bohdang

    10

  • Nowicjusz

    6

  • Jacdiag

    5

Sądząc po Twoich pytaniach to chyba wcale niebyłeś na kursie albo spałeś ;)

Odpowiedż na wszystkie pytania znajdziesz na forum wystarczy skożystać z wyszukiwarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec dobra, spodziewalem sie tego. chce sie poprostu upewnic, zrobic cos dobrze zeby nie popelnic bledu. no przeczytalem na forum co jest, ale to kilka tematow tylko... no wiec skad wlasciciel ma mniec wniosek o przeprowadzenie badadania zgodnosci sam? i jak ja mu umieszczam te numery to on ma miec jakies pozwolenie od starosty? wiem co mu musze wydac za zaswiadczenia. a na kursie bylem, tylko wszystkiego nie da sie zapamietac, to jest tyle materialu ze dzieki... poprostu chcialem wiedziec jak wy to robicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jak poszukasz to znajdziesz na forum . Gość powinien wypełnić wniosek, dołaczyć 4 fotki, rysunek ramy, podwozia. Powiniem posiadać również Decyzję (skierowanie)od Starosty na nabicie numerów i wykonanie tabliczki - decyzja na SKP na której pracujesz , inaczej tego nie bierzesz.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w zawodzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po krótce to jest tak.

Klient robi sobie przyczepkę. Udaje się do WK po:

1. tablice próbne na dojazd na stację,

2. Zezwolenie na nabicie numerów i tabliczki zastępczej (zezwolenie musi być na Twoją stację - w zezwolenie zawarty jest numer który masz nabić)

Potem klient opłaca OC i przyjeżdza do ciebie.

Dla diagnosty musi mieć wniosek wraz z opisem przyczepki, rysunek nadwozia, podwozia lub ramy własnej konstrukcji oraz zdjęcia z 4 stron pojazdu wymiary 13x18 lub 10x15 ( to wszystko zostaj u Ciebie).

Jak to masz to robisz pierwsze badanie SAMA i inną czynność nabicie numerów i tabliczki.

Jak wszytko OK to wynik P i termin bezterminowo jeśli DMC jest do 750kg.

Na co zwrócić uwagę. Dobrze mieć wagę lub zaprzyjaźnioną firmę z legalizowaną wagą aby klient zważył przyczepkę tzn. ustalić MW.

Ponadto przyczepka musi mieć: chlapacze, światło cofania, zaczep oryginalny bez żadnych przeróbek, linkę zabezpieczającą w razie zerwania połączenia pojazd-przyczepa, oświetlenie tablicy rejestracyjnej.

Jak coś pominąłem to koledzy dopiszą lub poprawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za pomoc, juz wiem jak to wyglada. i jeszcze tylko jedno: skąd ten koleś ma mieć wniosek, który ma wypełnić i nam przedstawić, w dzienniku ustaw on jest, wiem jak wyglada, ale nie udalo mi sie doczytac skąd on go dostaje. i czy masa własna musi być wpisana przez uprawnionych do tego ludzi z wagą legalizowaną? czy we wniosku wystarczy to co klient wpisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jest w programie Norcomu lub u nas wydaje też WK. Można też zrobić ksero z DzU.

A wniosek wypełnia klient, ale my musimy wszystkie zapisy sprawdzić czy się zgadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji jak piszecie w dokumentach liczbę osi 1 czy 2 ? jeśli przyczepa SAM ma dwie osie oddalone od siebie o np. 75 cm (według przepisów jest to oś pojedyncza )

Ja piszę liczbę osi 1 liczba kół 4 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "Robert OSKP" - trochę więcej profesjonalizmu. Czytanie nie boli. Diagnosta powinien znać definicję osi pojedyńczej. Może jej nie znać urzędniczka z WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozstaw osi wpisuję po to , aby pokazać, że 2 osie o takim rozstawie zaliczane są do osi pojedyńczej. Aby w przyszłości ktoś nie zechciał zmienić zapis na 2 osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak napiszesz na zaświadczeniu z badania technicznego po kolizji lawety z uszkodzoną zakładajmy drugą osią /skrzywina. zużyty nadmiernie bieżnik lub różne rozmiary opon/ ,np na pierwszej osi dwie różne opony lub drugiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Skoro są dwie osie to dwie muszą być wpisane w DIP-ie

Robiłem OBT lawety która miała trzy osie zamontowane centralnie (rozstaw ok. 80/80 cm)

Uznanie dwóch osi za pojedyńczą ze względu na rozstaw jest stosowane w celu ograniczenia nacisku osi :!: to samo z osiami wielokrotnymi im dalej od siebie tym mają większe naciski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli najbliższa sąsiednia oś oddalona jest od danej osi o mniej niż 1 metr, to obie te osie stanowią jedną oś. Taki jest zapis prawny. Taki zespół osi traktowany jest jak JEDNA oś. Oczywiście należy nazwać taki zespół osi - osią podwójną, czy nawet niekiedy potrójną, ale ciągle będzie to JEDNA OŚ. Przykład: liczba osi - 1 (podwójna), liczba kół - 4; liczba osi - 1 (potrójna), liczba kół - 6. (ten układ spotykamy bardzo rzadko).

Natomiast jeżeli odległość pomiędzy osiami przekroczy 1m, ale nie przekroczy 1,80m (dawniej 2m), to wówczas mamy do czynienia z tzw. osią wielokrotną. W przypadku osi wielokrotnej należy określać liczbę osi wchodzących w jej skład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli najbliższa sąsiednia oś oddalona jest od danej osi o mniej niż 1 metr, to obie te osie stanowią jedną oś. Taki jest zapis prawny.

 

niestety jest trochę inaczej

 

§ 4. 1. Przez os pojedyncza rozumie sie os oddalona od osi sasiedniej o wiecej niz 1,8 m lub dwie sasiednie osie oddalone od siebie o mniej niz 1 m, a przez os wielokrotna - zespól zlozony z dwóch lub wiecej osi, zwanych "osiami skladowymi", w którym odleglosc miedzy sasiednimi osiami skladowymi jest nie mniejsza niz 1 m i nie wieksza niz 1,8 m.

 

Przykład: liczba osi - 1 (podwójna), liczba kół - 4;

może też być liczba osi - 1 liczba kół - 4 przy kołach bliżniaczych

 

czyli liczba osi z natury (2 , 3 itd) a nacisk dla pojedyńczej

 

§ 5. 1. Nacisk osi nie moze przekraczac w przypadku:

1) pojedynczej osi nienapedowej - 10 ton;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Cię Jacdiag , ale przytaczasz par 4.1 . przez oś pojedyńczą rozumie się......... , a dalej piszesz , że liczba osi z natury [ 2,3 i.t.d.] a nacisk pojedyńczej . Czy dla Ciebie pojedyńcza nie oznacza 1 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.