pasza Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 Pytanko, Wy się znacie lepiej dlatego pytam.. Czy jako organ kontroli, zatrzymam obywatelowi DR od pojazdu za to, że ma zainstalowany LPG a nie ma zmienionej masy własnej pojazdu- wpisu w DR to jest wszystko ok?. Niezgodność danych zawartych ze stanym faktycznym.. Ile kosztuje takie badanie?, Bo takich pojadów jest max... Szacunek.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 Zamontowanie w pojeździe instalacji zasilania gazem, w zdecydowanej większości przypadków, nie powoduje zwiększenia masy własnej pojazdu w stopniu na tyle istotnym, aby konieczne było zwiększenie masy własnej. Czasami sam producent pojazdu tej samej marki i typu podaje wartości masy własnej z pewnymi "odchyłkami" (np. w zależności od wyposażenia), co świadczy o tym, że nie jest to prametr całkowicie "sztywny". Ważne jest aby nie została przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 Producent określa MW przy zbiorniku paliwa napełnionym około 95%. Po zainstalowaniu gazu, właściciel w zbiorniku paliwa pozostawia ok. 5 litrów a czasem mniej. Ile waży inst gazowa 10-50 kg (pełny zb. gazu ) - a brakujące paliwo czyli jedno wchodzi w drugie a nie ma zmienionej masy własnej pojazdu- wpisu w DR to jest wszystko ok?. po zmianie parametrów zawartych w DR - WK wydaje nowy więc i tak nie będzie śladu po zmianie MW będzie to widoczne w KP a nie ma obowiązku wożenia jej w pojeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 No i właśnie nie do końca Panowie. Nie można liczyć tak, że mam pusty zbiornik paliwa jak mam LPG to się wyrówna. A jak będę miał pełne to i to? MW należy liczyć jako tzw. masę służbową, czyli ze wszystkimi płynami w ilościach nominalnych (pomijam, że dla sprawnego funkcjonowania wielu instalacji LPG jest zalecane posiadanie zawsze przynajmniej połowy pełnego zbiornika paliwa z uwagi na poprawne działanie pompy paliwowej, która w wielu modelach aut musi pracować nawet przy zasilaniu LPG - w tej sytuacji jazda na rezerwie to morderstwo dla pompy) Nie wiedzieć dlaczego, ale ITS zajmujący sie homologacjami i odpowiednie organy MT wydające homologacje wydają je w Polsce z dokładnością do jednego kg! Bardzo często podczas rejestracji zdarza sie pomyłka w wyciągu ze świadectwa homologacji np. 2 kg. I wierzcie lub nie, takiego pojazdu po odpowiedzi z ITS, że homologacja nie przewiduje widełek dla MW nie można zarejestrować! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 W sumie : - diagnosta czy policjant nie jest w stanie sprawdzić masy własnej pojazdu - do tego potrzebne są wagi , a gdyby były , to jakie przyjąć kryteria ? [ ile paliwa w zbiornikach ? 50 % ; 70 % ? ] - czy na zmianę MW jest potrzebna zgoda producenta lub opinia rzeczoznawcy ? -po zainstalowaniu gazu , przepis wskazuje na dokonanie wpisu przez WK - WK z kolei nie ingeruje w MW pojazdu - itp, itd Zbyt wiele niejasności i komplikacji . Niech lepiej jest jak jest - Przyjąć by trzeba , że butla z gazem to tylko bagaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 to każdy pojazd po zamontowaniu inst. gazowej powinien mieć zmienianą MW ? i czy jest to stosowane ? czy czegoś nie rozumiem [ Dodano: 03-03-2008, 21:24 ] chyba się spóżniłem z pytaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 Nie dokonuje się zmiany dotyczącej masy własnej [jeśli zamontowano gaz ] - jak na razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasza Napisano 3 Marzec 2008 Autor Share Napisano 3 Marzec 2008 Dzięki za odp. Generalnie skończyłem niedawno kurs, przygotowuję się do egzaminu i każdy z wykładowców na kursie opowiada o MW w LPG inaczej. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 powodzenia na egzaminie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 - czy na zmianę MW jest potrzebna zgoda producenta lub opinia rzeczoznawcy ? Z literalnym podejściem do § 14 rozporządzenia w sprawie rejestracji pojazdów jak najbardziej tak... (zaświadczenie producenta) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 DZ.U.108 art 81 ust 8 .......dodatkowemu badaniu podlega również pojazd : 1),. 2) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych.............z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem 3).itd Instalacja gazowa nie jest potraktowana jako zmiany konstrukcyjne , czyli uznano ,że nie może mieć wpływ na jakiekolwiek masy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 Owszem - nie jest zmiana konstrukcyjną - ale dalsza część zdania to już Twoja twórczość i interpretacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 ale dalsza część zdania to już Twoja twórczość i interpretacja Moje domysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 5 Marzec 2008 Share Napisano 5 Marzec 2008 po zamontowaniu haka masa się zmieni ,po przerobieniu na L ,na Taxi też się zmieni ! i co na wagę i korekta masy?a po likwidacji np L znowu korekta ? komu to przeszkadza te pare kilogramów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 5 Marzec 2008 Share Napisano 5 Marzec 2008 komu to przeszkadza te pare kilogramów Myślę że niewielu osobom. Jeszcze nadmiar kilogramów można spotkać u samych pasażerów . Pojazd jest na 5 osób , pasażer statycznie ma 68 kg , a jeżeli wsiądzie do pojazdu 4 osoby po 150 kg ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasza Napisano 8 Marzec 2008 Autor Share Napisano 8 Marzec 2008 Witam, dla upewnienia na kursie ,ponownie zapytałem diagnostę , który prowadzi nasze szkolenie. Czy zmienia się masę własną pojazdu, po zainstalowaniu LPG. Oświadczył, że tak. I ma tezy na swoją obronę. Poinformowałem go, że odpisaliście mi to wszystko powyżej.. On się z tym nie zgadza.. Pytanko, co zrobicie jeśli jako organ kontroli zatrzymam DR pojazdu, za brak zmienionej masy własnej w pojeździe po zainstalowaniu LPG? Pozdrawiam.. każdy ma inne zdanie. Pomóżcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebo Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 DZ.U.108 art 81 ust 8 .......dodatkowemu badaniu podlega również pojazd : 1),. 2) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych.............z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem 3).itd Skoro zamontowanie gazu nie jest zaliczane do zmian konstrukcyjnych , to jak można zmienić masy ? Przecież aby zmianić masy muszą być zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Pytanko, co zrobicie jeśli jako organ kontroli zatrzymam DR pojazdu, za brak zmienionej masy własnej w pojeździe po zainstalowaniu LPG? 1] A jak organ kontroli sprawdzi , że masa wpisana w DR nie jest masą po zmianach ? 2] A może masa w DR jest masą faktyczną ? 3] Jak zmienić masę bez zmian konstrukcyjnych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Oświadczył, że tak. I ma tezy na swoją obronę. A możesz je przytoczyć? Pamiętaj, że brnąc literalnie w ten paradoks, to "papierek z SKP" od Twojego wykładowcy z nową masą będzie guzik obchodził WK, bez zaświadczenia od producenta, że dany pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi (nowymi) danymi, a te z koli jak już pisałem są określane z dokładnością co do kg - i co wtedy? Zapytaj, czy i na to ma jakąś tezę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.