sebastian Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Witam kolegów, mam pytanie: czy kazda przyczepa powinna mieć dodatkowe połączenie (łańcuch,linka) ktróre zapobiega dotykaniu do jezdni dyszla i zapewnia kierowalność przyczepy.Z gory dziekuje za przeczytanie mojego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 przyczepa lekka bez hamulca TAK natomiast pozostałe muszą mieć tak wykonany układ hamulcowy, że po odczepieniu/oderwaniu od pojazdu ciągnącego nastąpiło automatyczne zahamowanie przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Według mojej wiedzy przyczepa, która nie ma hamulców pneumatycznych, które w chwili rozłączenia się z pojazdem automatycznie blokują koła musi mieć dodatkowe zabezpieczenie w postaci łańsucha lub linki stalowej odpowiedniej wytrzymałości aby w chwili odłączenia się od pojazdu utrzmała za nim sterowność do momentu zatrzymania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Jest tak jak pisze TOSPOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 przyczepa, która nie ma hamulców pneumatycznych przyczepy (do 3,5t DMC ) z hamulcem najazdowym są tak zbudowane że po odpięciu od pojazdu następuje zahamowanie przyczepy a linka ulega zerwaniu ( cienka linka jest przymocowana do dźwigni hamulca ) przyczepa bez hamulca musi mieć linkę która nie powinna ulec zerwaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 A do czego te linki mocować jak nie widać zaczepów na tych hakach teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Dz.ust.32 .poz.262\2003 w sprawie warunków technicznych rozdział 4 hamulce 5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1, b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7, c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym; 2) hamulec postojowy: a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego, b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób - uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca. 6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się do: 1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 Może ktoś mi odpowie jaka ta "linka lub łańcuch" musi mieć właściwości Gruba, cienka,plecionka, pętla zakończona karabinczykiem ... itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 Powinna być taka aby wytrzymała cięzar tej przyczepy. A zrobiona tak aby można ją łatwo ale odpowiednio pewnie aby się nie wypieła zaczepić do samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 Czyli brak jakichkolwiek umocowań prawnych i z tego wynika, że każdy może zamontować tam co chce "co nie jest zabronione jest dozwolone " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 każdy może zamontować tam co chce łańcuch od kotwicy raczej odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 Chyba, że od żaglówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 Nie tak do końca. Producent przyczep aby otrzymać homologacię musiał przedstawić atest wytrzymałości linki. Mnatomiast na stacji możemy tylko orengoleptycznie sprawdzić czy jest i tak na chobski rozum określic czy nadaje się do danego pojazdu i czy istnieje wogóle możliwość jej zapięcia do pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 A jak to jest SAM na pierwszej ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 Dopuszcz do ruchu diadnosta. Może zarzadać opinji rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 Może zarzadać opinji rzeczoznawcy. Szkoda zachodu bo "beknie" i tak diagnosta a rzeczoznawcy piszą i tak wszystko jak sobie życzy klient, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 5 Sierpień 2007 Share Napisano 5 Sierpień 2007 Koledzy a co powiecie na taką sytuację. Otóż mam starą przyczepę kempingową i po zdemontowaniu "pomieszczenia mieszkalnego" chciałbym na ramie zbudować skrzynię i zrobić z tego przyczepkę lekką. Chciałbym przeczytać Wasze opinie czy taka zmiana jest możliwa. Mam na myśli wykonanie badania dotyczące zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 6 Sierpień 2007 Share Napisano 6 Sierpień 2007 Jeżeli chodzi o "forse" to sie nie opłaca .Oczywiście cię czeka opis rzeczoznzwcy i tego nie odpuszczę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Sierpień 2007 Share Napisano 10 Sierpień 2007 zmiana rodzaju pojazdu - kemping = specjalny na lekką (lub ciężarową jeżeli DMC było powyżej 750 kg) czyli przebudowe musi wykonać przedsiębiorca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Sierpień 2007 Share Napisano 10 Sierpień 2007 Właśnie - pytanie, czy jako kemping też było do 750 DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fly Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 Witam!!! pytanko, czy jest okreslona jakas data od ktorej obowiazuje hamulec ręczny, chodzi mi konkretnie o przyczepe ciężarową do przewozu pojazdów (laweta) D.M.C. 2000kg Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 Wymagany jest hamulec postojowy a/działający również gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego b/uruchamiany z zewnątrz a w odniesieniu do przyczep przystosowanych do przewozu osób - uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca. Nie znalazłem przypisu mówiącego o dacie od której jest ten hamulc wymagany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fly Napisano 16 Czerwiec 2008 Share Napisano 16 Czerwiec 2008 Witam!!!!!!!!!! Moje pytanie stad sie wzielo, ze mialem klienta z taka przyczepa, zarejestrowana jako SAM w 1990 roku, bez takiego hamulca i twardo twierdzil ze nie musi w tym roczniku miec bo sprawdzil w przepisach, to teraz jeszcze bardziej bede sie zastanawial w jakich przepisach sprawdzal dzieki za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 16 Czerwiec 2008 Share Napisano 16 Czerwiec 2008 Wymagania w zakresie hamulców dla przyczep masz zapisane w DZ.U. nr 232 poz 262 z 2003 r par.14 ust 5 nie ma tam wyłączenia co do daty rejestracji pierwszej rejestracji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Czerwiec 2008 Share Napisano 16 Czerwiec 2008 bo sprawdzil w przepisach To niech podrzuci Ci te przepisy to i my się dokształcimy przy okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.