kowal Napisano 16 Grudzień 2006 Share Napisano 16 Grudzień 2006 Poruszono już ten temat na stronie PISKP odnośnie używania przez wiele pojazdów żółtych świateł ostrzegawczych – ale na razie mówiono o pojazdach firm ochroniarskich , a ile jest jeszcze które jeżdzą po drogach i mają pomontowane - Ustawa PORD mowi wyrażnie - Art. 54. 1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe. . 3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe. ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW OBRONY NARODOWEJ ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1z dnia 9 czerwca 2005 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej 4. Dopuszcza się wyposażenie pojazdu specjalnego i pojazdu używanego do celów specjalnych w światła: 6) żółte światła błyskowe w pojazdach przeznaczonych do udzielania pomocy technicznej lub ewakuacji sprzętu oraz stwarzających zagrożenie dla uczestników ruchu z uwagi na przeznaczenie lub konstrukcję; Jak podchodzicie do tego tematu - Kto wydaje zgode na pojazd uprzywilejowany -określono ,a w temacie żółtych jest jak zwykle wiele interpretacji i widząc nasze drogi ,niektóre pojazd nie wiem pod jaki paragraf podciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 16 Grudzień 2006 Share Napisano 16 Grudzień 2006 używania przez wiele pojazdów żółtych świateł ostrzegawczych – ale na razie mówiono o pojazdach firm ochroniarskich Ci to najchętniej niebieskie by pozakładali , ale nieprzyslugują im nawet żółte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldorff Napisano 18 Grudzień 2006 Share Napisano 18 Grudzień 2006 Właśnie jeśli mozna spytac jak koledzy postepuja gdy na przeglad przyjedzie pojazd z żółtym (pomarańczowym)kogutem i posrodku napisem gaz ale nie pogotowie techniczne.Wdowodzie wpis tylko sam.cież. moim zdaniem powinien byc poj. specjalny kod 508 pogotowie techn.W zwiazku z tym negat bo powinien przejsc zmiane konstrukcyjna i zmiane rodzaju chyba,ze w Wydz.Kom. sie walneli chodzi mi o pojazd 3 letni a wiec z homologacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Grudzień 2006 Share Napisano 18 Grudzień 2006 Pojazd, który ze względu na (...) nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu Lepiej niech będzie ich widać z daleka bo czasami jeżdżą jakby byli sami na drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 18 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 18 Grudzień 2006 To może jak niektórzy chcą pojazdy wyposażyć w alkotest ,to będzie taniej zakładać żółty sygnał , gdzie za kierownice wsiada pijany - bo nietypowe zachowanie na drodze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 18 Grudzień 2006 Share Napisano 18 Grudzień 2006 Niepodsuwajmy im pomysłów!! My coś wymyślimy a oni będą zbierać laury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Grudzień 2006 Share Napisano 18 Grudzień 2006 Kolego wiesiol - poruszyłeś temat, który chyba zasługuje na osobny wątek. Co to jest pojazd pogotowia technicznego? Czy każdy pojazd "barwy żółtej" z "kogutem" na dachu i z odpowiednim napisem jest od razu pojazdem specjalnym o takim przeznaczeniu? Chodzi mi tu głównie o podstawową definicję pojazdu specjalnego z PoRD: "pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia". Czy zatem klasyczny ŻUK, czy inny TRANSIT "energetyki" czy "gazowni", którego nadwozie w żaden sposób nie rózni się od standardowego pojazdu, a jedyna róznica jest kogut i napis na aucie - ewentualnie relingi lub bagażnik dachowy na drabinkę jest od razu pomoca techniczną, ponieważ panowie rzeczywiście jeżdżą nim na awarie? Jeśli tak, to za chwile przyleci mi równiez gośc z firmy informatycznej ze swoim CINQUECENTO VAN i powie, że on jeździ do firm na awarie opogramowania i często z tyłu w aucie wozi ze soba np. serwer, kable drukarki itd. więc prosi żeby mu zrobic z tego pogotowie techniczne i pojazd specjalny (przykład wcale nie wyssany z palaca). Dla mnie pogotowiem technicznym są pojazdy z nadwoziem typowo przystosowanym do ratownictwa technicznego itp. bo to konstrukcja pojazdu powinna decydować o jego przeznaczeniu, a nie jego zastosowanie w konkretnym celu. W sytuacji kryzysowej lekarz może odwieźć rannego do szpitala zwykłym busem, ale nie oznacza to od razu, że BUS ten jest karetką bo przewozi chorego i lekarza... I na tej własnie zasadzie pożegnałem poznańśką energetykę ze wszystkimi specjalnymi ŻUKAMI itp. o których specjalności świadczył tylko napis na pojeździe i zapewnienia "bo panowie nim na awarie jeżdźą". Czy zrobiłem dobrze niech osądzi historia... Co do używania świateł żółtych to wspomniany przepis "pojazd, który ze względu na (...) nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe" mozna tak naprawde podciągnąc pod dowolną, dobrze umotywowaną sytuację dla każdego rodzaju pojazdu, więdz nie wiedzę możliwości jakiegoś egzekwoania i przesądzania na bad.techn. czy dany pojazd ma prawo takich świateł używać czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldorff Napisano 19 Grudzień 2006 Share Napisano 19 Grudzień 2006 Co do używania świateł żółtych to wspomniany przepis "pojazd, który ze względu na (...) nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe" mozna tak naprawde podciągnąc pod dowolną, dobrze umotywowaną sytuację dla każdego rodzaju pojazdu, więdz nie wiedzę możliwości jakiegoś egzekwoania i przesądzania na bad.techn. czy dany pojazd ma prawo takich świateł używać czy nie.Czyli puszczamy wsio jak leci z tymi swiatelkami.Tych pojazdow jest wiecej nie tylko gazowe moga byc np.hydraulicy(pogotowie kanalizacyjne) :?slużba drogowa itd.Wniosek interpretacja nalezy do nas bo przepisy nie precyzuja tego dokladnie tylko jak na taki pojazd cos najedzie podczas wykonywania czynnosci na drodze ciekawe jak do tego podchodza sady napewno byly juz takie przypadki moze ktos slyszal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Grudzień 2006 Share Napisano 19 Grudzień 2006 "pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia". Miałem taki. Na początku właśnie żuka blaszaka a potem merola 207. Pogotowie techniczne - czyli warsztat na kółkach. Butle z tlenem, acetylenem, półautomat, mały stół warsztatowy i kupa innych narzędzi. Był zarejestrowany jako specjalny. Miałem nawet koguta żółtego na magnes, ale używałem tylko w przypadku naprawy auta klienta na drodze. [ Dodano: 19-12-2006, 10:34 ] A tak na marginesie to nawet jak kogoś holujemy to pojazd holowany może wysyłać żółte znaki błyskowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Grudzień 2006 Share Napisano 19 Grudzień 2006 pojazd holowany może wysyłać żółte znaki błyskowe. Ale w większości mają włączone awaryjne -przeznaczone do sygnalizacji postoju uszkodzonego pojazdu - i być mądry jadąc za takim gdzie go ewentualnie wyprzedzić (holowanie 30km/h) A wracając do żółtych błyskowych niektóre belki taxi mają je zamontowane - sygnalizacja zagrożenia kierowcy w razie napadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 20 Grudzień 2006 Share Napisano 20 Grudzień 2006 Żółte błyskowe może mieć każdy pojazd który m.in. może stwarzać realne zagrożenie dla BRD .Urzywać je może tylko w tym czasie .Np gazownicy , wodociągi , energetycy podczas napraw w studzienkach czy przy naprawach w obrębie dróg . Nie musi to być pojazd specjalny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 23 Marzec 2007 Autor Share Napisano 23 Marzec 2007 również o uprzywilejowaniu pojazdów musi decydować sąd http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070320/prawo/prawo_a_11.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 24 Marzec 2007 Share Napisano 24 Marzec 2007 Zwróćmy uwagę na to, że coś innego jest używać świateł żółtych , a coś innego niebieskich czy czerwonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Marzec 2007 Share Napisano 24 Marzec 2007 Temat uprzywilejowania nie jest tutaj tak całkiem bez powodu - wiele firm ochroniarskich i podobnych - jak choćby ta opisana w przytoczonym powyżej materiale w sytuacji kiedy odmawia sie im pozowlenia na uprzywilejowanie w ruchu, korzysta właśnie ze świateł "żółtych" (przeważnie ochroniarze), aby zasygnalizować innym uczestnikom ruchu swoje "domniemane uprzywilejowanie" gdy jadą na wezwanie, co powiem szczerze budzi moje duże wątpliwości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 27 Marzec 2007 Share Napisano 27 Marzec 2007 Żółte światła świadczą o zagrożeniu na drodze, a nie o tym , że pojazd jest uprzywilejowany. Cała rzecz jest w tym , że zasadność używania żółtego światła może stwierdzić tylko policja , oczywiście na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 27 Marzec 2007 Share Napisano 27 Marzec 2007 Żółte światła świadczą o zagrożeniu na drodze, a nie o tym , że pojazd jest uprzywilejowany. Cała rzecz jest w tym , że zasadność używania żółtego światła może stwierdzić tylko policja , oczywiście na drodze. Też mam taką wiedzę- żółte światło jest przyjazne, pomaga nam w kłopotach na drodze, a nie robi nam kłopot, tak jak światło niebieskie Żółte światło pulsujące przy zapadniętej jezdni nie jest uprzywilejowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Marzec 2007 Share Napisano 27 Marzec 2007 Żółte światło pulsujące przy zapadniętej jezdni nie jest uprzywilejowane Ale dziura już jest Spróbuj tylko w nia w jechać, to mimo, iż w dole pokaże Ci kto jest górą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 27 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 27 Kwiecień 2007 Nawiązuje do oznakowania pojazdu uprzywilejowanego i następnego absurdu związanego z pojazdami poruszającymi sie w wojsku .Znowu ktoś powie bo to sanitarka wojskowa i nijak ma się do przepisów ,jak otrzymałem wiele odpowiedzi na zadawane przezemnie pytania do producentów a nawet PISKP .Przyszedł do nas FIAT jeszcze dokładnie nie wiem jaki bo pierwszy raz widze ten typ ,sanitarka ma znak AMZ Kutno ,ale na ich stronie internetowej nie mogę tego znaleść .Ale do czego zmierzam -zgodnie z warunkami technicznymi pojazd uprzywilejowany - ilośc świateł sygnalizacji świetlnej od 1 do 6 .W tym pojeżdzie wyliczyłem 10 lamp błyskających na niebiesko - sa to pojedyńcze lampy - 4 z przodu ,po 2 na bokach i 2 z tyłu .Może do innych jednostek też przyszły ,to koledzy MOn będą wiedzieć o jaki pojazd chodzi ,ale zastanawia mnie to czy zmieniło się coś w przepisach o warunkach technicznych ,czy to jakiś trend światowy -trudno nadążyć za tym wszystkim i jak postąpić jak przyjedzie na badania jeżeli ktoś wydał homologację idopuścił do ruchu Postaram się zrobic zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu013 Napisano 5 Maj 2007 Share Napisano 5 Maj 2007 Art. 54. 1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe. . 3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe. powiem wam jak to my widziemy kilka samochodów firm ochroniarskich już DR straciło. A poza tym Żółte błyskowe może mieć każdy pojazd Tu się zgodze chodzi może każdy nie każdy może używać nawet w czasie holowania pojazdem specyjalnym nie w każdym przypadku można błyskać. więdz nie wiedzę możliwości jakiegoś egzekwoania i przesądzania na bad.techn. czy dany pojazd ma prawo takich świateł używać czy nie. Takie kwestie rozstrzyga się na drodze. Co do żółtych świateł błyskowych stosowanych przez firmy ochroniarskie to powiem tyle że nawet ja ( policjant) jadąc oznakowanym radiowozem bez sygnałów uprzywilejowania na zdarzenie czy interwencję musze się stosować do PoRD, nie ma zmiłuj. A pracownicy ochrony jadąc na komtrole obiektu bo się załączł alarm tymbardziej, jeżeli nie to 300 za żółte błyski i DR zostaje w mojej kieszeni z art 134 pkt 1 . ppkt.1 lit. b - pojazd zagraża porządkowi w ruchu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Maj 2007 Share Napisano 5 Maj 2007 z art 134 Chyba z art 132 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 19 Październik 2007 Autor Share Napisano 19 Październik 2007 Powracając do tematu sygnalizacji świetlnej zadałem parę postów wcześniej pytanie jak może jeżdzić pojazd z 10 sygnałami świetlnymi jeżeli warunki techniczne mówią do 6 , a tu patrz dzisiaj w rozp .zmieniającym rozp.o warunkach technicznych pkt.8 zmiana paragrafu 26 - liczba świateł co najmniej jedno ,nie więcej niż 10 . Zadziwiające , samochód wyprodukowany w tamtym roku -przystosowany do przepisów nowowchodzących Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 19 Październik 2007 Share Napisano 19 Październik 2007 ... zadałem parę postów wcześniej pytanie jak może jeżdzić pojazd z 10 sygnałami świetlnymi jeżeli warunki techniczne mówią do 6 , a tu patrz dzisiaj w rozp .zmieniającym rozp.o warunkach technicznych pkt.8 zmiana paragrafu ... Prorok czy cóś Co bierzesz ? Też tak chcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 19 Październik 2007 Share Napisano 19 Październik 2007 Zadziwiające Nie Jacek. Po prostu jesteś czytany, sygnalizujesz i Twoje uwagi są brane pod uwage przy konstruowaniu przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 20 Październik 2007 Autor Share Napisano 20 Październik 2007 Ja powiem inaczej - wszyscy czytają nasze forum - uczą się z niego i może próbują pomóc ale im to jakoś nie wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STACHUrka Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 ....26 - liczba świateł co najmniej jedno ,nie więcej niż 10 . Podłącze się do dyskusji z pytaniem czy waszym zdaniem ilość 10 punktów świetlnych na pojazdach uprzywilejowanych jest wystarczająca? I czy ustanawianie górnej granicy ilości lamp nie jest przypadkiem kretynizmem nie zwracając uwagi na typ tych lamp? Dodam iż profesionalna lampa LED jest porównywalna ilością i jakością światła z 4 lampami halogenowymi, zapewne Możecie wyobrazić sobie różnicę pomiędzy 10 lampami halogenowymi 55W a 10 lampami LED zawierającymi 24x 1W LED każda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.