Skocz do zawartości

Ciągnik siodłowy do wożenia gabarytów


PREZES

Rekomendowane odpowiedzi

Jest ciekawy ciagnik siodłowy do wożenia gabarytów.

Ma 4 osie z czego 3 i 4 to bliźniaki. Moc silnika 510KM.

Na tabliczce znamionowej widnieją wartości;

DMC 41000 kg

zespół 156000 kg

Naciski

I 9000 kg

II 8000 kg

III 13000 kg

IV 13000 kg

W przypadku takiego dziwoląga jakie bedą administracyjne dopuszczalne masy i naciski?

Czy ktoś sie spotkał z czymś takim?

Jak wypełnić DIP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie gabarytów tylko ponad normatywnych

konieczne odstępstwo czyli N na pierwszym

chyba że właściciel godzi się na obniżenie nacisków i DMC do administracyjnych

ale po co komu ciągnik 20-tonowy z 20 t przyczepą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy godzi się na obniżenie? A myślałem, że badanie polega na sprawdzeniu stanu faktycznego a nie wpisaniu w DIP tego na co klient sie godzi i co będzie ogólnie pasowało ;) ;) ;)

 

Jako dane administracyjne wpisz dane maksymalne dla tego pojazdu wynikające z Dz.U.32 czyli zestaw powiedzmy 42000 nacisk 112,70 itd. natomiast jako dane konstrukcyjne wpisz wartości faktyczne. Wynik badania "N" i z tym gość uderza do MT po odstępstwo - jeśli dostanie, to każdy przekroczony parametr zostanie na podstawie tej decyzji opisany w adnotacjach na DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie nalezy zmieniać - obnizać - danych konstrukcyjny tego ciągnika na stałe w DR .

Własciciel natomiast występuje do Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad o wyrażanie odstępstwa - gdzie szczególowo podaje wymiary zespołu i naciski i masy przewozone dla ciągnika ,naczepy i całegom zespołu . Uzyskuje zezwolenie na taki rodzj transportu ponadnormatywnego (oczywiście z pewnymi uwarunkowaniami ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własciciel natomiast występuje do Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad o wyrażanie odstępstwa

 

No nie tak do końca - po pierwsze wskazany organ jeśli już to wydaje zgodę na przejazd - samo odstępstwo od warunków technicznych, żeby pojazd w ogóle mógł zostać dopuszczony do ruchu wydaje minister transportu.

Natomiast co do zgody na przejazd takiego pojazdu czy zespołu pojazdów to wszystko zależy od tego jakie parametry i o ile są przekraczane i czy jest to kwestia jednorazowego czy stałego zezwolenia oraz po jakich trasach i obiektach sie odbywa - zatem oprócz GDDKiA takie zezwolenia wydaje również uprawniony organ starosty lub np. Urząd Celny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgoda ale zgodzisz się ,że bez potrzeby jest obniżac nacisków i mas administracyjnych dla tego ciągnika skoro może on również innym razem ciagnąć naczepę z ładunkiem o DMC zespoły do 42 ton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pozytywnego nie powinien dostać nigdy. Podstawą dopuszczenia do ruchu w tym wypadku jest negatywny wynik badania + decyzja ministerstwa zezwalająca na te odstępstwa. Przecież to, że uzyska odstępstwo od określonego warunku technicznego nie będzie automatycznie oznaczać że spełnia warunki techniczne - nie on nadal nie będzie spełniał tych warunków, tylko, że będzie miał zgodę na poruszanie się...

Trochę to paradoksalne - wiem, ale przyznacie, że ten tok rozumowania ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego wynik badania negatywny! W DIP się podaję masy konstrukcyjne i administracyjne. Jeśli w administarcyjnych sie poda masy zgdodnie z dziennikiem ustaw a w konstukcyjnych dużo wieksze podane przez producenta to nie widzę podstaw aby dać wynik badania negatywny.

W efekcie końcowym są wpisane masy konstrukcyjne i jeśli chce się poruszać po drodze z masą przekraczającą w rubryce administarcyjne to w jego interesie jest uzyskać zezwolenie.

Wartości administarcyjne bym podał

DMC ciągnika 32t

DMC zespołu 44t

Naciski:

I - 80 kN

II - 80 kN

III - 115 kN

IV - 115 kN

Wg powyższego bym dał pozytywny wynik badania. Jaka wasza opinia?

5ae1a33b10938_KopiaFTM005.jpg.d8eaa1172caa5f95dd4cc366375c1da5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie są odległości między osiami

to na zdjęciu wygląda na rame do zabudowy a nie siodłowy

Przecież to, że uzyska odstępstwo od określonego warunku technicznego nie będzie automatycznie oznaczać że spełnia warunki techniczne - nie on nadal nie będzie spełniał tych warunków

MI wydał rozporządzenie ogólne dla wszystkich pojazdów a odstępstwo to nic innego tylko rozporządzenie wydane dla konkretnego pojazdu

np DMC zespołu dla wszystkich 40t a dla tego jednego 156t

podobny temat

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ramie będzie zamontowane siodło.

Odległość między osiami:

1-2= 2,78 m

2-3= 1,32 m

3-4= 1,40 m

 

[ Dodano: 16-08-2007, 11:45 ]

Moim zdaniem w taki sposób powinno się wypełnić DIP.

I jeszcze dopisek DMC zespołu pojazdów admin. 44t. i konstr. 156ton

5ae1a33c605ec_DAF105.thumb.jpg.fd05d666b5889f6e40ef99093718c647.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ramie będzie zamontowane siodło.

czyli do zabudowy lub zmiany konstrukcyjne

Moim zdaniem w taki sposób powinno się wypełnić DIP.

1 na lawecie - nie dotyczy - jeżeli nie rejestrowany

9/10 ciągnik siodłowy :shock: do zabudowy

21 x :shock::shock::shock: czyli nic nie może ciągnąć ???

25 nośność opony 3550 x 2 = 7100 kg (nacisk osi przy tych oponach)

26 nacisk osi przedniej 8000 kg :shock:

28 nacisk osi tylnej I 8000 kg :shock:

43 4,08 m :shock:

wynik N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciach jeszcze nie ma siodła, ale już jest zamontowane, wysokość jest do 4m (były złe dane).

A jakie naciski administarcyjne na 2 ostatnie osie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Dz. U. Nr 32 poz. 0262)

Załącznik nr 4

 

WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

8) jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wpiszę w polu danych administracyjnych masy dopuszczalne wg Dz. U. to tylko wynik pozytywny. Nie mam podstaw do negatywa. Jeśli klient te masy przekroczy to musi mieć zgodę na taki transport. Dobrze sie rozumiemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moment PREZES - tym tokiem rozumowania NIGDY nie dasz negatywa, za przekroczenie danych technicznych - dobrze rozumiem?

Dźwig 3 osie masa własna 40000kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.