Skocz do zawartości

Zmiany masy w DR po zainstalowaniu LPG.


pasza

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko, Wy się znacie lepiej dlatego pytam..

Czy jako organ kontroli, zatrzymam obywatelowi DR od pojazdu za to, że ma zainstalowany LPG a nie ma zmienionej masy własnej pojazdu- wpisu w DR to jest wszystko ok?. Niezgodność danych zawartych ze stanym faktycznym..

Ile kosztuje takie badanie?, Bo takich pojadów jest max...

Szacunek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowanie w pojeździe instalacji zasilania gazem, w zdecydowanej większości przypadków, nie powoduje zwiększenia masy własnej pojazdu w stopniu na tyle istotnym, aby konieczne było zwiększenie masy własnej. Czasami sam producent pojazdu tej samej marki i typu podaje wartości masy własnej z pewnymi "odchyłkami" (np. w zależności od wyposażenia), co świadczy o tym, że nie jest to prametr całkowicie "sztywny".

Ważne jest aby nie została przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent określa MW przy zbiorniku paliwa napełnionym około 95%. Po zainstalowaniu gazu, właściciel w zbiorniku paliwa pozostawia ok. 5 litrów a czasem mniej. Ile waży inst gazowa 10-50 kg (pełny zb. gazu ) - a brakujące paliwo :?: czyli jedno wchodzi w drugie

a nie ma zmienionej masy własnej pojazdu- wpisu w DR to jest wszystko ok?.

po zmianie parametrów zawartych w DR - WK wydaje nowy więc i tak nie będzie śladu po zmianie MW

będzie to widoczne w KP a nie ma obowiązku wożenia jej w pojeździe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie nie do końca Panowie. Nie można liczyć tak, że mam pusty zbiornik paliwa jak mam LPG to się wyrówna. A jak będę miał pełne to i to? MW należy liczyć jako tzw. masę służbową, czyli ze wszystkimi płynami w ilościach nominalnych (pomijam, że dla sprawnego funkcjonowania wielu instalacji LPG jest zalecane posiadanie zawsze przynajmniej połowy pełnego zbiornika paliwa z uwagi na poprawne działanie pompy paliwowej, która w wielu modelach aut musi pracować nawet przy zasilaniu LPG - w tej sytuacji jazda na rezerwie to morderstwo dla pompy)

Nie wiedzieć dlaczego, ale ITS zajmujący sie homologacjami i odpowiednie organy MT wydające homologacje wydają je w Polsce z dokładnością do jednego kg! Bardzo często podczas rejestracji zdarza sie pomyłka w wyciągu ze świadectwa homologacji np. 2 kg. I wierzcie lub nie, takiego pojazdu po odpowiedzi z ITS, że homologacja nie przewiduje widełek dla MW nie można zarejestrować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie :

- diagnosta czy policjant nie jest w stanie sprawdzić masy własnej pojazdu

- do tego potrzebne są wagi , a gdyby były , to jakie przyjąć kryteria ? [ ile paliwa w zbiornikach ? 50 % ; 70 % ? ]

- czy na zmianę MW jest potrzebna zgoda producenta lub opinia rzeczoznawcy ?

-po zainstalowaniu gazu , przepis wskazuje na dokonanie wpisu przez WK

- WK z kolei nie ingeruje w MW pojazdu

- itp, itd

Zbyt wiele niejasności i komplikacji .

Niech lepiej jest jak jest -

Przyjąć by trzeba , że butla z gazem to tylko bagaż :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to każdy pojazd po zamontowaniu inst. gazowej powinien mieć zmienianą MW ? i czy jest to stosowane ? czy czegoś nie rozumiem :sad:

 

[ Dodano: 03-03-2008, 21:24 ]

chyba się spóżniłem z pytaniem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Generalnie skończyłem niedawno kurs, przygotowuję się do egzaminu i każdy z wykładowców na kursie opowiada o MW w LPG inaczej. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy na zmianę MW jest potrzebna zgoda producenta lub opinia rzeczoznawcy ?

 

Z literalnym podejściem do § 14 rozporządzenia w sprawie rejestracji pojazdów jak najbardziej tak... (zaświadczenie producenta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZ.U.108 art 81

ust 8 .......dodatkowemu badaniu podlega również pojazd :

1),.

2) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych.............z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem

3).itd

Instalacja gazowa nie jest potraktowana jako zmiany konstrukcyjne ,

czyli uznano ,że nie może mieć wpływ na jakiekolwiek masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zamontowaniu haka masa się zmieni ,po przerobieniu na L ,na Taxi też się zmieni ! i co na wagę i korekta masy?a po likwidacji np L znowu korekta ? komu to przeszkadza te pare kilogramów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komu to przeszkadza te pare kilogramów

Myślę że niewielu osobom.

Jeszcze nadmiar kilogramów można spotkać u samych pasażerów . Pojazd jest na 5 osób , pasażer statycznie ma 68 kg , a jeżeli wsiądzie do pojazdu 4 osoby po 150 kg ?. :-o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dla upewnienia na kursie ,ponownie zapytałem diagnostę , który prowadzi nasze szkolenie. Czy zmienia się masę własną pojazdu, po zainstalowaniu LPG.

Oświadczył, że tak. I ma tezy na swoją obronę. Poinformowałem go, że odpisaliście mi to wszystko powyżej..

On się z tym nie zgadza..

Pytanko, co zrobicie jeśli jako organ kontroli zatrzymam DR pojazdu, za brak zmienionej masy własnej w pojeździe po zainstalowaniu LPG?

Pozdrawiam.. każdy ma inne zdanie. Pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZ.U.108 art 81

ust 8 .......dodatkowemu badaniu podlega również pojazd :

1),.

2) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych.............z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem

3).itd

Skoro zamontowanie gazu nie jest zaliczane do zmian konstrukcyjnych , to jak można zmienić masy ?

Przecież aby zmianić masy muszą być zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko, co zrobicie jeśli jako organ kontroli zatrzymam DR pojazdu, za brak zmienionej masy własnej w pojeździe po zainstalowaniu LPG?

1] A jak organ kontroli sprawdzi , że masa wpisana w DR nie jest masą po zmianach ?

2] A może masa w DR jest masą faktyczną ?

3] Jak zmienić masę bez zmian konstrukcyjnych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświadczył, że tak. I ma tezy na swoją obronę.

 

A możesz je przytoczyć? Pamiętaj, że brnąc literalnie w ten paradoks, to "papierek z SKP" od Twojego wykładowcy z nową masą będzie guzik obchodził WK, bez zaświadczenia od producenta, że dany pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi (nowymi) danymi, a te z koli jak już pisałem są określane z dokładnością co do kg - i co wtedy? Zapytaj, czy i na to ma jakąś tezę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.